حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
کد مطلب: 01940.html
تایرهای ویژه ناوگان حملونقل سنگین که با ارز دولتی به کشور وارد شدهاند، در انتظار صدور حوالههای فروش در انبار فروشندگان خاک میخورند.
۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
سود لاستیکهای حوالهای در جیب دلالهای بازار
به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»،معادلهای نهچندان پیچیده، که این روزها هم واردکنندهها و عوامل توزیع را - کفی خودروبر محمودیه - در بازار به دردسر انداخته، هم رانندههایی را که برای ادامه فعالیتشان در ناوگان حملونقل بار و مسافر به تایر نیاز دارند. با - کفی خودروبر محمودیه - اینکه تایرهای رادیال باری-اتوبوسی به میزان - کفی خودروبر محمودیه - کافی به کشور وارد شده است اما گزارشها از سطح عمدهفروشی و خردهفروشیها حکایت از عدم صدور تعداد زیادی حواله خرید - کفی خودروبر محمودیه - توسط سازمان راهداری و - کفی خودروبر محمودیه - انجمنهای دستاندرکار دارد. ازسویدیگر رانندههای فعال در ناوگان حملونقل بار و مسافر از کمبود تایر گِله دارند و سهمیهبندی تعیینشده برای دریافت تنها یک جفت تایر را بهعنوان ترمزی برای کامیونها و اتوبوسهای خود عنوان میکنند. همهچیز از فروش حوالهای تایرهای وارداتی و حتی تولید داخل به رانندههای اتوبوس و کامیون شروع شد. طبق برنامهریزیها هر راننده میتواند یک جفت تایر دولتی خریداری کرده و تنها پساز گذشت 30هزارکیلومتر پیمایش میتواند برای دومینبار نسبتبه دریافت سهمیه تایر خود اقدام کند. در این بین اگر یک خودرو سنگین به تعداد بیشتری تایر نیاز داشته باشد، هیچ راهکاری وجود ندارد و برای تامین تایر موردنیاز خود باید به بازار تایرهای قاچاق - کفی خودروبر محمودیه - روی آورد. مشکل اصلی اینجاست که تمام - کفی خودروبر محمودیه - تایرهای سنگین وارداتی و تولید داخل بدون دخالت عوامل تولید و واردات، بهصورت مستقیم در اختیار وزارت صنعت،معدنوتجارت قرار میگیرد و تنها با صدور حواله فروش توسط سازمان راهداری و ثبت در سامانهای که به این منظور راهاندازی شده است، قابلیت فروش و عرضه به راننده را دارد. در این بین رانندههای ناوگان حملونقل بار و مسافر که برای تردد درجادهها به بیشاز یک جفت تایر نیاز دارندو حتی قادر به تهیه کالای موردنیاز خود در بازارآزاد - کفی خودروبر محمودیه - نیستند و مجبورند نیاز خود را - کفی خودروبر محمودیه - از بین تایرهای قاچاق تهیه کنند. مسئولان توزیع تایرهای دولتی نهتنها راهکاری برای خودروهایی که به - کفی خودروبر محمودیه - بیشاز یک جفت تایر نیاز دارند نیندیشیدهاند، بلکه خدمات پس از فروش، تایرهای خسارتی و زاپاس را نیز بهکلی از فرایند فروش حذف کردهاند. در چنین شرایطی است که توزیعکنندههای تایر - کفی خودروبر محمودیه - به دلیل نرسیدن حوالههای فروش مجبور به انبارداری تعداد زیادی تایر در انبارهای خود هستند و با مشکلی بهنام بلوکه غیررسمی سرمایههای خود مواجه شدهاند. - کفی خودروبر محمودیه - نکته دیگر رشد قارچگونه برخی باندهای دلالی بین کانونهای صدور حواله تایر و رانندههاست. - کفی خودروبر محمودیه - این باندها با شناسایی رانندههایی که توان مالی کافی - کفی خودروبر محمودیه - برای خرید تایر جدید نداشته یا - کفی خودروبر محمودیه - در شرایط فعلی نیازی به تعویض تایر ندارند، سهمیه این - کفی خودروبر محمودیه - افراد را با سودی تقریبا 500هزارتومانی به - کفی خودروبر محمودیه - ازای هر جفت تایر - کفی خودروبر محمودیه - خریداری میکنند و - کفی خودروبر محمودیه - آنها را با قیمتهای نجومی در بازار آزاد به افرادی میفروشند که بهدلیل محدودیتهای سهمیهای نمیتوانند تعداد بیشتری تایر دولتی برای - کفی خودروبر محمودیه - خودرو خود خریداری کنند. این فرایند باعث شده است سود نهایی تخصیص ارز دولتی به واردات تایرهای سنگین در نهایت بازهم به جیب دلالها برود و مصرفکننده - کفی خودروبر محمودیه - نهایی نیاز خود - کفی خودروبر محمودیه - را با قیمتهای نجومی از بازارآزاد و قاچاق تهیه کند.