قیمت امداد خودرو سیار شیان

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 03475.html
تجاری‎سازان

تنها دو یا سه شرکت در ایران از توانایی ساخت داخل قطعات یک خودرو سنگین برخوردارند

۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸

دولت کمک به تجاری‎سازان را مشروط به استفاده از ماژول‌های مشترک کند

- قیمت امداد خودرو سیار شیان -

 ساخت خودروهای سنگین کاروتجاری متفاوت از تولید خودروهای سواری است. این تفاوت در داخلی‌سازی محصولات نیز نمود بیشتری پیدا می‌کند. به‌دلیل تولید با تیراژ پایین این نوع خودروها، به نظر - قیمت امداد خودرو سیار شیان - می‌رسد داخلی‌سازی عملا به‌صرفه نخواهد بود.

به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، درحال‎حاضر کشورمان به 200هزاردستگاه خودرو تجاری سنگین - قیمت امداد خودرو سیار شیان - و نیمه‌سنگین برای نوسازی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - ناوگان فرسوده احتیاج دارد. این در حالی است که به‌دلیل شرایط خاص سیاسی بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شده‌اند و مشخص نیست چینی‌ها هم تا چه زمانی در کشورمان باقی خواهند ماند. همه این موارد نیاز به تغییر استراتژی تولید خودروهای سنگین را بیش از پیش کرده است. حدود 28 شرکت در امر ساخت و تولید خودروهای سنگین و نیمه‎سنگین در کشورمان وجود دارند - قیمت امداد خودرو سیار شیان - اما عملا تعداد کمی همچنان تولید دارند.

در همین زمینه با حسن‌کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو به گفت‎وگو پرداختیم. وی معتقد است باید تمام سرمایه‌ها و ظرفیت‌های ملی به سمت حفظ و گسترش یک یا نهایتا دو شرکت فعال در زمینه تولید خودروهای تجاری متمرکز شود.

به‎رغم نیاز بالای کشور به خودروهای کاروتجاری چه مشکلاتی مانع تولید این خودروها شده است؟

مشکلات تولید خودروهای کاروتجاری به‎ویژه در سگمنت خودروهای سنگین نظیر کشنده و اتوبوس را باید به دو دسته اساسی تقسیم‎بندی کرد؛ یک مورد بحث وابستگی تولید خودروهای تجاری به وضعیت کار و رکود یا رونق اقتصادی و میزان تخصیص بودجه دولتی است. از آن‌جایی‌که خوروهای تجاری در تمام جوامع به‌عنوان ابزاری برای درآمدزایی شناخته می‌شوند، بنابراین رونق اقتصادی و بازرگانی کشور، در ایجاد تقاضا برای تولید بیشتر این دسته از خودروها بسیار موثر - قیمت امداد خودرو سیار شیان - است. از سوی دیگر، به‌دلیل بالابودن بهای تمام‎شده اصولا افزایش تقاضا برای خرید این نوع خودروها از طریق حمایت لیزینگی و فروش اعتباری انجام می‌شود. 

در بسیاری از کشورها برای توسعه ساختار حمل‎ونقل برون‎شهری و ترانزیتی و بهره‌مندی از ارزش افزوده لجستیک کالا و مسافر، این دولت‌ها هستند که با تخصیص اعتبار و - قیمت امداد خودرو سیار شیان - حمایت دوجانبه فروشنده -خریدار به رونق دوجانبه تولید- لجستیک در کشور خود کمک می‌کنند. همچنین مورد دیگری که در این رابطه بسیار اهمیت دارد، بحث وابستگی تولید خودروهای تجاری به واردات قطعه - قیمت امداد خودرو سیار شیان - و سی‌کی‌دی است که به‎مراتب بیش از خودروها در سگمنت سواری این وابستگی وجود دارد.

اصولا - قیمت امداد خودرو سیار شیان - داخلی‌سازی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - یک خودرو به تیراژ تولید و حجم بازار آن وابسته است. به‌عبارتی وقتی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - تولید یک خودرو از عدد اقتصادی تولید پایین‌تر است، داخلی‌سازی و خودکفایی قطعات و ماژول‌های چنین خودرویی توجیه اقتصادی ندارد. ضمن آن‌که دانش فنی در خودروهای تجاری سنگین از سطح بالاتری در مقایسه با خودروهای سواری برخوردار است. به‌همین دلیل خودروهای - قیمت امداد خودرو سیار شیان - سنگین عموما از تکنولوژی به‌روزتری بهره‌مند هستند.

بنابراین رونق تولید این نوع خودروها در کشور به‎شدت به روابط تجاری خارجی با کشورهای صاحب برند بستگی دارد. درحال‎حاضر شرایط تحریمی کشور، بهره‌مندی از فضای مشارکت و تولید خودروهای سنگین در ایران را محدود و به‌ عبارت بهتر کاملا متوقف کرده است.

شرکت‌های خودروسازی بسیاری در کشور وجود دارند. برخی از این‌ شرکت‌ها به‌طور ویژه در حوزه خودروهای کار و تجاری فعالیت می‌کنند. این حضور تعداد بسیار زیاد شرکت‌های کاروتجاری‌ساز در کشورمان را تهدید می‌دانید یا فرصت؟

اصولا تولید خودرو در دنیا، فراتر از یک رویداد ملی است. امروزه صدها شرکت از - قیمت امداد خودرو سیار شیان - ده‌ها کشور در تولید یک خودرو دخالت دارند، اگرچه خودرو به نام یک برند که متعلق به یک کشور است، شناخته می‎شود. این مساله به‌دلیل اهمیت کاهش بهای تمام‎شده خودرو در استراتژی توسعه بازار شرکت‎های صاحب - قیمت امداد خودرو سیار شیان - برند است. - قیمت امداد خودرو سیار شیان - بسیاری از ادغام‌های بزرگ دنیا به‌دلیل اهمیت همین استراتژی (استراتژی کاهش بهای تمام‎شده) و البته استراتژی توسعه بازار اتفاق افتاده است. این در حالی است که - قیمت امداد خودرو سیار شیان - در - قیمت امداد خودرو سیار شیان - ایران حدود 28‌شرکت در حوزه خودروهای کاروتجاری مجوز تولید دارند. اگرچه تعداد شرکت‌های فعال در این زمینه به عدد انگشتان دو دست هم نمی‌رسد. 

اما از این تعداد تنها دو یا سه شرکت از توانایی ساخت داخل قطعات یک خودرو سنگین برخوردارند. نهایتا تنها یک شرکت تجاری‌ساز در ایران وجود دارد که شرکت‌های - قیمت امداد خودرو سیار شیان - اقماری تولید مجموعه‌های اصلی شاسی‎درایو (پلت‏فرم در خودروهای سنگین به شاسی‎درایو معروف است) نظیر موتور، گیربکس، محور و گاردان را در اطراف خود تاسیس کرده است. با این توضیحات به‌نظر می‌رسد اگر تمام سرمایه‌ها و ظرفیت‌های ملی به سمت حفظ و گسترش یک یا نهایتا دو شرکت فعال در زمینه تولید خودروهای تجاری متمرکز شود، به‌طوری‌که توان زنجیره تامین داخلی قطعات - قیمت امداد خودرو سیار شیان - در یک جهت به‎کار گرفته شود، امر توسعه در صنعت خودروهای تجاری قابل دسترس خواهد بود.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردید، - قیمت امداد خودرو سیار شیان - آیا ادغام در صنایع تولید خودروهای سنگین می‌تواند کمک‌کننده باشد؟ 

برای پاسخ به سوالتان اجازه بدهید ابتدا کمی در مورد تفاوت ساختاری طراحی خودروهای تجاری و سواری توضیح دهم. اگرچه در طراحی خودروهای تجاری - قیمت امداد خودرو سیار شیان - همانند سواری با - قیمت امداد خودرو سیار شیان - دو جزو اصلی یعنی پلت‎فرم (همان شاسی‎درایو) و مدلینگ مواجهیم اما طراحی و انبوه‌سازی اجزای شاسی‎درایو برخلاف پلت‎فرم سواری، بسیار پیچیده و دشوار است.

به‌طوری‌که از تکنولوژی ساخت و دانش فنی پیچیده‌تر و سرمایه‌بری در مقایسه با سواری‌سازی برخوردار است. به همین منظور و در جهت توسعه طراحی و ساخت پلت‎فرم خودروهای سنگین، شرکت بنز از مدل توسعه شرکت‎های اقماری در اطراف شرکت مادر بهره جست و بدین ترتیب شرکت‎هایی نظیر مانهایم (موتورسازی بنز)‌، کسِل (محورسازی بنز) و غیره را ایجاد و تولید کرد و توسعه تکنولوژی ماژول‌های اصلی را به این شرکت‎ها سپرد.

در طراحی بدنه خودروهای تجاری - قیمت امداد خودرو سیار شیان - در مقایسه با مدلینگ خودروهای سواری موضوع برعکس است. به‌طوری‌که طراحی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - بدنه خودروهای سنگین از فرآیند یکنواخت‌تری بهره می‌برد و حتی در محصولی نظیر اتوبوس وابستگی فرآیند تولید به اتوماسیون بسیار کمتر از خودروهای سواری است. این بدان دلیل است که چابکی در طراحی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - که در خودروهای سواری - قیمت امداد خودرو سیار شیان - به - قیمت امداد خودرو سیار شیان - سبب اهمیت تولید رقابتی بسیار مهم است اما در خودروهای تجاری ضرورتی ندارد. به‌همین دلیل طراحی بدنه از فرآیند ساده‌تری در مقایسه با مدلینگ خودروهای سواری برخوردار است.

با این توضیحات به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری دولت روی توسعه شرکت‌های تولیدکننده ماژول‌های اصلی در خودروهای تجاری که از پیچیدگی بیشتری برخوردار - قیمت امداد خودرو سیار شیان - است و نیاز به سرمایه‎گذاری عظیم‌تری نیز دارد.

اتفاقا درحال‎حاضر به‌دلیل تحریم و مشکلات نقدینگی، این شرکت‌های مجموعه‎ساز در حوزه تجاری قادر به بهره‌مندی از ظرفیت کامل خود نیستند. - قیمت امداد خودرو سیار شیان - اما اگر دولت با حمایت از طرح نوسازی زمینه فعال‎سازی ظرفیت‎های معطل‎مانده خودروسازان این بخش را فراهم کند، آن‎ها نیز به استفاده از ماژول‌های مشترک - قیمت امداد خودرو سیار شیان - نظیر موتور، گیربکس و محور ساخت ترغیب و تشویق خواهند - قیمت امداد خودرو سیار شیان - شد.

این مشترک‎سازی حتی می‎تواند - قیمت امداد خودرو سیار شیان - شرط دولت برای کمک به شرکت‌های تجاری‎ساز باشد. بدین‎ترتیب، هم تولید تجاری در ایران به عدد اقتصادی نزدیک‌تر می‎شود، هم کسب و ارتقای دانش فنی در تولید مجموعه‌های اصلی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - از راهبرد مشخص و متمرکزی برخوردار خواهد شد.

قیمت امداد خودرو سیار شیان

مشکل اصلی داخلی‌سازی در بحث تولید خودروهای کاروتجاری چیست؟

به‌دلیل تیراژ پایین تولید خودروهای تجاری و این‎که اصولا درحال‎حاضر نمی‌توان به شرط مهم داخلی‌سازی یعنی رسیدن تولید به عدد اقتصادی امیدوار بود، عملا - قیمت امداد خودرو سیار شیان - داخلی‎سازی در این دسته از خودروها توجیه اقتصادی و صد البته سرمایه‌گذاری برای کسب - قیمت امداد خودرو سیار شیان - تکنولوژی ساخت ندارد. از سوی دیگر داخلی‌سازی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - در خودروهای تجاری همان‎گونه که پیش‌تر هم اشاره کردم به سرمایه‌گذاری زیادی لازم دارد که با وجود مشکلات هر دو طرف عرضه و تقاضا - قیمت امداد خودرو سیار شیان - درحال‎حاضر چندان مقرون به‌صرفه - قیمت امداد خودرو سیار شیان - نیست.

البته این درحالی است که برای نوسازی ناوگان فرسوده کشور نیاز به تولید دست‌کم 200هزار خودرو تجاری سنگین و نیمه‌سنگین داریم. از سوی دیگر، موقعیت جمهوری - قیمت امداد خودرو سیار شیان - اسلامی ایران به‌عنوان یک کریدور شمالی - قیمت امداد خودرو سیار شیان - جنوبی و نیز شرقی غربی می‌تواند به گسترش تقاضای - قیمت امداد خودرو سیار شیان - کار برای خودروهای تجاری کمک کند، به شرط آن‎که زیرساخت های لازم برای تسهیل در حوزه لجستیک جاده‌ای فراهم شود. همه این‎ها به توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری روی تعمیق ساخت داخل در حوزه خودروهای تجاری کمک می‎کند.

حضور چینی‌ها در بحث تولید خودروهای کار و - قیمت امداد خودرو سیار شیان - تجاری تا چه اندازه - قیمت امداد خودرو سیار شیان - می‌تواند به صنعت ما کمک - قیمت امداد خودرو سیار شیان - کند؟ در غیاب خودروسازان اروپایی چه سرنوشتی در انتظار حوزه خودروهای سنگین - قیمت امداد خودرو سیار شیان - کشور است؟

حضور شرکت‌های تجاری‌ساز چینی در غیاب اروپایی‌ها را می‌توان تنها - قیمت امداد خودرو سیار شیان - گزینه ممکن دانست. البته این به‌شرطی است که چینی‌ها برخلاف اروپایی‎ها قصد ماندن در بازار ایران را از طریق تولید داشته باشند. شرکت‌های بزرگی در چین - قیمت امداد خودرو سیار شیان - در حوزه خودروهای تجاری‎سازی فعال هستند و به نظر می‌رسد تا یک‌دهه آینده یکی از بزرگ‎ترین تولیدکنندگان اتوبوس برقی در دنیا چینی‌ها باشند. کما این‎که درحال‎حاضر شرکت BYD در این حوزه پیشرفت بسیار خوبی داشته و جزو برترین‎ها در این حوزه است. 

به‎هرحال چین برای توسعه صنعت خودروسازی خود مسیر درخشانی را در پیش گرفته و - قیمت امداد خودرو سیار شیان - ضمن مشارکت با شرکت‌های صاحب برند آنان را وادار کرده است در تولید ماژول‌های اصلی در چین سرمایه‌گذاری کنند و در کنار تولید و بهره‌مندی از بازار بزرگ چین نسبت به انتقال دانش فنی نیز اقدامات موثری انجام دهند.

بنابراین - قیمت امداد خودرو سیار شیان - اگرچه به لحاظ کیفی چینی‌ها هنوز راه زیادی تا - قیمت امداد خودرو سیار شیان - توسعه‎یافتگی دارند اما برای رونق تولید و به‌سازی ناوگان حمل‎ونقل کشور تنها جایگزین مناسب برندهای - قیمت امداد خودرو سیار شیان - بزرگ - قیمت امداد خودرو سیار شیان - هستند. البته همان‎طور که اشاره - قیمت امداد خودرو سیار شیان - کردم به‌شرطی که مجبور نباشند بازار ایران را ترک کنند.

اولين صفحه   -  مبلغ جرثقیل یدک کش لویزان   -   تعرفه جرثقیل یدک کش لویزان   -   شماره تماس جرثقیل یدک کش لویزان   -   خدمات جرثقیل یدک کش لویزان   -   چرخگیر لویزان   -   کرایه چرخگیر لویزان   -   قیمت چرخگیر لویزان   -   مبلغ چرخگیر لویزان   -   تعرفه چرخگیر لویزان   -   شماره تماس چرخگیر لویزان   -   خدمات چرخگیر لویزان   -   امداد خودرو شیان   -   کرایه امداد خودرو شیان   -   قیمت امداد خودرو شیان   -   مبلغ امداد خودرو شیان   -   تعرفه امداد خودرو شیان   -   شماره تماس امداد خودرو شیان   -   خدمات امداد خودرو شیان   -   امداد خودرو سیار شیان   -   کرایه امداد خودرو سیار شیان   -   قیمت امداد خودرو سیار شیان   -   مبلغ امداد خودرو سیار شیان   -   تعرفه امداد خودرو سیار شیان   -   شماره تماس امداد خودرو سیار شیان   -   خدمات امداد خودرو سیار شیان   -   خودروبر شیان   -   کرایه خودروبر شیان   -   قیمت خودروبر شیان   -   مبلغ خودروبر شیان   -   تعرفه خودروبر شیان   -   شماره تماس خودروبر شیان   -   خدمات خودروبر شیان   -   یدک کش شیان   -   کرایه یدک کش شیان   -   قیمت یدک کش شیان   -   مبلغ یدک کش شیان   -   تعرفه یدک کش شیان   -   شماره تماس یدک کش شیان   -   خدمات یدک کش شیان   -   حمل خودرو شیان   -   کرایه حمل خودرو شیان   -  آخرين صفحه