تعرفه امداد خودرو سیار قصر

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 07362.html

بیش از ۹۰درصد خودروهای هیبرید از قبیل سوناتا هیبرید، تویوتا پریوس، لکسوس و... وارد‌شده به کشور دارای موتور احتراق داخلی ۱۸۰۰ و ۲۰۰۰سی‌سی هستند و در واقع با تصویب این تعرفه‌ها هیچ‌یک از این خودروها امکان عرضه با قیمت‌های تشویقی برای مشتریان را نخواهند داشت

۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

سهم ایران در استفاده از خودروهای پاک

به گزارش« رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو » ، امروزه خودروهای پاک شامل خودروهای هیبرید یا HEV ، خودروهای الکتریکی یا EV و خودروهای هیدروژنی یا Fuel Cell در دنیا معرفی و جایگزین خودروهای معمولی می‌شوند.

همچنین کشورهای پیشرو با در نظر گرفتن ابزارهای تشویقی در حال ترویج استفاده از این - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - خودروها و همچنین در تلاش - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - برای آماده‌سازی زیرساخت‌های استفاده از آن‌ها هستند و شرایط ورود تکنولوژی تا تولید این خودروها در کشورشان را فراهم می‌کنند.

متاسفانه کشور ایران در این زمینه سرعت بسیار پایینی داشته و اخیرا تعرفه‌های سنگین واردات این خودروها به کشور، در همان ابتدای مسیر، مشتریان را به‌سمت استفاده از خودروهای بنزینی با آلایندگی و مصرف سوخت بالا سوق می‌دهد.

[caption id="attachment_210316" align="aligncenter" width="523"]تعرفه امداد خودرو سیار قصر خودروهای هیبرید[/caption]

قیمت جهانی خودروهای هیبرید در مقایسه با نمونه مشابه بنزینی در حدود ۸ تا - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - ۱۰ هزار دلار گران‌تر است و تا ابزارهای تشویقی و تعرفه مناسب برای این خودروها در نظر گرفته نشود، مسلما با افزایش قیمت خودروهای هیبرید نسبت به نوع بنزینی مشابه مواجه خواهیم شد و مصرف‌کنندگان به‌سمت خرید خودروهای بنزینی ترغیب می‌شوند که این موضوع مخالف سیاست‌های کشور و سیاست‌های جهانی در حوزه ترویج کالاهای دوست‎‌دار محیط‌زیست خواهد بود.

آمار خودروهای پاک

میزان فروش جهانی خودروهای - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - دوست‌دار محیط‌زیست از ۱٫۹۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۶٫۸۹ میلیون‌دستگاه در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد داشت که سهم بازار این خودروها از ۲٫۳درصد به ۶٫۹درصد می‌رسد.

با - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - تعرفه‌های تعیین‌شده برای خودروهای هیبرید ظاهرا کشور ایران به - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - روند رو به رشد و سیر صعودی ترویج استفاده از خودروهای پاک براساس استانداردهای جهانی - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - کمک نخواهد کرد و متاسفانه برعکس سیر نزولی نیز - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - خواهد داشت.

جالب اینکه تصویب تعرفه‌های بالای خودروهای هیبرید در ایران دقیقا روی خودروی هیبرید HEV خودشارژ که در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۲درصد و بیشتر از سایر مدل‌ها استفاده خواهد شد، اعمال شده است.

هدف از تولید خودروهای هیبرید چیست؟

اخیرا مطالبی در خصوص توجیه تعرفه‌های بالای خودروهای هیبرید منتشر شد و - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - این خودروها با اصطلاحاتی از - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - قبیل فول‌هیبرید نبودن یا پایه الکتریک نبودن در زمره خودروهای بنزینی قرار داده شده‌اند، همچنین مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای هیبرید را با خودروهای تمام‌الکتریکی مقایسه کرده‌اند.

از سوی دیگر اعلام شد خودروهای هیبرید وارداتی تاثیری در کاهش - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - آلایندگی هوا ندارند! در پاسخ به این اظهارات، نخست باید به این سوالات پاسخ دهیم که هدف از تولید خودروهای هیبرید در دنیا چیست؟

خودروهای هیبرید یا ترکیبی، برای تولید قدرت از دو منبع نیروی موتور احتراق داخلی و - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - موتور الکتریکی بهره می‌برند. موتور احتراق داخلی بنا بر قدرت و گشتاور مورد - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - نیاز می‌تواند در حجم‌های متفاوتی طراحی شود و با موتور الکتریکی توامان گشتاور و قدرت مورد نیاز را تولید کنند.

خودروهای هیبرید براساس نحوه شارژ باتری هیبرید به دو دسته HEV - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - (خودشارژ) و P-HEV (نیاز به منبع خارجی برای شارژ) تقسیم‌بندی می‌شوند که خودروهای P-HEV با توجه به - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - نیاز به منبع خارجی برای شارژ باتری و نبود زیرساخت‌های لازم در - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - برخی کشورها، استفاده کم‌تری نسبت به خودروهای HEV دارند.

خودروهای هیبرید بر - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - اساس انتقال قدرت از موتور بنزینی و موتور الکتریکی به چرخ‌ها و مسیر شارژ باتری هیبرید به‌صورت سری - موازی - سری و موازی تقسیم‌بندی می‌شوند و اصولا اصطلاحاتی از قبیل خودروی فول‌هیبرید و پایه الکتریک در این صنعت معنایی ندارد.

موتورهای احتراق داخلی بنزینی مورد استفاده در خودروهای هیبرید بنا به طراحی و تکنولوژی ساخت می‌توانند در دسته موتورهای بنزینی - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - با مصرف سوخت و آلایندگی کم قرار گیرند که موتورهای بنزینی GDI در این دسته هستند و در واقع مصرف سوخت و آلایندگی آنها حداقل ۱۵درصد نسبت به موتورهای بنزینی MPI بهبود یافته است.

به‌طور مثال خودروی سوناتا هیبرید وارد شده به کشور از نوع هیبرید HEV خودشارژ سری و موازی با موتور احتراق - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - داخلی بنزینی GDI است که در حالت - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - ترکیبی مصرف سوخت این خودرو ۴٫۵ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است

نقش هیبریدها در محیط‌ زیست

بنا به توضیحاتی که داده شد نظراتی که در رابطه با بی‌تاثیر بودن خودروهای هیبرید در کاهش آلایندگی هوا مطرح می‎شود، در واقع به زیر سوال بردن نتایج تحقیقات کلیه شرکت‌های خودروسازی معتبر در این حوزه است که با صرف زمان، هزینه، تحقیق و توسعه توانسته‌اند تکنولوژی استفاده از خودروهای پاک را رواج - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - دهند - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - و در خصوص خودروهای هیبرید بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور خودرو - در مقایسه با نمونه مشابه بنزینی - مصرف سوخت این خودروها را به زیر ۵لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسانند که موجب کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

حال باید پرسید - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - آیا میزان آلایندگی خودرویی با موتور بنزینی ۲۰۰۰سی‌سی با مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر با خودروی هیبرید با موتور بنزینی ۲۰۰۰سی‌سی با مصرف - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - سوخت ترکیبی ۴٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر است؟

عملکرد خودروی هیبرید

در خودروهای هیبرید سری موازی خودشارژ HEV، استارت اولیه و - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - حرکت خودرو با موتور الکتریکی انجام گرفته و بنا به شرایط جاده و نوع رانندگی، موتور احتراق داخلی به مدار قدرت وارد و در صورت عدم نیاز از مدار خارج می‌شود که در سرعت‌های زیر ۵۰ کیلومتر بر ساعت با - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - موتور الکتریکی کار می‌کنند.

خودروی سوناتا هیبرید واردشده به کشور از نوع سری و موازی بوده و استارت اولیه و حرکت خودرو با - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - موتور الکتریکی است. مصرف سوخت ترکیبی پایین خودروهای هیبرید که به‌طور نمونه می‌توان به سوناتای هیبرید که توسط شرکت پاکرو وارد کشور شده و در تاکسیرانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره کرد که اثبات‌کننده این موضوع است که این خودروها در بیشتر مواقع از موتور بنزینی استفاده نکرده و در ترافیک شهری بیشتر از - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.

مصرف سوخت - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - خودروهای بنزینی با موتور ۲۰۰۰سی‌سی پیشرفته حداقل ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در این خصوص می‌توان مصرف سوخت خودروی سوناتا ال‌اف بنزینی و سوناتا ال‌اف هیبرید را مقایسه کرد و به هدف تولید خودروهای هیبرید دست یافت.

در - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - واقع خودروهای هیبرید باید با خودروی مشابه بنزینی مقایسه و میزان کاهش مصرف - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - سوخت و همچنین آلایندگی آن‌را سنجید. با توجه به توضیحات فوق، دسته‌بندی خودروهای هیبرید نباید - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - بنا به حجم موتور احتراق داخلی بنزینی انجام گیرد و بر اساس آن تعرفه واردات مصوب شود زیرا این خودرو دارای یک موتور الکتریکی نیز هست که قدرت تولیدی و عملکرد آن تاثیر بسزایی در مصرف سوخت دارد.

در واقع دسته‌بندی خودروهای هیبرید باید با لحاظ کردن حجم موتور بنزینی و همچنین مصرف سوخت ترکیبی و میزان انتشار دی‌اکسید‌کربن آن، سنجیده و در مقایسه با خودروهای بنزینی مشابه، تعرفه واردات مشخص شود.

همچنین نمی‌توان گفت خودروهای هیبرید، خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می‌شوند زیرا ماهیت استفاده از خودروهای - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - هیبرید همان‌طور که از نام آنها پیداست، ترکیبی بوده و در واقع ترکیبی از موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در مقایسه با خودروی بنزینی است.

نتیجه‌گیری

خودروهای - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - هیبرید جزو خودروهای پاک - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - محسوب می‌شوند و خودروهای تمام‌الکتریکی یا EV، خودروهای با آلایندگی کمتر از این خودروها هستند. باید به این نکته اشاره کرد که زیرساخت‌های شارژ کردن خودروهای تمام‌الکتریکی نه‌تنها - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا نیز مهیا نیست و امکان واردات این خودروها در صورت نداشتن زیرساخت، مناسب وجود ندارد.

با - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - این توضیحات بهترین گزینه برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن واردات خودروهای - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - هیبرید HEV خود‌شارژ است - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - که با تعرفه‌های تعیین‌شده نه‌تنها خودروهای الکتریکی بلکه خودروهای هیبرید نیز امکان عرضه و جذابیت - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - برای خرید نخواهند داشت.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به مصوبه تعرفه - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - واردات و دسته‌بندی صورت‌گرفته، افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید به کلیه خودروهای هیبرید وارد شده به کشور - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - تعلق خواهد گرفت زیرا تمام خودروهای هیبرید وارد‌شده به کشور، دارای موتور احتراق داخلی بالای ۱۵۰۰سی‌سی هستند.

نکته جالب در دسته‌بندی و تصویب تعرفه خودروی هیبرید که در ۱۶ گروه قرار گرفته این است که - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - تفاوت دسته‌بندی ردیف ۲ و ۱۰ و اختلاف ۱۰‌درصدی در تعرفه واردات دقیقا بر چه مبنایی مشخص شده است و تفاوت بین - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - خودروی هیبرید ردیف ۲ با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی ۱۵۰۱ تا کمتر از ۲۰۰۰سی‌سی (بنزین/هیبرید) با خودروی هیبرید ردیف ۱۰ با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای احتراقی ۱۵۰۱ تا - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - ۲۰۰۰سی‌سی (بنزین/هیبرید) چیست؟ یا اصطلاحات استفاده‌شده از قبیل بنزین/هیبرید بیشتر از ۲۵۰۰سی‌سی با پایه برق یا بدون - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - پایه برق چیست؟

آیا بهتر نبود پیش از تصویب این تعرفه‌ها، جلسات کارشناسی با انجمن‌ها و شرکت‌های واردکننده یا دیگر فعالان این صنعت که در تلاش جهت ترویج استفاده از خودروهای پاک و کاهش مصرف - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - سوخت و آلایندگی کشور هستند، انجام می‌پذیرفت؟

امید است با تجدید‌نظر - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - در - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - تعرفه - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - واردات خودروهای هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی - تعرفه امداد خودرو سیار قصر - کشورمان نفسی تازه کند و تکنولوژی این خودروها از واردات تا تولید در کشور پایه‎‌گذاری شود.

جواد نفری - کارشناس خودرو

- تعرفه امداد خودرو سیار قصر -
اولين صفحه   -  شماره تماس جرثقیل یدک کش حشمتیه   -   خدمات جرثقیل یدک کش حشمتیه   -   چرخگیر حشمتیه   -   کرایه چرخگیر حشمتیه   -   قیمت چرخگیر حشمتیه   -   مبلغ چرخگیر حشمتیه   -   تعرفه چرخگیر حشمتیه   -   شماره تماس چرخگیر حشمتیه   -   خدمات چرخگیر حشمتیه   -   امداد خودرو قصر   -   کرایه امداد خودرو قصر   -   قیمت امداد خودرو قصر   -   مبلغ امداد خودرو قصر   -   تعرفه امداد خودرو قصر   -   شماره تماس امداد خودرو قصر   -   خدمات امداد خودرو قصر   -   امداد خودرو سیار قصر   -   کرایه امداد خودرو سیار قصر   -   قیمت امداد خودرو سیار قصر   -   مبلغ امداد خودرو سیار قصر   -   تعرفه امداد خودرو سیار قصر   -   شماره تماس امداد خودرو سیار قصر   -   خدمات امداد خودرو سیار قصر   -   خودروبر قصر   -   کرایه خودروبر قصر   -   قیمت خودروبر قصر   -   مبلغ خودروبر قصر   -   تعرفه خودروبر قصر   -   شماره تماس خودروبر قصر   -   خدمات خودروبر قصر   -   یدک کش قصر   -   کرایه یدک کش قصر   -   قیمت یدک کش قصر   -   مبلغ یدک کش قصر   -   تعرفه یدک کش قصر   -   شماره تماس یدک کش قصر   -   خدمات یدک کش قصر   -   حمل خودرو قصر   -   کرایه حمل خودرو قصر   -   قیمت حمل خودرو قصر   -   مبلغ حمل خودرو قصر   -  آخرين صفحه