خدمات امداد خودرو شهریار

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 06307.html

مسیر رفت‌وبرگشت میان «تهران» تا «یزد» را درنظر بگیریم. بدون وجود «تاسیسات بین‌راهی» وقوع سانحه در طول هزاروسیصدکیلومتر سفر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بر تابلوهای بین‌راهی نوشته است «به‌ازای هردوساعت رانندگی، پانزده‌دقیقه استراحت کنید» اما تابلوها به این سوال پاسخ نمی‌دهند: کجا استراحت کنیم؟

۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵

کجا استراحت کنیم؟!

اخبار - خدمات امداد خودرو شهریار - خودرو - اجرای خدمات زیرساختی آنگونه که در قالب قراردادهای مشارکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود لزوما به بهبود این خدمات منجر نمی‌شود.

به‌عنوان نمونه تعریف «راه» براساس آیین‌نامه راه‌های شهری در بخش مبانی (مصوب ۱۳۷۴ وزارت مسکن و شهرسازی) عبارت است از مجموعه‌ای که برای عبور وسایل نقلیه موتوری، دوچرخه و پیاده ساخته می‌شود. همچنین براساس بند یک از ماده یک آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی «آزادراه به راهی گفته می‌شود - خدمات امداد خودرو شهریار - که حداقل دارای دوخط اتومبیل رو و یک شانه حداقل به عرض سه‌متر برای هرطرف رفت‌وبرگشت بوده و دوطرف آن به‌نحوی محصور و در تمام طول آزادراه کاملا از هم مجزا باشند و ارتباط آن‌ها با هم تنها به وسیله راه‌های فرعی که از زیر یا بالای آزادراه عبور کند، تامین شود و هیچ راه دیگری آن را قطع نکند.»

[caption id="attachment_209702" align="alignleft" width="345"]خدمات امداد خودرو شهریار به‌ازای هردوساعت رانندگی پانزده‌دقیقه استراحت کنید[/caption]

اما این «زیرساخت»ها به‌تنهایی نمی‌توانند «کیفیت‌عبورومرور» را محقق کنند. توضیح مطلب آن که تعاریف مورداستفاده در رابطه با «زیرساخت» معمولا بر - خدمات امداد خودرو شهریار - ماهیت «مهندسی» «زیرساخت» تکیه دارند و «بهره‌برداری انسان» از آن را نادیده - خدمات امداد خودرو شهریار - می‌گیرند.

«راه» یک «زیرساخت» است و «تاسیسات بین‌راهی» نیز زیرساختی دیگر. با این - خدمات امداد خودرو شهریار - حال مجموعه «راه» و «تاسیسات بین راهی» هستند که «خدمات حمل‌ونقل» را پدید می‌آورند زیرا «انسان» به‌عنوان یک «بهره‌بردار» علاوه‌بر عبور نیازمند توقف و استراحت نیز هست.

همان‌‌قدر که اهمیت دارد بتوان عبور و مرور افراد را میان دونقطه جغرافیایی ممکن کرد، ضرورت دارد به افراد فرصت داده شود تا به زیرساخت‌های استراحتی، بهداشتی، سوخت‌گیری و حتی تفریحی دسترسی داشته باشند. به همان - خدمات امداد خودرو شهریار - نسبت که افراد نتوانند توانایی‌های خود را در‌حین عبور «بازیابی» کنند، امکان وقوع سوانح جاده‌ای افزایش می‌یابد.

قراردادهای مشارکت دولتی-خصوصی باید در نهایت خدمتی عمومی ارائه دهند و صرف احداث «زیرساخت» برای تحقق آن‌ها کافی نیست. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد ضرورت دارد دامنه شمول - خدمات امداد خودرو شهریار - آن‌ها را از «پروژه» به «طرح» گسترش داد.

براساس استاندارد «گستره دانش مدیریت پروژه» یا PMBOK که توسط «موسسه مدیریت پروژه» ایالات متحده آمریکا منتشر - خدمات امداد خودرو شهریار - شده است، - خدمات امداد خودرو شهریار - «پروژه» عبارت است از «تلاشی موقتی که - خدمات امداد خودرو شهریار - به‌منظور تولید محصول، خدمت یا نتیجه‌ای منحصربه‌فرد انجام می‌گیرد.» در مقابل «طرح» عبارت است از - خدمات امداد خودرو شهریار - «مجموعه‌ای از پروژه‌های مرتبط به هم که به دلیل منفعتی که از مدیریت هماهنگ آن‌ها - خدمات امداد خودرو شهریار - حاصل می‌شود، به‌صورت همراستا مدیریت می‌شوند و - خدمات امداد خودرو شهریار - نه جداجدا.»

احداث - خدمات امداد خودرو شهریار - «راه» به تنهایی یک «پروژه» است اما مجموعه «راه» و سایر پروژه‌هایی که «احداث» و البته «بهره‌برداری» از «تاسیسات بین‌راهی» - خدمات امداد خودرو شهریار - را شامل می‌شود، یک «طرح» خواهد بود زیرا «ایمنی» و «عبور» باید هم‌راستا با یکدیگر مدیریت شوند.

دولت عموما ترجیح می‌دهد «احداث راه» را ازطریق انعقاد قراردادهای مشارکت دولتی-خصوصی، مستند به «قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش - خدمات امداد خودرو شهریار - راه‌وترابری ازطریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی و مالی کشور»، مصوب ۲۴/ ۸/ ۱۳۶۶ و آیین‌نامه اجرایی آن به بخش خصوصی واگذار کند، اما به همان میزان برای واگذاری «احداث تاسیسات بین‌راهی» به بخش خصوصی علاقه‌ای وجود ندارد.

دلایلی که دولت را به این بی‌میلی وادار می‌کند عبارتند از: سودآوری تاسیسات بین‌راهی، لزوم اخذ مجوز از سایر سازمان‌های دولتی و مالکیت اراضی منابع طبیعی.

سودآوری تاسیسات بین‌راهی

اکنون می‌دانیم دلیل استقبال دولت‌ها ‌از قراردادهای مشارکت دولتی-خصوصی و برخلاف توصیه «بانک جهانی»، نه ایجاد ارتباط موثر میان دوره «ساخت» و «بهره‌برداری» که نیاز به «تامین مالی» است.

دولت‌ها به‌دلیل استفاده از روش حسابداری نقدی می‌توانند هزینه دوره احداث را ازطریق انعقاد قراردادهای مشارکت به صفر تقلیل دهند. هرچند هزینه پنهان - خدمات امداد خودرو شهریار - این - خدمات امداد خودرو شهریار - قراردادها به‌ویژه در قراردادهای مشارکت «پرداخت دولتی» یا «Government Pay» بعدها خودنمایی می‌کند.

دولت اگر بتواند قرارداد مشارکت دولتی-خصوصی را به‌عنوان ابزار کاهش هزینه مورداستفاده قرار دهد، آنگاه - خدمات امداد خودرو شهریار - تمایلی نخواهد داشت منابع درآمدی خود را به‌واسطه این قراردادها از دست بدهد. - خدمات امداد خودرو شهریار - برخلاف «راه» که هزینه «احداث» آن به درآمد برای دولت منجر نمی‌شود.

(هزینه ساخت هرکیلومتر آزادراه به‌طور میانگین در دشت شش‌میلیاردتومان، در کوهپایه ۹میلیاردتومان و در مناطق کوهستانی ۱۵میلیاردتومان است). «احداث تاسیسات بین راهی» برای دولت درآمدزا خواهد بود. بدین ترتیب نقطه بهینه برای دولتی که از قرارداد مشارکت با هدف «تامین مالی» استفاده می‌کند، «احداث راه» توسط بخش خصوصی بدون واگذاری - خدمات امداد خودرو شهریار - «احداث و بهره‌برداری تاسیسات بین‌راهی» است.

حال آن که در مقابل اگر هدف از انعقاد قرارداد مشارکت در حیطه «راه» ارائه «خدمت عمومی و حمل‌ونقل ایمن» باشد، ضرورت خواهد داشت که دولت «احداث - خدمات امداد خودرو شهریار - و بهره‌برداری» از «تاسیسات بین‌راهی» را نیز به بخش خصوصی واگذار کند.

این امر حتی درنهایت ازنظر مالی نیز به‌نفع دولت خواهد بود زیرا بخشی از سرمایه‌گذاری و سود - خدمات امداد خودرو شهریار - بخش خصوصی - خدمات امداد خودرو شهریار - از درآمدهای «تاسیسات بین‌راهی» مستهلک می‌شود ‌و سهم پرداختی دولت کاهش می‌یابد.

لزوم اخذ مجوز از سایر سازما‌ن‌های دولتی

میان ساختار اداری دولت در ایران که بر مفهوم «دستگاه اجرایی» -یادگار دیرپای قانون برنامه و بودجه ۱۳۵۱- استوار است و ضرورت‌های قرارداد مشارکت دولتی-خصوصی، سازگاری برقرار نیست.

دولت به‌عنوان یگانه دارنده اقتدار حاکمیتی می‌تواند با صدور طیف گسترده‌ای از مجوزهای قانونی امکان «احداث تاسیسات بین‌راهی» را با منافع اقتصادی بخش خصوصی همگرا کند. با این حال در ایران هر یک از وزارتخانه‌ها اختیاراتی انحصاری - خدمات امداد خودرو شهریار - و محدود در ارائه این مجوزها دارند بی‌آن که «دستگاه دولتی» طرف قرارداد با بخش خصوصی - خدمات امداد خودرو شهریار - در این - خدمات امداد خودرو شهریار - میان از اقتداری برخوردار باشد.

«راه» به تاسیسات رفاهی نیازمند است. مستند به «قانون اجازه واگذاری امتیاز سرقفلی و مشارکت - خدمات امداد خودرو شهریار - غرف و فروشگاه‌های پایانه‌های عمومی بار و مسافر و مجمتع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی»، صدور مجوز در این زمینه برعهده «سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور» است حال آن که طرف قرارداد بخش خصوصی به‌عنوان نمونه و در بخش آزادراه‌ها «شرکت ساخت و توسعه - خدمات امداد خودرو شهریار - زیربناهای حمل‌ونقل کشور» است.

همچنین «راه» نیازمند «متل» نیز هست. به استناد «آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، نرخ‌گذاری و بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری» صدور این مجوز در صلاحیت «سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و - خدمات امداد خودرو شهریار - گردشگری» است. مجوز مربوطه توسط «معاونت گردشگری» صادر می‌شود.

با این حال اگر به‌عنوان نمونه سرمایه‌گذار بخواهد نسبت‌به ایجاد تورهای «دشت‌گردی» نیز اقدام کند، باید تقاضای خود را به «معاونت سرمایه‌گذاری» ارائه دهد. ازسوی دیگر احداث «پمپ بنزین» منوط‌به اخذ موافقت «شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی» است. بدین ترتیب «راه» هرگز نمی‌تواند به یک «طرح» بدل - خدمات امداد خودرو شهریار - شود.

مالکیت اراضی منابع طبیعی

هرچند مالکیت راه و حریم آن متعلق‌به وزارت راه‌وشهرسازی است اما اراضی - خدمات امداد خودرو شهریار - واقع در ماورای این حریم به «منابع طبیعی» تعلق دارد و «بهره‌برداری» - خدمات امداد خودرو شهریار - از این اراضی به‌دلیل دیوان‌سالاری ناکارآمد «منابع طبیعی» و حتی «سازمان حفاظت از محیط‌زیست» امکان‌پذیر نخواهد بود. بدین ترتیب احداث «تاسیسات بین‌راهی» که باید اصولا در ماورای حریم راه صورت پذیرد، با چالش مواجه می‌شود.

مجموعه این عوامل است که حتی یا به‌ویژه با انعقاد قراردادهای مشارکت دولتی-خصوصی، «راه» را به مسیری در میان دونقطه تقلیل می‌دهد، بی‌آن‌که «کیفیت» و «ایمنی عبور» را تضمین کند. محرومیت از «کیفیت» و «ایمنی» در فصل سفر خودنمایی می‌کند.

اگر به‌عنوان نمونه مسیر رفت‌وبرگشت میان «تهران» تا «یزد» را درنظر بگیریم بدون وجود «تاسیسات بین‌راهی» وقوع سانحه در طول هزاروسیصدکیلومتر سفر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بر تابلوهای بین‌راهی نوشته - خدمات امداد خودرو شهریار - است «به‌ازای هردوساعت رانندگی، پانزده‌دقیقه استراحت کنید» اما - خدمات امداد خودرو شهریار - تابلوها به این سوال پاسخ نمی‌دهند: کجا استراحت کنیم؟

  عرفان لاجوردی - دکترای حقوق بین‌الملل
اولين صفحه   -  جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   کرایه جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   قیمت جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   مبلغ جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   تعرفه جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   شماره تماس جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   خدمات جرثقیل یدک کش شهرک غرب   -   چرخگیر شهرک غرب   -   کرایه چرخگیر شهرک غرب   -   قیمت چرخگیر شهرک غرب   -   مبلغ چرخگیر شهرک غرب   -   تعرفه چرخگیر شهرک غرب   -   شماره تماس چرخگیر شهرک غرب   -   خدمات چرخگیر شهرک غرب   -   امداد خودرو شهریار   -   کرایه امداد خودرو شهریار   -   قیمت امداد خودرو شهریار   -   مبلغ امداد خودرو شهریار   -   تعرفه امداد خودرو شهریار   -   شماره تماس امداد خودرو شهریار   -   خدمات امداد خودرو شهریار   -   امداد خودرو سیار شهریار   -   کرایه امداد خودرو سیار شهریار   -   قیمت امداد خودرو سیار شهریار   -   مبلغ امداد خودرو سیار شهریار   -   تعرفه امداد خودرو سیار شهریار   -   شماره تماس امداد خودرو سیار شهریار   -   خدمات امداد خودرو سیار شهریار   -   خودروبر شهریار   -   کرایه خودروبر شهریار   -   قیمت خودروبر شهریار   -   مبلغ خودروبر شهریار   -   تعرفه خودروبر شهریار   -   شماره تماس خودروبر شهریار   -   خدمات خودروبر شهریار   -   یدک کش شهریار   -   کرایه یدک کش شهریار   -   قیمت یدک کش شهریار   -   مبلغ یدک کش شهریار   -   تعرفه یدک کش شهریار   -   شماره تماس یدک کش شهریار   -  آخرين صفحه