به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، صنایع خودرو و قطعهسازی اینروزها حالوروز خوبی ندارند و اینامر باعث شده است ظرفیتهای بالقوه این صنایع تحتشعاع مشکلات کنونی آنها قرار بگیرد. اگرچه زنجیره تامین خودروسازی ایران بیشاز 60درصد به خارج - خودروبر باغ فیض - کشور وابستگی دارد و این موضوع در شرایط تحریم بیشاز پیش این صنعت را رنج میدهد اما همواره ظرفیت بالایی برای کاهش این وابستگی وجود داشته که بهدلایلی بالفعل نشده است. از یکسو خودروسازان مدعی هستند - خودروبر باغ فیض - قطعهسازان داخلی حاضر به سرمایهگذاری برای افزایش - خودروبر باغ فیض - عمق داخلیسازی قطعات نیستند و از سوی دیگر، قطعهسازان همواره تیراژ پایین و غیراقتصادی محصولات خودروسازان را مانع توجیهپذیری سرمایهگذاری برای ساخت داخل کردن برخی قطعات میدانند. در این میان، کارشناسان - خودروبر باغ فیض - صنعت خودرو معتقدند اگر نگاه قطعهسازان داخلی به تیراژ ایرانخودرو و سایپا و دیگر خودروسازان نباشد و تولید برای خودروسازان خارجی را نیز هدفگذاری کنند، توسعه داخلیسازی برای آنها مقرون بهصرفه خواهد بود. اما تولید برای آنسوی مرزها نیز اما و اگرهایی دارد که گاه فراتر از مسائل اقتصادی است. ازاینرو، وقتی در مجالی همچون برجام صنعت خودرو فرصتی برای نفس تازه کردن مییابد، نهتنها دیگر فرصتسوزیهایی مانند آنچه در مورد جوینتونچر «رنو-ایدرو» اتفاق افتاد، جایز نیست بلکه باید - خودروبر باغ فیض - با حداکثر موقعیتشناسی و امکانسنجی، درصدد فرصتسازیهای مضاعف بود. بهگفته مدیران ارشد شرکتهای قطعهسازی، خرید دو خط کامل تولید قطعه از ولئو و PSA در دوران برجام مصداق بهرهگیری حداکثری از فرصتهای برجام بود.
ارائه خدمات خودروبر باغ فیض با ارزانترین قیمت
رضا شاهمحمدی، مدیر تحقیق و توسعه شراکتهای بینالمللی شرکت استامصنعت:ایران، هاب تولید کویل منطقه خواهد شد
بهترین ارائه کننده خدمات خودروبر باغ فیض
ما در مجموعه خود تولید دینام و استارت را برای خطوط تولید خودروسازان و بازار خدمات پس از فروش از سال 1378 تحتلیسانس ولئو فرانسه آغاز کردیم. همواره به موازات توسعه فرایندهای تولید، تجهیزات تست آزمایشگاهی خود را نیز گسترش داده و بهروز کردهایم که نتیجه آن استحصال دانش و فرایندهای طراحی و تولید بوده است. - خودروبر باغ فیض - بدین ترتیب، واحدی که با دو خط تولید اصلی و 30 تا40 نفر نیرو کار خود را آغاز کرده بود، امروز با همکاری بهترین برندهای خارجی در مساحتی 25هزارمترمربعی (با 5600مترمربع خطتولید) و 740نفر نیرو مشغول به تولید محصولاتی همچون استارتر موتور، آلترناتور، موتور فنرادیاتور، قفل سوئیچی، قفل مکانیکی در، ترمز در و برفپاککن در بالاترین سطوح اتوماسیون صنعتی است که برای برخی از این محصولات ظرفیت تولید 2میلیون قطعهای وجود دارد. پس از تحقق برجام، با توجه برخورداری از پیشینه خوب همکاری با ولئو فرانسه، پروژه عظیم طراحی و تولید محصول کویل (سیمپیچ احتراق) در دستور کار قرار گرفت و خط کامل - خودروبر باغ فیض - تولید این محصول از فرانسه به ایران منتقل شد که تا پایان سال جاری افتتاح خواهد - خودروبر باغ فیض - شد.
با بهرهبرداری از این خط تولید 2700 مترمربعی، ظرفیت تولید 1.5میلیون کویل برای خودروهای مختلف ایجاد خواهد شد. همچنین برای این خط در قالب قراردادی میان ولئو و PSA هدفگذاری صادراتی نیز پیشبینی شده است. با راهاندازی این خط تولید، امکان طراحی و تولید این محصول برای همه محصولات تولیدی خودروسازان داخلی وجود خواهد داشت.
در کنار انتقال ماشینآلات و تجهیزات خطوط تولید، 10هزار نفرساعت در فرانسه در دپارتمانهای مختلف تولید، کیفیت، فنی و مهندسی آموزش دیدهاند و خوشبختانه 95 درصد از مراحل فنی این - خودروبر باغ فیض - خط در کشور بومی شده است. درخصوص انتقال دانش فنی 5 درصد باقیمانده نیز مشکلی وجود ندارد. گرچه - خودروبر باغ فیض - در دوران برجام از کمک بیشتر و - خودروبر باغ فیض - سرعت بالاتری در بخش پشتیبانی خارجی برخوردار بودیم، اما درمجموع دانش فنی لازم به داخل کشور منتقل شده و در طراحی و تولید این نوع کویلها نیز از آنجا که خود ولئو دیگر تولید نخواهد داشت و خط تولید را به ما واگذار کرده است، ایران هاب تولید کویل منطقه خواهد شد. بدین ترتیب قادر - خودروبر باغ فیض - به تامین محصولات جدید همچون پژو2008، پژو301 و سیتروئن سی3 هستیم و تامینکننده قطعات برای غرب اروپا و نیز کشورهایی خواهیم بود که محصولات گروه PSA در آن تردد دارند.
خودروبر باغ فیض
حسین شمسایی، مدیرعامل کارخانه فرآوری - خودروبر باغ فیض - و ساخت قطعات خودرو ایران:حضور خودروسازان جهانی در ترکیه لزوما بهمعنی انتقال فناوری به این کشور نیست
خودروبر باغ فیض برای شما در کمترین زمان
حرکت در راستای اهداف خودکفایی و صادرات در مجموعه فرآوری و ساخت به ۱۰۰میلیون دلار صرفهجویی ارزی در سال انجامیده و این امکان را فراهم کرده است که قادر به تولید انواع کمکفنر برای خودروهای سواری و تجاری با تکنولوژی روز و تحت دانشفنی مانند کره جنوبی باشیم. همچنین وجود آزمایشگاههای کالیبراسیون و شیمی در این مجموعه، ما را موفق به تولید محصولاتی عاری از عیب کرده است. - خودروبر باغ فیض - درواقع بهرهگیری از پیشرفتهترین ماشینآلات و خطوط رباتیک در کنار استفاده از مواداولیه مرغوب، ماشینکاری و جوشکاری دقیق متضمن بالا بردن دقت در تولید - خودروبر باغ فیض - قطعات خودرو بهویژه کمکفنر است، قطعهای بسیار - خودروبر باغ فیض - دقیق و حساس که از لوازم ایمنی خودرو به شمار میآید و علاوهبر فرایند تولید تخصصی، نیاز بررسی کامل در ایستگاههای کنترل کیفی دارد. در دیگر شرکت ما (طاها) که تولیدکننده مجموعه - خودروبر باغ فیض - جعبهفرمان است، آزمایشگاه مجهزی ایجاد شده که قادر به تست و آزمایش قطعات ساخت کارخانههای دیگر است. درخصوص اکتفا نکردن به کار با شرکتهای داخلی نیز باید گفت ما با تولید ۱۰۰ نوع محصول و داشتن بالاترین تنوع محصولات در کشور، مشتریان داخلی و خارجی بسیاری داریم، نهتنها ایرانخودرو، سایپا، بهمن، ایکاپ، ساپکو و بازار مصرفی قطعات یدکی کشور مشتری ما هستند بلکه از کشورهای CIS، عراق، سوریه، روسیه، اوکراین، آذربایجان، قزاقستان و حتی ترکیه نیز مشتری خارجی داریم. در همین جا باید این نکته را تصریح کنم عمق دانشفنی - خودروبر باغ فیض - در صنعت خودرو ایران بیشتر از ترکیه است. گرچه در ترکیه کارخانههای خارجی بسیاری تاسیس شده - خودروبر باغ فیض - است اما این لزوما به معنای انتقال فناوری به صنعت خودرو این کشور نیست. - خودروبر باغ فیض - برخی کارخانههایی که برای کاهش هزینههای تولید خود در خاک این کشور مستقر شدهاند، پس از مدتی خطوط تولیدشان را برچیدهاند. ما برای صادرات به ترکیه که خود سردمدار میزبانی خطوط تولید قطعات خودروسازان خارجی در منطقه است، توانستهایم برند EMG را در این کشور ثبت کنیم. چراکه این کشور تنها براساس استانداردهای تعیینشده خود (TSE) اجازه ورود کالا میدهد. برند دیگری را نیز در روسیه بهنام TUC ثبت کردهایم که این برند ما را برای صادرات به حوزه کشورهای CIS کمک کرده است. بدین ترتیب درخصوص اشتغالزایی در گروه تخصصی تعلیق و انتقال قدرت که شامل سه کارخانه مستقر در استان - خودروبر باغ فیض - گیلان با 138میلیون دلار گردش مالی و 20میلیون دلار صادارت - خودروبر باغ فیض - است، ۹۰۰ نفر اشتغال مستقیم و 5هزارنفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کردهایم و تیراژ تولید ما نیز درحالحاضر سالانه ۴میلیون و ۲۰۰هزار قطعه کمکفنر است که البته قابلیت افزایش - خودروبر باغ فیض - به ۸میلیون قطعه را دارد. قدم بزرگ ما خرید خط کامل تولید کمکفنر از گروه PSA فرانسه است که پس از راهاندازی آن ظرفیت تولید ما به ۲۲میلیون قطعه خواهد رسید. ازسویدیگر، ما با هدفگذاری تامین صددرصدی نیاز داخل، 100پروژه را تعریف کردهایم. البته فرآوری و ساخت نیز مانند دیگر واحدهای قطعهسازی با مشکلات ناشیاز تحریمها مانند کاهش تیراژ تولید خودروسازان، افزایش هزینه مواد اولیه، - خودروبر باغ فیض - بخشنامههای پیاپی و متناقض دولتی، مشکلات ترخیص مواد اولیه و قطعات نیمساخته از گمرک و موانع انتقال ارز حاصل از صادرات خود به کشور روبهرو است اما تلاش کردهایم با مدیریت هزینهها، افزایش بهرهوری و کاهش اتلافات در برابر - خودروبر باغ فیض - تعدیل نیرو مقاومت کنیم و جز در قالب «بازنشستگی بدون جایگزین» کاهش نیرو نداشته باشیم. هرچند درخصوص مشکلاتی همچون کاهش تولید خودروساز کاری از دست ما ساخته نیست و ساعت کاری خطوط 24ساعته ما به کمتر از - خودروبر باغ فیض - نصف تقلیل یافته است. از سوی دیگر، همچنان در انتظار اصلاح قراردادهای خود با خودروسازان هستیم که فعالماندن خطوط تولید خودروسازان در گرو آن است زیرا کمکفنر، دیسک و صفحهکلاچ بهمثابه زهِ بغل نیستند که با حذف آن تولید خودرو همچنان ممکن باشد.
نیاز به خودروبر باغ فیض دارید؟ کلیک کنید
علی پوررضا، مدیرعامل شرکت پایاکلاچ:ارز حاصل از صادرات باید به تامین نیازهای وارداتی تولیدکننده تعلق بگیرد
اطلاعات خودروبر باغ فیض را از ما بخواهید
ما مجموعه خود را در سال 1375 بهعنوان یک خط تولید تحتلیسانس ساکس آلمان احداث کردیم اما سهسال بعد پیرو سیاستهای دولت در صنعت خودرو، تحتلیسانس شرکت ولئو فرانسه قرار گرفتیم و به عنوان تنها گزینه تامینکننده کیت کلاچ رنو فرانسه مطرح شدیم. درحالحاضر این شرکت ۷۰ نوع محصول تولید میکند که هم خطوط تولید و - خودروبر باغ فیض - هم بازار لوازم یدکی را پوشش میدهد.
این محصولات - خودروبر باغ فیض - سهم ۷۰ تا ۸۰ درصدی در تامین نیاز خودروسازان دارند. تاکید ما همواره بر بخش تحقیقوتوسعه و مهندسی معکوس بوده است و با این رویکرد توانستهایم گرید B رنو-نیسان را اخذ کنیم که اجازه میدهد محصولات کیت کلاچ تولیدشده در زنجیره این شرکت در سرتاسر دنیا توزیع شود. سالانه 1.3میلیون کیت کلاچ و 3.6میلیون کلاچ در این مجموعه - خودروبر باغ فیض - تولید میشود که علاوه بر پوشش بیش از نیمی از نیاز کشور، بخش قابلتوجهی از آن به - خودروبر باغ فیض - کشورهای CIS، عراق و سوریه صادر میشود. - خودروبر باغ فیض - اما از آنجا ارز حاصل از این صادرات را در سامانه نیما عرضه میکنیم، کمکی به حل مشکل تامین ارز مورد نیاز خودمان برای امور وارداتی نمیکند. چراکه ما نمیتوانیم در شمار متقاضیان آورده ارزی خودمان قرار بگیریم و این ارز پس از تایید خواهان توسط بانک عامل واگذار بهغیر میشود. این در حالی است که در اغلب موارد، ایجاد خط اعتباری برای تامین نیاز متقابل از بازار صادراتی - خودروبر باغ فیض - نیز بهدلیل - خودروبر باغ فیض - نبود مواد اولیه و قطعات موردنیاز ما در - خودروبر باغ فیض - این بازارها کمکی به حل این مشکل - خودروبر باغ فیض - نمیکند. در نتیجه چارهای جز واریز پول و انتظار برای تخصیص اعتبار در سامانه نیما نداریم و نمیتوانیم از تراز ارزی خود برای تامین نیازمان
کمک بگیریم.