به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، یکی از مباحثی پس از خروج خودروسازان بینالمللی از ایران، بار دیگر به شکلی جدی مطرح شده، آستانه پایین آسیبپذیری صنعت خودرو از تحریمهای خارجی است. در این میان برخی کارشناسان چاره کار را در طراحی و ساخت پلتفرمهای ملی و تولید خودروسازان بزرگ کشور براساس پلتفرمی مشترک با پشتوانه زنجیره تامین داخلی میدانند اما درمقابل نیز کارشناسانی هستند که طراحی و ساخت پلتفرم را مستلزم بازاریابی صادراتی میدانند. چراکه دستیابی به پلتفرم اختصاصی امری سرمایهبر و بهشدت نیازمند دانشفنی است. طبق برآوردهای کارشناسان صنعت خودرو، طراحی و ساخت یک پلتفرم با قابلیت تولید انبوه (نه یک مدل دستساز) بالغ بر 1.5میلیارددلار سرمایه نیاز دارد. اما پیشنیاز این سرمایهگذاری عظیم، نهتنها اطمینان از وجود یک زنجیره تامین پایدار برای تامین قطعات پلتفرم ملی است بلکه باید از وجود یک بازار فراملی نیز - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - برای کاهش عمر سرشکن سرمایهگذاری روی این پلتفرم مطمئن بود. چراکه خودروسازی - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - بدون صادرات - چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی - هرگز رشد نخواهد کرد و مصونیتی نیز در برابر تحریمهای خارجی نخواهد داشت. یکی از مهمترین نقاط ضعف صنعت خودرو ایران - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - در برابر تحریمها، نداشتن تراز ارزی است؛ اگر خودروهایی که با 60درصد داخلیسازی تولید میشوند، به میزان 20درصد تیراژ تولیدشان صادرات داشتند، خودروسازان با بازگشت تحریمها و جهش نرخ ارز به مشکل ارزی برنمیخوردند. در همین خصوص با امیر راکبی، نویسنده مجموعه کتابهای بازاریابی و فروش گفتوگویی انجام دادهایم که در ادامه میخوانید.
مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان برای شما در کمترین زمان
یکی از نقاط ضعف صنعت خودرو - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - ایران در برابر تحریمها، رابطه یکسویه با صنعت خودرو جهان است. چرا رویکرد صادارتی در صنعت خودرو ما تا این اندازه ضعیف بوده است و در این زمینه عمدتا به یکی، دو بازار در کشورهای همسایه و منطقه محدود بودهایم؟
مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان
در روزنامه - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - شما مطلبی خواندم مبنی بر اینکه اگر پژو از ژاپنیها گیربکس اتوماتیک خریداری میکنند، در مقابل به آنها موتور دیزل میفروشد و برخی تولیدکنندگان ژاپنی مانند تویوتا برای تولید خودروهای مورد نیاز بازار اروپای خود به پیشرانههای دیزل پژو وابسته هستند. در واقع این وابستگی دوطرفه باعث میشود هیچگاه راهکار تحریم به ذهن یکی از طرفین تجارت خطور نکند. در سطح کلان اقتصاد جهانی روابط اقتصادی آمریکا و چین - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - در این فرمت میگنجد و شرکتهای آمریکایی و چینی در صنایع مختلف به یکدیگر وابستگی متقابل دارند! مهمترین عامل تاثیرگذاری - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - تحریمها - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - بر اقتصاد ایران، همین بیتوجهی دولتها به دکترین بازاریابی است. درحالحاضر بسیاری از مسئولان و متولیان امر تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته مهندسی و دکترا دارند، - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - درحالیکه بسیاری - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - از وزارتخانهها و دستگاههای دولتی بهویژه وزارتخانههای - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - اقتصادی همچون صنعت، معدن و تجارت نیازمند مدیرانی با تحصیلات نظیر بازاریابی - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - و فروش هستند. ایران بهلحاظ شرایط جغرافیایی با کشورهایی همسایه است که هرکدام دارای پتانسیل و ظرفیتهای متفاوت و متنوعی هستند اما بهدلیل ضعف در بازاریابی و فروش نتوانستهایم تاکنون به - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - شکل چشمگیری از ظرفیتهای پیرامون کشورمان استفاده کنیم و در این زمینه همانطور که اشاره کردید، محدود عمل کردهایم.
مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
یکی از مقایسههای مرسوم در مورد صنعت خودرو ایران، سنجش عملکرد خودروسازان ایرانی در قیاس با کشورهایی همچون ترکیه و کره است که ورودشان به این صنعت تقریبا با ما همزمان بوده و هماکنون بازارهای جهانی را درنوردیدهاند. اما در شرایط حاضر که کسب دانشفنی و در اختیار گرفتن توان تکنیکی و - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - تجهیزاتی در شرکتهای قطعهساز دشوار شده است و با مشکل نبود سرمایههای نقدی لازم در اقتصاد و صنعت خودرو مواجهایم - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - چهگونه میتوان بازارهای خارجی را هدف گرفت؟
ارائه خدمات مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان با ارزانترین قیمت
در شرایطی که - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - لایههای مختلف تحریم، مسیر تجارت با غرب و کسب تکنولوژی را دشوار کرده و مذاکرات تجاری و خوشبینی به مراودات بازرگانی و تکنولوژیکی با اروپا نیز راهی پرمخاطره و پیچیدهای است، از یکسو میتوان در انتقال دانش فنی از طریق چینیها جدیتر بود و از سوی دیگر باید برای بازارگشایی بیشاز قبل روی همسایگان ایران متمرکز شد. در اطراف ایران همسایگان ثروتمندی وجود دارند که میتوان با دغدغههای بسیار کمتر تجارت با آنها را گستردهتر کرد. حجم اندک معاملات با کشورهایی ثروتمندی نظیر قطر، عراق و ترکیه نشاندهنده آن است که ضعف - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - دکترین بازاریابی در دستگاه دیپلماسی ایران همچنان مشهود است. چراکه مراودات مالی و انجام تجارتهای گسترده در بسترهای مختلف اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی با کشورهای همسایه بهشدت پرسودتر و کمحاشیهتر از طرفهای اروپایی و غربی است و درواقع - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - نبود نگرش دکترین بازاریابی باعث شده درجایی وارد مذاکره شویم که بسیار کمسود و پرمخاطره است.
هم اکنون برای مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان اقدام کنید
گستره حضور خودروسازان، قطعهسازان و حتی تجار خودرو در کشورهای همسایه تا چه اندازه - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - ظرفیت توسعه دارد؟
بهترین ارائه کننده خدمات مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان
بهطورکلی، حجم معاملات با کشورهای همسایه ظرفیت دوبرابر شدن دارد؛ ایران باتوجه به ظرفیتهای بالایی که در حوزه تولید و دانشفنی به شکل بالقوه و بالفعل - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - دارد، میتواند بخش بزرگی از نیازهای کشورهای همسایه - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - را تامین کند - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - و این اغراق نیست اگر بگوییم ایران میتواند نیمی از کشورهای همسایه را از لحاظ تولید و دانش نهتنها در حوزه صنایع خودرو و - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - قطعات آن بلکه در حوزههایی نظیر کشاورزی، دارو و خدمات وابسته به خود کند.
این روزها بحث اصلاح قیمت شرکتی خودروها بسیار داغ شده، باتوجه به اینکه قیمت رقابتی یکی از مولفههای توفیق در امر صادارت است، آیا میتوان برای جبران زیاندهی خودروسازان همچنان - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - هزینههای سربار آنها را در قیمتگذاری محصول لحاظ کرد؟
در مورد مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان بیشتر بدانیم
قیمت رقابتی و بازار صادارتی یک بحث دو سویه است. شما نمیتوانید بدون برخورداری از قیمت رقابتی به بازار صادراتی فکر کنید و درعینحال بدون داشتن بازار صادراتی نیز قادر به تعریف قیمت رقابتی نخواهید - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - بود. یک شرکت خودروساز باید خودرویی بسازد که قیمت تمامشدهاش رقابتی باشد اما این قیمت وقتی محقق میشود که یکمیلیون دستگاه در سال تولید داشته باشد. خودروسازان ما ظرفیت تولید بالایی دارند اما حدود نیمی از این ظرفیت همواره - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - بهدلیل معطوف بودن آنها به بازار داخلی خالی مانده است. وقتی خودروسازان ما در شرایط مساعد نیز درمجموع قادر به - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - تولید سالانه بیشاز 1.5میلیون دستگاه خودرو نیستند، یعنی باید بر دکترین بازاریابی و فروش بیشتر - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - تمرکز کنیم. بهویژه آنکه اگر واردات خودرو آزاد شود، تمایل برای خرید - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - خودرو خارجی بسیار افزایش خواهد - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - یافت و دستیابی به قیمت رقابتی حتی برای بازار داخل نیز دشوارتر - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - خواهد شد. بر این اساس حتی اگر صنعت خودرو کشور کاملا به بخشخصوصی واگذار شود، بازهم دولت باید براساس - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - یک دکترین - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - مشخص به برنامهریزیهای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای بازاریابی و فروش روی بیاورد.
مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان با تنوع بسیار
باتوجه به شرایط پیشآمده اهداف مشخصشده در سند 1404 در بخش خودرو قابلتحقق نخواهد بود. بهنظر - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - شما چگونه میتوان رسیدن - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - تیراژ تولید خودرو - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - به 3میلیون دستگاه و صادارت قطعه به 6میلیارد دلار را در - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - افقی دورتر دنبال کرد؟
اطلاعات مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان را از ما بخواهید
همانطور که گفته شد، دستیابی به این اهداف از طریق تمرکز بر دکترین بازاریابی و فروش در منطقه و در بستر سیاستگذاری، برنامهریزی، نظارت، حمایت و پشتیبانی تولید و تجارت ممکن است. یعنی کاری که برخی همسایگان ما اهتمام بیشتری در آن داشتهاند. - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - بهعنوان مثال، ترکیه روزبهروز در حال افزایش میزان صادرات خودرو - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - و قطعه به اروپا و آمریکاست. ازسویدیگر قطر برنامه دارد تا سال 2022 با همکاری ژاپن و 9میلیارددلار سرمایهگذاری، نخستین خط تولید خودروهای برقی در خاورمیانه را راهاندازی کند. این در حالی است که جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی برای جذب - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - فناوریهای - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - نوین و توسعه صادرات در سند چشمانداز صنعت خودرو دیده شده - مبلغ کفی خودروبر بلوار اوشان - بود. بنابراین بهتر است بهجای فرصتسوزی و بهانهکردن تحریمها، گفتمان دکترین بازاریابی و فروش را وارد لایههای بالای دولت کنیم و از نخبگان این حوزه در پستهای ارشدی نظیر وزیر و معاون وزیر بهره بگیریم.