جهت رزرو و اجاره خودرو در رشت تماس بگیرید: 09037877678
کد مطلب: 01359.html
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
سیدفیصل البار، مدیرعامل گروه DRB-Hicom که سهامدار دولتی پروتون است اعلام کرده مذاکرات فشردهای با طرف چینی بر سر نحوه قیمتگذاری سهام مورد معامله در جریان است.
به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ،هرچند پروتون روزهای خوشی را در ایران تجربه کرد اما خروج بیسروصدای این برند مالزیایی از - کرایه خودرو مزدا رشت - ایران در سالهای نه چندان دور باعث شده - کرایه خودرو مزدا رشت - است دیگر کمتر کسی از آن یاد کند. وضع پروتون در سایر بازارها نیز چندان رضایتبخش نبوده اما گویا بخت دوباره با این خودروساز یاد شده که لی شوفو، میلیاردر چینی به خرید خودروساز زیانده ملی مالزی رغبت نشان داده است.
شوفو ظاهرا به دو دلیل چنین تصمیمی گرفته است؛ دسترسی به بازار ۶۰۰ میلیوننفری جنوبشرق آسیا و تملک برند لوتوس توسط - کرایه خودرو مزدا رشت - این خودروساز.
گروه سرمایهگذاری جیلی که در تملک لی است و مالکیت گروه خودروسازی سوئدی ولوو را نیز در اختیار دارد، چهارشنبه گذشته اعلام کرد ۴۹٫۹درصد سهام پروتون و ۵۱درصد سهام لوتوس را خریداری میکند.
سیدفیصل البار، مدیرعامل گروه - کرایه خودرو مزدا رشت - DRB-Hicom که سهامدار دولتی پروتون است اعلام کرده مذاکرات فشردهای با طرف چینی بر سر نحوه قیمتگذاری سهام مورد معامله در جریان است.
لی با سرمایهگذاری در این گروه مالزیایی امید دارد راهی به سوی بازارهای جنوبشرق آسیا به عنوان منطقهای با طبقه متوسط در حال رشد باز کند که دولت چین نیز در حال سرمایهگذاری در آن در قالب برنامه توسعه زیرساختی «کمربند و جاده» است. لوتوس نیز آخرین حلقه از طرح جاهطلبانه - کرایه خودرو مزدا رشت - لی - کرایه خودرو مزدا رشت - برای ایجاد کهکشانی از برندهای بینالمللی با قابلیت عرضه محصولاتی در طیفهای مختلف قیمتی است. به اعتقاد تیان یونگکیو، مشاور مستقل صنایع خودرویی که تحرکات صنایع خودرویی چین را دنبال میکند «برای جیلی تملک لوتوس به مثابه نگینی ارزشمند خواهد بود». او میافزاید «این مشابه وضعیت تملک پورشه توسط فولکسواگن و ایجاد لکسوس توسط تویوتاست».
لوتوس در دوران پروتون فاقد نقدینگی یا اراده کافی مورد نیاز برای تبدیل این برند به یک برند اسپرت با اعتبار جهانی بود. این وضعیتی است که در صورت - کرایه خودرو مزدا رشت - قرار گرفتن - کرایه خودرو مزدا رشت - در کنار ائتلاف وسیعتر جیلی-ولوو تغییر خواهد کرد.
به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران جیلی با تملک پروتون و لوتوس در حال تکمیل کردن پازل خود در بازار جهانی است یعنی از طریق ولوو در اروپا حضور دارد که همچنین قابلیت ورود به بازار ایالاتمتحده را داراست. همچنین با راهیابی به جنوبشرق آسیا خلایی را پر میکند که در حال حاضر شرکتهای ژاپنی بر آن حکمرانی میکنند. تیان تاکید دارد: «برای پروتون دشوار است که به تنهایی از عهده ورود به این بازارها برآید اما تاسیسات تولیدی و شبکه گسترش فروش و خدمات - کرایه خودرو مزدا رشت - پس از فروش پروتون میانبری به سوی این هدف خواهد بود.»
مدیریت هوشمندانه
لی فعالیتهای اقتصادی خود را به عنوان تولیدکننده قطعات یخچال آغاز کرد و از تولیدکننده ورشکسته دولتی به بزرگترین سرمایهگذار غیردولتی در صنعت خودرو تبدیل شد. او نام خود را به عنوان تاجر و تولیدکنندهای موفق با احیای شرکت خودروسازی ولوو در برابر بدبینی فراگیر محافل صنعتی با خرید آن از فوردموتور در سال ۲۰۱۰ بر سر زبانها انداخت. لی خودروساز سوئدی مستقر در گوتهبرگ را با حداقل مداخله مدیریت کرد و در برابر به - کرایه خودرو مزدا رشت - تیمطراحی این شرکت با تامین منابع مورد نیاز برای طراحی - کرایه خودرو مزدا رشت - مدلهای جدید آزادی عمل داد. در همین حین سعی کرد هزینههای جاری این خودروساز را با ایجاد تیمهای مشترک با جیلی در کنار ایجاد یک واحد تولیدی در چین با هدف صدور محصولات، تولید به بازارهای بینالمللی از جمله ایالاتمتحده کاهش دهد.
استقبال از سهام گروه سرمایهگذاری جیلی در کنار عملکرد مثبت این گروه موجب شده است قیمت داراییهای این شرکت به میزان ۵۸درصد افزایش پیدا کند و گروه سرمایهگذاری اینترنتی استالوارت تنسنت را به عنوان شرکتی که بهترین عملکرد را در بازار بورس هنگکنگ داشت پشت - کرایه خودرو مزدا رشت - سر بگذارد.
داراییهای خالص این میلیاردر ۵۳ ساله بر اساس برآوردهای شاخص میلیاردرهای بلومبرگ بالغ بر حدود ۴٫۸ میلیارد دلار میشود. گویا شنگو، مدیرعامل گروه سرمایهگذاری خودرویی جیلی تولید و عرضه محصولات تحت برند - کرایه خودرو مزدا رشت - جیلی در مالزی منبع درآمد جدیدی برای این شرکت ایجاد خواهد کرد.
او یادآوری میکند در حال حاضر هیچ خودروی اسپرتی در جیلی و - کرایه خودرو مزدا رشت - ولوو تولید نمیشود بنابراین لوتوس زمینه حضور این گروه جیلی در این بخش را - کرایه خودرو مزدا رشت - فراهم میآورد.
پروتون دو واحد تولیدی از جمله یک واحد تجهیز نشده در تانجونگ مالیم مالزی دارد که قابلیت تولید ۱۵۰ هزاردستگاه خودرو را داراست و جیلی میتواند از - کرایه خودرو مزدا رشت - آن برای تولید خودروهای ارزانقیمت استفاده کند.
این شرکت همچنین یک شبکه فروش آماده به خدمت در مالزی دارد که جیلی میتواند از آن برای عرضه محصولات خودش استفاده کند. مالزی به جیلی اجازه خواهد داد مدلهای با - کرایه خودرو مزدا رشت - فرمان سمت راست خود را تولید کند و با توجه به روند رو به رشد - کرایه خودرو مزدا رشت - درآمد مردم در این کشور - کرایه خودرو مزدا رشت - خودروهای ولوو را هم به این کشور بیاورد.
بازار مالزی به گفته تیان یک بازار بکر است و بر اساس برآوردهای موجود نرخ تملک خودرو در این کشور یکپنجم چین - کرایه خودرو مزدا رشت - و یک چهلم ایالاتمتحده است.
با این حال تفاوتی اساسی بین خرید ولوو و پروتون وجود دارد. مایکل دیون، مدیر شرکت مشاوره خودرویی دیون در هنگکنگ میگوید: «لی با تملک ولوو لشکری از مدیران خودرویی هوشمند و کاربلد را به ارث برد اما در پروتون، جیلی- ولوو نیازمند وارد - کرایه خودرو مزدا رشت - کردن انرژی و توانمندیهای تازه به مجموعه است.»
در مورد کرایه خودرو مزدا رشت بیشتر بدانیم.
افول مداوم
پروتون در روزهای اوج در سال ۱۹۹۳ از کسب سهم ۷۴درصدی از خودروهای جدید فروخته شده در مالزی خبر داد. در سال ۲۰۱۶ - کرایه خودرو مزدا رشت - درست یک دهه بعد از آن که دولت مالزی سایه حمایتهای خود را از پروتون برداشت و تعرفه واردات خودروهای خارجی را در چارچوب مشارکت خود در پیمان تجارت آزاد جنوب شرق آسیا کاهش داد، این - کرایه خودرو مزدا رشت - سهم به ۱۲٫۵درصد سقوط کرد. لوتوس هم به همین سیاق در دوران تملک توسط پروتون که به قیمت ۵۱ میلیون پوند در سال - کرایه خودرو مزدا رشت - ۱۹۹۶ به این شرکت واگذار شد در شیب افول قرار گرفت.
این نماد خودروهای اسپرت انگلیسی که تولیدکننده مدلهای محبوبی چون اسپریت بوده سال گذشته حتی در داخل بریتانیا ناموفق بود و تنها موفق به فروش ۳۳۹ دستگاه خودرو شد.
روبین ژو، تحلیلگر موسسه سنفورد برنستین میگوید ممکن است شرایط برای پروتون همچنان قهقهرایی باقی بماند. او با اشاره به موارد دیگری که جابهجایی در تملک نتوانسته است به برندی در حال سقوط کمک کند، تصریح میکند: «همه چیز به پروتون بستگی دارد که چه راهی را - کرایه خودرو مزدا رشت - انتخاب کند.»
در فرایند مذاکرات زمانهایی بود که لی آشکارا شکیبایی خود را از دست داده و تهدید به کنارهگیری از مذاکره کرده بود. او در گفتوگو با بلومبرگ در ماه مارس گفته بود: «آنها دائما حرف خود را عوض میکنند که این واقعا قابل قبول نیست.»
چه - کرایه خودرو مزدا رشت - این موضعگیری، قماری با هدف واداشتن طرف مالزیایی به تن دادن به مطالبات شرکت چینی و دست برداشتن از طرح درخواستهای جدید بود و چه واقعا نشانی از خسته شدن او، به هر حال جواب داد.
اکنون تنها کاری که لی لازم است بکند، اجرای طرحهای کاهش هزینه و ادغام - کرایه خودرو مزدا رشت - پروتون در ساختار گروه جیلی-ولوو است.
دیون میگوید: «مهم نیست این حرف چقدر این حرف عجیب و بیمعنا به نظر برسد. هرگز نباید روی طرف مقابل لی شرط - کرایه خودرو مزدا رشت - بست. او باهوشمندی و رفتار منطقی خود رقیب را به زانو درمیآورد.» یا آن طور که دونگ - کرایه خودرو مزدا رشت - یانگ، جانشین مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان خودروی چین به عنوان نهادی برخوردار از حمایت دولت - کرایه خودرو مزدا رشت - پکن پس از بازدید میدانی از تاسسیات تولید، تست و تحقیقات جیلی در نینگبو گفت: «از - کرایه خودرو مزدا رشت - دل اردک زشت جیلی قویی زیبا برآمده است.»
منبع: بلومبرگ
کرایه خودرو مزدا رشت برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.