جرثقیل خودروبر تربت حیدریه

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 09144.html

با توجه به وابستگی صنعت خودرو در تامین مواد اولیه به ارز، تک‌نرخی بودن آن می‌تواند راهگشا باشد

۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

تاثیر تک‌نرخی شدن ارز بر آینده صنعت خودروی ایران

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ، یکی از مسائلی که قرار بود در دولت - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - یازدهم پیگیری شود و به سرانجام - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - برسد، بحث تک‌نرخی شدن ارز بود. مساله‌ای که طی سال‌های اخیر محل مناقشه اقتصاددانان‌، - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - کارشناسان و فعالان اقتصادی - صنعتی است.

از یک سو برخی بر این باور هستند که - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - در حال حاضر نمی‌توان ارز را تک‌نرخی کرد چراکه در این صورت با توجه به وابستگی صنعت خودرو به واردات، هزینه - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - نهایی بالا می‌رود و طبیعتا قیمت تمام‌شده محصولات نیز افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر این مساله موجب پرداخت هزینه بیشتر از سوی مصرف‌کننده می‌شود و توان رقابتی تولید‌کنندگان داخلی را پایین می‌آورد. در مقابل برخی اقتصاددانان معتقد - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - هستند که ارز باید تک‌نرخی شود و این موضوع می‌تواند باعث ثبات و افزایش توان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدت شود.

در همین حال آنان یکی از دلایل اصلی هجوم قطعات چینی به کشور را ریشه در چند‌نرخی بودن ارز می‌دانند. به گفته این - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - گروه از صاحب‌نظران، ثابت نگه داشتن و سرکوب نرخ ارز پایین‌تر از نرخ واقعی آن نه‌تنها سودی برای صنعت داخلی کشور ندارد بلکه هر اندازه که برای ثابت نگه داشتن نرخ ارز یارانه داده شده، به همان میزان به صنعتگران کشورهای مبدا وارد کمک شده و عملا هیچ نفعی برای تولید‌کنندگان داخلی به‌خصوص قطعه‌سازان نداشته است.

ضمن اینکه در این میان کسب سود بیشتر از منظر برخی سوداگران موجب - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - تولید خودروهای بی‌کیفیت نیز شده بود. در همین حال بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقد هستند - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - که اگر ارز با قیمت منطقی تک‌نرخی شود می‌تواند به مثابه سد محکمی در برابر قاچاق قطعه عمل کند. - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - نظر برخی صاحب‌نظران اقتصادی را در این زمینه جویا شده‌ایم.

جمشید پژویان، اقتصاددان‌، کارشناس مسائل ارزی

تاثیر تک‌نرخی شدن ارز بر بازار خودرو در درجه اول بستگی به این دارد که - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - تک‌نرخی شدن، قیمت دلار را نسبت به بازار آزاد افزایش دهد یا اینکه قیمت ارز کمتر باشد. بسیار کار - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - عبث و بیهوده‌ای خواهد بود اگر ارز تک‌نرخی شود و قیمت دلار تک‌نرخی بالاتر از نرخ ارز بازار، چون قطعا نرخ آن باید پایین‌تر باشد.

قاعدتا بانک مرکزی باید با سرریز کردن دلار در بازار هنگام تک‌نرخی کردن ارز، قیمت را پایین نگه دارد و در جایی‌که فکر می‌کند در آن - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - بازه و نرخ، توان کنترل کردن وجود دارد، آن نرخ را قیمت ارز تک‌نرخی اعلام کند.

بر همین مبنا در مورد قیمت خودرو نیز می‌توان گفت تا زمانی‌که نرخ ارز ثابت و تک‌نرخی باشد، قیمت - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - خودرو نیز نباید نوسان و افزایش پیدا کند.

دلیل وابستگی قیمت خودرو به نرخ ارز - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - این است که صنایع - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - خودروسازی و قطعه‌سازی کشور بسیار وابسته به واردات قطعات خارجی به‌خصوص کشور چین هستند و این موضوع باعث تاثیرپذیری قیمت خودرو از نرخ ارز شده، این در حالی است که نباید به این اندازه قیمت خودرو‌های داخلی متکی به نرخ ارز و تغییرات آن باشد.

این تاثیرپذیری با شروع تحریم‌ها و شدت یافتن آن‌ها نمود بسیار بیشتری پیدا کرد. در آن مقطع ارزش ریال به یک‌سوم تنزل یافت - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - و قطعه‌سازان ایرانی به‌جای اینکه خود به صادرات قطعات اقدام کنند، آن‌ها را از کشور چین وارد کردند. این موضوع صدمات بسیار جبران‌ناپذیری را بر پیکره صنعت خودروی کشورمان - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - وارد کرد.

سید‌کمال سیدعلی - معاون اسبق ارزی بانک مرکزی

برای عملیاتی کردن - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - ارز تک‌نرخی نخست - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - بانک مرکزی باید به تمام نیاز‌های ارزی پاسخ دهد و در بازار کمبودی به هیچ عنوان مشاهده نشود. دوم اینکه باید روابط بانکی و صرافی‌های داخلی با بانک‌های خارجی عادی باشد - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - تا نقل و انتقالات پولی و مالی به‌راحتی و سهولت انجام شود که با وقوع برجام این امر محقق شده است. همچنین یک پیش‌شرط اصلی در تک‌نرخی کردن ارز، - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - برداشتن تحریم‌‌های بانکی بود که خوشبختانه این امر محقق شده و این مانع از پیش روی دولتمردان برای تک‌نرخی کردن ارز برداشته شده است.

از سوی دیگر باید دلار به میزان کافی در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد تا اگر تقاضا در زمانی‌که ارزتک‌نرخی شد، افزایش یابد، بتواند بدون هیچ مشکلی به تقاضاهای مطرح‌شده پاسخ دهد. همچنین با توجه به اینکه در اسناد بالادستی به تک‌نرخی شدن ارز اشاره شده است، این کار انجام شود. بر اساس - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - برنامه پنجم و ششم - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - توسعه کشور، نظام ارزی کشور باید بر اساس مدیریت - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - شناور اداره شود، بدین معنا که دولت و بانک مرکزی با تک‌نرخی کردن ارز، آن را در یک بازه قیمتی که دارای کمترین نوسان - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - باشد، اداره کنند.

کوروش پرویزیان، رئیس کمیسیون بازار پول اتاق ایران

با توجه به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، تک‌نرخی کردن ارز یکی از شعارها و اهداف اصلی دولت در زمینه اقتصاد است، با توجه به اجرایی شدن برجام و برچیده شدن تحریم‌های بانکی این موضوع می‌تواند جنبه عملیاتی به - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - خود بگیرد که این امر به ایجاد شفافیت در اقتصاد کمک خواهد کرد.

یکی از شرایط تک‌نرخی کردن ارز نزدیک شدن نرخ ارز - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - در بازار آزاد به نرخ ارز مبادله‌ای است که این امر به‌صورت تدریجی در حال انجام است و به نظر می‌رسد طی یک بازه زمانی - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - که بانک مرکزی در نظر دارد، - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - این اتفاق روی دهد.

همچنین باید - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - به این نکته اشاره کرد که ارز دونرخی یا چند نرخی فساد‌زاست و رانت ایجاد می‌کند. این در حالی است که ارز تک‌نرخی باعث شفافیت اقتصادی می‌شود و - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - رانت و فساد‌ها را از بین - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - می‌برد.

یکسان‌سازی نرخ ارز رویکردی مهم در سیاست‌های پولی کشور است و باید مجموعه رفتارهای طرف‌های عرضه و تقاضای ارز به‌خوبی مدیریت شوند.

در شرایط ثبات اقتصادی است که شما می‌توانید ارز را - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - تک‌نرخی کنید، اما در شرایطی که متغیر‌های اقتصادی قابلیت پیش‌بینی ندارند، نمی‌توان ارز را تک‌نرخی کرد.

انتظار فعالان اقتصادی این است که تک‌نرخی شدن ارز هرچه سریع‌تر روی دهد و از بانک مرکزی توقع می‌رود - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - که در مسیر ساماندهی و یکسان‌سازی نرخ ارز گام بردارد.

طبیعتا ارز تک‌نرخی می‌تواند به صنعتی مانند خودرو کمک زیادی کند. به‌خصوص در بخش واردات که با تک‌نرخی شدن و ازبین رفتن فاصله قیمتی‌، از جذابیت قاچاق نیز کاسته می‌شود.

یحیی آل‌اسحاق، رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران

چند‌نرخی بودن ارز بسیار مضر و فسادزاست و مجموعه فسادی که ایجاد می‌کند و هزینه‌ها‌ی آن بسیار بیشتر از سودی است که می‌رساند.

از سوی دیگر چند‌نرخی شدن ارز باعث ایجاد رانت می‌شود. همچنین به وجود آوردن نرخ آ و نرخ ب و تشخیص - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - اینکه کدام نرخ باید مبنای عمل فعالیت‌های سالم اقتصادی قرار بگیرد، بسیار سخت است.

چند‌نرخی شدن ارز سیستمی را به وجود می‌آورد که - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - فساد آن به مراتب بالاتر است و تجربه این کار را در سال‌های ۶۰ و ۶۲ داشته‌ایم. ذکر این نکته ضروری است که مبنای عمل باید بر اساس تک‌نرخی بودن باشد.

اگر ارز تک‌نرخی شود همه - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - رانت‌ها و تبعیض‌ها - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - از بین می‌رود. در برخی شرایط و اقتضائات نکته مهم ارز مدیریت شده است به منظور تک‌نرخی کردن نه چند‌نرخی شدن. جهت باید به سمت تک نرخی شدن با توجه به زمان و مکانی که در آن قرار داریم، - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - برود.

در همین حال به‌عنوان مثال در صنعت خودرو و صنایع وابسته و مرتبط به آن یکی از اصلی‌ترین آسیب‌ها از طریق همین ارز چند نرخی وارد شده است. به خصوص این مساله پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه خود را بیشتر نشان داد.

برخی فعالان این صنعت که عمدتا تولید‌کنندگان اصلی هم نبودند با توجه به فاصله قیمتی صرفه را در واردات دیدند. آثار این‌گونه واردات نیز تا امروز نمود دارد بنابراین هر‌چند دولت یازدهم بنا به دلایلی موفق به این امر نشد اما به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم بر افزودن به سرعت حرکت صنعت به‌خصوص خودروسازی به‌عنوان صنعت پیشران - جرثقیل خودروبر تربت حیدریه - باید این مهم را در دستور کار خود قراردهد.

اولين صفحه   -  یدک کش تربت جام   -   حمل خودرو تربت جام   -   حمل ماشین تربت جام   -   کفی تربت جام   -   کفی خودروبر تربت جام   -   جرثقیل خودروبر تربت جام   -   نیسان خودروبر تربت جام   -   نیسان یدک کش تربت جام   -   ماشین بر تربت جام   -   خودرو سوار تربت جام   -   جرثقیل یدک کش تربت جام   -   چرخگیر تربت جام   -   امداد خودرو تربت حیدریه   -   امداد خودرو سیار تربت حیدریه   -   خودروبر تربت حیدریه   -   یدک کش تربت حیدریه   -   حمل خودرو تربت حیدریه   -   حمل ماشین تربت حیدریه   -   کفی تربت حیدریه   -   کفی خودروبر تربت حیدریه   -   جرثقیل خودروبر تربت حیدریه   -   نیسان خودروبر تربت حیدریه   -   نیسان یدک کش تربت حیدریه   -   ماشین بر تربت حیدریه   -   خودرو سوار تربت حیدریه   -   جرثقیل یدک کش تربت حیدریه   -   چرخگیر تربت حیدریه   -   امداد خودرو تلو بالا   -   امداد خودرو سیار تلو بالا   -   خودروبر تلو بالا   -   یدک کش تلو بالا   -   حمل خودرو تلو بالا   -   حمل ماشین تلو بالا   -   کفی تلو بالا   -   کفی خودروبر تلو بالا   -   جرثقیل خودروبر تلو بالا   -   نیسان خودروبر تلو بالا   -   نیسان یدک کش تلو بالا   -   ماشین بر تلو بالا   -   خودرو سوار تلو بالا   -   جرثقیل یدک کش تلو بالا   -  آخرين صفحه