به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، تولید خودرو و قطعه در کشور ما از دهههای گذشته تاکنون ادامه - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - داشته - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - و طی این سالها پیشرفتهای خوبی نیز انجام شده است اما همچنان در تولید مشکلات بسیاری وجود دارد. قیمتگذاری دستوری، مقرون بهصرفه نبودن تولید، داخلیسازی محصولات و سرمایهگذاری - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - خارجی همگی جزو کلیدواژههای صنعت خودرو در شرایط پیچیده کنونی هستند. اما این سوالات نیز مطرح میشود چرا تولید خودرو با زیان بسیار بالا همراه است، قیمتها به صورت - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - دستوری تعیین میشوند و خودروساز حتی با زیان مجبور به ادامه تولید است. اصولا در این شرایط، اجبار - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - به پیشفروش خودرو، وقتی - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - مشکل تامین نقدینگی خودروساز برای تولید فراتر از همیشه است، به چه دلیل انجام میشود؟ درمجموع آیا - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - تولید خودرو در کشورمان - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - صرفه اقتصادی دارد؟ آیا وقتی صرفه اقتصادی برای تولید خودرو وجود نداشته باشد، میتوان با واردات نیاز بازار داخلی را تامین کرد؟
بهترین ارائه کننده خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
در همین زمینه با داوود میرخانیرشتی، مشاور انجمن خودروسازان و از مدیران قدیمی صنعت خودرو به گفتوگو پرداختیم. وی معتقد است تولید خودرو در ایران هیچوقت صرفا به لحاظ اقتصادی، توجیه نداشته است. میرخانی درخصوص داخلیسازی محصولات معتقد است بسیاری از قطعاتی که ما میگوییم داخلیسازی کردهایم، - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - در حقیقت - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - داخلیسازی نکردهایم بلکه - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - «خرید داخلی» کردهایم.
ارائه خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو با ارزانترین قیمت
ارزیابی شما از وضعیت تولید خودرو در شرایط فعلی چیست و بهطور کلی صنعت خودرو را چگونه میبینید؟
در مورد تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو بیشتر بدانیم
همانطور که میدانید وزیر سابق صنعت درخصوص تعیین تکلیف نحوه قیمتگذاری خودرو تاخیر و تعلل بسیاری داشت و دست آخر نیز توپ را به زمین وزیر فعلی انداخت. پس از - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - انتخاب آقای - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - رحمانی نیز تصمیمگیری در این باره قدری به طول انجامید. در نهایت، مطابق اطلاعاتی که شرکتها به بورس دادهاند، حدود 15هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد شده است. اینها و مجموع بدهکاری خودروسازان به قطعهسازان، نتیجه تصمیمگیریهای شورای رقابت است.
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
این 15هزار - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - میلیاردتومان زیان به این معنی است که این مقدار پول و نقدینگی از شرکتهای خودروساز بیرون آمده و به جیب دلالان رفته است. این نقدینگی - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - در شرکتها موجود نیست و اگر شرکتها بخواهند به حیات خودشان ادامه دهند، بخش بزرگی از نقدینگی را در اختیار ندارند. حال چگونه باید این زیان جبران شود؟ جواب این است که محلی برای جبران آن - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - نیست. مطابق قانون، وقتی دولت قیمتگذاری تکلیفی انجام میدهد، باید هزینه و پول آن را به خودروساز برگرداند.
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو برای شما در کمترین زمان
البته نه صرف خودروساز بلکه هر شرکت و صنعت دیگری که با این روش قیمتگذاری دچار مشکل شود، - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - دولت باید نسبت به جبران آن - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - برآید. اما حالا که دولت پولی برنمیگرداند و بانکها نیز - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - توان پرداخت تسهیلات ندارند، با این کمبود نقدینگی چه باید کرد؟ عجالتا 4هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خودروسازان و قطعهسازان داده شده، این در حالی است که بدهی خودروسازان به قطعهسازان 20هزار میلیارد تومان است. البته با این 4هزار میلیارد تومان بهصورت ضربتی کار قطعهسازان تا حدی راه افتاد اما این امر ادامهدار نخواهد بود. چراکه خود قطعهسازان - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - هم مشکل نقدینگی دارند.
هم اکنون برای تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو اقدام کنید
چه راهی برای حل این مساله وجود دارد؟ وزارت صمت چگونه میتواند - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - این موضوع را سروسامان دهد؟
اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو اینجا است
این مشکل باید به شکل اساسی حل شود و برای حل آن آقای وزیر باید یک اتاق فکر تشکیل دهد و بگوید درمورد این مشکل چه کاری باید انجام شود. اینکه گفته میشود خودروسازان باید اموال مازادشان را به فروش برسانند، حرف تازهای نیست و - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - 10سال است که گفته میشود.
آیا درباره تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو سوال دارید؟ از ما بپرسید
از تحریم ابتدایی سال 91 بحث فروش اموال مازاد مطرح شد. البته تا آنجایی هم که امکان داشته است، خودروسازان اموال مازاد را فروختهاند. اما خریداری که اهلیت داشته باشد و به قیمت خریداری کند، وجود ندارد.
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو مخصوص شما
درحالحاضر اگر شرکتی اقدام به فروش اموال خود کند، بسیاری از رسانههای دولتی و خصوصی هیاهو میکنند که ارزان فروختهاید و... . نمونه این بحث، فروش هپکو یا مخابرات و آلومینیوم است که بعد - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - از چندسال همچنان درخصوص آنها حرف و حدیث وجود دارد.
نیاز به تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو دارید؟ کلیک کنید
وقتی هر روز ممکن است کسی بابت فروش این اموال از شما شکایت کند، - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - کدام مدیر جرات دارد نسبتبه فروش کارخانهای از زیرمجموعههای خود با قیمتی که خریدار میخواهد، اقدام کند؟ چون بعدا گفته میشود ارزان فروختهاید. حالا به فرض خودروساز، کارخانهای را - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - که مثلا زیانده است، بفروشد. این کارخانه کارگر مازاد دارد.
اطلاعات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو را از ما بخواهید
در صورت فروش، فردی که خریدار است، اولین کاری که میکند این است که کارگران را اخراج میکند. همچنین این کارخانهها، تجهیزات قدیمی مربوط به 20 سال پیش دارند که آن زمان هم بهصورت دستدوم خریداری شده است. بدینترتیب، خریدار باید ماشینآلات را تعویض و تکنولوژی جدید خریداری - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - کند. آیا در این شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کسی حاضر است در این بخش سرمایهگذاری کند؟ این است که ما در اتاق - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - مینشینیم و حرفهای خوب و آرمانگرایانه میزنیم و بهترین چیزها را - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - انتخاب میکنیم. اما در واقعیت آیا این تفکرات قابل اجراست؟
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
بهعنوان مثال قانون هوایپاک را سال گذشته تصویب کردند. هرچیزیکه در تمام دنیا وجود داشته و ایدهآل بوده، در این قانون آمده است. اما حالا که نوبت اجرا رسیده، نمیتوانند قانون را اجرا کنند. باتوجه به شرایط و امکانات کشور، این قانون قابلیت اجرایی ندارد و هر روز - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - یک بند از این قانون - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - را تعویق میکنند.
آخرین قیمت های تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
به بحث کمبود نقدینگی اشاره کردید. در شرایط فعلی خودروسازان میزان زیادی معوقات دارند و هر روز با پیشفروشهای فوری این معوقات افزایش پیدا میکند...
مناسبترین خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو را از ما بخواهید
همه اینها دستور است. آقای شریعتمداری به خودروسازان دستور داد تا 100هزار - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - دستگاه خودرو با قیمت قبل پیشفروش کنند.
این تعهدات از 100هزار دستگاه خودرو بیشتر است. چکونه این تعهدات را انجام میدهند؟
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو با تنوع بسیار
تعهداتی که خودروسازان انجام دادند بهصورت دستوری بوده است. یعنی پیشفروشهای فوری و افزایش 20 به 30درصد بهصورت دستوری بوده است. چراکه مردم بهخاطر - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - شرایط اقتصادی و تورم انتظاری پولهایشان را به جنس تبدیل - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - میکنند.
بهترین ارائه کننده خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
حالا - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - یکی پولش را به مسکن تبدیل میکند، یکی به خودرو و دیگری به سکه و طلا. هجوم نقدینگی بسیار شدید و سرگردانی در اقتصاد وجود دارد. این در حالی است که جمعکردن نقدینگی وظیفه بانکمرکزی است نه خودروسازان. وقتی بانکمرکزی به هر دلیلی نمیتواند - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - این نقدینگی را جمع کند و این - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - نقدینگی به سمت بازار خودرو هجوم میآورد، چه کاری از خودروساز برمیآید؟
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو با تنوع بسیار
یعنی پیشفروشهای فوری فعلی هم دستوری انجام میشود؟
مناسبترین خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو را از ما بخواهید
بله؛ ابتدا این پیشفروشها 20 درصد بود که آن را تبدیل به 30درصد کردند. خودروساز برای ادامه کار اصلا - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - پول ندارد. وضعیت بسیار پیچیده است.
نیاز به تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو دارید؟ کلیک کنید
وزارت صمت تاکید ویژهای بر داخلیسازی محصولات دارد. سالهاست بحث افزایش ساخت داخل مطرح بوده اما در عمل هیچ برنامه مشخصی برای دستیابی به آن ارائه نشده است. فکر - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - میکنید چرا امکان افزایش عمق داخلیسازی نیست و این کار انجام نشده است؟
آخرین قیمت های تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
فرض کنید میخواهید لنت ترمز بسازید. انجام این کار به ماشینآلات و مواد - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - و دانش نیاز دارد. مثلا با 100هزار - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - تومان این کارخانه را میتوانید راهاندازی کنید. - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - منظور این است برای قطعاتی که سرمایهگذاری پایینی میخواهد، تکنولوژی ساخت آسانی دارد و با نگاهکردن میتوان کپیبرداری کرد، - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - تعداد بسیار زیادی قطعهساز وجود دارد. مثلا 10 شرکت ساخت لنتترمز در کشور داریم.
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو مخصوص شما
اما برخی قطعات - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - «هایتک» هستند و برای تولید آن نیاز به ماشینآلات دقیق با تکنولوژی ساخت بالا و سرمایهگذاری بسیار بالا داریم، کسی حاضر به سرمایهگذاری نیست. یعنی دیگر با 100هزار تومان نمیتوان تولید داشت و نیاز - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - به 100میلیون تومان - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - است.
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
حالا این سوال پیش میآید آیا به صرفه است منِنوعی 100میلیون تومانم را در قطعهسازی سرمایهگذاری کنم یا بهتر است این پول را در بخش مسکن و طلا و ... - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - هزینه کنم؟ با - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - توجه به شرایط اقتصادی حتی اگر قطعهساز بسیار کاربلدی هم باشد، قطعا این پول را در بخش قطعات «هایتِک» سرمایهگذاری نمیکند، بلکه در جایی سرمایهگذاری میکند که سود بیشتری برایش به ارمغان آورد.
آیا درباره تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو سوال دارید؟ از ما بپرسید
آیا میتوانیم داخلیسازی انجام دهیم و انجام نمیدهیم یا بهطور کلی توانایی ساخت داخل - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - برخی قطعات وجود ندارد؟
ارائه خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو با ارزانترین قیمت
تولید برخی قطعات اصلا اقتصادی نیست. زمانی که مدیرعامل ایرانخودرو بودم، قیمت ارز 7تومان بود. - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - آینهبغل پیکان که تکنولوژی بالایی نداشت، یک آینه بود و یک فلز که بهصورت دستی جابهجا میشد. آن زمان ما این آینه را به یک شرکت دادیم تا داخلیسازی کند. - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - چراکه گفته میشد، ارز نداریم و باید داخلیسازی انجام شود. یک شرکت داخلی این آینه را برای ما ساخت و قیمت آن 25تومان تمام میشد. درصورتیکه ما این آینه را به - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - قیمت یک پوند (12تومان) میخریدیم. یعنی 12تومان پول آینه را شرکت باید 25 تومان میخرید. آن زمان هم بهدلیل جنگ قیمتها دستوری اعلام میشد و به اصطلاح - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - فریز شده بود.
در مورد تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو بیشتر بدانیم
بنابراین، اگر ساخت قطعهای در داخل مقرونبهصرفه نباشد، تولید آن حتی بهرغم برخورداری از توان داخلیسازی درست نیست. قطعاتی - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - که «هایتِک» هستند نیازمند سرمایهگذاری بسیار بالاست. اگر شرکتی ادعا میکند فلان قطعه «هایتِک» را تولید میکند، یعنی این قطعات را وارد و اینجا مونتاژ میکند.
هم اکنون برای تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو اقدام کنید
بسیاری از قطعاتی که ما میگوییم داخلیسازی کردهایم، در حقیقت داخلیسازی نکردهایم بلکه خرید داخلی کردهایم. حالا اینکه فلان قطعهساز قطعه را از چین میخرد یا هر جای دیگری برای من مهم نیست. من میدانم - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - جنس داخلی خرید میکنم و در لیست داخلیسازی من این مورد درج میشود. در هیچ جای دنیا شما نمیبینید یک کشور همه قطعات خودرو - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - را تولید کند.
اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو اینجا است
با این تفاصیل، آیا تولید خودرو در کشور صرفه اقتصادیاش را از دست داده یا در حال از دست دادن است؟ یا بهطور کلی تولید خودرو در ایران - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - صرفه اقتصادی ندارد؟
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو برای شما در کمترین زمان
تولید خودرو در کشور هیچوقت صرفا به لحاظ اقتصادی، توجیه نداشته است. اما چون سرمایهگذاری بزرگی شده بود، این صنایع بسته نشدند. از اول انقلاب تاکنون این سوال همواره وجود داشته است. اگر خودروسازی را ببندیم، برای تامین نیاز داخل باید 25میلیارددلار هزینه انجام شود. یعنی این مقدار ارز باید خارج میشد تا جنس وارد شود.
تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
آیا این کار مقرون به صرفه است؟ آیا این پول وجود دارد؟ بعضی وقتها پول گندم و دارو هم وجود ندارد. این است که یک سری محدودیتها وجود دارد و تبدیل به موضوعی - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - سیاسی میشود. اگر کسانی که اقدام به تولید خودرو چینی بهصورت فولسیکیدی میکنند این خودروها را به صورت سیبییو وارد - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - کنند، ارزانتر تمام میشود. اما چون مساله اشتغال مطرح است میگویند که ما این خودروها را گرانتر میخریم اما 500کارگر مشغول به کار میشوند.
اطلاعات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو را از ما بخواهید
آیا این صحیح است و صرفه اقتصادی دارد که بهخاطر اشتغال 500 یا یکهزار نفر کالایی را گرانتر به مردم بفروشیم؟
در مورد تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو بیشتر بدانیم
- تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو -آنجا دیگر مساله اقتصادی مطرح نیست، بلکه مساله سیاسی و اجتماعی مطرح است. یعنی با گرانی شغل چند 10نفر را تضمین میکنند. از منظر توجیه اقتصادی، - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - محصول تولیدی اگر منبع مواد اولیهاش ساخت داخل باشد - مانند فولاد، مس یا آلومینیوم – برای ما صرفه اقتصادی دارد، اما تولید محصولاتی مانند لاستیک که مواد اولیهاش مانند نخ و سیم و کائوچو وارداتی است، صرفه اقتصادی ندارد و فقط از - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - باب ایجاد اشتغال مدنظر قرار میگیرد.
بحثی هم که در این خصوص مطرح شده این است که ما تمام تمرکز و - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - سرمایههای خودمان را روی صنعت قطعه بگذاریم. آیا هنوز هم این مساله شدنی است؟ مانند کاری که کشور ترکیه انجام داده است.
بهترین ارائه کننده خدمات تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو
بله، شدنی است. اما فرق ما با ترکیه این است که ترکیه زیر پای سرمایهگذار خارجی فرشقرمز میگذارد - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - اما ما خیر! مانند کاری که با شرکت رنو انجام شد. از سه سمت به آن حمله شد تا سرمایهگذاری انجام نشود. مگر رنو نیامده بود تا در اینجا کارخانه داشته باشد؟ مگر نعمتزاده (وزیر اسبق نفت) توانست از پس مدیرانی که خودش منصوب کرده بود، برآید. ما میتوانیم قطعهساز باشیم، اگر - تعرفه جرثقیل خودروبر بلوار کرمان خودرو - چنین محدودیتهایی نداشته باشیم.