کفی اوین

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 00673.html
بازار خودرو

وضعیت صنعت و بازار خودرو کشور در سال جاری به مرحله بسیار بغرنجی رسیده است، در سالی که گذشت افزایش قیمت و ممنوعیت واردات خودرو، این صنعت را به شکل پیاپی با نوسانات متعددی روبه‎رو کرد و مشکلات فراوانی را رقم زد.

۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

مهندسی بازار به نفع خودروسازان، سیاست همه دولت‎ها بوده است

به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»،شرایطی را که برای خودروسازی به‌وجود آمد، می‌توان از دیدگاه‌های گوناگونی بررسی کرد. مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ایران در این خصوص معتقد است: «افزایش اخیر قیمت خودرو و سوءاستفاده خودروسازان از این رویه مشکلات زیادی را رقم‌زده است. در واقع قیمت‎گذاری توسط خودروسازان، بیشتر شبیه یک بازی شده است. - کفی اوین - خودروسازان از هر ابزاری برای منحرف‎کردن قوانین به‎سوی محرومیت مردم از استفاده خودروهای باکیفیت خارجی استفاده کرده‌اند - کفی اوین - تا بتوانند در بازارهای غیررقابتی جولان دهند.»

 وقتی یک خودرو خارجی با قیمت تمام‎شده حدود 10هزار دلار در کارخانه اصلی برای مونتاژ به ایران - کفی اوین - می‎آید، این قیمت تمام‎شده به اندازه‎ای افزایش پیدا می‎کند که همان خودرو با قیمتی معادل 20هزار دلار - کفی اوین - به بازار عرضه می‎شود. علت آن چیست؟
دلیل واقعی قیمت بالای خودرو در کشور درواقع قیمت تمام‌شده کالای ساخته‌شده از سوی خودروسازان ماست. هزینه تولید در کشور به هر شکلی بالاست. از یک سو - کفی اوین - نهادهای تولیدی گران‎ و ازسوی‌دیگر هزینه‎های انرژی پایین بوده و البته هزینه‌های کارگری نیز بالاست. به‌صورت مشخص دررابطه با خودروسازی ایران، هزینه‏های سربار اعم - کفی اوین - از سربارهای مرتبط با تولید و غیرتولیدی و هزینه‏‌های مالی بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است. همه این موارد از نبود مدیریت صحیح و بهینه بر ورودی‎ها و داده‎های مجموعه تولیدی نشأت می‌گیرد. وقتی مدیریت خوبی وجود نداشته باشد، قیمت تمام‌شده ساخت کالا بالا می‌رود. همه‌چیز بر اساس قیمت بالا مدیریت می‌شود و نتیجه آن‌هم چیزی است که امروز - کفی اوین - می‌بینیم.

 خودروسازان از چه اهرم‌هایی برای رسیدن به خواسته‌های خود از سبد حمایتی دولت طی سال‌های اخیر بهره‌گرفته‌اند؟
حمایت دولتی در کار نیست، درواقع منافع مطرح بوده، بحث بر سر این است بنگاه تولیدی و سیستم ناظر بر فعالیت آنان متعلق به دولت - کفی اوین - است. دولت به خودش اجازه می‌دهد دست به هر اقدمی برای بقا و حفظ مالکیت خود براین بنگاه‌ها بزند ولو این‎که چنین رویه‌ای به ضرر تک‌تک آحاد جامعه باشد. بازار - کفی اوین - انحصاری، حمایت‎های تسهیلاتی، رانتی و - کفی اوین - ترخیصی، تفویض قیمت‎گذاری، تسهیل مذاکره ‌با خودروسازان خارجی بخشی از این رویه کاملا مشخص است.

 ادعای دولت در مورد خصوصی‎سازی شرکت‌های خودروسازی بزرگ کشور را چگونه ارزیابی ‌می‌کنید؟
این ادعا با واقعیت فاصله بسیاری دارد. به‌عبارتی با حلوا، حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود. حکم اعضای هیات‌مدیره هر دو شرکت خودروسازی بزرگ ایران را وزیر باید امضا - کفی اوین - کند. به‌عنوان‌مثال چرا وزیر - کفی اوین - حکم هیات‌مدیره فلان کارخانه لبنیات‌سازی را امضا نمی‎کند؟ این سوال بزرگی است. چرا حکم را وزیر باید بزند؟ حالا این ادعا را هر طور دوست دارند، مطرح کنند. این سوال باید پاسخ داده شود که اگر این‌ها دولتی نیستند چرا باید وزیر صنعت، معدن و - کفی اوین - تجارت حکم این‌ها را بزند و ابلاغ کند؟ البته بزرگ‌ترین سهام‎دار این شرکت‎ها هم دولت - کفی اوین - است.

 با توجه به اعمال زودهنگام ممنوعیت واردات خودرو که به خودتحریمی دولت تعبیر می‌شود، فکر می‎کنید این دستورالعمل تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
تازمانی‌که دولت مالک هر نوع صنعتی باشد، حتما برای خود بازار انحصاری را به‌وجود می‌آورد و - کفی اوین - از حضور هرگونه رقیب جلوگیری می‎کند. حالا این رقیب می‎خواهد خودروساز داخلی باشد - کفی اوین - یا واردکننده خودرو. چراکه دولت رقیب‎ناپذیر است و اصلا علاقه ندارد کسی دیگر در کنارش حضورداشته باشد و رقابت کند. - کفی اوین - این یک اصل سیاسی - کفی اوین - است و ربطی به ایران و کشورهای خاص ندارد. اما اصول علم اقتصاد می‎گوید باید تلاش کنید تا سهم بزرگ‎تری از بازار را به‌دست بیاورید و این‎که تمام بازار در اختیار شما باشد، هدفی است که تحقق آن به میزان رقابت‎پذیری کالا یا خدمات شما از لحاظ تیراژ، کیفیت، قیمت رقابتی - کفی اوین - و بسیاری از مسائل دیگر همچون برندسازی، خدمات پس از فروش و... برمی‎گردد. این در حالی که دولت همواره تنها در پی مهندسی بازار بوده است، حتی در دوران اوج برجام که بهترین زمان برای جذب سرمایه‎های خارجی بود. اگر خیلی - کفی اوین - زود عملیات‎های اقتصادی را در راستای جذب سرمایه‎های خارجی اجرا می‎کردیم، شاید حتی نمی‎توانستند برجام را به هم بزنند. وقتی سرمایه‎گذار به کشور وارد شود، دیگر نمی‎تواند سرمایه خود را - کفی اوین - رها کند و - کفی اوین - برود. اکنون مدیریت داخلی ما کرخت، بدون برنامه‎ریزی و بدون آینده است. همه این‌ها جمع شدند و ما حتی نتوانستیم رنو و پژو را در ایران حفظ کنیم. ما باید آن‌ها را در ایران ماندگار می‎کردیم اما موفق نشدیم آن‌ها را بیاوریم و وارد گود کنیم و به‌این‌ترتیب همه‌چیز به‌هم‌ریخت. مهندسی بازار به نفع خودروسازان سیاست همه دولت‎ها بوده است.

 آیا اقدامات دولت در دوران برجام در راستای رقابتی‎تر کردن بازار ایران نبود؟
دولت شرکت‎های خودروسازی رنو و پژو را آورد، جشن و سروری هم گرفت اما آن موقع هم با مهندسی بازار و ذبح بخش خصوصی، بازار داخلی را خالی کرد تا در اختیار شرکای خارجی خودروسازان - کفی اوین - بزرگ قرار گیرد. نتیجه کار چه - کفی اوین - شد؟ باید بگویم همه‌چیز هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده بود. درواقع با این کار دو هدف دنبال شد؛ بازار 5درصدی را که - کفی اوین - در اختیار حداقل 40 برند و - کفی اوین - بالغ بر 200 نوع خودرو خارجی بود گرفتند و با - کفی اوین - محصولات رنو و پژو جایگزین کردند. هدف دوم این بود که افزایش قیمت خودرو اتفاق بیفتد. در - کفی اوین - همین راستا، - کفی اوین - تعرفه هم افزایش - کفی اوین - پیدا کرد و ممنوعیت واردات هم رقم خورد. تعداد اسقاط الزامی خودرو و استانداردها هم افزایش پیدا کرد. همه این‌ها منجر به افزایش قیمت خودرو خارجی شد. حالا چه پژو، چه رنو و چه هر نوع مدل دیگری که اجازه ورود پیدا نمی‎کردند. به‌این‌ ترتیب خلأ بزرگی بین خودرو داخلی و خارجی ایجاد شد. این فاصله برای افزایش تولید داخلی زمینه‎سازی شد. در خردادماه 96 بارها گفتم که عمدا این کار را می‎کنند تا قیمت خودرو داخلی را افزایش بدهند والان هم این رویه را واقعا - کفی اوین - می‎بینیم.

 پیشنهاد و راهکار شما برای این‌که صنعت خودرو را یک‌بار برای همیشه از مشکلاتش خلاص کنیم، چیست؟
همان‌طور که - کفی اوین - در مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار خودرو آمده است، باید مدیریت دولتی را از سر راه این صنعت برداشت. مدیران دولتی باید از صنعت خودروسازی مرخص شوند. بخش خصوصی - کفی اوین - واقعی هرچقدر هم به دنبال انحصار و رانت باشد اما حجم زیادی از بازار رقابتی را برای پیشرفت خود به‌دست می‎آورد. پای دولت باید از این صنعت بیرون کشیده - کفی اوین - شود. ما الان با حضور دولت در این صنعت بسیار مشکل‌داریم. دولت نه‌تنها از این - کفی اوین - صنعت بیرون نمی‎آید بلکه یک فضای خصولتی هم برای آن ایجاد کرده است. دولت - کفی اوین - باید خارج شود و این فرصت سه‎ساله می‌تواند فضای خصوصی‌سازی این صنعت را به‌وجود آورد.

 نحوه خصوصی‎سازی شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های اقماری آنان را چگونه ارزیابی می‌کنید و برای تغییر مالکیت‌ آن‌ها چه پیشنهادی دارید؟
دولت بدهی چندهزار میلیاردتومانی به تولیدکنندگان دارد. این را در نظر بگیرید که 132 شرکت مربوط به ایران‌خودرو است و 80 شرکت دیگر مربوط به سایپا. شرکت‎ها اقماری موازی با بخش خصوصی مثل تولید شیشه، تولید رنگ، تولید موتور، تولید جلوبندی، تولید گیربکس‌و... نیز - کفی اوین - وجود دارند. اگر این‌ها را به ازای بدهی به شرکت‎های تعاونی واگذار کنند، اقتصاد شرکت‎های تعاونی هم تقویت خواهد شد. سپس باید این شرکت‎ها در اختیار طلبکاران قرار بگیرد، - کفی اوین - یعنی طلبکارانی مانند قطعه‎سازان. با این رویه هم صنعت آن‌ها را گسترش می‌دهیم و هم بدهی‌ها پرداخت می‌شود. درواقع با این روش، همه ذی‌نفعان در زنجیره تامین قطعات و تولید دخیل می‌شوند و عملیات چابک‌سازی این شرکت‌ها نیز انجام‌شده است. البته - کفی اوین - مشکل این‎جاست هر وقت صحبت از «چابک‎سازی» می‌شود، بحث‌هایی مانند بیکاری و از بین رفتن فرصت‌های شغلی - کفی اوین - به وجود می‌آید.

 در مورد خصوصی‌سازی و چابک سازی شرکت‌های خودروسازی امکان اخراج گسترده نیروی انسانی وجود دارد این امر را چگونه ارزیابی ‌می‌کنید؟ 
نه این‌طور نیست، مثلا شرکت «شیشه‌سایپا» را در نظر بگیرید. اگر آن را به همان شرکتی که شیشه‌سازی را انجام می‌دهد، بدهند، هم - کفی اوین - امکانات تولیدی آن شرکت بالا می‎رود و هم بدهی‎ها پرداخت‌شده است. - کفی اوین - با این - کفی اوین - اتفاق، امکانات بخش خصوصی زیادتر شده، یک تشکل تعاونی تشکیل می‎شود و هر یک از سهام‎داران - کفی اوین - به ازای طلب خود شرکت‎ها را برمی‎دارد. بخشی از سهام را هم می‎توانند به کارگران همان بخش بدهند. این اتفاق یعنی تلفیقی از ذی‌نفعان - کفی اوین - در این فضا. در این صورت هم صاحب برند - کفی اوین - چابک می‎شود و هم اقتصاد را توسعه داده‎ایم و البته رانت را از بین برده‎ایم. متاسفانه اکنون از قشر کارگری به‌عنوان یک سپر انسانی استفاده می‎شود. کل هزینه کارگری حاصل از فروش هر خودرو حداکثر دو درصد است. اما این 2درصد بزرگ‌ترین سپر محسوب می‎شود. مثلا بیست‌میلیون - کفی اوین - تومان صرف ساخت خودرو می‎شود و دو درصد آن‌که دومیلیون تومان است پول - کفی اوین - کارگر است. همان پول هم البته به‌نسبت در کشورهای دیگر دنیا بالاست.

اولين صفحه   -  کرایه یدک کش اوین   -   قیمت یدک کش اوین   -   مبلغ یدک کش اوین   -   تعرفه یدک کش اوین   -   شماره تماس یدک کش اوین   -   خدمات یدک کش اوین   -   حمل خودرو اوین   -   کرایه حمل خودرو اوین   -   قیمت حمل خودرو اوین   -   مبلغ حمل خودرو اوین   -   تعرفه حمل خودرو اوین   -   شماره تماس حمل خودرو اوین   -   خدمات حمل خودرو اوین   -   حمل ماشین اوین   -   کرایه حمل ماشین اوین   -   قیمت حمل ماشین اوین   -   مبلغ حمل ماشین اوین   -   تعرفه حمل ماشین اوین   -   شماره تماس حمل ماشین اوین   -   خدمات حمل ماشین اوین   -   کفی اوین   -   کرایه کفی اوین   -   قیمت کفی اوین   -   مبلغ کفی اوین   -   تعرفه کفی اوین   -   شماره تماس کفی اوین   -   خدمات کفی اوین   -   کفی خودروبر اوین   -   کرایه کفی خودروبر اوین   -   قیمت کفی خودروبر اوین   -   مبلغ کفی خودروبر اوین   -   تعرفه کفی خودروبر اوین   -   شماره تماس کفی خودروبر اوین   -   خدمات کفی خودروبر اوین   -   جرثقیل خودروبر اوین   -   کرایه جرثقیل خودروبر اوین   -   قیمت جرثقیل خودروبر اوین   -   مبلغ جرثقیل خودروبر اوین   -   تعرفه جرثقیل خودروبر اوین   -   شماره تماس جرثقیل خودروبر اوین   -   خدمات جرثقیل خودروبر اوین   -  آخرين صفحه