خودروبر تربت حیدریه

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


کد مطلب: 09138.html

سازمان تاکسیرانی در تلاش است تا ۶۰۰ خودروی پیکان فرسوده و آلاینده را از گردونه حمل‌و‌نقل شهری حذف کند

۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

مرگ پیکان در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی

تعداد خودروهای آلاینده و فرسوده تهران هرگز - خودروبر تربت حیدریه - به صفر نمی‌رسد. درهمین‌‌حال سازمان تاکسیرانی در تلاش است تا ۶۰۰ خودروی پیکان فرسوده و آلاینده را از گردونه حمل‌و‌نقل شهری حذف کند، خودروهای مدل ۸۶ به گروه فرسوده‌ها اضافه شدند.

[caption id="attachment_199834" align="aligncenter" width="524"]خودروبر تربت حیدریه شمارش معکوس حذف ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در تهران[/caption]

نوسازی، ارجح بر نصب کاتالیست محسن صالحی، مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» درباره دلایلی که موجب شده‌اند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی بر نصب و تعویض کاتالیست ارجحیت پیدا کند، توضیح داد: «هم اکنون بیش از ۹۰درصد خودروهای تولیدشده دارای کاتالیست هستند.

کاتالیست قطعه‌ای است که برای کاهش آلایندگی هوا، در محل خروجی - خودروبر تربت حیدریه - اگزوز نصب می‌شود و دوده‌ها را جذب می‌کند. کاتالیست دارای فیلتری - خودروبر تربت حیدریه - است که باید هرچند وقت یک‌بار تعویض شود.

درصورتی که فیلتر پرشده عوض نشود، کاتالیست کارایی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه شتاب خودرو کم خواهد شد. به‌علاوه تعویض کاتالیست هزینه‌بر است و صاحبان خودرو ترجیح می‌دهند به‌طور کلی کاتالیست را از روی خودرو حذف کنند.»

وی در ادامه با تاکید - خودروبر تربت حیدریه - بر این که کاتالیست خودروهای - خودروبر تربت حیدریه - عمومی مانند تاکسی‌ها حتما باید به موقع تعویض شود، افزود: «حدود دو سال پیش شورای شهر بودجه‌ای برای تعویض رایگان کاتالیست تاکسی‌ها را مصوب کرد.

با توجه به پیمایش تاکسی‌ها کاتالیست‌ها باید هر سال تعویض شوند، بنابراین شورای شهر باید یک سال بودجه‌ای را برای تعویض رایگان کاتالیست‌ها مصوب می‌کرد که این امر شدنی نبود. شورای شهر پیشنهاد داد به جای صرف هزینه برای تعویض کاتالیست، بر نوسازی خودروها سرمایه‌گذاری کنیم.

بنابراین در تهران اولویت با نوسازی ناوگان تاکسیرانی است، ضمن این که دو - خودروبر تربت حیدریه - مناقصه برای تعویض کاتالیست‌ها برگزار شد ولی هیچ‌کس در مناقصات شرکت نکرد.»

نوسازی ادامه‌دار تاکسی‌های فرسوده طرح نوسازی خودروهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی همواره ادامه دارد، چراکه هرسال تعدادی تاکسی به گروه خودروهای فرسوده اضافه می‌شوند.

با اشاره به این که در حال‌حاضر طرح نوسازی تاکسی‌های مدل ۸۶ شروع شده است، گفت: «عمر - خودروبر تربت حیدریه - فرسودگی تاکسی‌ها ۱۰ سال است و تاکسی‌های مدل ۸۶ و قبل از آن می‌توانند برای نوسازی ثبت‌نام کنند.»

نوسازی ناوگان تاکسیرانی به‌دلایل گوناگونی از سال ۹۰ تا ۹۳ متوقف بود، این موضوع موجب انباشت تاکسی‌های فرسوده شد.»

صالحی درباره عملکرد سازمان تاکسیرانی در سال‌های اخیر جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: «تا پیش‌از سال ۹۵ انباشت خودروهای فرسوده ۸۴ و قبل از آن به حدود - خودروبر تربت حیدریه - ۱۷ هزار دستگاه رسید. سال ۹۳ نوسازی تاکسی‌های فرسوده - خودروبر تربت حیدریه - آغاز و چهار هزار خودرو نوسازی شدند و این رقم به ۱۳هزار خودرو کاهش یافت.» وی در مورد عدم استقبال صاحبان تاکسی از نوسازی در سال ۹۳ و تبعات آن اظهار کرد: «استقبال از نوسازی در سال ۹۳ بسیار کم بود، زیرا فقط یک مدل خودروی سمند جهت جایگزینی وجود داشت و رانندگان تمایلی به خرید آن نداشتند. همین امر نیز موجب انباشت خودروهای فرسوده در سال‌های بعد شد و تعداد خودروهای فرسوده در سال ۹۵ به رقمی در حدود ۱۸ هزار خودرو رسید.»

حذف ۶هزار تاکسی پیکان در سال‌های اخیر سازمان تاکسیرانی در سال ۹۵ اقدامات گسترده و همه‌جانبه‌ای برای نوسازی تاکسی‌ها انجام داد و رکورد - خودروبر تربت حیدریه - نوسازی ۱۵هزار خودرو را ثبت کرد. در نتیجه انباشت خودروهای فرسوده به رقمی حدود ۲هزار خودرو رسید که با اعلام فرسودگی خودروهای ۸۶ این آمار افزایش یافت.

صالحی در توضیح به نوسازی تاکسی‌های پیکان اذعان کرد: - خودروبر تربت حیدریه - «تا - خودروبر تربت حیدریه - قبل از سال ۹۵ حدود ۶هزار دستگاه خودروی پیکان تاکسی - خودروبر تربت حیدریه - داشتیم. در سال ۹۴، ۲هزار خودرو را نوسازی کردیم و بیش از ۴هزار خودرو باقی ماند. از سال گذشته تاکنون از میان خودروهای فرسوده باقیمانده حدود ۳ هزار پیکان نوسازی شدند. زیرا سازمان برای صاحبان آنها تسهیلات مناسبی در - خودروبر تربت حیدریه - نظر گرفت تا بتوانند با یک‌میلیون تومان آورده و ۲۴ میلیون تومان وام کم‌بهره خودروهای خود را تعویض کنند. با این اقدام ۶هزار دستگاه خودروی پیکان به ۶۰۰ دستگاه در تهران رسیدند. در حال حاضر نیز قصد داریم - خودروبر تربت حیدریه - با پیگیری‌های بیشتر ۶۰۰دستگاه خودرو را نیز تعویض کنیم تا شاهد خداحافظی ناوگان تاکسیرانی با تاکسی‌های پیکان باشیم.»

اولين صفحه   -  خودرو سوار تبریز   -   جرثقیل یدک کش تبریز   -   چرخگیر تبریز   -   امداد خودرو تربت جام   -   امداد خودرو سیار تربت جام   -   خودروبر تربت جام   -   یدک کش تربت جام   -   حمل خودرو تربت جام   -   حمل ماشین تربت جام   -   کفی تربت جام   -   کفی خودروبر تربت جام   -   جرثقیل خودروبر تربت جام   -   نیسان خودروبر تربت جام   -   نیسان یدک کش تربت جام   -   ماشین بر تربت جام   -   خودرو سوار تربت جام   -   جرثقیل یدک کش تربت جام   -   چرخگیر تربت جام   -   امداد خودرو تربت حیدریه   -   امداد خودرو سیار تربت حیدریه   -   خودروبر تربت حیدریه   -   یدک کش تربت حیدریه   -   حمل خودرو تربت حیدریه   -   حمل ماشین تربت حیدریه   -   کفی تربت حیدریه   -   کفی خودروبر تربت حیدریه   -   جرثقیل خودروبر تربت حیدریه   -   نیسان خودروبر تربت حیدریه   -   نیسان یدک کش تربت حیدریه   -   ماشین بر تربت حیدریه   -   خودرو سوار تربت حیدریه   -   جرثقیل یدک کش تربت حیدریه   -   چرخگیر تربت حیدریه   -   امداد خودرو تلو بالا   -   امداد خودرو سیار تلو بالا   -   خودروبر تلو بالا   -   یدک کش تلو بالا   -   حمل خودرو تلو بالا   -   حمل ماشین تلو بالا   -   کفی تلو بالا   -   کفی خودروبر تلو بالا   -  آخرين صفحه