به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، آزادسازی قیمت خودرو این روزها، - شماره تماس امداد خودرو شیان - بزرگترین دغدغه و خواسته خودروسازان از دولت - شماره تماس امداد خودرو شیان - است. این درحالی است که وزارت صنعت به نمایندگی از خودروسازان، نامه قدیمی محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت دولت یازدهم خطاب به شورای عالی اقتصاد- مبنیبر تقاضای خروج شورای رقابت از قیمتگذاری خودرو و سپردن آن به حاشیه بازار- را دوباره به جریان انداخته است. بعد از مطرحشدن این موضوع، ابتدا اعلام شد سازمان - شماره تماس امداد خودرو شیان - حمایت و ستاد تنظیم بازار قیمتگذاری خودرو را بر عهده میگیرند و مکانیسم عملیاتی نیز بدین شکل خواهد بود که شورای رقابت نظرات کارشناسی خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام میکند و این ستاد در نهایت به تشخیص خود قیمت خودرو را تعیین خواهد کرد. اما شورای رقابت اعلام کرد اگر تغییر در وظایف این شورا به وجود آید، این امر را ازطریق شکایت به دیوان عدالت اداری دنبال خواهد کرد. درحالحاضر نیز برخی از اعضای شورای عالی اقتصاد موافق تغییر مرجع قیمتگذاری نیستند و معتقدند اگر قرار باشد وظایف شورای رقابت تغییر کند، دولت باید این کار را ازطریق اصلاح قانون و تغییر وظایف شورای رقابت دنبال کند. این درحالی است که خودروسازان استدلال میکنند باتوجهبه افزایش نرخ ارز و همچنین مواداولیه تولید نرخ خودروهای داخلی نیز باید افزایش یابد.
نیاز به شماره تماس امداد خودرو شیان دارید؟ کلیک کنید
انتقال زیان از خودروسازان به سهامداران
افزایش حدود 2.5برابری قیمت مواداولیه در تولید خودرو فشار زیادی را به خودروسازان وارد کرده و همین امر موجب زیانده شدن ایرانخودرو و سایپا شده است.
بر این اساس متوسط قیمت تمامشده 8 قلم مواداولیه برای تولید هرخودرو ارزان در سال گذشته در حدود 3میلیون و 737هزار و 820 تومان بوده، درحالی که این رقم در سالجاری به حدود 8میلیون و 598هزار و780 تومان افزایش یافته است. از سوی دیگر، خودروسازان در چنین شرایطی - شماره تماس امداد خودرو شیان - در حال تحمل ضرر هستند و این ضرر را نیز به سهامداران خود در بورس منتقل میکنند. حال باید دید در نهایت آیا قیمت خودرو به هرترتیب و از سوی هرنهادی در آینده کوتاهمدت دچار تغییر خواهد شد یا قیمتهای فعلی کماکان پابرجا خواهد بود.
شماره تماس امداد خودرو شیان
فشار جهش نرخ ارز و بازگشت تحریمها
افزایش - شماره تماس امداد خودرو شیان - نرخ ارز نیز فشار بسیار سنگینی بر خودروسازان وارد کرده و هزینههای تولید آنها را بهشکل سرسامآوری افزایش داده است. در این میان، خودروسازان نیز باید در فکر کاهش هزینههای تولید و هزینههای سربار - شماره تماس امداد خودرو شیان - خود بوده و با بهکارگیری روشهای کاهش هزینه تولید و نیز - شماره تماس امداد خودرو شیان - افزایش بهرهوری، هزینههای خود را متعادل کنند.
در سالجاری خودروسازان از یک طرف با تحریمهای خودرویی آمریکا که از مردادماه آغاز شد، روبهرو هستند که عملا قراردادهای برجام را به محاق فروبرد و جادهمخصوصیها را با مشکلات بسیار فزایندهای روبهرو کرد. از سوی دیگر، گرانشدن دلار نیز مزیدبر علت شد تا خودروسازان در عملکرد 6ماهه - شماره تماس امداد خودرو شیان - خود زیان بسیار - شماره تماس امداد خودرو شیان - سنگینی را متحمل شوند. حال - شماره تماس امداد خودرو شیان - باید دید خودروسازان این زیاندهی را به چه صورت مدیریت خواهند کرد.