خودروبر دروس

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 05265.html
ناوگان سنگین

فرسودگی خودروهای باری و مسافری سنگین و نیمه‌سنگین در ناوگان‌های مختلف کشور به جایی رسیده که نوسازی آن‌ها را برای دولت، خودروسازان و حتی مردم در اولویت قرار داده است.

۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

نوسازی سه‎ساله ناوگان سنگین، سنگ بزرگ دولت است؟

 به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو» ، مصرف سوخت بالا، آلایندگی زیاد این خودرو، خطرات ناشی‌از تردد - خودروبر دروس - این وسایل فرسوده در جاده‌ها و حتی آلاینده‌های صوتی منتشرشده از آن‌ها، از‌جمله دلایل اصلی برای جایگزینی آن‌هاست. با این حال اما هربار که طرح‌هایی به‌منظور نوسازی ناوگان به میان می‌آید، مسائلی ازجمله ارائه تسهیلات، کاهش تولید خودروسازان، تحریم‌ها و... روند نوسازی را کند یا متوقف می‌کند. در سال‌های اخیر سازمان‌های مسئول این امر، هنوز موفق به تنظیم و البته اجرای طرح جامعی نشده‌اند که بتواند این ناوگان فرسوده را - خودروبر دروس - از رده خارج کرده و با مشارکت خودروسازان داخلی، ناوگان تازه‌نفسی را به شهرها و جاده‌های کشور وارد کند. فرسودگی این خودروهای تجاری به اندازه‌ای بود که منجر به دخالت مستقیم رئیس‌جمهوری در زمستان سال گذشته شد تا شاید با طرحی جدید مبنی بر نوسازی 202هزار دستگاه خودرو - خودروبر دروس - سنگین باری و مسافری در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، فرسودگی برای همیشه از ناوگان تجاری کشور رخت بربندد. این بار اما در ابتدای زمان اجرای طرح، موانع پیش‌بینی‌نشده داخلی و خارجی با آن دست‌ به گریبان شدند و به‌نظر می‌رسد این طرح را متوقف کرده‌اند.

   طرح سه ساله - خودروبر دروس - در 10 سال اجرا شود
براساس - خودروبر دروس - آمارهای اعلام‌شده در‌حال‌حاضر بیش‌از ۲۱هزار - خودروبر دروس - اتوبوس درون‌شهری، حدود ۱۳هزار اتوبوس برون‌شهری، ۱۹هزار کامیونت، ۵۷هزار مینی‌بوس و ون و 140هزار کامیون و کشنده فرسوده در کشور وجود دارند که قرار است در طرح جدید نوسازی شوند. برخی کارشناسان - خودروبر دروس - طرح دولت مبنی‌بر نوسازی 202هزار دستگاه خودروی کاروتجاری و فعال در حمل‌ونقل جاده‌ای را در سه‌سال، سنگ بزرگی می‌دانند که با توجه به شرایط فعلی اقتصاد و صنایع کشور، عملا امکان انجام - خودروبر دروس - آن وجود ندارد. این افراد معتقدند یا دولت باید - خودروبر دروس - عدد کمتری را برای نوسازی در سه‌سال مدنظر قرار می‌داد یا آن‌که زمان اجرای این طرح را حداقل به 5‌سال افزایش می‌داد. در تازه‌ترین اظهارنظر نیز رئیس اتحادیه حمل‌و‌نقل بار - خودروبر دروس - بیان کرده است که برای - خودروبر دروس - نوسازی این تعداد کامیون، به 10سال زمان نیاز داریم. با یک حساب ‌و‌کتاب ساده‌ این نتیجه قابل تحقق است. با نگاهی به زمان آغاز این طرح مشخص خواهد شد که این طرح در شروع خود تا چه اندازه با تاخیر در اجرا مواجه شده است. براساس دستورالعمل طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، قرار بود از - خودروبر دروس - ابتدای سال 97 این طرح آغاز شود و نخستین اقدامات موثر آن را در تیرماه شاهد باشیم. این در حالی است که با گذشت چهارماه از سال جاری اما هنوز هیچ نشانه‌ای از آغاز این طرح وجود ندارد. تنها آن‌که دو شرکت سایپادیزل و بهمن بخشی از ناوگان - خودروبر دروس - تجاری باری و مسافری را در ابتدای سال - خودروبر دروس - نوسازی کرده و در مجموع حدود یک‌هزار دستگاه از محصولات خود را - خودروبر دروس - در این طرح به مشتریان واگذار کردند.

   طرح نوسازی در بهار خود متوقف شد؟
تعداد خودروهای نوسازی‌شده توسط دو شرکت بزرگ سایپادیزل و بهمن، در مقایسه با عدد 202هزار - خودروبر دروس - دستگاهی اعلام‌شده، بسیار ناچیز می‌نماید. از سوی دیگر یک‌هزار دستگاه برای 4 ماه نمی‌تواند عدد امیدوارکننده‌ای باشد. این در حالی است که اگر قرار باشد 202هزار دستگاه خودرو طی سه سال نوسازی شوند، باید سالانه 67هزار‌و300 دستگاه خودروی کاروتجاری از رده خارج شوند؛ یعنی ماهانه 5هزارو600 - خودروبر دروس - دستگاه. - خودروبر دروس - چنان‎چه طرح براساس پیش‌بینی‌ها پیش - خودروبر دروس - می‌رفت و از ابتدای سال - خودروبر دروس - جاری کلید می‌خورد، تا امروز بیش از 22هزار خودروی کاروتجاری فرسوده از رده خارج شده و مدل‌های روز جایگزین آن‌ها می‌شد. در حالی که چهارماه آغازین طرح گذشته و تنها کمتر از یک‌هزار دستگاه نوسازی شده است که آن هم شامل تمام سگمنت‌ها نمی‌شود. این بدان معناست که - خودروبر دروس - شاهد خواب نوسازی برخی سگمنت‌ها در طرح دولتی هستیم؛ وانت‌ها، ون‌ها، کامیونت‌ها و اتوبوس‌ها حتی شرایطی بدتر از کشنده‌ها و مینی‌بوس‌ها را شاهد هستند.

   پیش‌شرط نوسازی از نظر کارشناسان
مشخص است هر طرح و دستورالعملی برای اجرای خود نیاز - خودروبر دروس - به زیرساخت و شرایطی دارد تا بتواند طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ادامه پیدا کند و به‌نتیجه مطلوبی دست یابد. طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. این در حالی است که بسیاری از کشورها پیش از این، نمونه‌های مشابه این طرح را اجرا کرده‌اند و کار برای مسئولان و ارگان‌های ذیربط آسان‌تر - خودروبر دروس - خواهد بود و تنها نیاز به بومی‌سازی این طرح‌ها خواهند داشت. کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو پیش از این گفته بود که برای اجرایی کردن طرح نوسازی ناوگان فرسوده باید سه پیش شرط را در نظر گرفت. به گفته وی، در ابتدای امر باید مولدسازی را در دستور کار قرار داد؛ - خودروبر دروس - لازمه تحقق این امر نیز به ایجاد تقاضای درآمدزایی برای دارندگان این خودروها باز‌می‌گردد. این در حالی است که در سال‌های اخیر به‌دلیل - خودروبر دروس - مشکلات زیرساختی و اقتصادی کشور، پروژه‌های عمرانی متوقف شده و واردات با کاهش چشمگیری همراه بوده‌اند. از این رو مالکان خودروهای سنگین بیشترین بخش از فعالیت‌های خود را از دست داده‌اند و با نبود کار در سال‌های گذشته مواجه شده‌اند. به‌گفته کریمی دومین گام به پیش‌بینی ردیف بودجه برای اجرایی کردن این طرح مربوط می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد هیچ ردیفی در بودجه97 برای نوسازی در نظر گرفته نشد و - خودروبر دروس - این طرح به‌عنوان موضوع فی‌البداهه از سوی دولتمردان اعلام شده که همین موضوع می‌تواند یکی - خودروبر دروس - از دلایل - خودروبر دروس - عدم اجرای این طرح در زمان پیش بینی‌شده باشد. پیش‌شرط سوم این کارشناس صنعت خودرو، استفاده از ظرفیت‌های خالی و به‌کارگرفته - خودروبر دروس - نشده خودروسازان است، خودروسازانی که در سال‌های تحریم و حتی بعد از آن نتوانستند ظرفیت‌های خود را تکمیل کنند. سفارش‌گذاری پایین، عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی، نوسانات نرخ ارز و نبود کار برای دارندگان خودروهای تجاری، دست‌ به دست هم دادند تا تولیدکنندگان داخلی را از جریان نوسازی ناوگان دور نگه دارند. در اظهار - خودروبر دروس - نظر دیگری اما محمد‌ خان‌بلوکی، رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بیان کرده که پیش‌شرط اجرا این طرح، واردات خودروهای سنگین به کشور، افزایش تولید داخل، از بین رفتن رانت‌ها و مافیاهای خودرو در کشور است. وی همچنین معتقد است با ممنوعیت واردات کامیون‌های CBU دست دلالان را به طرح باز می‌کند و - خودروبر دروس - باعث - خودروبر دروس - افزایش قیمت‌ - خودروبر دروس - خودروها می‌شود. 

   دولت بازسازی را چاشنی نوسازی کند
کارشناسان صنعت خودرو - خودروبر دروس - بر این باورند که ظرفیت تولید خودروهای سنگین نمی‌تواند عدد 200هزار دستگاه را پوشش دهد و تنها بخشی از آن را جبران خواهد. از - خودروبر دروس - سوی دیگر ارزش مالی این تعداد به اندازه‌ای است که برنامه‌ریزی‌های این طرح را رویایی جلوه می‌دهد. این در حالی است که با - خودروبر دروس - الگوبرداری از کشورهای پیشرفته می‌توان بخشی از مشکل را حل کرد؛ در این کشورها 70درصد - خودروبر دروس - خودروهای - خودروبر دروس - سنگین مورد بازسازی قرار می‌گیرند چراکه متخصصان این صنعت معتقدند قسمت‌های عمده این خودروها مستهلک نمی‌شوند و تنها نیاز به تعمیرات و - خودروبر دروس - بازسازی پیدا می‌کنند. - خودروبر دروس - ارزش این خودروها در اقتصادهای بزرگ، به اندازه‌ای بزرگ است که قابل اسقاط نیست. خودروی سنگین را در داخل نمی‌توان تولید - خودروبر دروس - کرد مگر آن‌که حجم سفارش‌گذاری بالا باشد. حمید مقدم، کارشناس صنعت خودرو بر - خودروبر دروس - این باور است خودروسازان داخلی در واقع کار بازرگانی در کشور انجام - خودروبر دروس - می‌دهند و به شدت در مقابل بازسازی ناوگان مقاومت می‌کنند. وی می‌گوید: 6هزار اتوبوس‌ فرسوده در کشور متوقف است که از نظر کارکرد مستهلک شده‌اند اما ظرفیت بازسازی و احیای مجدد را دارند. با این حال خودروسازانی که این محصولات را تحویل اتوبوسرانی - خودروبر دروس - داده‌، در مسیر بازسازی و احیای‌ آن‌ها هیچ کمکی نمی‌کنند - خودروبر دروس - و تمایل دارند نمونه جدید را جایگزین آن‌ - خودروبر دروس - کنند. چراکه سود خودروسازان سنگین در عملیات بازرگانی است. وی می‌افزاید: به‌دلیل آن‌که گردش مالی تعمیر و بازسازی به اندازه‌ای نیست که هزینه‌های سربار و تجاری خودروسازان را پر کند، خودروسازان با آن - خودروبر دروس - به شدت مخالف هستند.

اولين صفحه   -  کرایه چرخگیر جردن   -   قیمت چرخگیر جردن   -   مبلغ چرخگیر جردن   -   تعرفه چرخگیر جردن   -   شماره تماس چرخگیر جردن   -   خدمات چرخگیر جردن   -   امداد خودرو دروس   -   کرایه امداد خودرو دروس   -   قیمت امداد خودرو دروس   -   مبلغ امداد خودرو دروس   -   تعرفه امداد خودرو دروس   -   شماره تماس امداد خودرو دروس   -   خدمات امداد خودرو دروس   -   امداد خودرو سیار دروس   -   کرایه امداد خودرو سیار دروس   -   قیمت امداد خودرو سیار دروس   -   مبلغ امداد خودرو سیار دروس   -   تعرفه امداد خودرو سیار دروس   -   شماره تماس امداد خودرو سیار دروس   -   خدمات امداد خودرو سیار دروس   -   خودروبر دروس   -   کرایه خودروبر دروس   -   قیمت خودروبر دروس   -   مبلغ خودروبر دروس   -   تعرفه خودروبر دروس   -   شماره تماس خودروبر دروس   -   خدمات خودروبر دروس   -   یدک کش دروس   -   کرایه یدک کش دروس   -   قیمت یدک کش دروس   -   مبلغ یدک کش دروس   -   تعرفه یدک کش دروس   -   شماره تماس یدک کش دروس   -   خدمات یدک کش دروس   -   حمل خودرو دروس   -   کرایه حمل خودرو دروس   -   قیمت حمل خودرو دروس   -   مبلغ حمل خودرو دروس   -   تعرفه حمل خودرو دروس   -   شماره تماس حمل خودرو دروس   -   خدمات حمل خودرو دروس   -  آخرين صفحه