لوگو

اجاره اتومبیل رانا🏆


جهت رزرو و اجاره در شهر تهران
تماس بگیرید
02166121139
تلفن دفتر مرکزی تهران
021 66121139
021 66121098
همکاری با ما در شهر تهران
اگر در شهر تهران صاحب خودرو سواری و یا ون و یا اتوبوس هستید، براحتی میتوانید بوسیله آن درآمدزایی کنید. ما از همین الان شما را به همکاری با این موسسه دعوت مینماییم.
جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام اینجا را کلیک نمایید
همکاری با ما
اگر خودروی مورد نظرشما در لیست نمیباشد لطفا جهت هماهنگی و مشاوره با شماره 02166121139 تماس حاصل فرمایید.
اجاره پرادو
اجاره پرادو 2درب
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سانتافه
اجاره سانتافه نیو
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره اسپورتیج
اجاره اسپورتیج
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره اپتیما
اجاره اپتیما
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سوناتا
اجاره سوناتا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره النترا
اجاره هیوندا النترا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و i8 2015
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه پانامرا
اجاره پورشه پانامرا۴S
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و x6 2011
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز s500 2009
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و 428 کروک
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه باکستر
اجاره پورشه باکستر 2011
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و کروک
اجاره بی ام و 528 کروک
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پورشه باکستر
اجاره پورشه باکسترسفید
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ولوو
اجاره ولوو CX90
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنزE250 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و 528 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و z4
اجاره بی ام و Z4 2014
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بی ام و
اجاره بی ام و328
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز CLS
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره بنز
اجاره بنز C200
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره لندکروز
اجاره لندکروز
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پژو پارس
اجاره پرشیا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پژو 206
اجاره خودرو206
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره سمند
اجاره سمند
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره رانا
اجاره رانا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره دنا
اجاره دنا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ال90
اجاره ال90
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره پراید
اجاره پراید
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره تیبا
اجاره تیبا
قیمت اجاره روزانه : تماس بگیرید
قیمت اجاره هفتگی : تماس بگیرید
اجاره ون
اجاره ون دربستی تویوتا
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون فیات
اجاره ون دربستی فیات
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون هایس
اجاره ون هایس سقف بلند دربستی
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره ون دلیکا
اجاره ون دربستی دلیکا
قیمت اجاره ون داخل شهری : تماس بگیرید
قیمت اجاره ون خارج شهری : تماس بگیرید
اجاره اتوبوس
اجاره اتوبوس اسکانیا
قیمت اجاره اتوبوس یک روزه : تماس بگیرید
قیمت اجاره اتوبوس چند روزه : تماس بگیرید
اجاره اتوبوس
کرایه اتوبوس ولوو
قیمت اجاره اتوبوس یک روزه : تماس بگیرید
قیمت اجاره اتوبوس چند روزه : تماس بگیرید
متن مطلب      کل مطالب     

تلفن مشاوره و رزرو : 02166121139


کد مطلب: 00546.html

پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳

در بخش نخست و دوم این میزگرد تفاوت جزئیات و هزینه طراحی پلت‌فرم در تعریف آکادمیک و صنعتی مطرح شد.

بحث طراحی پلت‌فرم در صنعت خودروی کشور، از میزان هزینه گرفته تا سطح تکنولوژی ساخت و فن‌آوری موجود در این زمینه، مسائلی هستند که - اجاره اتومبیل رانا - «دنیای خودرو» در میزگردی با حضور عادل پیرمحمدی، مدیرعامل سابق ساپکو، به‌عنوان یکی از فعالان باتجربه صنعت خودرو و مصطفی پهلوانی، از کارشناسان این حوزه و استاد دانشگاه به بررسی آن پرداخت.

در بخش نخست و دوم این میزگرد تفاوت جزئیات و هزینه طراحی پلت‌فرم در تعریف آکادمیک و صنعتی مطرح شد. نوع فعالیت مرکز تحقیقات خودروسازان داخل، تاثیر نقایص موجود در - اجاره اتومبیل رانا - سیستم مدیریتی صنعت خودروی کشور و… موضوعاتی هستند که - اجاره اتومبیل رانا - در آخرین بخش این میزگرد به آنها پرداخته خواهد شد.

پیرمحمدی: فرض کنید قرار است در طراحی پلت‌فرم سیستم ABS طراحی شود، چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟

پهلوانی: ماژول‌های مشخصی - اجاره اتومبیل رانا - وجود دارند. ما ABS این قسمت را مشخص می‌کنیم، روی DVP به تامین‌کننده می‌دهیم که آنها به ما طراحی بدهند.

پیرمحمدی: فرض می‌کنیم شما DVP را به تامین‌کننده دادید. تامین‌کننده چقدر می‌گیرد آن را طراحی کند؟ همان ABS را چطور؟

پهلوانی: - اجاره اتومبیل رانا - تامین‌کننده‌هایی که ما با - اجاره اتومبیل رانا - آنها صحبت کرده‌ایم، برای این - اجاره اتومبیل رانا - طراحی حدود ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داده‌اند. هزینه طراحی، نمونه و تمام چیزهایی که نیاز داشت.

پیرمحمدی: ۲۰۰ میلیون تومان یا ۲۰۰ هزار دلار؟

پهلوانی: دقیقا - اجاره اتومبیل رانا - ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دادند و این هزینه - اجاره اتومبیل رانا - هم دلیل دارد. - اجاره اتومبیل رانا - به خاطر اینکه من کارهای آن تامین‌کننده را دیدم و از میان یونیت‌هایی که وجود داشت، یونیتی را انتخاب کردم که با محاسباتم هماهنگ بود و گفتم اگر قرار باشد این طرح را کاستومایز (Customize) کنید، چگونه انجام می‌شود؟

پیرمحمدی: شما به این ترتیب کَری‌اوور (Carryover) کرده‌اید. حالا بر این اساس هزینه‌های تست چقدر است؟

پهلوانی: من در این زمینه یک مثال - اجاره اتومبیل رانا - می‌زنم. ما الان در ساخت‌وساز تا حدی پیشرفت کرده‌ایم. به این ترتیب آیا ما برای هر خانه، یک کولر جدید طراحی می‌کنیم؟ خیر. محاسبات انجام می‌شود و طبق آن یک کولر مناسب خانه انتخاب می‌شود. صحبت من این است.

پیرمحمدی: شما ABS را مثال زدید، من همان را توضیح می‌دهم. ABS حدود پنج قطعه اصلی دارد. وقتی شما قطعه را انتخاب می‌کنید، می‌شود سخت‌افزار؛ نرم‌افزاری که با آن سخت‌افزار را کالیبره می‌کنید، چقدر هزینه - اجاره اتومبیل رانا - دارد؟ ۲۰۰ هزار دلار فقط - اجاره اتومبیل رانا - هزینه جمع‌آوری اطلاعات (data gathering) است. یعنی شما اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید برای خودرویی با چرخ، وزن، قوای محرکه، اکسل و… خاص و مشخص. اطلاعات در نرم‌افزار جمع‌آوری می‌شوند و همین کار ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد. آنچه به شما گفته‌اند ۲۰۰ میلیون تومان، هزینه‌های تولید - اجاره اتومبیل رانا - است نه هزینه‌های تست.

پهلوانی: من مدتی قبل DVP ایران‌خودرو را دیدم که به نظر اصلا مقبول نبود.

پیرمحمدی: چند سال است مرکز تحقیقات ایران‌خودرو کار می‌کند؟

پهلوانی: باید بگوییم مرکز تحقیقات ایران‌خودرو حدود ۱۰ سال است که کار نمی‌کند.

پیرمحمدی: مشکل همین‌جاست. - اجاره اتومبیل رانا - من خواهش می‌کنم - اجاره اتومبیل رانا - الان که جوان هستید و انرژی دارید، کمی بیشتر کار اجرایی کنید - اجاره اتومبیل رانا - تا این اظهارات به واقعیت نزدیک شود.

پهلوانی: من الان در کارهای - اجاره اتومبیل رانا - اجرایی هستم و می‌بینم.

پیرمحمدی: اما شما قیمت - اجاره اتومبیل رانا - قالب و هزینه طراحی را دقیق نمی‌دانید. فرض می‌کنیم آنطور که می‌گویید، - اجاره اتومبیل رانا - مرکز تحقیقات ایران‌خودرو ۱۰ سال است که کار نمی‌کند. این مرکز اساسا از چه سالی فعال شده است؟ پس این مرکز چه زمان و کدام سال‌ها کار می‌کرد؟

پهلوانی: زمانی‌که دکتر منطقی آمد، اساسا با فعالیت مرکز تحقیقات موافق - اجاره اتومبیل رانا - نبود. این موضوع متعلق - اجاره اتومبیل رانا - به سال ۸۶ است.

پیرمحمدی: پس رانا کجا طراحی شد؟

پهلوانی: در مرکز تحقیقات طراحی شده است.

پیرمحمدی: دنا کجا طراحی شد؟

پهلوانی: حتما اطلاعات ما با - اجاره اتومبیل رانا - هم متناقض است.

پیرمحمدی: مدیر طراحی و تامین قطعات رانا و دنا، من و همکارانم بودیم. این قطعات در مرکز تحقیقات طراحی شده است. در حالی‌که - اجاره اتومبیل رانا - شما به‌تنهایی کل مرکز تحقیقات را زیر سوال می‌برید. افراد - اجاره اتومبیل رانا - با تجربه، متخصص و ماهر زیادی در مرکز - اجاره اتومبیل رانا - تحقیقات کار کرده‌اند و الان هم مشغول به فعالیت هستند. بسیاری‌ از آنها در حال حاضر در سایر مراکز - اجاره اتومبیل رانا - معتبر طراحی - اجاره اتومبیل رانا - خودرو در دنیا کار می‌کنند. اما شما کل فعالیت مرکز تحقیقات را زیر - اجاره اتومبیل رانا - سوال بردید.

پهلوانی: دقت بفرمایید. من افراد را زیر سوال نبردم. سوال من در مورد سیستم است. این سیستم در کشور ما ضعیف عمل می‌کند. اولین قدم برای - اجاره اتومبیل رانا - اینکه تغییر و تحول را تجربه کنیم، این است که چنین ضعفی را بپذیریم.

مصداق این ادعا دکتر پوزش است که از همین میز بلند شد. دو سال در - اجاره اتومبیل رانا - سایپا کار کرد و الان در فورد فعالیت می‌کند و موفق است. چرا اینجا نتوانست موفق باشد؟ جمله خود او این بود که «اینجا در زمینه طراحی هیچ کاری انجام نمی‌شود.»

پیرمحمدی: در این زمینه که طراحی جزو - اجاره اتومبیل رانا - جدانشدنی برای نجات صنعت خودروی ایران است، من و شما هم‌عقیده هستیم. من این را ۱۰۰ درصد قبول دارم. ما این موضوع را با پوست، گوشت و استخوان درک کرده‌ایم. سیستمی به‌نام تولید وجود دارد. این تولید یک نرخ دارد. در دنیای - اجاره اتومبیل رانا - امروز اگر بخواهید نرخ تولید را افزایش دهید یا حتی ثابت نگه‌دارید نیاز به R&D است.

این در حالی است که متاسفانه بحث تحقیق و توسعه در ایران مغفول - اجاره اتومبیل رانا - مانده است. لازمه رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی، توسعه - اجاره اتومبیل رانا - محصول است. توسعه محصول هم از اینجا ناشی می‌شود، نه با سراغ خودروی چینی رفتن و مونتاژ خودروهای شرکت‌های خارجی - اجاره اتومبیل رانا - در کشور.

پهلوانی: در این زمینه هم‌نظر هستیم.

پیرمحمدی: ما در زمینه توسعه محصول کند حرکت کردیم. باید توجه داشته باشیم که در سال ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ صنعت خودروی آلمان ۳۱۸ میلیارد یورو فروش داشت. این در حالی است که ۲۰ میلیارد یورو در زمینه R&D هزینه کرد. یعنی حدود ۶ درصد از کل فروش را در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد. جالب اینکه سود - اجاره اتومبیل رانا - این صنعت حدود ۵ درصد بوده است. تولیدکننده برای - اجاره اتومبیل رانا - اینکه بتواند در بازار - اجاره اتومبیل رانا - حضورش را ثابت کند و نرخ تولیدش ثابت بماند، باید توسعه داشته باشد. چیزی که ما در ایران - اجاره اتومبیل رانا - نداشتیم؛ این عین واقعیت است. همین الان فعالان در صنعت خودروی کشور چقدر به بحث توسعه اعتقاد دارند؟

پهلوانی: به اعتقاد من بخش خصوصی بیشتر باید در این زمینه تمرکز داشته باشد تا بخش دولتی.

پیرمحمدی: بله. به این دلیل که بخش - اجاره اتومبیل رانا - خصوصی در غیر این‌صورت نمی‌تواند محصول خود را بفروشد. مثلا ایران‌خودرو، رانا - اجاره اتومبیل رانا - و دنا را طراحی - اجاره اتومبیل رانا - و تولید می‌کند. اینها تازه کف توقعات ماست، یعنی ۱۰۰ نیست، ۲۰ است. اینها طراحی پلت‌فرم نیست، فیس‌لیفت است. انتظار داشتیم در زمانی‌که تحریم‌ها برداشته شد، یک پروژه طراحی پلت‌فرم - اجاره اتومبیل رانا - ایجاد می‌شد. چرا این اتفاق نیفتاد؟ حداقل می‌توانستند دو خودروی فیس‌لیفت ایجاد کنند. طرح اولیه را هم مرکز تحقیقات ایجاد کرد.

چرا - اجاره اتومبیل رانا - راه نیفتاد؟ چون اعتقاد به توسعه وجود ندارد. ما در این زمینه‌ها با هم اشتراک نظر داریم. اما ناگهان در همین شرایط و با همین کمبودها، ادعا می‌کنید با - اجاره اتومبیل رانا - ۱۵ میلیارد - اجاره اتومبیل رانا - تومان می‌توان پلت‌فرم طراحی کرد. در حالی‌که الان فقط برای طراحی داخل خودرو، حداقل دو میلیون دلار سرمایه نیاز است.

پهلوانی: - اجاره اتومبیل رانا - اختلاف دیدی که ما در این موضوع داریم این است که من می‌گویم در بسیاری از صنایع ما اصلا نمی‌دانند فاز طراحی یعنی چه. دید شما صنعتی است و نمی‌خواهم این مساله را زیر سوال ببرم. اما در نهایت ما به نتیجه مشترک نرسیدیم که یک خودروساز از یک طراح چه انتظاری دارد؟ فقط یک جی‌کد - اجاره اتومبیل رانا - می‌خواهد؛ اگر فقط بحث یک جی‌کد است، آن را من مفصل توضیح دادم.

پیرمحمدی: امروز اگر کسی بگوید در مورد ABS همه چیز را می‌دانم، قطعا ۵ از ۱۰۰ هم نمی‌داند.

پهلوانی: من ادعا نکردم یک نفر به تنهایی می‌تواند تمام کار طراحی یک پلت‌فرم را انجام دهد. - اجاره اتومبیل رانا - من حتی می‌گویم ۵۰ نفر هم برای طراحی تمام جزئیات قالب‌ها و زنجیره تامین کافی نیستند. با توجه به تمام توضیحات و - اجاره اتومبیل رانا - بحث‌هایی که مطرح‌شد، معتقدم نیاز است، خود خودروسازان واحد - اجاره اتومبیل رانا - طراحی - اجاره اتومبیل رانا - داشته باشند. ولی مشکل - اجاره اتومبیل رانا - این است که در ایران به معنای واقعی یک خودروساز نداریم که واحد طراحی درستی داشته باشد. - اجاره اتومبیل رانا - شما به مرکز - اجاره اتومبیل رانا - تحقیقات اشاره می‌کنید اما می‌گویم آنجا هم نمی‌دانند خیلی از اسنادی که نیاز است برای اینکه بتوانند تغییراتی را روی یک پلت‌فرم انجام دهند و آن را زنده نگهدارند، چیست؟

پیرمحمدی: این را خوب - اجاره اتومبیل رانا - می‌دانند.

پهلوانی: اگر می‌دانستند این کار را انجام می‌دادند. مشکل مدیریتی است. باید بپذیریم سیستم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی ایران - اجاره اتومبیل رانا - و فعالیت پژوهشی آنها - اجاره اتومبیل رانا - ضعیف است.

اگر نپذیریم، - اجاره اتومبیل رانا - همین روند به همین شکل امروز جلو خواهد رفت. اگر من ادعا می‌کنم مثلا با ۱۵ میلیارد تومان می‌توان پلت‌فرم طراحی کرد، درست نیست که به آسانی بگویید که نمی‌شود و هزار دلیل و توضیح و توجیه بیاوریم که اصلا شدنی نیست.

بحث هزینه طراحی در واقع این است که یک دانش طراحی ایجاد کنیم و به صنعت - اجاره اتومبیل رانا - خودرو به معنای واقعی بفهمانیم پلت‌فرم یعنی چه. البته من ایران‌خودرو و سایپا را مجزا می‌کنم چون آنها این مفهوم را به‌درستی درک کرده‌اند.

با این حال ما در کشور ادعای خودروساز بودن می‌کنیم، در حالی که دو بنگاه اقتصادی بزرگ فعال در این زمینه که از این صنعت سود می‌برند و سهم تولیدشان محفوظ است، در حالی که - اجاره اتومبیل رانا - پویایی مورد نیاز را ندارند. اگرچه به نظرم سایپا به تازگی در این زمینه چابک شده است.

همین که با یک پلت‌فرم چهار محصول تولید می‌کند، یعنی معنی و مفهوم پلت‌فرم را به‌خوبی درک کرده است. تیبا، تیبا صندوق‌دار، - اجاره اتومبیل رانا - ساینا و کوئیک همه روی یک پلت‌فرم سوار شده‌اند.

به نظر من سایپا باز هم این کار را خواهد کرد. حالا اینجا کاری به این نداریم که این محصولات استانداردها - اجاره اتومبیل رانا - را پاس می‌کنند یا خیر. اما این حرکت یک پویایی را می‌رساند.
اما به‌طور کلی حرف این است که مفهوم - اجاره اتومبیل رانا - طراحی اساسا در صنعت ما جا نیفتاده است؛ الان هم به نظر من، من و شما در نهایت در زمینه فاز طراحی، به یک زبان مشترک نخواهیم رسید.

پیرمحمدی: شما خود را در جایگاه یک طراح گذاشته‌اید که همه‌چیز را می‌داند، در حالی که این‌طور نیست.

پهلوانی: من چنین چیزی را مطرح نکردم.

پیرمحمدی: شما گفتید یک پلت‌فرم کامل را با ۱۵ میلیارد تومان طراحی می‌کنم.

پهلوانی: من تاکید کردم - اجاره اتومبیل رانا - منِ نوعی می‌توانم چنین کاری را انجام دهم. به‌خاطر اینکه محصولاتی که شما در طراحی می‌گویید، با این سیستمی که دسته‌بندی کردید، متفاوت است. شما باید بدانید چه محصولاتی را می‌خواهید تحویل بگیرید.

پیرمحمدی: کسی که هماهنگ‌کننده یک تیم طراحی است، حتما باید از هزینه‌ها سررشته داشته باشد. در مورد همین خودروی تیبا، وقتی موتور روی یک خودروی دیگر گذاشته می‌شود، چقدر هزینه دارد؟ یا برای مثال وقتی یک موتور را برمی‌داریم و روی پژو ۴۰۵ می‌گذاریم، چقدر هزینه دارد؟

پهلوانی: نمی‌دانم. ممکن است هر هزینه‌ای داشته باشد.

پیرمحمدی: شما قرار است طراحی کنید. چطور نمی‌دانید؟ لازم است بدانید فقط هزینه طراحی دسته‌موتورها حدود ۱۵۰ هزار دلار است. اگر من در رابطه با هزینه‌های طراحی صحبت می‌کنم، نه‌تنها بر اساس دانشی است که از همان دانشگاهی که شما در آن تحصیل می‌کنید، آموخته‌ام بلکه تجربه مدیریت - اجاره اتومبیل رانا - طراحی و ساخت و هزینه‌های طراحی را نیز برای چند پروژه داشته‌ام و دید من از لحاظ هزینه به تولیدی شدن - اجاره اتومبیل رانا - پروژه نزدیک‌تر است.

پهلوانی: یعنی - اجاره اتومبیل رانا - می‌گویید توان طراحی در داخل را نداریم؟

پیرمحمدی: هنوز این دانش طراحی در ایران نیامده است. البته راهکار این است که ما به‌جای تولید‌محور بودن، پروژه تعریف کنیم و - اجاره اتومبیل رانا - سازنده‌های داخل با شرکت‌های خارجی جوینت شوند. خارجی‌ها ابزار تست دارند. من اکسل‌ساز هیوندای را دیده‌ام. به اندازه‌ای که سالن‌های تولید دارند، به همان اندازه هم دستگاه‌های تست دارند. اینکه می‌بینید هیوندای موفق است و گفته می‌شود خوب و بادوام است، نتیجه آن تست‌هاست.

پهلوانی: این موفقیت به - اجاره اتومبیل رانا - خاطر این است که بازارش فقط بازار هیوندای نیست و محصولات متنوعی دارد.

پیرمحمدی: خیر. سازنده هیوندای، طراح هم است. اگر بخواهد طراح شود، باید تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دانش فنی را کسب کند. در حالی که همان دانش فنی را ما نداریم و فقط این موتور را روی آن خودرو می‌گذاریم.
در یک جمع‌بندی با قاطعیت می‌گویم ما با ۱۵ میلیارد تومان نمی‌توانیم پلت‌فرم طراحی کنیم. ممکن است به دانشی که نداشته‌ایم برسیم. مثل دانش فنی - اجاره اتومبیل رانا - در رابطه با طراحی شاسی، طراحی سیستم اکسل، یک‌سری مستندات و… دست یابیم.

پهلوانی: در یک نتیجه‌گیری نهایی، به نظر من بحث طراحی باید بیش - اجاره اتومبیل رانا - از اینها در صنعت خودرو جا بیفتد البته خوشبختانه فعالیت‌هایی در این راستا انجام می‌شود. من همچنان بر سر همان موضع اصلی خود هستم که با ۱۵ - اجاره اتومبیل رانا - میلیارد تومان می‌توان یک پلت‌فرم طراحی کرد.

اینکه ما بگوییم نمی‌شود، چون فلان - اجاره اتومبیل رانا - کار، فلان قدر هزینه برده و… باعث می‌شود وضع خودروسازی تا آخر همین‌گونه بماند و تغییری ایجاد نشود. اساسا باید - اجاره اتومبیل رانا - برای محصولاتی که مشخص است، بودجه‌ای تعیین شود.

تیم خوبی، هم از طرف طراح و هم از سمت صنعتگر با هم مذاکره کنند و ببینند که چه محصولاتی برای مشترک شدن زبان‌شان نیاز است و در نهایت به نتیجه برسند. اینکه همه بگویند نمی‌شود، نمی‌دانی، نمی‌توانی و… باعث می‌شود اوضاع به همین منوال پیش برود.

حتی اینکه مراکز تحقیقاتی ما هم نتوانستند پیشرفت کنند، به همین دلیل بوده است که هر بار یک - اجاره اتومبیل رانا - ایده یا طرح تازه‌ای - اجاره اتومبیل رانا - مطرح می‌شود، همه با قاطعیت می‌گویند، - اجاره اتومبیل رانا - نمی‌شود.

پیرمحمدی: بحث بر سر مقاومت - اجاره اتومبیل رانا - در برابر ادعای شما نیست. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، هنوز پاسخ اولین سوال داده نشده است که این ۱۵ میلیارد تومان چگونه صرف طراحی پلت‌فرم می‌شود. ولی هنگامی که من صحبت از هزینه می‌کنم، به‌طور قطع از لحاظ هزینه‌ای برآورد دارم چراکه تجربه انعقاد قرارداد با طراحان داخلی و خارجی را داریم و اگر مبلغ مطرح‌شده از جانب شما را زیر سوال می‌برم بر اساس تجربیات علمی و عملی واقعی است و مخالفتی با بومی‌سازی طراحی ندارم ولی بومی‌سازی طراحی، نیاز به ساختار در قطعه‌سازان و خودروسازان دارد.

بر اساس تجربه باید با بهره‌گیری از توان داخلی نسبت به تعریف محصول ایرانی با مالکیت معنوی ایرانی اقدام کرد. اگرچه ممکن است در طراحی قسمت‌هایی از آن از شرکای خارجی استفاده کرد که برای این کار نیز مطالعات لازم صورت گرفته و راهکار آن بر اساس تجربیات علمی - اجاره اتومبیل رانا - و عملی گذشته تدوین شده و موجود است. ضمن - اجاره اتومبیل رانا - اینکه هزینه‌های طراحی به دقت در مطالعات - اجاره اتومبیل رانا - صورت‌گرفته وجود دارد که با کلیات مطرح شده توسط شما در تضاد است.

ما را به دوستان خود معرفی کنید


طراحی سایت و سئو توسط گلهای اندیشه
phone
whatsapp
instagram