امداد خودرو سیار بندر ترکمن

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 08957.html

در خودروسازی ایران هرچه محصولات به اصطلاح ملی سرنوشت چندان موفقی را به خود ندیدند، موتورهای ملی نیز دست کمی از آنها نداشته و نتوانستند چه از جنبه تیراژ و چه از لحاظ قیمت و داخلی‌سازی، پروژه‌های موفقی لقب بگیرند.

۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

سرنوشت موتورهای ملی چه می شود؟

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبارخودرو به نقل از دنیای اقتصاد،  از اواسط دهه ۸۰ بود که مسوولان وقت خودروسازی کشور تصمیم گرفتند در کنار خودروهای ملی، موتورهای ملی را نیز طراحی و تولید کنند تا به این واسطه از وابستگی به شرکت‌های - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - خارجی بکاهند.شروع کار اما با موتور پایه گازسوز EF7 بود، آن هم در دورانی که خودروهای دوگانه‌سوز در صنعت خودرو کشور حکمرانی می‌کردند و بخش عظیمی از تیراژ غول‌های جاده مخصوص به این مدل محصولات اختصاص داشت.

[caption id="attachment_200343" align="aligncenter" width="390"]امداد خودرو سیار بندر ترکمن موتورهای ملی[/caption]

هرچند با توجه به فشار دولت وقت مبنی بر گازسوز کردن همه - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - خودروهای داخلی، خودروسازان مجبور شدند محصولات خود را به صورت دوگانه‌سوز روانه بازار کنند و مشتریان نیز استقبال فوق‌العاده‌ای از این ماجرا به عمل آوردند، با این حال مشکلات فنی سبب شد مسوولان وقت به سمت طراحی و تولید موتورهای پایه گازسوز بروند.به‌عبارت بهتر، - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - در - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - آن دوران - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - گمان بر این بود که با استفاده از موتورهای پایه گازسوز، مشکلات فنی دوگانه‌سوزها مرتفع خواهد شد و - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - از همین رو ابتدا ایران خودرو، سپس سایپا به سمت طراحی و تولید این مدل موتورها رفتند.در این بین، ایران خودرو با کمک شرکتی آلمانی، موتوری به نام EF7 طراحی کرد که اتفاقا به لحاظ فنی توانست نظر مثبت مشتریان را جلب کند. این موتور که در حال حاضر روی بخشی از سمندهای دوگانه‌سوز سوار شده، قرار بود سالی ۳۰۰ هزار - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - دستگاه تیراژ داشته باشد، با این حال هیچ‌گاه نتوانست به این هدف بزرگ دست پیدا کند.در حال حاضر نیز که چند سال از طراحی و عرضه موتور EF7 می‌گذرد، تیراژ آن بسیار پایین بوده و عملا توجیه اقتصادی لازم را برای داخلی‌سازی از دست داده است.

جدای از اینکه افول ستاره اقبال دوگانه‌سوزها در صنعت و بازار خودرو ایران، عملا تیراژ هدف‌گذاری شده برای موتور EF7 (300 هزار‌دستگاه در سال) را زیر سوال برده، مدل طراحی آن نیز به شکلی است که عملا امکان داخلی‌سازی آن را نمی‌دهد. به گفته برخی کارشناسان، - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - مانع و مشکل اصلی بر سر راه تولید انبوه موتور - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - EF7، طراحی پیچیده آن - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - است؛ به‌نحوی‌که قطعه‌سازان داخلی عملا توان ورود به بومی‌سازی آن را ندارند. در واقع اگرچه این موتور نام ملی را «یدک» می‌کشد، با این حال با تکنولوژی خاص آلمان ساخته شده و قطعه‌سازان نمی‌توانند به داخلی‌سازی آن ورود کنند و این یعنی، «موتور EF7» اصلا ملی به‌شمار نمی‌رود. مشابه این ماجرا را می‌توان در موارد مختلف و به وضوح در خودروسازی کشور نیز دید، چه آنکه خودروهای به اصطلاح ملی نیز، وابستگی غیرقابل‌انکاری به شرکت‌های خارجی دارند. جدای از EF7 اما دو مدل موتور دیگر نیز با لقب «ملی» در کشور رونمایی شده‌اند و اتفاقا آنها نیز سرنوشت خوشایندی را تا به امروز تجربه نکرده‌اند.

یکی از این موتورها، موتور پایه گازسوز سایپا است که از دهه ۸۰ تاکنون نتوانسته به تیراژ اقتصادی دست پیدا کند. همچنین موتور - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - پایه دیزل نیز که ایران خودرویی‌ها از اواسط دهه ۸۰ به فکر طراحی و تولید آن افتادند، جزو خانواده موتورهای به اصطلاح ملی به حساب می‌آید و ماجرایی بسیار شبیه به EF7 دارد.جدای از اینکه هنوز در خودروسازی کشور محصولات سواری دیزلی، جایی ندارند، مشکل دیگر به طراحی پیچیده آن برمی‌گردد. در واقع «موتور ملی دیزل» نیز به‌دلیل نوع خاص طراحی‌اش، امکان چندانی برای داخلی‌سازی نداشته و بنابراین عملا ملی بودنش زیر سوال رفته است.

طبعا وقتی امکان داخلی‌سازی این موتور وجود نداشته یا بسیار ضعیف است، قیمت آن نیز بالا بوده و این موضوع بیش - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - از پیش از توجیه اقتصادی بودنش می‌کاهد. هرچه هست، با توجه - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - به تجربه ناکامی که خودروسازی کشور در ساخت «موتورهای ملی» پشت‌سر گذاشته، بیم آن می‌رود که سایر پروژه‌های مشابه نیز به این سرنوشت تلخ دچار شده و کلی سرمایه و منابع مالی نیز تلف شود. در این مورد، حسن کریمی سنجری کارشناس خودرو کشور می‌گوید: پروژه‌های مربوط به طراحی و تولید موتور، در‌صورتی‌که به‌عنوان یک طرح جامع و برای کل محصولات خودروسازی کشور پیش - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - بروند، با موفقیت مواجه خواهند شد. وی با بیان اینکه اقدامات جزیره‌ای و جداگانه از سوی خودروسازان داخلی، نتایج چندان مثبتی در گذشته نداشته، می‌افزاید: وقتی سراغ طراحی موتور می‌رویم، باید به فکر گیربکس و پلت‌فرم متناسب با آن نیز باشیم، نه اینکه - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - موتورهای موردنظر را روی پلت‌فرم‌های قدیمی سوار کنیم. این کارشناس همچنین تاکید می‌کند:در حال حاضر دنیا به سمت خودروهای برقی و هیبریدی در حال حرکت است؛ - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاری‌های داخلی در حوزه موتورسازی نیز در - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - حوزه مدل‌های اینچنینی انجام شود.

اما با وجود سرنوشت ناموفق موتورهای ملی در خودروسازی ایران، پروژه‌ای دیگر از مدت‌ها پیش آغاز شده و قرار است از اواخر سال آینده، ثمره آن روی محصولات داخلی بنشیند. صحبت از موتور سه سیلندری است که دیروز در سایپا رونمایی شده و لقب «ملی» به خود گرفت.آن طور که یکی از مسوولان این پروژه به دنیای‌اقتصاد می‌گوید، موتور سه - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - سیلندر ملی قرار است با تیراژی ۲۵۰ هزار دستگاه در سال، عرضه شود و به شرط تامین منابع مالی، از اواخر پاییز سال آینده روی خودروهای سایپا سوار خواهد شد.هرچند این موتور از جنبه مصرف سوخت و آلایندگی جزو مدل‌های - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - بهینه به‌شمار می‌رود و با قیمت مناسبی در اختیار خودروساز مربوطه قرار - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - خواهد گرفت، با این حال شرط موفقیت آن در تامین منابع مالی و همچنین داخلی‌سازی نهفته است. در واقع این موتور زمانی می‌تواند به تیراژ هدف‌گذاری شده دست پیدا کند که اولا حمایت‌های مادی و معنوی دولت را داشته باشد و ثانیا داخلی‌سازی آن در - امداد خودرو سیار بندر ترکمن - راستای کاهش قیمت تمام شده، صورت گیرد. در غیر این صورت، هیچ بعید نیست موتور ملی سه سیلندر نیز به سرنوشت نیاکان خود دچار شده و از ملی بودن، تنها نامی را یدک بکشد و در تیراژی بسیار پایین تولید شود.

اولين صفحه   -  ماشین بر بروجرد   -   خودرو سوار بروجرد   -   جرثقیل یدک کش بروجرد   -   چرخگیر بروجرد   -   امداد خودرو بندر انزلی   -   امداد خودرو سیار بندر انزلی   -   خودروبر بندر انزلی   -   یدک کش بندر انزلی   -   حمل خودرو بندر انزلی   -   حمل ماشین بندر انزلی   -   کفی بندر انزلی   -   کفی خودروبر بندر انزلی   -   جرثقیل خودروبر بندر انزلی   -   نیسان خودروبر بندر انزلی   -   نیسان یدک کش بندر انزلی   -   ماشین بر بندر انزلی   -   خودرو سوار بندر انزلی   -   جرثقیل یدک کش بندر انزلی   -   چرخگیر بندر انزلی   -   امداد خودرو بندر ترکمن   -   امداد خودرو سیار بندر ترکمن   -   خودروبر بندر ترکمن   -   یدک کش بندر ترکمن   -   حمل خودرو بندر ترکمن   -   حمل ماشین بندر ترکمن   -   کفی بندر ترکمن   -   کفی خودروبر بندر ترکمن   -   جرثقیل خودروبر بندر ترکمن   -   نیسان خودروبر بندر ترکمن   -   نیسان یدک کش بندر ترکمن   -   ماشین بر بندر ترکمن   -   خودرو سوار بندر ترکمن   -   جرثقیل یدک کش بندر ترکمن   -   چرخگیر بندر ترکمن   -   امداد خودرو بندر گز   -   امداد خودرو سیار بندر گز   -   خودروبر بندر گز   -   یدک کش بندر گز   -   حمل خودرو بندر گز   -   حمل ماشین بندر گز   -   کفی بندر گز   -  آخرين صفحه