به - امداد خودرو سازمان برنامه - گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، گرچه از نظر توجیه اقتصادی، ارائه خدمات به - امداد خودرو سازمان برنامه - تعداد محدودی خودرو وارداتی از سوی - امداد خودرو سازمان برنامه - نمایندگیها مقرونبه صرفه نیست، اما این امر به خودی خود قراردادهای خدماتی نمایندگیهای رسمی واردات خودرو را فسخ نمیکند. - امداد خودرو سازمان برنامه - تا پیش از اعمال ممنوعیتهای دورهای برای واردات خودرو در سال گذشته و سال جاری، هر ساله بهطور میانگین حدود 70هزار خودرو وارد کشور - امداد خودرو سازمان برنامه - میشد، حال با کاهش شدید - امداد خودرو سازمان برنامه - میزان واردات خودرو، معادلات این حوزه کسبوکار نیز به هم ریخته و توجیه اقتصادی فعالیتهای این بخش تحتالشعاع تصمیمات ناگهانی دولت قرار گرفته است. این در حالی است که هنوز 20هزار خودرو ثبتسفارش شده از سوی نمایندگیهای رسمی در پشت درهای گمرک بلاتکلیف مانده و عرضه نشدن این خودروها - امداد خودرو سازمان برنامه - به بازار، برنامهریزی نمایندگیها برای ارائه خدمات پس از فروش از قبیل سرویسهای دورهای و تعمیرات را بر هم زده است.
ممنوعیت واردات؛ از خودرو تا لوازم یدکی
وهاب عقیقی، - امداد خودرو سازمان برنامه - کارشناس صنعت و بازار خودرو درخصوص خودروهای مانده در - امداد خودرو سازمان برنامه - گمرک میگوید: «باتوجهبه انباشت تقاضای مشتریان در بازار، - امداد خودرو سازمان برنامه - انتظار تغییر شرایط با ترخیص این خودروها نمیرود. این خودروها مانند بارش ابر بهاری - امداد خودرو سازمان برنامه - میتوانند کمی به اوضاع التیام بخشند اما نمیتوانند مشکلات بازار مصرف و خدمات را که ناشی - امداد خودرو سازمان برنامه - از ممنوعیت واردات است، حل کنند.» وی درخصوص تاثیرات ممنوعیت واردات خودرو و قطعات بر روی خدمات پس از فروش شرکتهای نمایندگی رسمی گفت: «این روزها وضعیت صنعت و بازار خودرو بسیار متلاطم شده است و حتی نمیتوان پیشبینی کرد فردا چه اتفاقی برای این صنعت رقم میخورد اما - امداد خودرو سازمان برنامه - از - امداد خودرو سازمان برنامه - منظر اقتصاد که برپایه - امداد خودرو سازمان برنامه - سود و زیان است باید گفت - امداد خودرو سازمان برنامه - خدمات پساز فروش حتی با - امداد خودرو سازمان برنامه - رفع ممنوعیت واردات لوازم یدکی برای شرکتهای نمایندگی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.»
در مورد امداد خودرو سازمان برنامه بیشتر بدانیم
موجودی محدود وارداتیها؛ مانع بزرگ ارائه خدمات مطلوب
به گفته این کارشناس صنعت و بازار خودرو، تعداد محدود برخی خودروهای وارداتی در - امداد خودرو سازمان برنامه - کشور مانع بزرگی برای خدمات مطلوب از نظر کیفی بر سر راه شرکتهای نمایندگی است و تنها با ورود محصولات جدید به بازار شرکتها میتوان نیازهای تعمیراتی و - امداد خودرو سازمان برنامه - تامین قطعات مصرفکنندگان را مرتفع کرد. عقیقی معتقد است: «در صورتی که دولت اجازه واردات خودروهای در گمرک مانده را هم صادر کند، نمیتواند نبض بازار را در دست بگیرد.
برای کنترل نوسانات بازار و بازگرداندن آرامش، نیاز به مشارکت - امداد خودرو سازمان برنامه - همگانی درون کشور داریم. نمیتوان از شرکتهای نمایندگی خواست که از سهم 5 درصدی خود از بازار صرف نظر کنند اما در مقابل شرکتهای داخلی ساز با سهم 95در صدی مورد حمایت وزارت صنعت قرار بگیرند.» وی در ادامه تاکید کرد: «برای عبور از شرایط پیشرو کشور همانطور که همه سهیم هستند، باید قبول زحمت کنند و به یک اندازه از سود خود گذشت کنند.»
تعدیل نیرو - امداد خودرو سازمان برنامه - در بخش فروش و بازاریابی
عقیقی در خصوص آغاز تعدیل نیرو در شرکتهای نمایندگی گفت: «تعدیل نیرو درحالحاضر - امداد خودرو سازمان برنامه - اجتنابناپذیر است و شرکتهای نمایندگی با توجه - امداد خودرو سازمان برنامه - به ضرورت و اولویت خود، ابتدا در - امداد خودرو سازمان برنامه - بخشهای فروش و پس از آن - امداد خودرو سازمان برنامه - در واحدهای بازاریابی - امداد خودرو سازمان برنامه - اقدام به تعدیل نیروهای متخصص خود کردهاند که این امر زنگ خطری برای بیکاریهای گسترده در بخش خدمات پس از فروش خواهد بود.» وی در ادامه گفت: «بیکاری نیروهای بخش واردات خودرو به دلیل نبود بازار کار مشابه برای آنان در کشور، بسیار نگرانکننده است. درحالی که شرکتهای نمایندگی برای بهدستآوردن یا آموزش پرسنل متبحر خود هزینههایی کردهاند که در حال حاضر بی بازگشت قلمداد میشود.»