جهت رزرو و اجاره خودرو در ساری تماس بگیرید: 09037877678
کد مطلب: 01157.html
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
اگر مصرفکننده ایرانی فقط یک انتخاب برای خرید داشت، وجود انحصار تایید میشد ولی وقتی تعدد برای یک مدل وجود دارد و رقابت بینبرندی وجود دارد مطمئنا منافع مصرفکننده هم حفظ میشود. باز هم تاکید میکنم وقتی قیمتها تغییر نکرده است یعنی قدرت انحصار وجود ندارد.
به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ،در این بخش به مفهوم انحصار در بازار خودروی وارداتی و رقابت اشاره شده و درباره مفهوم خودروساز شدن ایران نیز بررسیهایی صورت گرفته است. دکتر عبدالرضا فهیمی، مدیرعامل شرکت ایرتویا در گفتوگو با روزنامه «دنیای خودرو» میگوید:
نیاز به رنت اتومبیل BMW ساری دارید؟ کلیک کنید.
درباره موانعی که سر راه واردات وجود دارد و بحثی که در خصوص انحصار مطرح میشود، چه نظری دارید؟
من نام - رنت اتومبیل BMW ساری - انحصار را بر این شرایط نمیگذارم. در داخل رقابت بین برندی، به شدت جریان دارد. بهعنوان مثال خودروی راوفور - رنت اتومبیل BMW ساری - در بازار رقبایی دارد که سانتافه از هیوندای، کلئوس از رنو و ایکستریل از نیسان، از رقبای این خودرو به حساب میآیند. یعنی در حال حاضر مصرفکننده ایرانی برای خریدن یک خودرو در یک بازه قیمتی مشخص با یک مشخصات معلوم تنها یک انتخاب ندارد.
اگر - رنت اتومبیل BMW ساری - مصرفکننده ایرانی فقط یک انتخاب برای خرید - رنت اتومبیل BMW ساری - داشت، وجود انحصار تایید میشد ولی وقتی تعدد برای یک مدل وجود دارد و رقابت بینبرندی وجود دارد مطمئنا منافع مصرفکننده - رنت اتومبیل BMW ساری - هم حفظ میشود. باز هم تاکید میکنم وقتی قیمتها تغییر نکرده است یعنی قدرت انحصار وجود ندارد. قدرت انحصار یعنی راوفور را ۲۰درصد افزایش قیمت بدهیم به دلیل اینکه فقط نماینده رسمی این خودرو را وارد میکند - رنت اتومبیل BMW ساری - که این کار در سیاست ما جای نداشته است. نهتنها ما نخواستیم این اقدام را انجام دهیم بلکه اصلا این امکان فراهم نیست چون در - رنت اتومبیل BMW ساری - این صورت در رقابت بینبرندی سهم بازارمان را به نفع دیگران از دست میدهیم.
بهترین ارائه کننده خدمات رنت اتومبیل BMW ساری.
قانونی وجود داشت که قرار بود بعد از ۵ سال، هر سال تعرفه واردات خودرو کاهش یابد که این اتفاق رخ نداد. در این مورد چه - رنت اتومبیل BMW ساری - نظری دارید؟
تا جاییکه بهطور مستقیم و غیرمستقیم متوجه شدهایم استدلال دولت این است که در یکسالی که این اتفاق - رنت اتومبیل BMW ساری - رخ داده، - رنت اتومبیل BMW ساری - تعرفه از ۹۰به ۴۰ - رنت اتومبیل BMW ساری - یا ۵۰ درصد کاهش یافته است. اما تعرفه اصلا ربطی به نرخ ارز ندارد و حالا بنابر مصوبهای در دولت قبل، با توجه به افزایش شدید نرخ ارز به همان نسبت، تعرفهها را نصف کردند. شاید - رنت اتومبیل BMW ساری - دولت دوباره این استدلال را داشته باشد.
اگر بخواهیم به - رنت اتومبیل BMW ساری - صورت شکلی صحبت کنیم، بله در کتاب، تعرفه از ۹۰ درصد - رنت اتومبیل BMW ساری - به ۴۰ - رنت اتومبیل BMW ساری - و ۵۵درصد کاهش پیدا کرده است. اگر ذهنی محاسبه کنیم آیا کفایت میکند سالی ۵درصد را در نظر بگیریم و هفت سال را محاسبه کنیم، در این صورت ۵۵درصد مصداق خواهد داشت. ولی - رنت اتومبیل BMW ساری - اینکه نگاه حمایتی دولت کماکان از تولیدکننده داخلی ادامه دارد، قابل انکار نیست، حداقل احساس من این است و شاید مدرکی برایش نداشته باشم. احساسم این است که هرگاه روند - رنت اتومبیل BMW ساری - واردات رونق میگیرد، به عنوان فعالان این بخش منتظر یک اتفاق جدید هستیم یا خودرو به دلایلی پلاک نشود یا سازمان استاندارد تاییدیه را لغو - رنت اتومبیل BMW ساری - و شرایط را سختتر کند.
به هر تقدیر شرایطی پیش آمده که حداقل درست یا غلط تلقی بازار این است که دولت میخواهد از این طریق، روند - رنت اتومبیل BMW ساری - واردات را کُند کند و اجازه ندهد از مرز معینی بگذرد. این احساس وجود دارد و شاید مدرک و دلیلی - رنت اتومبیل BMW ساری - هم برایش نداشته باشم چون اگر بخواهم ایرادی به بخش سیاستگذاری و مجری قوانین در ایران بگیرم، - رنت اتومبیل BMW ساری - این است که متاسفانه در ایران قانونی تصویب میشود اما کماکان، مجری تفسیر به - رنت اتومبیل BMW ساری - رای میکند یعنی کماکان مجری میخواهد نقش اجرایی خودش را، نه در اجرای صحیح قانون بلکه با سیستم کنترلی جلو ببرد و روند اجرای قانون را کند و تند کند. نمونه آخر این مورد عدم شمارهگذاری خودروهای ساخت آمریکا بود البته هنوز هم هیچ مدرکی عیان - رنت اتومبیل BMW ساری - نشده است که بر اساس چه قانون و دستورالعملی متوقف شدند. این - رنت اتومبیل BMW ساری - مورد تفسیر - رنت اتومبیل BMW ساری - به رای - رنت اتومبیل BMW ساری - مجریانی بود که در این مسیر قرار داشتند. لذا این یکی از عارضههای کشور ما و یکی از ریشههای عدم امنیت اقتصادی است. باور کنید بعضی مواقع میگوییم قوانین پیچیده، مخل امنیت هستند ولی در ایران نهتنها قوانین پیچیده بلکه تفسیر به رای - رنت اتومبیل BMW ساری - مجریان دلیل دیگر عدم امنیت اقتصادی است - رنت اتومبیل BMW ساری - و عدم امنیت سرمایهگذاری را شامل میشود.
رنت اتومبیل BMW ساری برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
آیا - رنت اتومبیل BMW ساری - میتوانید برای این مورد مثال بزنید؟
شرکت ایرتویا در حال حاضر بیش - رنت اتومبیل BMW ساری - از ۴۵۰ نفر بهطور مستقیم پرسنل دارد و با حوزه نمایندگیهایش بیش از دو هزار نفر - رنت اتومبیل BMW ساری - نیروی کار داریم. این نیروها در حال کار هستند و برنامهریزی میخواهند. این موارد که منجر به اخلال فعالیت میشوند طبعا در سرنوشت یک خانواده بزرگ تاثیرگذارند.
ما نباید تصور کنیم که یک شرکت واردکننده یک دفتر تجاری کوچک است. یک نمایندگی رسمی اگر بخواهد بین ۱۰تا ۱۵هزار دستگاه خودرو در سال تولید - رنت اتومبیل BMW ساری - کند و حدود ۲۵۰۰ نفر فعال و نیروی کار داشته باشد، سرانهاش بهازای واردات هر دستگاه خودرو و تعداد کثیری که مشغول به کار هستند افزایش مییابد و در کنار این فضای ناامن، مسائل روز این دوستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
رنت اتومبیل BMW ساری برای شما در کمترین زمان
ازجمله مدیران خودرویی هستید که اقتصاد خواندهاید. در ضمن معتقدید که نباید اصراری بر خودروساز شدن داشته باشیم. آیا بهعنوان یک فعال وارداتی این نظر مطرح - رنت اتومبیل BMW ساری - میشود یا دلایل اقتصادی دارید؟
نخست باید خودروساز را تعریف - رنت اتومبیل BMW ساری - کنیم. من با یک تفکر در صنعت خودرو مشکل دارم و آن هم این است که - رنت اتومبیل BMW ساری - میخواهیم برند ملی داشته باشیم یعنی فارغ از هر - رنت اتومبیل BMW ساری - برند خارجی، خودمان میخواهیم موتور، گیربکس و… طراحی کنیم.
در این موضوع واقعا ما مشکل داریم - رنت اتومبیل BMW ساری - این موضوع را فردی میگوید که در - رنت اتومبیل BMW ساری - عرصه - رنت اتومبیل BMW ساری - بینالمللی با کمپانیهای مختلف ارتباط دارد. سرعت تغییراتی که در حال حاضر اتفاق میافتد موید این موضوع است که صاحب تکنولوژی شدن در صنعت خودرو یک مبحث پساتوسعه است. یعنی اگر بخواهید بگویید بهعنوان یک کشور در حال توسعه یک - رنت اتومبیل BMW ساری - صنعت بومی خودرو داشته - رنت اتومبیل BMW ساری - باشیم، این امر تقریبا نشدنی است.
اطلاعات بیشتر در مورد رنت اتومبیل BMW ساری اینجا است.
چه دلیلی برای این گفته دارید؟
شواهد متعددی برای این موضوع وجود دارد. اگر ادغامهای بزرگ و اتحادهای استراتژیک را بررسی کنید متوجه میشوید تقریبا تمام صنایع و خودروسازیهای کوچک، محلی و بومی در حال ادغام در برندهای بزرگ هستند. این اتحاد استراتژیک دارد، به سمتی میرود که تعداد کثیری خودروساز در دنیا وجود دارند که حول و حوش شش یا هفت محور هستند. بخشی در تیول فولکس واگن هستند.
برخی در تیول گروه جدید نیسان رنو - رنت اتومبیل BMW ساری - قرار میگیرند و حالا تویوتا اتحادش را با شرکتهای ژاپنی منعقد کرده است. البته بعضا اتحادهای کوچکی در - رنت اتومبیل BMW ساری - اروپا دارد، به طور مثال محصول آیوو یک کار مشترک بین چند خودروساز مانند پژو – سیتروئن است.
هم اکنون برای رنت اتومبیل BMW ساری اقدام کنید
یعنی نباید به سمت خودروساز شدن برویم؟
باید مختصات و نقشه راه خودمان را درست بدانیم که کجا میخواهیم باشیم. به نظر من خودروساز بومی و مستقل شدن بهطور کلی منتفی است و عملا - رنت اتومبیل BMW ساری - صرفه اقتصادی ندارد نه اینکه نشود. اما در بسیاری موارد در نظر بگیرید کارهایی - رنت اتومبیل BMW ساری - که تولید کردهایم اقتصادی نیز بوده است یا خیر؟ بله میتوانیم گیربکس بسازیم ولی با چه هزینهای؟ آیا میتوانیم گیربکسی - رنت اتومبیل BMW ساری - که ساختهایم سالی یک - رنت اتومبیل BMW ساری - بار مانند سایر کمپانیها توسعهاش بدهیم. اینجا - رنت اتومبیل BMW ساری - بحث پساتوسعه به میان میآید. پساتوسعه یعنی موتور توسعهمان روشن شده است، خودمان یک کشور توسعهیافتهایم، مراکز تحقیقاتی داریم و - رنت اتومبیل BMW ساری - بلد هستیم ایده را چگونه به کسبوکار تبدیل کنیم.
اگر همه اینها را بلد بودیم نه فقط در تولید خودرو بلکه در سایر موارد نیز موفق میشدیم. اینها را ما نمیگوییم که ایجاد یاس و ناامیدی کنیم اما ما یک شرکتیم که در مسیر حرکت میکنیم ولی هنوز راه - رنت اتومبیل BMW ساری - طولانی در پیش داریم. باید بپذیریم یک شرکت توسعهیافته یعنی یک شرکتی که تمام ارکانش در حقیقت توسعه درونزا دارد، نه اینکه برویم بهطور مثال برندی را کپی و اجرا کنیم.
مناسبترین خدمات رنت اتومبیل BMW ساری را از ما بخواهید.
آیا از کپیکاری نمیتوان به تولید رسید؟
کپیکاری ایرادش این است که ما صاحب آن کار نیستیم و هر ایرادی هم که پیش آمد نمیتوانیم برطرف کنیم. به طور مثال در زمان تحریم، توانستیم همان کار سادهای که انجام - رنت اتومبیل BMW ساری - میدادیم، ادامه بدهیم.
اگر نتوانستیم پس در حقیقت معنیاش این است که در حقیقت مجری یک تکنولوژی داده شده بودیم. یعنی یک خودرو با شرایطی خاص به کشور وارد شد که تکنولوژیاش به طور کامل منتقل نشده بود و ما حتی نتوانستیم همان را هم حفظ کنیم. باز هم در آیتمهای اجزا و قطعات منفصلهاش نیاز به حمایت صاحب برند داشتیم.
ارائه خدمات رنت اتومبیل BMW ساری با ارزانترین قیمت
پس اعتقاد دارید که در این صورت خودروساز نخواهیم شد ؟
اگر خودروسازی را با این تعریف بخواهیم داشته باشیم من همچنان روی حرف خودم هستم و فکر میکنم ما خودروساز - رنت اتومبیل BMW ساری - بومی، در - رنت اتومبیل BMW ساری - بُعد تجاری و اقتصادی نیستیم یعنی نمیتوانیم یک خودروی بومی بهصورت اقتصادی تولید کنیم. اما اگر تعریف این است میتوانیم کارخانه تولید خودرو داشته باشیم. بله میتوانیم داشته باشیم؛مانند کاری که ترکیه و آفریقای جنوبی انجام دادند.
در حقیقت با عقد قراردادهای برنده-برنده با برندهای معتبر جهانی - رنت اتومبیل BMW ساری - نسبت - رنت اتومبیل BMW ساری - به تولید مشترک حتی صادرات خودرو میتوانیم فعالیت - رنت اتومبیل BMW ساری - کنیم. از این بُعد - رنت اتومبیل BMW ساری - میتوانیم خودروساز موفقی هم باشیم، شاید هم مزیتها و جذابیتهای نسبی داشته باشیم که خودروسازی ما را برای طرفهای خارجی جذاب کند. البته وقتی وارد مقوله صادرات میشویم مسائل دیگری هم در کنار این موضوع میآید که ما پیمان مشترک تجاری با چه کشورهایی داریم. اعلام میشود ایران میتواند هاب صادرات منطقه شود ولی آیا ما پیمانهای تجاری جاری با همین - رنت اتومبیل BMW ساری - اطرافیانمان داریم که بتوانیم به آنجا خودرو صادر کنیم چون کسی که میخواهد خودرو وارد کند، یک فعال اقتصادی است که باید برایش صرفه اقتصادی داشته باشد.
رنت اتومبیل BMW ساری
چگونه برایش صرفه خواهد داشت؟
به این صورت که توافقات عدم وصول مالیات مضاعف، راحتتر شدن نظامهای تعرفهای و حتی قوانین و مقررات داخلی کشور بر موضوع صادرات تاثیر دارد. - رنت اتومبیل BMW ساری - در حال حاضر در داخل ایران میگویند - رنت اتومبیل BMW ساری - فقط خودروی دارای استاندارد اروپایی وارد میکنیم. اگر خودرویی که مقصد صادرات ماست برای خودش استانداردی داشته باشد چقدر این استاندارد شامل حال ما میشود. - رنت اتومبیل BMW ساری - در نتیجه نمیتوان به ماجرای خودروساز شدن ما بهراحتی - رنت اتومبیل BMW ساری - نگاه کرد.
رنت اتومبیل BMW ساری مخصوص شما.