لوگو

کرایه ماشین گرگان با راننده🏆


جهت رزرو و اجاره در شهر گرگان
تماس بگیرید
09037877678
تلفن دفتر مرکزی تهران
021 66121139
021 66121098
همکاری با ما در شهر گرگان
اگر در شهر گرگان صاحب خودرو سواری و یا ون و یا اتوبوس هستید، براحتی میتوانید بوسیله آن درآمدزایی کنید. ما از همین الان شما را به همکاری با این موسسه دعوت مینماییم.
جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام اینجا را کلیک نمایید
همکاری با ما
اگر خودروی مورد نظرشما در لیست نمیباشد لطفا جهت هماهنگی و مشاوره با شماره 09037877678 تماس حاصل فرمایید.
اجاره پرادو
اجاره پرادو 2درب
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سانتافه
اجاره سانتافه نیو
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره اسپورتیج
اجاره اسپورتیج
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره اپتیما
اجاره اپتیما
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سوناتا
اجاره سوناتا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره النترا
اجاره هیوندا النترا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و i8 2015
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه پانامرا
اجاره پورشه پانامرا۴S
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و x6 2011
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز s500 2009
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و 428 کروک
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه باکستر
اجاره پورشه باکستر 2011
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و کروک
اجاره بی ام و 528 کروک
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه باکستر
اجاره پورشه باکسترسفید
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ولوو
اجاره ولوو CX90
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنزE250 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و 528 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و z4
اجاره بی ام و Z4 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و328
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز CLS
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز C200
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره لندکروز
اجاره لندکروز
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پژو پارس
اجاره پرشیا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پژو 206
اجاره خودرو206
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سمند
اجاره سمند
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره رانا
اجاره رانا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره دنا
اجاره دنا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ال90
اجاره ال90
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پراید
اجاره پراید
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره تیبا
اجاره تیبا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ون
اجاره ون دربستی تویوتا
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون فیات
اجاره ون دربستی فیات
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون هایس
اجاره ون هایس سقف بلند دربستی
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون دلیکا
اجاره ون دربستی دلیکا
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره اتوبوس
اجاره اتوبوس اسکانیا
قیمت اجاره اتوبوس یک روزه : تماس بگیرید
قیمت اجاره اتوبوس چند روزه : تماس بگیرید
اجاره اتوبوس
کرایه اتوبوس ولوو
قیمت اجاره اتوبوس یک روزه : تماس بگیرید
قیمت اجاره اتوبوس چند روزه : تماس بگیرید
متن مطلب      کل مطالب     

جهت رزرو و اجاره خودرو در گرگان تماس بگیرید: 09037877678


کد مطلب: 06547.html

یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان “بدبختی خودرو از درگیری با سیاست شروع شد” سودسازی را نصفه‌ونیمه تأیید کرد و با شرح ماجرای اولتیماتوم ۵دقیقه‌ای به طرف فرانسوی در دقیق ۹۰ مذاکره گفت: پژو پیش‌شرط مذاکرات هسته‌ای نبود و هنوز می‌گویم قرارداد محرمانه است.

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو به نقل از تسنیم، - کرایه ماشین گرگان با راننده - هاشم یکه‌زارع - کرایه ماشین گرگان با راننده - مدیرعامل ایران خودرو  به سؤالات ما در موضوعات مختلف از جمله گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان، تشکیل کمپین تحریم خودروی صفر، ماجرای وام ۲۵میلیونی خودرو، قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت و قرارداد اخیر با پژوی فرانسه پاسخ داد.

وی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان با اعلام اینکه تمام محتوای گزارش را تأیید نمی‌کند، از احضار خودش برای پاسخگویی به برخی سؤالات دستگاه‌های نظارتی خبر داد و ضمن رد کردن حساب - کرایه ماشین گرگان با راننده - سازی در ایران خودرو، سودسازی را نصفه و نیمه تأیید کرد.

یکه‌زارع ضمن اینکه تعداد شرکتهای اقماری ایران خودرو را ۷۰ شرکت اعلام کرد، تأیید کرد که برخی از این شرکت‌ها بدون توجیه فنی و اقتصادی تأسیس شد. وی شروع بدبختی صنعت خودرو را از ورود سیاست به این صنعت و افرادی خارج از صنعت به خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - دانست و گفت: سیاست‌زدگی همچنان در صنعت خودرو و ایران خودرو هست ولی خیلی کم شده است.

مدیرعامل ایران خودرو از پیش‌بینی ظهور پدیده‌ای مثل کمپین تحریم خودرو در فروردین - کرایه ماشین گرگان با راننده - ۹۴ خبر داده و ضمن اعلام اینکه به اسم کمپین اعتقاد ندارد، سازماندهی کمپین را از سوی واردکنندگان خودروهای چینی تلویحاً تأیید کرد. وی ضمن منطقی دانستن اعتراض تحریم‌کنندگان به کیفیت پایین خودروهای داخلی، اعتراض آنها به قیمت بالا را منطقی ندانست.

یکه‌زارع در بخش دیگری از این گفتگو اصرار خودروسازان به دولت برای ورود به طرح جدید - کرایه ماشین گرگان با راننده - رونق اقتصادی و پرداخت وام ۲۵میلیونی خودرو را از اساس منکر شد و با بیان اینکه ایران خودرو اصلاًٌ خودروی انباری تولید سال ۹۳ نداشته است، مذاکرات وزیر صنعت با دولت را عامل این طرح اعلام کرد.

وی همچینن دلایل خبرنگار تسنیم در خصوص انحصاری بودن - کرایه ماشین گرگان با راننده - بازار خودرو را نپذیرفت و درباره هجوم خودروهای چینی - کرایه ماشین گرگان با راننده - به بازار هم گفت که هیچ نگرانی از این بابت ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو در - کرایه ماشین گرگان با راننده - بخش پایانی این گفتگو ضمن رد طرح قرارداد پژو - کرایه ماشین گرگان با راننده - در مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان پیش‌شرط مذاکرات، از محرمانه بودن متن قرارداد برای انتشار عمومی همچنان دفاع و اظهارات یکی از اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه هنوز قراردادی امضا نشده را هم تکذیب کرد.

یکه‌زارع در این گفتگو از ماجرای مهلت ۵دقیقه‌ای در دقیقه ۹۰ مذاکرات به طرف فرانسوی خبر داد و گفت: همکاران من دوشنبه یا سه‌شنبه هفته‌ای که قرارداد منعقد شد در حال آخرین مذاکرات خود با طرف فرانسوی بودند. در آن جلسات پژو موضوعات جدیدی را مطرح کرد و - کرایه ماشین گرگان با راننده - من هم به همکارانم گفتم “ظرف ۵ دقیقه کیف خودتان را می‌بندید و - کرایه ماشین گرگان با راننده - به آنها مهلت دهید، اگر بر - کرایه ماشین گرگان با راننده - سر موضوعات خود اصرار داشتند شما برمی‌گردید”. - کرایه ماشین گرگان با راننده - آنها - کرایه ماشین گرگان با راننده - هم داشتند برمی‌گشتند که در نهایت طرف فرانسوی کوتاه آمد.

مشروح گفت‌وگوی هاشم یکه‌زارع  به‌شرح زیر است:

– شما ۲۴ شهریور ۹۲ رسماً به مدیریت شرکت ایران خودرو منصوب شدید.

یکه‌زارع: بله حکم - کرایه ماشین گرگان با راننده - بنده ۱۹ شهریورماه صادر و ۲۴ شهریور مراسم معارفه برگزار شد.

-روز قبل از معارفه شما، یک هیأت از تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که بررسی وضعیت صنعت خودرو را از سال ۹۱ به‌عهده داشتند در ایران خودرو مستقر شدند.

یکه‌زارع: فکر کنم بعد از این اینکه من آمدم این هیأت سه روز بعد به - کرایه ماشین گرگان با راننده - ایران خودرو آمدند.

– موضوع - کرایه ماشین گرگان با راننده - تحقیق و تفحص از ایران خودرو در رسانه‌ها سروصدای بسیاری کرد، البته به مدیریت شما برنمی‌گردد و برای دوره‌های قبل است. نحوه - کرایه ماشین گرگان با راننده - همکاری شما با این تیم چگونه بود و چه نظری در - کرایه ماشین گرگان با راننده - مورد گزارش تحقیق و تفحص دارید؟ چرا تمام گزارش منتشر نشد؟

یکه‌زارع: نه. تمام گزارش منتشر شد. سه روز بعد اینکه بنده به ایران خودرو آمدم تیم تحقیق و تفحص به ایران خودرو آمد، ما هم همکاری خوبی را در ارائه اطلاعات با آنها داشتیم که در نهایت به آن گزارشی که منتشر کردند منجر شد.

– صحبتی مبنی بر اینکه ایران خودرو با هیأت تحقیق و تفحص همکاری - کرایه ماشین گرگان با راننده - نکرد مطرح نشد؟

یکه‌زارع: - کرایه ماشین گرگان با راننده - نه. ایران خودرو همکاری کاملی با این هیأت داشت.

*تمام محتوای گزارش تحقیق و تفحص را تأیید نکرده بودیم

– محتوای گزارش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفته شده مسئولان ایران خودرو  تمام محتوای گزارش را تأیید کرده‌اند.

یکه‌زارع: نه. ما تمام گزارش تحقیق و تفحص را تأیید نکرده بودیم. گزارش تهیه‌شده جنبه‌های مختلفی داشت، در مورد ارتقای کیفیت، توسعه محصول، قرارداد رنو و پژو، موضوعات مختلفی بیان شده بود حتی تخلفاتی هم به‌زعم آنها در ایران خودرو شناسایی و در گزارش قید شد.

– کلّیت گزارش از نظر شما مورد تأیید است؟

یکه‌زارع: انجام تحقیق و تفحص و تهیه گزارش خوب است. در آن زمان ما به هیأت تحقیق و تفحص هم خسته نباشید گفتیم، اما همه - کرایه ماشین گرگان با راننده - گزارش مورد تأیید ما نیست زیرا در برخی از موارد نگاه کارشناسی آنها با نگاه کارشناسی ما متفاوت بود.

– اطلاع دارید در حال حاضر این گزارش در چه مرحله‌ای است؟ گویا باید در قوه قضائیه هم مورد بررسی قرار گیرد؟

یکه‌زارع: وقتی این هیأت در مورد کیفیت نظر و توصیه‌ای دارد به‌معنی تخلف نیست که به قوه قضائیه ارجاع داده شود، اما ممکن است از دید آنها برخی اتفاقات شرکت تخلف محسوب شده و آن موارد را به قوه قضائیه ارائه کرده‌ باشند.

– هیأت تحقیق و تفحص باز هم از شما پیگیری کرده‌ است؟

یکه‌زارع: بله. یک بار.

– - کرایه ماشین گرگان با راننده - چه موضوعی بود؟ آنها آمدند یا شما رفتید؟

یکه‌زارع: به‌عنوان مدیرعامل ایران خودرو بنده رفته بودم.

– دیگران چه، چون اگر در گزارش تحقیق و تفحص تخلفی بوده متوجه یک‌سری - کرایه ماشین گرگان با راننده - افرادی است که قبلاً در شرکت مشغول بوده‌اند؟

یکه‌زارع: من اطلاع ندارم که حتما ً افرادی که قبلاً در شرکت بوده‌اند تخلف کرده‌اند - کرایه ماشین گرگان با راننده - یا خیر.

– شما برای مباحث کلی رفته بودید؟

یکه‌زارع: اعضای هیأت تحقیق و تفحص یک‌سری سؤالات داشتند که من جواب دادم، اما اینکه یک‌سری تخلف کرده‌اند یا خیر به‌زعم آنها است. حتی من از نامه‌ای که به قوه قضائیه ارسال شده هم اطلاعی ندارم.

* حساب‌سازی - کرایه ماشین گرگان با راننده - در ایران خودرو را قبول ندارم/ با سودسازی کمی موافقم

– یکی ازبندهای گزارش تحقیق و تفحص بحث حساب‌سازی بوده است.

یکه‌زارع: این هم شاید از همان بندهایی است که ما قبول نداریم، زیرا هر شرکتی یک سازمان حسابرسی دارد. وقتی کارشناسان آنها گزارشی را تهیه می‌کنند ملاک تصویب عملکرد آن شرکت در سال است. بنابراین اگر آنها چیزی را افشاء کرده یا نکرده‌اند در آن حد است.

– یک تخلفی که در این گزارش مطرح شده خلاف واقع نشان دادن وضعیت سوددهی شرکت‌ است. گفته شده زمانی که شرکت سودده نبوده برای اینکه توزیع سود توجیه پذیر باشد شرکت را سودده نشان داده‌ و یا در مقطعی زیان‌های شرکت - کرایه ماشین گرگان با راننده - درست منعکس نشده و ارقام کمتری اعلام می‌شد.

یکه‌زارع: کمی تا قسمتی با - کرایه ماشین گرگان با راننده - این موضوع موافق هستم.

* ایران خودرو از سال ۹۳ سودده شد

– شرکت ایران خودرو الآن سودده است؟

یکه‌زارع: ایران خودرو در سال ۹۳ بعد از آن زیانی که داشت، سودده شد و نیازی به سودسازی - کرایه ماشین گرگان با راننده - نداشت.

– آیا این سودها تقسیم هم شد؟

یکه‌زارع: نه. - کرایه ماشین گرگان با راننده - به‌خاطر زیان انباشته‌ای که - کرایه ماشین گرگان با راننده - از قبل وجود داشت - کرایه ماشین گرگان با راننده - مقدار کمی از سود تقسیم شد که عددی نبود.

* ایران خودرو ۷۰ شرکت اقماری دارد/ - کرایه ماشین گرگان با راننده - شاید تأسیس برخی توجیه نداشت

– در گزارش تحقیق و تفحص بحث شرکتهای اقماری هم مطرح شده بود که براساس آن ایران خودرو ۱۶۵ شرکت اقماری از قدیم ایجاد کرده است.

یکه‌زارع: - کرایه ماشین گرگان با راننده - در حال حاضر کل شرکت‌های ایران خودرو ۷۰ شرکت است.

– تأسیس همه این شرکت‌ها توجیه فنی داشت؟

یکه‌زارع: در زمان بنده این - کرایه ماشین گرگان با راننده - شرکت‌ها ایجاد نشده‌اند، شاید - کرایه ماشین گرگان با راننده - اگر من بودم برخی  از آنها را ایجاد نمی‌کردم، اما امروز این شرکت‌ها با پرسنلش وجود دارند. البته در آینده به‌سمتی می‌رویم که - کرایه ماشین گرگان با راننده - شرکت سبک‌تر شود.

– گفته شده برخی از این شرکت‌ها به‌دلایل سیاسی ایجاد شده‌اند؟

یکه‌زارع: توجیه نبودن تأسیس این شرکت‌ها را من تأیید می‌کنم، اما سیاسی بودن را تأیید نمی‌کنم.

*بدبختی صنعت خودرو از ورود سیاست به این حوزه شروع شد/ افراد از جنس صنعت وارد نشدند

– آقای مهندس، یکی - کرایه ماشین گرگان با راننده - از نقدهایی که خیلی‌ مطرح می‌شود و شواهد آن هم وجود دارد این است که کلاً  در صنعت خودروسازی کشور، سیاست نقش زیادی دارد؟

یکه‌زارع: بله، بدبختی صنعت خودرو زمانی شروع شد که سیاست وارد این حوزه شد.

– دلایل این اتفاقات را چه می‌دانید؟ بالاخره شما سال‌های سال در صنعت خودرو فعالیت - کرایه ماشین گرگان با راننده - می‌کردید، مثلاً برخی معتقدند چون خودرو یک صنعت درآمدزایی است درگیر سیاست شده؟

یکه‌زارع: صنعت خودرو یک صنعت درآمدزایی - کرایه ماشین گرگان با راننده - است و گردش مالی قابل توجهی دارد، اما اگر این صنعت به‌صورت شفاف کار کند به‌حتم جاذبه‌ای برای این اتفاقات نخواهد داشت. شاید یکی از عواملی که باعث ورود سیاست - کرایه ماشین گرگان با راننده - به صنعت خودرو شده ورود افرادی به این بخش است که از جنس صنعت خودرو نبوده‌اند.

-در واقع عواملی که باعث شده کسانی که از جنس صنعت خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - نیستند به این حوزه وارد شوند عوامل سیاسی بوده است؟

یکه‌زارع: بله، عامل سیاسی بوده است. به‌اعتقاد من اگر در صنعت خودرو افرادی از جنس - کرایه ماشین گرگان با راننده - صنعت وارد شوند نمی‌گذارند این صنعت آلوده - کرایه ماشین گرگان با راننده - به سیاست شود، اینجا کار صنعتی - کرایه ماشین گرگان با راننده - انجام می‌شود و کار سیاسی نمی‌کنیم، اما به هر حال اتفاق افتاده است و افراد غیرخودرویی وارد این صنعت شده‌اند. وقتی مردم از کیفیت ناراحت هستند از یک جایی نشأت گرفته، شاید یکی از عوامل همین ورود غیرخودرویی‌ها به - کرایه ماشین گرگان با راننده - این صنعت باشد.

به‌عنوان نمونه فرض کنید پدر من نقاش - کرایه ماشین گرگان با راننده - باشد و من مدیرعامل ایران خودرو بشوم، وقتی به این شرکت می‌روم به‌جای آنکه - کرایه ماشین گرگان با راننده - به تولید توجه کنم می‌گویم چرا رنگ ساختمان‌ها پریده است و دستور می‌دهم همه دیوارها را رنگ کنند. درد صنعت خودرو چیز دیگری است. سیاست هم به این شکل - کرایه ماشین گرگان با راننده - است و خودرو را سیاست‌زده می‌کند.

*سیاست‌زدگی همچنان - کرایه ماشین گرگان با راننده - هست ولی کم است

– صنعت خودرو در حال حاضر هم درگیر سیاست است؟

یکه‌زارع: در حال حاضر حداقل در ایران - کرایه ماشین گرگان با راننده - خودرو سیاست‌زدگی خیلی کم شده - کرایه ماشین گرگان با راننده - است، البته نمی‌گویم به صفر رسیده اما خیلی کم شده است.

* از فروردین ۹۴ کمپین را پیش‌بینی کردم/ یک عده به کیفیت و قیمت خودرو اعتراض داشتند

– در - کرایه ماشین گرگان با راننده - ماه‌های گذشته اتفاقاتی در بازار خودرو به‌نام “کمپین تحریم خودروی صفر” به وجود آمد. دقیقاً شما این کمپین را از کی احساس کردید؟ به نظر می‌رسد قبل از اینکه رسانه‌ها به این موضوع بپردازند شما کمپین را - کرایه ماشین گرگان با راننده - احساس کرده بودید؟

یکه‌زارع: اتفاقاً امروز هم چند مهمان آلمانی در شرکت داشتیم که در این - کرایه ماشین گرگان با راننده - مورد از من سؤال کردند. من که مدیرعامل این شرکت هستم نباید اسیر کارهای جانبی باشم. - کرایه ماشین گرگان با راننده - اگر من نتوانم وضعیت بازار را طی ماه‌ها و سالهای آینده پیش‌بینی کنم باید - کرایه ماشین گرگان با راننده - به مدیریتم شک کرد. در فروردین ماه امسال به همکاران گفتم که اتفاقاتی در بازار خودرو به وجود می‌آید و ما باید آماده - کرایه ماشین گرگان با راننده - آن باشیم، البته حرف من - کرایه ماشین گرگان با راننده - تأیید وجود - کرایه ماشین گرگان با راننده - کمپین نیست، به‌نوعی رکود و اتفاقات دیگر را پیش‌بینی کرده و آماده بودیم.

به‌صورت کلی من اعتقادی به کمپین  ندارم بلکه می‌گویم یک عده به کیفیت و قیمت خودرو اعتراض داشتند و کسی نمی‌تواند به آنها ایراد بگیرد البته آنها هم نمی‌توانند به کسانی که خودرو می‌خرند، ایراد بگیرند.

– آیا شما کمپین را به‌عنوان یک موضوع سازماندهی - کرایه ماشین گرگان با راننده - شده احساس نمی‌کردید؟

یکه‌زارع: نه. ولی وقتی این اتفاق افتاد به‌سمت سازماندهی شده حرکت و خارج از دست کسانی شد که آن را شروع کرده بودند.

* کنایه سازماندهی کمپین به واردکنندگان

– این سازماندهی از جانب چه افرادی صورت گرفت، آیا در داخل کشور بودند؟

یکه‌زارع: وقتی یک چنین کمپین‌هایی شروع می‌شود کسانی مانند واردکنندگان خودرو از زمین خوردن خودروهای داخلی خوشحال می‌شوند اما نمی‌دانند که همین آوار سر آنها هم خراب خواهد شد.

– در زمان کمپین از خودروهای چینی هم صحبت شد و حتی مطالبی منتشر شد که واردکنندگان خودروهای چینی هم در کمپین نقش داشتند.

یکه‌زارع: یک عده دوست نداشتند اقتصاد کشور به‌سمت رونق برود، یکی از بخش‌هایی که می‌توانست اهداف آنها را محقق کند کاهش حجم تولید خودرو در کشور بود - کرایه ماشین گرگان با راننده - که این موضوعات - کرایه ماشین گرگان با راننده - به‌طور حتم سازماندهی شده اتفاق افتاد.

-به‌نظر شما آن مردمی که به کیفیت و قیمت خودرو اعتراض داشتند، حرف منطقی می‌زدند یا نه؟

یکه‌زارع: از نظر من هر خواسته مردم که این‌گونه فراگیر می‌شود منطقی است.ما هم - کرایه ماشین گرگان با راننده - می‌دانیم کیفیت خودروها مطلوب نیست، حال چرا مطلوب نیست به همان علت که گفتم، به‌جای آنکه در چندین سال گذشته توجه مدیر صنایع خودرو به کیفیت و - کرایه ماشین گرگان با راننده - توسعه محصول باشد به روابط سیاسی معطوف شده بود.

-در مورد قیمت چی؟

یکه‌زارع: بالاخره قیمت هم خواسته - کرایه ماشین گرگان با راننده - مردم است اما باید به این نکته توجه کنیم که هرچه یک کالا ارزان‌تر باشد مردم خوششان می‌آید.

*دلار ۳هزار تومانی قیمت ماست را ۵برابر کرد اما خودرو فقط ۷۰ درصد گران شد

– پس درآن مقطع قیمت خودرو را معقول می‌دانید؟

یکه‌زارع: بله. در حال حاضر هم قیمت‌ خودرو با توجه به ساختارها تعیین می‌شود. به هر حال در دولت قبل دلار هزار تومانی به سه‌هزار تومان رسید. در آن زمان ماست که ارزبری چندانی نداشت ۵برابر شد اما خودرو فقط ۷۰ درصد گران شد.

– امروز برای ارتقای - کرایه ماشین گرگان با راننده - کیفیت محصولات خود چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

یکه‌زارع: ما اصلاً صبر نمی‌کنیم که کمپینی ایجاد شود. ما به‌عنوان یک - کرایه ماشین گرگان با راننده - کمپانی باید - کرایه ماشین گرگان با راننده - محصولی را تولید کنیم که خصوصیات مختلفی از جمله مشخصات فنی، کیفیت، قیمت و خدمات مناسب داشته باشد. از همان روزی که وارد این شرکت شدم برنامه مناسبی را برای ارتقای کیفیت محصولات انجام دادم - کرایه ماشین گرگان با راننده - به‌نحوی که اعتقاد دارم ماشین‌های - کرایه ماشین گرگان با راننده - فعلی ایران خودرو از لحاظ کیفی نسبت به سالهای - کرایه ماشین گرگان با راننده - ۹۱ و ۹۲ حداقل ۴۰درصد بهتر شده است. در ۱۱ماهه امسال هم در حوزه خدمات پس از فروش به‌اندازه ۵ سال گذشته ما برای مردم خودرو تعویض کرده‌ایم.

-ظاهراً رکود امسال بازار خرید و فروش خودرو از کمپین شروع نشده بود و از قبل هم در بازار خودرو رکود وجود - کرایه ماشین گرگان با راننده - داشت؟

یکه‌زارع: من به رکود “کاهش توان خرید مردم می‌گویم”، اما این موضوع ۲۰ تا ۳۰ درصد تأثیر داشت. ایران خودرو در بدترین شرایط فروشش به نصف رسید ولی صفر نشد. آن زمان که گفته می‌شد ۸۰ هزار دستگاه خودرو در انبارهای این شرکت است فکر نمی‌کنم بیشتر - کرایه ماشین گرگان با راننده - از ۳۰ هزار دستگاه خودرو در انبارها وجود داشت.

– در نامه‌ وزیر صنعت به‌همراه سه وزیر اقتصادی دولت به رئیس جمهور اشاره شده بود که  ایران خودرو و سایپا در مجموع ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در انبارهای خود دارند، از این رقم چه‌تعداد برای ایران خودرو بود؟

یکه‌زارع: عرض کردم ایران خودرو در بدترین شرایط ۳۰ هزار خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - در انبارهای خود داشته است. به‌صورت کلی قبلاً از انتهای خط تولید تا تحویل مشتری سه ماه زمان صرف می‌شد اما این زمان را در ایران خودرو به ۱۵ و ۱۶ روز کاهش داده‌ایم. وقتی تولید روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو باشد از انتهای خط تولید تا تحویل مشتری باید ۳۳ هزار خودرو در این پروسه قرار - کرایه ماشین گرگان با راننده - بگیرد. در بدترین شرایط ما ۱۵ هزار دستگاه خودرو اضافه - کرایه ماشین گرگان با راننده - داشتیم. هم اکنون هم کل موجودی انبار شرکت ۵ هزار دستگاه است.

*خودروی انباری سال ۹۳ نداشتیم/ وام ۲۵ میلیونی تصمیم دولت بود ما اصراری نداشتیم

– در آن مقطع دولت طرحی تحت عنوان رونق اقتصادی را اجراء کرد که بخشی از آن به صنعت خودرو بر می‌گشت. شما ظاهراً قبلاً  یک صحبت‌هایی با وزیر صنعت انجام داده بودید؟

یکه زارع: بابت؟

– بابت اینکه بخشی از این بسته رونق به خودرو اختصاص پیدا کند؟

یکه زارع: نه ما هیچ بایدی را برای دولت مطرح نکردیم.

–  به هر حال شما در جلساتی شرکت کرده بودید.

یکه زارع: بله ما یکسری جلساتی رفتیم که در آنها رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر صنعت هم حضور داشتند و در نهایت دولت تصمیم گرفت که باید این اتفاق بیفتد و براساس آن تأمین اعتبار ۱۱۰ هزار - کرایه ماشین گرگان با راننده - دستگاه خودرو توسط بانک مرکزی انجام شد.

– ظاهراً آقای نعمت زاده در جلسه‌ای با آقای سیف که بعداً خبر آن اعلام شد؛ اعتقاد داشت که رقم بیشتری باید برای خودروهای مشمول این طرح تصویب شود.

یکه زارع: بالاخره آقای نعمت زاده متولی وزارت صنعت است و تلاش می کند پول بیشتری را برای زیر مجموعه‌های خود از دولت دریافت کند.

– گویا بانک مرکزی مخالف افزایش بود؟

یکه زارع: بانک مرکزی مخالف نبود اما بودجه - کرایه ماشین گرگان با راننده - مشخصی را برای این طرح تعیین - کرایه ماشین گرگان با راننده - کرده بود و مطابق آن اقدام کرد.

– به هر - کرایه ماشین گرگان با راننده - حال بانک مرکزی با افزایش ۳ برابری خودروهای - کرایه ماشین گرگان با راننده - مشمول این طرح مخالفت کرد.

یکه زارع: - کرایه ماشین گرگان با راننده - بودجه در همان حد بود و بانک مرکزی هم مخالفتی نکرد.

– یعنی شما انتظار بیشتری نداشتید؟

یکه زارع: نه ما انتظار خاصی نداشتیم همین ۱۱۰ هزار دستگاه هم - کرایه ماشین گرگان با راننده - کار بزرگی بود و خوشبختانه هم این طرح در صنعت خودرو به خوبی اجراء شد.

– تکلیف - کرایه ماشین گرگان با راننده - فروش مازاد خودروها در این طرح چه می شود تأمین اعتبار آنها به چه صورت انجام خواهد شد؟

یکه زارع: بانک مرکزی در حال بررسی این موضوع - کرایه ماشین گرگان با راننده - است تا تکلیف فروش‌های مازاد این طرح هم مشخص شود.

– خودروهای فروخته شده در این طرح تولید چه سالی بودند؟

یکه زارع: تولید ۱۶ روز قبل بودند.

-یعنی شما هیچ خودروی که برای سال ۹۳ باشد - کرایه ماشین گرگان با راننده - در انبارهای خود نداشتید؟

یکه زارع: نه. اینجا خودرو حداکثر ۱۶ روز بیشتر در انبارها نمی‌ماند .

*وام خودرو رونق را به ۶۰ صنعت آورد

– با توجه به صحبت های شما اولویت اختصاص تسهیلات برای فروش خودرو در بسته رونق اقتصادی دولت ابهام - کرایه ماشین گرگان با راننده - دارد.

یکه زارع: اولاً این - کرایه ماشین گرگان با راننده - وام به صنعت خودرو داد نشده بلکه در اختیار مردم قرار گرفت و آنها توانستند اقدام به خرید خودروهای - کرایه ماشین گرگان با راننده - مورد نیاز خود کنند. در قبال خودرویی که ما تولید کردیم ۶۰ صنعت بازارشان رونق گرفت.در این وام نه فقط خودروساز بلکه صنایع بسیاری با رونق روبه - کرایه ماشین گرگان با راننده - رو شدند.

– هم اکنون شما به لحاظ فروش با مشکل چند ماه قبل روبه رو نیستید؟

یکه زارع: نه الحمدالله مشکلی نداریم و - کرایه ماشین گرگان با راننده - امروز بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو در روز تولید و بیشتر آنها را هم می فروشیم. البته ما براساس برنامه ریزی فعالیت می - کرایه ماشین گرگان با راننده - کنیم و منتظر اتفاقات نیستیم.

هم اکنون بنده در ۶ ماهه اول می‌دانم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد و ایران خودرو در چه وضعیتی است و باید چه اقداماتی را - کرایه ماشین گرگان با راننده - انجام داد. به نحوی که با ۱۰ درصد تلورانس برنامه - کرایه ماشین گرگان با راننده - ریزی‌ها انجام می‌شود. بنده درآبان ماه به قطعه سازانی که متأثر رکود - کرایه ماشین گرگان با راننده - شده بودند گفتم یک ماه آینده تولید راه می‌افتد و شما تا عید نگران نباشید.

 

*بازار خودرو انحصاری نیست، باید قیمت را بازار تعیین کند

– برسیم به موضوع - کرایه ماشین گرگان با راننده - شورای رقابت.به نظر شما امروز بازار خودرو انحصاری نیست؟ شورای رقابت همچنان معتقد است بازار خودرو انحصاری است و خودروسازان باید مطابق دستورالعمل شورای رقابت قیمت گذاری کنند.

یکه زارع: به نظر من خودرو در ایران انحصاری نیست.

– چرا؟

یکه زارع: انحصار را باید تعریف - کرایه ماشین گرگان با راننده - کرد. اگر - کرایه ماشین گرگان با راننده - به تعداد سازنده است که امروز کره جنوبی یک سازنده به عنوان هیوندا بیشتر ندارد که این شرکت صاحب کیا هم است. انحصار یعنی مردم چاره ای جز انتخاب محصول از چند شرکت خاص را نداشته باشند.

– امروز چند درصد بازار ایران در اختیار ایران خودرو و سایپا است؟

یکه زارع: - کرایه ماشین گرگان با راننده - ۹۰ درصد است.

– خوب این - کرایه ماشین گرگان با راننده - انحصاری - کرایه ماشین گرگان با راننده - نیست؟

یکه‌زارع: نه. در کره ۱۰۰ درصد بازار در اختیار هیوندایی قرار دارد.

– اگر مشتری قدرت انتخاب داشت که ۹۰ درصد بازار برای این دو شرکت نبود؟

یکه‌زارع: من کره را مثال می‌زنم، در آنجا مردم یا می توانند هیوندا یا کیا بخرند اما بازار انحصاری نیست.

– اما امروز مشتری در ایران قدرت انتخاب ندارد؟

یکه‌زارع: مثلاً شما می خواهید ماشین بخرید به عنوان نمونه می توانید از ما ۲۰۶ یا اگر نخواستید از سایپا ساندرو بگیرید یا برلیانس بخرید. حتی می توانید مزدا۲ از گروه بهمن بخرید یا از کرمان موتور خرید کنید. کجا در بازار انحصار است!

تسنیم: اما به نظر می‌رسد اگر مردم قدرت انتخاب داشتند ۹۰ درصد بازار در اختیار ایران خودرو سایپا نبود. در ضمن امروز کیفیت محصولات این - کرایه ماشین گرگان با راننده - دو شرکت به شکلی نیست که بگوییم محصولات ایران خودرو و سایپا به خاطر کیفیت متقاضی زیادی در بازار دارند.

یکه زارع: در بازار رقابت وجود - کرایه ماشین گرگان با راننده - دارد - کرایه ماشین گرگان با راننده - ممکن است با سایپا رقابت کنیم تا ۹۰ درصد بازار را از آن خودمان کنیم، اما این به - کرایه ماشین گرگان با راننده - معنی انحصار نیست. به اعتقاد من اگر قیمت خودرو همانند گذشته به بازار سپرده شود مطمئناً قیمت خودرو از آن چیزی که هست ارزان تر خواهد شد. “شک نکنید”.

معمولاً در آن مقطع که قیمت را بازار تعیین می کرد به غیر از خودروهای دست دوم کسی از بازار خرید نمی کرد و همه از کارخانه خریدهای خود را انجام می دادند.
مثلاً در شرکت پارس خودرو قرارداد ماکسیما را خود بنده در سال ۷۹ بستم و این خودرو سال ۸۰ راهی بازار شد. در آن زمان - کرایه ماشین گرگان با راننده - قیمت دنده ای این خودرو ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و اتوماتیک آن ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. اما در بازار حتی به ۵۰میلیون هم رسید اما ما در پارس خودرو قیمت‌ها را افزایش ندادیم و رفته رفته بازار متعادل شد.

* هرجایی که قیمت گذاری باشد بازار آزاد هم شکل خواهد گرفت

تسنیم: کلا این بحث در بین مردم مطرح است که قیمت اصلی خودرو این چیزی نیست - کرایه ماشین گرگان با راننده - که خودروسازان اعلام می کنند بلکه کمتراز آن است؟ شما تا حالا آنالیز - کرایه ماشین گرگان با راننده - قیمتی یک خودرو را منتشر کرده‌اید؟

یکه زارع: بله .به عنوان نمونه ما آنالیز قیمتی دنا را اعلام کردیم. اگرما خودروها را گران می فروشیم پس این زیان‌های هنگفت شرکت برای چیست؟

تسنیم: صحبت‌هایی که مطرح می شود مبنی بر اینکه درصدی از قیمت خودرو برای فلان جا و درصدی برای - کرایه ماشین گرگان با راننده - بهمان جا است درسته؟

یکه زارع: نه برای هیچ جا نیست. البته یک چیزی هایی مانند بیمه، ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری قانونی است غیر از اینها دیگر هیچ چیز نیست.

*کم کاری صنعت خودرو پای خودروهای چینی را به بازار - کرایه ماشین گرگان با راننده - باز کرده است

تسنیم: امسال حضور خودروهای چینی در بازار افزایش پیدا کرده است به نحوی که مردم به جای خرید خودرو از سایپا و ایران خودرو تمایل به خودروهای چینی دارند. شما در - کرایه ماشین گرگان با راننده - این بحث به موضوع دامپینگ از طرف چینی ها اعتقادی دارید؟

یکه زارع: کلاً کشورهای - کرایه ماشین گرگان با راننده - خارجی به شرکت های خود که در کشورهای دیگر فعالیت می کنند در قالب سوبسید یا مشوق های صادراتی کمک می کنند در چین که این موضوع بسیار است. در کشور چین اگر “سی کی دی” یا “سی بی - کرایه ماشین گرگان با راننده - یو” بفروشید مشوق صادراتی “سی بی یو” زیاد تر است در حالی که در ایران اینگونه نیست. حتی با خبر شده‌ایم چین سوبسید بیشتری را هم در اختیار صادرکنندگان - کرایه ماشین گرگان با راننده - خودرو قرار می دهد.

اینکه در بازار خودرو حضور - کرایه ماشین گرگان با راننده - شرکت‌های خودروساز چینی بیشتر شده است به دلیل - کرایه ماشین گرگان با راننده - کم کاری صنعت خودروی کشور است. اگر صنعت ما خوب کار کرده بود حداقل خودروسازان چینی انقدر در بازار حضور پررنگی نداشتند.

ما ادعا داریم که کیفیت ماشین‌های ایرانی خیلی بهتر از چینی ها است. فقط چینی ها دو مزیت آپشن و گیربکس اتوماتیک دارند که در ایران این دو موضوع طرفدار بسیاری دارد.  البته - کرایه ماشین گرگان با راننده - قیمت ارزان خودروهای چینی هم باعث شده تا مردم به سمت خرید آنها گرایش پیدا کنند.

من در ایران - کرایه ماشین گرگان با راننده - خودرو این ادعا - کرایه ماشین گرگان با راننده - را - کرایه ماشین گرگان با راننده - دارم که ظرف دو سال آینده مطمناً مانور خودروسازان چینی در بازار ایران مانند امروز نخواهد بود مگر آنکه کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

تسنیم: یعنی چینی ها با خودروهای فعلی امکان - کرایه ماشین گرگان با راننده - رقابت با محصولات شما - کرایه ماشین گرگان با راننده - را نخواهند داشت؟

یکه - کرایه ماشین گرگان با راننده - زارع: بله. من نگرانی از آینده ندارم و معتقدم باید سهم خودروسازان - کرایه ماشین گرگان با راننده - چینی از بازار ایران را در آینده کاهش دهیم. ما امکاناتی داریم که - کرایه ماشین گرگان با راننده - اگر از آنها به  خوبی استفاده کنیم خودروسازان چینی قادر به رقابت با محصولات - کرایه ماشین گرگان با راننده - ایرانی نخواهند بود.

*امروز تعرفه خودرو به ضرر تولید است

تسنیم: نظر شما در رابطه با تعرفه واردات خودرو چیست؟ باید اصلاحاتی انجام شود یا خیر ؟

یکه زارع: امروز برعکس تمام صحبت‌ها تعرفه خودرو به ضرر تولید است. هیچ جای دنیا اینگونه نیست. هم اکنون خودروی ساخته شده تعرفه ۴۰ درصدی و خودروی داخلی ۲۶ درصد دارد. به نظرمن ۱۴ درصد اصلاً حمایت نیست. تازه یکسری تخلف آن طرف می‌شود که تولیدکننده - کرایه ماشین گرگان با راننده - داخلی نمی‌تواند آن را انجام دهد.

*پژو را ما انتخاب نکردیم

تسنیم: ایران خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - جدیداً قراردادی را با شرکت پژو امضاء کرده است که با سفر آقای رئیس جمهور و اجرایی شدن برجام همزمان شده بود. دقیقاً - کرایه ماشین گرگان با راننده - دور جدید مذاکرات شما برای همکاری با پژو از کی آغاز شد؟

یکه زارع: از یک سال و نیم پیش مذاکرات خود را با پژو آغاز کردیم.

تسنیم: به چه دلیل این شرکت را انتخاب کردید؟

یکه زارع: ما انتخاب نکردیم از قبل انتخاب کرده بودند. - کرایه ماشین گرگان با راننده - پژو در گذشته همکار ایران خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - بود. البته باید بگویم مگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا - کرایه ماشین گرگان با راننده - چه تعداد هستند؟

برخی - کرایه ماشین گرگان با راننده - حرف هایی می زنند که انگار ما وارد سوپر مارکت شده‌ایم و از فلان قفسه پژو و - کرایه ماشین گرگان با راننده - از فلان قفسه فولکس را می توانیم برداریم. در حقیقت اینگونه نیست و تعداد محدود هستند. پژو قبلاً در ایران کار می‌کرد - کرایه ماشین گرگان با راننده - البته درست است که بی عهدی کرده و من خودم اولین مدعی هستم و همیشه هم گفته ام - کرایه ماشین گرگان با راننده - اما به هر حال شریک ایران خودرو بوده است به نوعی شرکت پژو را انتخابش نکردیم بلکه نگهش داشتیم.

تسنیم: توجیه اقتصادی و فنی هم در این قرارداد جدید مورد توجه قرار گرفت؟

یکه زارع: بله .صد در صد .

* پژو پیش شرط مذاکرات هسته‌ای نبود/ماجرای مهلت ۵ - کرایه ماشین گرگان با راننده - دقیقه‌ای در دقیقه ۹۰ مذاکرات

تسنیم: بحث هایی مطرح شد که فرانسه درجریان مذاکرات ۱+۵ یکی از شروطش - کرایه ماشین گرگان با راننده - برای بحث پذیرش مذاکرات هسته ای را انعقاد یکسری قراردادهایی با - کرایه ماشین گرگان با راننده - این کشور مانند پژو اعلام کرده بود.

یکه‌زارع: اصلاً چنین چیزی نیست. هیچ کسی از هیچ جا به ما نگفت می‌خواهید چی کار کنید یا نکنید.

تسنیم: یعنی با استقلال کامل به این قرارداد ورود - کرایه ماشین گرگان با راننده - کردید؟

یکه‌زارع: بله. همکاران من دوشنبه یا سه شنبه هفته‌ای که قرارداد منعقد شد در حال آخرین مذاکرات خود با طرف فرانسوی بودند. در آن جلسات پژو موضوعات جدیدی را مطرح کرد و من هم به همکارانم گفتم ظرف ۵ دقیقه کیف خودتان را می بندید و به آنها مهلت دهید، اگر بر سر موضوعات خود اصرار داشتند شما بر می گردید. آنها هم داشتند بر - کرایه ماشین گرگان با راننده - می گشتند که در نهایت طرف - کرایه ماشین گرگان با راننده - فرانسوی کوتاه آمد.

تسنیم: همزمانی امضای این قرارداد با سفر رئیس جمهور به فرانسه هم اتفاقی بود؟ چون رئیس جمهور قرار بود دو ماه قبل تر به فرانسه - کرایه ماشین گرگان با راننده - سفر کند اما وقوع انفجارها در این کشور سفر را به تعویق انداخته بود.

یکه زارع: نه اتفاقی نبود. در - کرایه ماشین گرگان با راننده - زمان وقوع انفجارها من درفرانسه بودم تا قرارداد را جلو ببرم اما چون سفر رئیس جمهور به فرانسه - کرایه ماشین گرگان با راننده - به تعویق افتاد ما فرصت پیدا کردیم تا یک مقدار با زمان بیشتری به بررسی قرارداد جدید بپردازیم.

تسنیم: شما فرمودید - کرایه ماشین گرگان با راننده - یک تیم ۱۰ یا ۱۵ نفره در - کرایه ماشین گرگان با راننده - انعقاد این قرارداد نقش داشتند این افراد از ایران خودرو بودند؟

یکه زارع: اگر من بخواهم کل تیم را بگویم یک تیم ۶۰ نفره در این قرارداد مشارکت داشتند. اما تیمی که به صورت مستقیم با - کرایه ماشین گرگان با راننده - طرف پژو به مذاکره می پرداخت ۶ نفر تا ۱۵ نفر بودند که همه - کرایه ماشین گرگان با راننده - این افراد از ایران خودرو بودند.

*بعد از یک سال و نیم مذاکره - کرایه ماشین گرگان با راننده - با پژو تفاهمنامه امضاء نمی‌کنیم

تسنیم: ظاهراً شما قرارداد امضاء کرده‌اید و بحث تفاهمنامه نیست؟

یکه‌زارع: بعد از یک سال و نیم که تفاهمنامه امضاء نمی کنیم. قراردادی با در نظر گرفتن بخش های مختلف امضاء کرده ایم.

تسنیم: اعضای برخی نهادها مانند ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام کردند، باید این قرارداد را بررسی کنیم و هنوز قراردادی امضا نشده است.

یکه زارع: قراردادی که ما با پژو بسته ایم به شکل قرارداد امضاء شده است و هر نهاد نظارتی و قانونی که بخواهد به صورت شفاف برای هم آنها توضیحات کامل را ارائه می‌کنیم. اما مطمن باشید هر کجا که برویم نه تنها این قرارداد را تأیید می کنند - کرایه ماشین گرگان با راننده - بلکه از ما - کرایه ماشین گرگان با راننده - تشکر هم خواهند کرد.

*هنوز کسی در مورد قرارداد پژو از ما توضیح نخواسته است

– آیا برخی دستگاه‌ها مانند مجلس یا ستاد اقتصاد مقاومتی از شما درخواستی داشته اند تا در مورد قرارداد توضیحاتی - کرایه ماشین گرگان با راننده - را بدهید؟

یکه زارع: نه هیچ کجا درخواستی نکرده است. فقط در حدی که جایی بنده را دیده باشند من هم برای آنها توضیحاتی را - کرایه ماشین گرگان با راننده - بیان کرده‌ام، - کرایه ماشین گرگان با راننده - اما جایی از ما به صورت کتبی دعوت نکرده تا در مورد قرارداد پژو توضیحاتی را اعلام کنیم.

*امروز هم به من بگویند قرارداد را منتشر کنید می‌گویم محرمانه است

– گفته می‌شود در قالب این قرارداد خودروهایی در ایران تولید می شوند که  خیلی جدید نبوده و تا زمان داخلی سازی چندان برای بازارهای صادراتی جذاب نخواهند بود؟

یکه زارع: کسانی که درمورد قرارداد پژو صحبت‌هایی مطرح می‌کنند لااقل اطلاعات خود - کرایه ماشین گرگان با راننده - را قوی کرده بعد به بیان نظرات - کرایه ماشین گرگان با راننده - بپردازند.

در قرارداد پژو اینگونه نیست که وقتی تکنولوژی وارد شد صادرات محصولات آغاز شود، بلکه ما از همان شروع تولید، صادرات را انجام می دهیم، به‌نحوی - کرایه ماشین گرگان با راننده - که اگر ۱۰ خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - تولید شود ۳ خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - صادر خواهد شد. هر چه ساخت داخل آنها افزایش پیدا کند ارز آوری خودروها برای کشور بیشتر می شود تا اینکه بعد از چهارسال نه تنها از ارز کشور استفاده نمی شود بلکه هر - کرایه ماشین گرگان با راننده - سال برای کشور ارزآوری هم خواهد داشت.

اینکه می گویند ماشین ها قدیمی - کرایه ماشین گرگان با راننده - است بفرمایند ماشین های جدید پژو چیست! ماشین ۲۰۰۸ که اسفند سال آینده تولید خواهیم کرد در نمایشگاه ژنو دراسفندماه تازه رونمایی می‌شود. همه ماشین‌های ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ خودروهایی هستند که از این به بعد رونمایی خواهند شد و محصولات جدیدی - کرایه ماشین گرگان با راننده - هستند. آن اشتباهی - کرایه ماشین گرگان با راننده - که دوستان می کنند بر روی پلتفرم است. بله پژو ماشین ۲۰۸ داشته ولی بر روی پلتفری بوده که آن پلتفرم حالا با خودروی - کرایه ماشین گرگان با راننده - جدید است. زیرا عمر - کرایه ماشین گرگان با راننده - پلتفرم در - کرایه ماشین گرگان با راننده - اروپا ۱۵ سال است در این ۱۵ سال هر ۷ سال و نیم محصول جدید  بر روی آن می گذارند و سه سال هم فیس لیفت است. بنابراین خودروهای ما جدید هستند.

قرار نیست ما بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال به نقطه صادرات برسیم بلکه اولین سالی که خودرو تولید می شود طی یک سال به ۴۰ درصد خودکفایی می‌رسیم سه سال بعد به ۷۰ درصد می‌رسد.  بنابراین بعد از ۴ سال به - کرایه ماشین گرگان با راننده - نقطه ارز آوری خواهیم رسید. عینیت و تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو است زیرا ما هیچ ارز نفتی که استفاده نمی کنیم بلکه ۶۰ میلیون یورو هم در سال ارز آوری خواهیم داشت.

– اگر در این قرارداد ما نتوانستیم محصولات را به بازارهای صادراتی خود بفروشیم آیا شریک فرانسوی امکان صادرات محصولات را به بازارهای صادراتی خود خواهد داد؟

یکه زارع: اصلاً  در این خصوص خود پژو  اقدام  - کرایه ماشین گرگان با راننده - می کند. فقط کشورهایی که پژو - کرایه ماشین گرگان با راننده - در آن نمایندگی ندارد ما باید انتخاب کنیم. اگر ما ۱۰۰ خودرو تولید کنیم ۳۰ خودرو باید صادر شود. اگر صادرات ۳۰ تا ۱۵ دستگاه شود تولید داخلی این تولیدات مشترک هم نصف خواهد شد.

-در کدام سایت این خودروها تولید خواهند شد؟

یکه‌زارع: در سایت تهران شروع و بعد از سه چهار سال به سایت جدیدی انتقال پیدا خواهد کرد.

– هنوز مشخص نیست کدام - کرایه ماشین گرگان با راننده - سایت برای این همکاری مشترک تعیین می شود؟

یکه زارع: هنوز قطعی نشده است. اما باید متذکر شوم سایت جدیدی - کرایه ماشین گرگان با راننده - احداث نخواهد شد بلکه سایت تعیین شده توسعه خواهد یافت.

– این خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - ها با برند - کرایه ماشین گرگان با راننده - پژو صادر خواهد شد یا ایران خودرو؟

یکه زارع: با برند پژو است. ما در قالب یک همکاری مشترک اقدام به تولید محصولات پژو خواهیم کرد.نفعش هم برای ما - کرایه ماشین گرگان با راننده - در این - کرایه ماشین گرگان با راننده - است که قطعه سازان داخلی فعال می شوند. ارز آوری می کنیم و این ارزآوری موضوعی است که در تبیین اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته - کرایه ماشین گرگان با راننده - است. البته در قرار داد جدید ما از پژو پلتفرم با همان قیمت مشترک می گیریم و در داخل کشور خودروی خود را بر روی آن طراحی می‌کنیم که آن خودرو با نام ایران خودرو - کرایه ماشین گرگان با راننده - راهی بازار خواهد شد.

البته می توانستم بگویم آقای تاوارس می‌خواهم خودرویی را تولید کنم که یک طرف آن آرم - کرایه ماشین گرگان با راننده - ایران خودرو و طرف دیگر آن ارم پژو - کرایه ماشین گرگان با راننده - باشد او هم می‌گفت همکاری یک میلیارد و دویست میلیون - کرایه ماشین گرگان با راننده - دلار هزینه دارد که ۶۰۰ میلیون را باید شما و ۶۰۰ میلیون را ما تقبل می کنیم.

– در مورد این قراردادها  بحث های - کرایه ماشین گرگان با راننده - دیگری مبنی بر محرمانه بودن هم مطرح - کرایه ماشین گرگان با راننده - شد - کرایه ماشین گرگان با راننده - حتی آقای نعمت زاده هم گفته اند این قرارداد محرمانه است. اما شما بعداً اعلام کردید که منظور وزیر صنعت این بوده که بخشی از قرارداد محرمانه است.

یکه زارع: خبرنگار از وزیر صنعت پرسیده قرارداد را منتشر می کنید او هم گفته قرارداد محرمانه است. امروز هم از من سوال شود قرارداد را منتشر نمی‌کنید می‌گویم محرمانه است .

– یعنی هیچ بخشی از قرارداد قابل انتشار نیست؟

یکه زارع: شما اگر توانستید یک صفحه از قرارداد پژو با دیگر شرکت های دنیا یا - کرایه ماشین گرگان با راننده - به طور کلی یک صفحه از قرارداد دو خودروساز را ببینید من به شما جایزه می دهم .

– قرارداد برای چی محرمانه است؟آیا فقط برای عموم محرمانه است؟

یکه زارع: اصلاٌ قرارداد برای چی باید انتشار عمومی شود. اسمش را نگذارید محرمانه من می‌گویم اصلاً نیازی نیست انتشار عمومی پیدا کند. این قرارداد را اگر دستگاه نظارتی بخواهد ما در اختیار آنها قرار خواهیم داد - کرایه ماشین گرگان با راننده - و مشکلی نیست.

*نقدی یا غیر نقدی بودن غرامت مهم نیست

– در مورد غرامت هم شما توضیحاتی را مطرح کرده اید اما به نظر می‌رسد وجه نقدی از پژو بابت غرامت دریافت - کرایه ماشین گرگان با راننده - نکرده ایم؟

یکه‌زارع: نقدی یا غیرنقدی بودن غرامت مهم نیست. این موضوع را من خودم مطرح کردم که پژو باید غرامت پرداخت کند. ما باید پول‌هایی امروز و آینده به پژو پرداخت کنیم و چیزهایی که امروز مجانی - کرایه ماشین گرگان با راننده - دریافت می‌کنیم همان پول نقد است. در قرارداد پژو که در سال ۷۰ بسته شده بود موضوعی به‌نام رویالتی مطرح است. از زمان  اعمال تحریم ها به اضافه ۵ ماه قبل از تحریم ها تا روز قرارداد باید حق رویالتی پرداخت می شد. زیرا از لوگوی - کرایه ماشین گرگان با راننده - پژو استفاده کرده بودیم. در قرارداد جدید ما باید ۷۰ میلیون یورو بابت رویالتی به پژو بدهیم که آن را نمی‌دهیم. ما محاسبه کردیم و براساس یک پایه‌ای این غرامت دریافت شد اما شک نکنید از آن پایه بیشتر دریافت کردیم.

– پس از پژو گویا با بنز آلمان هم مذاکراتی را آغاز کرده اید. الان در چه مرحله ای است؟

یکه زارع: هنوز در مرحله مذاکرات برای انعقاد قرارداد هستیم. در حوزه خودروهای تجاری با همکاری مشترک در بخش تولید ۵۱درصد ایران و  ۴۹ درصد آلمانی ها و در بخش خدمات پس از فروش - کرایه ماشین گرگان با راننده - ۴۰ درصد ایران خودرو و ۵۱ درصد شرکت آلمانی فعالیت می‌کند. براساس این همکاری خودروهای تجاری به روز بنز در چرخه تولید شرکت قرار می‌گیرد.

– چه زمانی به نتیجه خواهد رسید؟

یکه زارع: تا - کرایه ماشین گرگان با راننده - خرداد ماه ۹۵ به نتیجه خواهیم رسید البته هم اکنون تفاهمنامه ها امضاء شده است.

– احتمال دارد در سفر صدر اعظم آلمان به ایران این - کرایه ماشین گرگان با راننده - قرارداد امضاء شود؟

یکه زارع: من از آینده خبر ندارم. در کنار بنز با فیات هم در حال مذاکره هستیم.

– امروز  وضعیت شرکت به چه صورت - کرایه ماشین گرگان با راننده - است آیا در تأمین قطعات با مشکلی - کرایه ماشین گرگان با راننده - روبه رو نیستید؟

یکه زارع: خوشبختانه تولیدات امروز ایران خودرو با استفاده از قطعات داخلی انجام می‌ شود. به نحوی که هیچ قطعه ای را برای - کرایه ماشین گرگان با راننده - تولید از پژو دریافت نمی‌کنیم. حتی پژو ۲۰۷ - کرایه ماشین گرگان با راننده - که خرداد آینده - کرایه ماشین گرگان با راننده - راهی بازار می شود بدون اتکا به پژو تولید - کرایه ماشین گرگان با راننده - می شود.

-اگر در قرارداد جدید هم  پژو در مقطعی حاضر به همکاری نبود چه - کرایه ماشین گرگان با راننده - تصمیمی خواهید گرفت؟

یکه زارع: ۲۵۰ میلیون یورو - کرایه ماشین گرگان با راننده - از پولش در ایران خواهد ماند .

– سرمایه گذاری پژو که یک باره انجام نمی شود؟

یکه زارع: بالاخره ظرف سه سال این سرمایه گذاری انجام می‌شود. البته آنها دیگر جرأت خلف وعده نخواهند کرد.

-چرا شرکت های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری مستقیم در ایران ندارند؟ آیا شرایط بازار این اجازه - کرایه ماشین گرگان با راننده - را به آنها نمی‌دهد؟

یکه زارع: - کرایه ماشین گرگان با راننده - برای اینکه سرمایه گذاری مستقیم یک شرکت در کشور به معنی ۴ سال زمان برای کسب نتایج اولیه است همین امر باعث می شود تا آنها تمایل به سرمایه گذاری مشترک دارند تا در زمان کوتاه به اهداف خود برسند. یادتان باشد - کرایه ماشین گرگان با راننده - شکل گیری ایران خودرو و سایپا ۴۰ تا ۵۰ سال در کشور زمان برد. پا گرفتن یک شرکت در ایران هم حداقل ۱۰ زمان خواهد برد.

ما را به دوستان خود معرفی کنید


طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone
whatsapp
instagram