لوگو

رنت اتومبیل عروس کیا🏆


جهت رزرو و اجاره در شهر تهران
تماس بگیرید
02166121139
تلفن دفتر مرکزی تهران
021 66121139
021 66121098
همکاری با ما در شهر تهران
اگر در شهر تهران صاحب خودرو سواری و یا ون و یا اتوبوس هستید، براحتی میتوانید بوسیله آن درآمدزایی کنید. ما از همین الان شما را به همکاری با این موسسه دعوت مینماییم.
جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام اینجا را کلیک نمایید
همکاری با ما
اگر خودروی مورد نظرشما در لیست نمیباشد لطفا جهت هماهنگی و مشاوره با شماره 02166121139 تماس حاصل فرمایید.
اجاره پرادو
اجاره پرادو 2درب
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سانتافه
اجاره سانتافه نیو
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره اسپورتیج
اجاره اسپورتیج
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره اپتیما
اجاره اپتیما
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سوناتا
اجاره سوناتا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره النترا
اجاره هیوندا النترا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و i8 2015
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه پانامرا
اجاره پورشه پانامرا۴S
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و x6 2011
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز s500 2009
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و 428 کروک
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه باکستر
اجاره پورشه باکستر 2011
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و کروک
اجاره بی ام و 528 کروک
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه باکستر
اجاره پورشه باکسترسفید
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ولوو
اجاره ولوو CX90
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنزE250 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و 528 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و z4
اجاره بی ام و Z4 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و328
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز CLS
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز C200
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره لندکروز
اجاره لندکروز
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پژو پارس
اجاره پرشیا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پژو 206
اجاره خودرو206
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سمند
اجاره سمند
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره رانا
اجاره رانا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره دنا
اجاره دنا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ال90
اجاره ال90
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پراید
اجاره پراید
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره تیبا
اجاره تیبا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ون
اجاره ون دربستی تویوتا
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون فیات
اجاره ون دربستی فیات
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون هایس
اجاره ون هایس سقف بلند دربستی
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون دلیکا
اجاره ون دربستی دلیکا
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره اتوبوس
اجاره اتوبوس اسکانیا
قیمت اجاره اتوبوس یک روزه : تماس بگیرید
قیمت اجاره اتوبوس چند روزه : تماس بگیرید
اجاره اتوبوس
کرایه اتوبوس ولوو
قیمت اجاره اتوبوس یک روزه : تماس بگیرید
قیمت اجاره اتوبوس چند روزه : تماس بگیرید
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن مشاوره و رزرو : 02166121139


کد مطلب: 01277.html

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۴۵

شرکت پژو در سال‌های اخیر بیش از ۲۰ میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته است. جالب این است که این شرکت حتی یک ریال هم در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری نکرده بود و همواره قبل از ارسال قطعات، پول آن را دریافت می‌کرد.

- رنت اتومبیل عروس کیا -

تا زمانی که شرکت‌های فعال در صنعت خودروی کشور نیاز جدی برای ارتقا و توسعه محصولات خود را احساس نکنند، تولید محصول با کیفیت فعلی ادامه خواهد یافت و تنها بخشی که در آن تغییری احساس - رنت اتومبیل عروس کیا - می‌شود، تیراژ و تعداد محصولات خواهد بود. قابل انکار نیست آنچه فعالان این صنعت را به جایگاه فعلی رسانده است، نبود واحدهای تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری نکردن در این حوزه است.

بر این اساس عادل پیرمحمدی، مدیرعامل پیشین ساپکو پس از بررسی و - رنت اتومبیل عروس کیا - ارزیابی جایگاه ایران و کشورهای صنعتی در خودروسازی در بخش نخست گفت‌وگو با «دنیای خودرو»، در - رنت اتومبیل عروس کیا - دومین بخش - رنت اتومبیل عروس کیا - به مشکلات موجود - رنت اتومبیل عروس کیا - در مسیر - رنت اتومبیل عروس کیا - ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه‌ای در شرکت‌ها و همچنین دلایل نبود کیفیت مناسب در محصولات تولیدی در این صنعت کشور پرداخت.

چرا در صنعت خودروی کشور همواره تمرکز زیادی در مورد افزایش تیراژ تولید وجود دارد اما به نسبت افزایش تولید، شاهد افزایش کیفیت نیستیم؟
رشد تولید لازمه شکوفایی و رشد صنعتی و اقتصادی است ولی استمرار رشد تولید، نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های تحقیق و توسعه برای ارائه محصولات جدید و توسعه محصول مطابق نیاز مشتریان داخلی و خارجی است.

در شرایط کنونی، صنعت خودروی ایران بیشتر از آنکه نیازمند افزایش تولید باشد، نیازمند توسعه محصول به معنای واقعی با در نظر گرفتن توسعه مراکز R&D (تحقیق و توسعه) در تولیدکنندگان قطعات و مجموعه‌ها و - رنت اتومبیل عروس کیا - همچنین خودروسازان است.

تا مدت‌ها قبل یکی از موضوعاتی که در تولید صنایع مختلف در دنیا اهمیت داشت، بحث «رضایت مشتری» و این مفهوم تا حدود دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بسیار حائز اهمیت بود.

به این معنی که محصول از نظر کیفیت در سطحی قرار داشت که رضایت مشتری را به همراه داشته باشد. اما امروز مفهوم - رنت اتومبیل عروس کیا - رضایت مشتری، معنای گذشته - رنت اتومبیل عروس کیا - خود را از دست داده است. چون بالا - رنت اتومبیل عروس کیا - بودن کیفیت محصول دیگر یک گزینه نیست و به اجباری تبدیل شده - رنت اتومبیل عروس کیا - است که باید وجود داشته باشد.

آنچه امروزه اهمیت بسیار زیادی یافته، اصطلاحا «مشعوف شدن مشتری» است. در واقع محصولات امروز غیر از کیفیت، باید از گزینه‌هایی برخوردار باشد که به کار بردن آنها، مشتری را متعجب و مشعوف کند.

بنابراین برای رسیدن به دو هدف افزایش نرخ تولید و کسب رضایت و شعف مشتری، تولیدکننده نیاز به مراکز پیشرفته تحقیق و توسعه (R&D) دارد. این همان نقطه ضعفی است که در صنعت خودروی ما وجود دارد. - رنت اتومبیل عروس کیا - یعنی مساله تولید باید با بحث مشعوف شدن مشتری توام باشد.

آنطور که گفته می‌شود، کشورهای صنعتی و پیشرفته بخش - رنت اتومبیل عروس کیا - قابل‌توجهی از سود خود را به - رنت اتومبیل عروس کیا - تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهند.
بله. برای مثال طبق گزارش‌های موجود، فروش کل صنعت خودروی آلمان در سال ۲۰۰۷، حدود ۳۳۱ میلیارد یورو بوده، در همان زمان این - رنت اتومبیل عروس کیا - کشور حدود ۱۸ میلیارد یورو هم صرف تحقیق و توسعه کرده است.

همچنین هزینه‌های تحقیق و توسعه - رنت اتومبیل عروس کیا - در صنعت خودروی آلمان در سال ۲۰۰۸ حدود ۲۰ میلیارد یورو بوده است. در حالی که این کشور در همین سال حدود ۳۵۰ میلیارد یورو فروش داشته است.

در واقع در این زمینه، تولیدکننده به میزان سود حاصل از فروش خود در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده است و همین باعث مشعوف شدن مشتری و افزایش - رنت اتومبیل عروس کیا - فروش محصول می‌شود.

در واقع کشورهای توسعه‌یافته هر سال نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تحقیق و - رنت اتومبیل عروس کیا - توسعه را بیشتر احساس می‌کنند. در مقابل - رنت اتومبیل عروس کیا - متاسفانه سرمایه‌گذاری خودروسازان ایرانی در زمینه تحقیق و توسعه ناچیز است.

دلیل اینکه جایگاه تحقیق و توسعه در صنعت خودروی کشور ما مانند جایگاه آن در سایر کشورها نیست، چیست؟
فرایند توسعه در ایران - رنت اتومبیل عروس کیا - از سال ۱۹۴۸ آغاز شده است. در حالی که این فرایند در کشور هند از سال ۱۹۵۱، در چین از سال ۱۹۵۳، در تایلند از سال ۱۹۶۱، - رنت اتومبیل عروس کیا - در کره جنوبی از ۱۹۶۲، در ترکیه از سال ۱۹۶۳ و در مالزی از - رنت اتومبیل عروس کیا - سال ۱۹۶۶ آغاز شده است.

اینجا مساله مهم این است، چرا ما نتوانستیم مثل این کشورها در زمینه توسعه خوب عمل کنیم. دلیل اصلی این است که بحث تحقیق و توسعه در - رنت اتومبیل عروس کیا - خودروسازی ما جایگاهی که بایدداشته باشد، نداشته است.

ارزش و اهمیت فعالیت صنعت خودرو در یک کشور چیست؟
در ارتباط با صنعت خودرو، برخی صنایع پیشین و یک‌سری صنایع پسین وجود - رنت اتومبیل عروس کیا - دارد. ارزش افزوده‌ای که این صنعت برای صنایع - رنت اتومبیل عروس کیا - پیشین خود ایجاد می‌کند، به ازای هر واحدی که در این صنعت ارزش‌افزوده ایجاد می‌شود، بر اساس بانک مرکزی تقریبا ۲ و ۲۹ صدم هم ارزش‌افزوده برای - رنت اتومبیل عروس کیا - صنایع پیشین خود ایجاد می‌کند.

صنایع پیشین - رنت اتومبیل عروس کیا - یا بالادستی صنعت خودرو شامل صنایع فولاد، چدن، فلزات، سوخت، پلاستیک، لاستیک، شیشه و الکترونیک - رنت اتومبیل عروس کیا - هستند. صنایع پایین‌دستی صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این صنایع شامل - رنت اتومبیل عروس کیا - خدمات پس از فروش، لیزینگ‌ها، بانک‌ها و تعمیرگاه‌ها هستند.

جالب این است که بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از انقلاب بعد از صنایع غذایی، مزیت هیچ صنعتی در ایران به اندازه خودروسازی نبوده است. به این دلیل که خودروسازی ارزش‌افزوده صنایع پیشین خود را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین ما برای اینکه به یک توسعه بلندمدت دست پیدا کنیم، الزاما باید یک استراتژی محکم و واقع‌بینانه در این زمینه داشته باشیم.

آخرین استراتژی صنعت خودروی ما در سال ۱۳۹۳ تدوین، بازنگری و منتشر شد. اما استراتژی‌های واقع‌بینانه‌ای نیستند. مثلا در آن سند نوشته شده است صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴ باید سه میلیون دستگاه تولید داشته باشد که یک‌میلیون دستگاه آن هم صادر شود. همچنین بر اساس آن استراتژی تا هشت سال دیگر باید به ارزش ۶ میلیارد دلار صادرات قطعه داشته باشیم. حالا فرض کنید اصلا ما همین الان سه‌میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم. از این تعداد، چه میزان می‌تواند در داخل کشور استفاده شود؟
در خوشبینانه‌ترین حالت یک و نیم میلیون دستگاه خودرو از این تولیدات در داخل نیاز است و استفاده می‌شود. بیش‌ از این هم ظرفیت مصرف خودرو نداریم. بعد یک و - رنت اتومبیل عروس کیا - نیم میلیون دستگاه خودرو باقی می‌ماند که ناچار باید آن را صادر کنیم.

سوال - رنت اتومبیل عروس کیا - این است که اساسا آیا امکان صادرات این خودروها با این پلت‌فرم و با این کیفیت وجود دارد؟ حتی اگر پاسخ مثبت باشد، این میزان دستگاه را باید به کدام کشور صادر کنیم؟ یا در آن سند بر صادرات ۶ میلیارد دلار قطعه تاکید شده است. استراتژی اگر واقع‌بینانه باشد باید به این سوال هم جواب بدهد که کدام قطعه را با این ارزش به کجا صادر کنیم؟
بر این اساس می‌توان گفت سند استراتژی که در - رنت اتومبیل عروس کیا - حال‌حاضر ملاک عمل صنعت خودرو است، واقع‌بینانه نیست.

بهترین پیشنهاد برای اصلاح استراتژی موجود در این صنعت چیست؟
پیشنهاد می‌شود تدابیر بلندمدت و هدفگذاری سالانه به‌عنوان سند ملی برای صنعت خودرو تدوین شود تا مدیران از آن پیروی کنند و سالانه پاسخگوی آن باشند. در اغلب موارد سیاست‌گذاری‌ها یا تصمیم‌گیری‌های فردی که توسط مسئولان بالادستی بر صنعت خودرو تحمیل شده، صدمات جبران ناپذیری به بار آورده است که از آن جمله می‌توان به تاسیس کارخانه‌های خودروسازی در خارج کشور و سرمایه‌گذاری در آن - رنت اتومبیل عروس کیا - کشورها و امضای قرارداد مونتاژ خودروی چینی در - رنت اتومبیل عروس کیا - ایران اشاره کرد. به - رنت اتومبیل عروس کیا - صراحت می‌توان گفت راهی که صنعت خودروی ایران تاکنون طی کرده، تحت تاثیر سلیقه‌های شخصی بوده و از یک آرمان ملی تبعیت نکرده است.
منافع اشخاص واردکننده خودرو نیز از طرفی همواره به این صنعت ضربه زده است و پشت پرده تشویش افکار عمومی که عمدتا توسط رسانه‌ها به مردم القا می‌شود، همین واردکنندگان خودرو قرار دارند.
وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه نبود سرمایه‌گذاری مناسب در توسعه برند ملی و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب از مسائل کیفی خودروهای تولید داخل است. به جرات می‌توان گفت در صورتی که صنعت خودرو در کشور با توسعه برند داخلی شکوفا شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی ازجمله بیکاری کاهش چشمگیری خواهد یافت و علاوه‌بر بازارهای داخلی، نقش مهمی در تجارت خارجی به خصوص با همسایگان خود ایفا خواهد کرد.

آن‌طور که - رنت اتومبیل عروس کیا - اشاره کردید، اگر یک استراتژی مناسب و واقع‌بینانه نباشد، چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت؟
استراتژی نامناسب دو ایراد مهم دارد. نخست آنکه صنعت را گمراه می‌کند و اجازه رسیدن به هدف اصلی را نمی‌دهد و دوم اینکه چون استراتژی خودمان خوب نیست، مجبور می‌شویم از استراتژی‌های دیگران پیروی کنیم. یعنی همین اتفاقی که الان در حال - رنت اتومبیل عروس کیا - وقوع است.

بنابراین چنین برنامه‌ریزی - رنت اتومبیل عروس کیا - و استراتژی چرا و بر چه اساسی تدوین شده است؟
به نظر من استراتژی تدوین‌شده برای صنعت خودرو، یک سند ظاهری و دستوری است که توسط کارشناسان ستادی که از واقعیت‌های نظام اقتصادی کشور اطلاعات دقیق ندارند، نوشته می‌شود و به همین دلیل دست‌یافتنی نیست. استراتژی‌ها در صنایع بزرگ مانند خودروسازی - رنت اتومبیل عروس کیا - از استراتژی‌های کلان بانکی، ارتباطات و سیاست‌های خارجی، چگونگی سرمایه‌گذاری خارجی و - رنت اتومبیل عروس کیا - نظیر اینها پیروی می‌کند، بنابراین صنعتی مانند خودرو قادر نیست به صورت مستقل از اینها گام بردارد.

برای مثال ممکن است در سند قید شود - رنت اتومبیل عروس کیا - همه خودروسازان باید تا یک زمان تعیین‌شده و مشخص، همه خودروها را با استاندارد یورو۴ تولید کنند. اما کسی فکر نمی‌کند بنزین سوخت این خودروها چگونه باید تامین شود. یا مثلا گفته می‌شود باید خودروی سواری گازوئیلی تولید شود. اما باز کسی فکر نمی‌کند سوخت گازوئیل استاندارد چگونه تولید و تامین می‌شود.

بر این اساس در سند چشم‌انداز صنعت خودروی کشور باید یک بازنگری جدی و - رنت اتومبیل عروس کیا - بر اساس واقعیت‌ها صورت گیرد. در تمام سال‌ها استراتژی صنعت خودرو برای مواقعی نوشته شده - رنت اتومبیل عروس کیا - است که همواره نوسانات سیاسی و اقتصادی در کشور وجود نداشته باشد و همه عوامل تاثیرگذار در شرایط کاملا ایده‌آل - رنت اتومبیل عروس کیا - در نظر - رنت اتومبیل عروس کیا - گرفته شده‌اند.

در حالی که تجربه چند سال گذشته نشان داد دلیل اصلی تاثیرگذار نبودن استراتژی‌های قبلی، در نظر نگرفتن شرایط واقعی، عدم توسعه برند ملی، همکاری نکردن عوامل جانبی مانند ستاد حمل و نقل سوخت و بانک‌ها و… و بی‌ثبات بودن شرایط کشور و نوسانات - رنت اتومبیل عروس کیا - سیاسی و اقتصادی و همچنین پیروی نکردن خودروسازان - رنت اتومبیل عروس کیا - از استراتژی‌های تدوین شده بوده است.

در راستای سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، «دست یافتن به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب‌غربی با تاکید بر جنبش - رنت اتومبیل عروس کیا - نرم‌افزاری و تولید - رنت اتومبیل عروس کیا - علم»، صنعت خودرو به عنوان پیشتاز و لوکوموتیو صنعت کشور از طریق ایجاد توانمندی‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و… می‌تواند در دستیابی به چشم‌انداز کشور ایفای نقش کند.

بر این اساس دستیابی به جایگاه نخست - رنت اتومبیل عروس کیا - صنعت خودروی منطقه و نزدیک شدن به جایگاه قابل‌قبول (مثل کره‌جنوبی) و همچنین جایگاه قابل‌قبول در - رنت اتومبیل عروس کیا - دنیا، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر توسعه و تولید خودرو با برند داخلی به واسطه - رنت اتومبیل عروس کیا - ایجاد مراکز تحقیقاتی، با اتکا - رنت اتومبیل عروس کیا - به توان داخلی و انتقال تکنولوژی در جهت بومی‌سازی طراحی و تولید در داخل کشور است. در این رابطه ایجاد مراکز طراحی، آزمون و خدمات مهندسی خودرو در اولویت کارهاست.

چرا خودروسازان کشور نمی‌توانند - رنت اتومبیل عروس کیا - محصولات خود را آن‌طور که در استراتژی این صنعت قید شده است، به فروش برسانند؟
عمده‌ترین مشکلی که خودروسازان با آن روبه‌رو هستند و در سال‌های آتی نیز به صورت گسترده با آن مواجه خواهند شد، عدم ارائه محصول مطابق نیاز بازار است. در واقع تولید محصول باید مطابق با نیاز بازار باشد در حالی که الان محصولی تولید می‌شود که طبق نیاز بازار نیست.

در سال‌های تحریم، ایران‌خودرو قدم‌های خوبی در تعریف محصولات جدید برداشت و در این مدت به - رنت اتومبیل عروس کیا - دلیل توجه کردن به پروژه‌های خودکفایی (عمق خودکفایی) و - رنت اتومبیل عروس کیا - همچنین طراحی و ساخت چند محصول جدید توانست تا - رنت اتومبیل عروس کیا - حدودی مطابق نیاز مشتریان به تولید ادامه دهد و در واقع محصول را زنده نگاه دارد.

طراحی و تولید خودروی رانا و دنا، وانت جدید، مجهز کردن کلیه خودروها به سیستم‌های ایمنی (ABS و ایربگ)، طراحی و - رنت اتومبیل عروس کیا - ساخت داشبوردهای جدید مطابق نیاز مشتریان، به‌روز کردن سیستم الکترونیک خودروها (استفاده از سیستم CAN)، طراحی و ساخت انبوه موتور ملی و موتور جدید ۲۰۰۰ سی‌سی Euro 4 ، ارائه کلیه محصولات - رنت اتومبیل عروس کیا - مطابق با استاندارد آلایندگی Euro 4 و … از دستاوردهای همان سال‌هاست.

چرا - رنت اتومبیل عروس کیا - موضوعاتی مانند کیفیت یا نوآوری در تولید محصولات خودروسازان داخل لحاظ نمی‌شوند؟
در رابطه با کیفیت محصول باید به استانداردهای حاکم بر محصول که هنگام طراحی آن تعریف می‌شود، توجه کرد. به عنوان مثال خودروی پراید از لحاظ ایمنی همان خودرویی است که در کشور کره‌جنوبی تولید می‌شد که در ایران ارتقا - رنت اتومبیل عروس کیا - نیز یافته است.

در واقع در یک تصادف مشابه، پراید تولید شده - رنت اتومبیل عروس کیا - در کره نسبت - رنت اتومبیل عروس کیا - به - رنت اتومبیل عروس کیا - نمونه مشابه ساخته‌شده در ایران، آسیب بیشتری خواهد دید. مساله این است که با افزایش تولید خودروی پراید و زیاد شدن سهم آن در تصادفات - رنت اتومبیل عروس کیا - و با توجه به ماهیت محصول، مسلما آسیب‌پذیری آن در تصادفات نزد افکار عمومی امتیاز منفی بیشتری می‌گیرد.

چنانچه نرخ تولید پراید پایین بود، آمار تصادفات و در نتیجه ذهنیت - رنت اتومبیل عروس کیا - منفی مشتری نسبت به آن از میزان فعلی پایین‌تر می‌شد. این مساله در مورد خودروهای چینی با سطح استاندارد - رنت اتومبیل عروس کیا - پایین‌تر از پراید قابل اثبات است. بنابراین کیفیت ذاتی و - رنت اتومبیل عروس کیا - سطح استاندارد خودرو را باید جدا از کیفیت اجزای آن بررسی کرد.

ممکن است قطعات مطابق با استاندارد تعریف‌شده ساخته شده باشد اما محصول نهایی مطابق انتظار - رنت اتومبیل عروس کیا - مشتری نباشد. مساله مهمی که چالش فعلی را - رنت اتومبیل عروس کیا - برای صنعت خودرو در پی داشت، توسعه خطوط تولید بدون توسعه محصول بود. یکی از عوامل بسیار مهم در عدم توسعه محصول وابستگی و تبعیت از شریک خارجی بوده است.

به - رنت اتومبیل عروس کیا - عنوان مثال روی پلت‌فرم پژو ۲۰۶ خودروی پژو ۲۰۶ صندوقدار (۲۰۶ SD) طراحی - رنت اتومبیل عروس کیا - و ساخته شد، آن هم با هزینه طرف ایرانی ولی با مالکیت معنوی طرف خارجی. به عبارت ساده‌تر با پول و سرمایه ایرانی یک محصول به محصولات پژو اضافه شد، بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف در محصول. در حالی که خودکفایی نیازمند انتقال تکنولوژی بود، اما آنها از روش‌های مختلف برای سنگ‌اندازی در مسیر خودکفایی استفاده می‌کردند.

لازم به ذکر - رنت اتومبیل عروس کیا - است بر اساس قرارداد فی‌مابین، پس از ساخت - رنت اتومبیل عروس کیا - قطعه توسط قطعه‌سازان داخلی و طی مراحل تست قطعات و در نهایت صدور تاییدیه توسط طرف ایرانی، حالا نوبت طرف فرانسوی بود که به قطعه ساخت داخل تاییدیه دهد. - رنت اتومبیل عروس کیا - اما طرف فرانسوی به عناوین مختلف از صدور تاییدیه خودداری می‌کرد.

شرکت پژو در سال‌های اخیر بیش از ۲۰ میلیارد دلار در بازار ایران فروش داشته است. جالب این است که این شرکت حتی یک ریال هم در صنعت خودروی ایران سرمایه‌گذاری نکرده بود و همواره قبل از ارسال قطعات، پول آن را دریافت می‌کرد.

دلیل اینکه کیفیت در تولید محصول میان - رنت اتومبیل عروس کیا - خودروسازان ما جایگاهی را که در میان تولیدکنندگان جهانی دارد، پیدا نمی‌کند، - رنت اتومبیل عروس کیا - چیست؟
کیفیت حاصل فرهنگ، تکنولوژی و آموزش است. مثلا خودروی پیکان با همان قطعات و تجهیزات انگلیسی در ایران هم تولید - رنت اتومبیل عروس کیا - می‌شد اما - رنت اتومبیل عروس کیا - نبود فرهنگ و آموزش در تولید این خودرو در ایران منجر به کیفیت خودرو نمی‌شد.

بنابراین اگر دنبال کیفیت هستیم، ابتدا باید فرهنگ تولید و آموزش‌ها را اصلاح کنیم و بعد از آن دنبال تکنولوژی برویم. در بحث کیفیت باید به یک موضوع بسیار مهم نیز توجه شود.

قطعات در ایران به صورت کپی تولید می‌شد. - رنت اتومبیل عروس کیا - قطعه را یک شرکت خارجی طراحی کرده بود که تولیدکننده ایرانی نمی‌دانست چگونه طراحی شده است. در دنیای امروز معمولا کسی که - رنت اتومبیل عروس کیا - خودرو و قطعه را طراحی کند، عیوب آن را بهتر پیدا می‌کند.

بنابراین چون خود ما قطعه را طراحی نمی‌کردیم و آنها را به صورت کپی تولید می‌کردیم و در این زمینه زیرساخت‌های مهندسی نداشتیم، عیوب قطعه مشخص نمی‌شد، مواد آن قابل آنالیز - رنت اتومبیل عروس کیا - نبود و مشکل آن باقی می‌ماند.

نمونه‌ای برای این توضیح - رنت اتومبیل عروس کیا - وجود دارد؟
بله در واقع وقتی خودروساز می‌خواهد یک خودروی جدید تولید کند، به قطعه‌ساز می‌گوید مثلا قطعه‌ای مثل پمپ‌روغن را طراحی کند. سازنده ناچار می‌شود یک مرکز مهندسی و یک واحد تحقیق و توسعه راه‌اندازی کند، قطعه را طراحی و بعد تولید می‌کند.

مشکل این است که بعضی قطعه‌سازان ما این بخش را ندارند - رنت اتومبیل عروس کیا - و علت آن هم بسیار ساده است چون نیاز به داشتن دپارتمان مهندسی و - رنت اتومبیل عروس کیا - تحقیق و توسعه احساس نمی‌کردند. البته در زمان طراحی و تولید خودروهای رانا و دنا شاید برای نخستین‌بار به این نکته بسیار مهم توجه شد.

این الگو را از خودروسازان - رنت اتومبیل عروس کیا - کره‌ای گرفتیم. کره‌ای‌ها برای اینکه زمان طراحی و تولید محصول را به ۱۸ تا ۲۴ ماه برسانند، طراحی و تولید - رنت اتومبیل عروس کیا - قطعه را به قطعه‌ساز محول می‌کنند.

ما هم از همین روش استفاده کردیم. در - رنت اتومبیل عروس کیا - مراحل طراحی و تولید خودروهای - رنت اتومبیل عروس کیا - رانا و دنا به این موضوع توجه خاص و در اجرای این پروژه‌ها، جهت کاهش زمان طراحی - رنت اتومبیل عروس کیا - و تولید محصول و همچنین کاهش هزینه‌های مربوطه، طراحی و تولید اغلب قطعات - رنت اتومبیل عروس کیا - و مجموعه‌ها به سازندگان داخلی واگذار شد.

لذا سازندگانی که سازمان مهندسی منسجم نداشتند، با استفاده از متخصصین داخلی و همچنین دانشگاه‌ها، واحدهای مهندسی و R&D - رنت اتومبیل عروس کیا - خود را جهت طراحی و تولید دقیق قطعات و مجموعه‌ها، تقویت کردند.

با این روش برای ایران‌خودرو دستاوردهای مهمی به‌دست آمد. نخست اینکه هزینه‌های هنگفت طراحی و ساخت نمونه‌ها، تست قطعات و تولید نهایی کاهش یافت، همچنین زمان طراحی و ساخت نمونه‌ها - رنت اتومبیل عروس کیا - و تولید نهایی کاهش چشمگیری داشت، ایران‌خودرو برای پروژه‌های مذکور در مقایسه با پروژه‌های مشابه کمترین سرمایه‌گذاری را داشت و عمده سرمایه‌گذاری برای نخستین‌بار توسط بخش خصوصی صورت گرفت و سازمان‌های مهندسی سازندگان نیز تقویت شد.

مجموعا ۲۷۵ قطعه را برای طراحی به سازنده‌ها دادیم. هدف ما در این پروژه درگیر کردن کامل بخش خصوصی بود. بنابراین با جرات می‌توان گفت عدم کیفیت در حال حاضر یکی از نتایج عدم توجه به توسعه محصول است.

ما را به دوستان خود معرفی کنید


طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone
whatsapp
instagram