قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا

جهت امداد خودرو یا حمل خودرو در تهران تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 07829.html

باید اشاره کنم ما چیزهایی درباره اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت از بستن سایت ثبت‌سفارش شنیده‌ایم و می‌دانیم. اگر این شنیده‌ها و مواضع درست باشند، باید گفت این فرایند می‌تواند اتفاق خوبی را رقم بزند.

۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

هدف وزارت صمت در حوزه خودرو خیر است اما ...

به گزارش « رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو » ، محورهای پایه‌ای صادرات ازجمله موضع صادراتی، استراتژی منسجم، تقویت بنگاهداری بخش خصوصی و تولید صادرات‌محور مواردی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - هستند که در بخش‌ اول گفت‌وگوی امید طالشیان به‌عنوان کارشناس مسائل اقتصادی و صنعتی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - با «دنیای‌خودرو» مورد بحث قرار گرفت.

وی در بخش دوم این مصاحبه با اشاره به اهداف قیدشده در سند چشم‌انداز صنعت خودرو ، به روش‌های موجود در مسیر تحقق اهداف این سند اشاره کرد و فعالیت در حوزه تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی را از مهم‌ترین عوامل برای - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - افزایش صادرات دانست.

[caption id="attachment_208531" align="aligncenter" width="600"]قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا خودروسازان می‌دانند نهادی مانند سازمان استاندارد، قدرت جلوگیری از شماره‌گذاری یک خودرو را ندارد. به این دلیل که استراتژی منسجم و واحدی دیده نمی‌شود[/caption]

با توجه به توضیحاتی که دادید، باید گفت در صنعت خودرو سند - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - چشم‌انداز مصوبی داریم که همه فعالان ملزم‌به حرکت در مسیر تحقق آن هستند. باید به این نکته توجه کرد تحقق اهداف سند چشم‌انداز نیاز به استراتژی دارد. یک سند چشم‌انداز ۲۰ساله داریم که ۱۲سال - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - آن گذشته است. سند چشم‌انداز متناظر با ایدئولوژی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - است.

کسی که این سند را ابلاغ کرده یک ایدئولوگ بزرگ و فهیم بوده و نگاه کلان درستی دارد. اما رسیدن به مواد سند، نیاز به استراتژی دارد و ما در این زمینه ضعف داریم. اگرچه زمان‌بندی تعیین‌شده این سند هم بسیار خوب است. چون با توجه به سرعت تحولات تکنولوژی در دنیا تدوین شده است.

مثلا در - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - بخش صنعت، کره‌ای‌ها در مدت ۱۲ سال به اهداف مد نظر خود رسیدند و چینی‌ها در زمانی کمتر از این. بر این اساس نمی‌توان ۴۰سال صبر کرد. جایی باید تصمیم بگیریم - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - و مهلت دقیق مشخص کنیم و بر اساس آن یک استراتژی درست را در نظر - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - بگیریم.

به این ترتیب می‌توان گفت سند چشم‌انداز خوبی داریم اما باید روش‌های درستی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - را برای رسیدن به آن انتخاب کرد. چراکه این روش‌ها باید در یک زنجیره شکل بگیرند.

یعنی قانون‌گذار باید قوانین - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - خوب و حمایت‌کننده تصویب کند، دولت بر - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - آن اساس راهکار و روش اجرا ارائه دهد - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - و عرصه برای فعالیت تولیدکننده و صادرکننده بخش خصوصی باز شود تا این اهداف - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - محقق - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - شوند. متاسفانه این زنجیره - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - استراتژیک وجود ندارد. زمانی برخی تصمیم‌گیران استراتژی‌هایی تعریف کرده‌اند اما به‌دلیل نبود وفاق و هماهنگی، اجرا نشده‌اند.

در صنعت خودرو بر اساس سند چشم‌انداز وزارت صنعت و سازمان گسترش یک سند پیوست عملیاتی طراحی کرده‌اند. اگرچه نمی‌توان آن را نه در سایت وزارتخانه و نه در سایت ایدرو به راحتی پیدا کرد.

در همان سند آنچه مربوط به تولید و صادرات بوده، کلی و آنچه مربوط به واردات و سخت‌گیری‌های تعرفه‌ای است، عملیاتی و جزئی‌نگرانه است. اما موضوع بسیار مهم در این زمینه اینکه ما غیر از منظر سیاسی که هر ۸ سال حضور یک نفر را در سیستم اجرایی کشور تجربه می‌کنیم، چهار سال اول و دوم هرکدام از این - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - ۸سال‌ها هم وزرا و به‌دنبال آن تصمیمات و تغییرات مختلفی را تجربه می‌کنیم و گاهی نیز در دوران یک وزیر مدیریت‌ها و سلائق مختلفی را در حوزه صنعت خودرو می‌بینیم، همین کار را سخت می‌کند.

[caption id="attachment_208510" align="alignleft" width="345"]قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا امید طالشیان[/caption]

مشکل این است کسی نمی‌تواند بگوید ما در - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - صنعت خودرو یک برنامه ۱۲ساله را در نظر داریم که در آن از یک نقطه به نقطه دیگر می‌رسیم. شرایط ما به‌گونه‌ای است که مثلا امروز یک مدیر می‌گوید باید با شرکت فرانسوی قرارداد ببندیم، دو سال بعد مدیر دیگری سر کار می‌آید و می‌گوید من اعتقادی به فرانسوی‌ها ندارم و باید با چینی‌ها کار کنیم.

چند - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - وقت بعد ممکن است مدیر دیگری بگوید چینی‌ها و فرانسوی‌ها شرکای خوبی نیستند و باید با آلمانی‌ها کار کنیم. تمام این موارد باعث می‌شوند نتوانیم استراتژی مشخص و طولانی‌مدتی با راهکارهای مناسب - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - برای حل این مشکلات داشته باشیم.

شما به تعیین مهلت برای رسیدن به اهداف در صنعت اشاره می‌کنید. باآنکه در موارد مختلف در خودروسازی برای تحقق اهداف، مهلت‌هایی مشخص شده اما در عمل نتیجه مورد نظر حاصل نشده است.

این موضوع به‌دلیل همان نبود موضع مشخص در اهداف صادراتی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - و موارد دیگر است. یکی از مشکلات ما این است همیشه به انجام ندادن یا برآورده نکردن یک تعهد جایزه داده می‌شود.

مثلا فردی ۱۰میلیون‌تومان وام می‌گیرد اما اقساط را نمی‌پردازد، این وام با جرایم ۲۰میلیون و با سودش ۲۵میلیون تومان می‌شود، در طرف مقابل فرد دیگری همین اندازه وام گرفته، - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - اقساط - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - را هم به موقع پرداخت کرده و ۱۴میلیون بازپرداخت داشته است.

بعد از چند سال بانک به آن فرد بد حساب می‌گوید اصل پول را پس بدهد و باقی را می‌بخشد. در این شرایط می‌بینیم فرد بدحساب بعد از چند سال نه‌تنها بدهی خود - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - را نپرداخته، بلکه فقط اصل پول را بازگردانده و از فرد خوش‌حساب هم بیشتر - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - منتفع شده است.

این اتفاق در تمام صنایع و سیستم بدهی‌ها وجود دارد و این تبدیل به یک عادت شده است. ما از تعیین مهلت صحبت می‌کنیم. خودروسازان هم این تجربه را دارند هروقت به مهلت‌های تعیین‌شده اهمیت نمی‌دهند، اتفاق خاصی برای آنها نمی‌افتد.

مثلا مهلت تعیین می‌شود تا یک تاریخ معین، استانداردی را در تولید محصول رعایت کنند. زمان تعیین‌شده سر می‌رسد اما آنها مطمئن هستند با‌توجه به اینکه چند‌صد یا چند‌هزار نفر شاغل دارند، کسی آنها - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - را تعطیل - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - نمی‌کند.

آنها می‌دانند نهادی مانند سازمان استاندارد، قدرت جلوگیری - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - از شماره‌گذاری یک خودرو را ندارد. - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - دلیل آن این است که یک استراتژی منسجم و واحد وجود ندارد.

در این شرایط وقتی سازمان استاندارد مهلت معین - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - می‌کند که تولیدات همه خودروسازان تا زمان مشخصی باید به سطح کیفی مد نظر برسد، اینجا دو حالت وجود دارد یا شرکتی که باید به اجرای قانون استاندارد تن دهد، این واهمه را داشته - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - باشد مهلت تعیین‌شده جدی بوده یا مطمئن است این مهلت مشخص‌ شده اما اگر تا آن زمان استانداردها در تولید خودرو رعایت هم نشوند، اتفاق خاصی نمی‌افتد و شرکت‌ها به‌راحتی اجرای تعهدات را به تعویق می‌اندازند. به‌این دلیل که در اینجا ضمانت اجرایی وجود ندارد.

با وجود تاکید‌های فراوانی که بر تقویت و توسعه صادرات خودرو در کشور وجود دارد، آیا در دولت‌های مختلف اقدام قابل‌توجهی در این زمینه انجام شده است؟

به نظر - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - من در سال‌های اخیر ۲ وزیر در بخش صنعت - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - داشته‌ایم که در مورد صادارت - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - موضع مناسبی اتخاذ کردند. بر این اساس می‌توان گفت بهترین موضع‌گیری در مورد صادرات را وزیر صنعت دولت دهم و بهترین پیگیری و اقدام را وزیر صنعت دولت یازدهم داشت.

مهدی‌غضنفری بر مفهوم «تولید صادرات‌محور» تاکید - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - داشت، این ادبیات را جا انداخت و اقدامات آکادمیک و تئوریک زیادی در این زمینه انجام داد. اما بهترین تلاش، پیگیری و عمل در حوزه صادرات را وزیر صنعت، معدن و تجارت - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - در دولت یازدهم داشت.

اما اینکه این تلاش چقدر نتیجه داشته، موضوعی است که جای بحث دارد. با این‌حال کسی به‌اندازه محمدرضا نعمت‌زاده در سال‌های گذشته موضوع صادرات را با جدیت و - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - فشار بر مدیران دستگاه تحت مدیریتش دنبال نکرد.

یکی از مسائلی که در یافتن بازارهای جهانی و حضور در رقابت‌های بین‌المللی مطرح است، تحول، توسعه و ارتقای محصول است. بر این اساس با توجه به قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که در پسابرجام میان خودروسازان داخل و شرکت‌های خارجی شکل گرفت، چقدر این احتمال وجود دارد محصولات ما هم دچار تحول شوند؟

اگر قرار باشد صادرات خودرو داشته باشیم، یک سری مباحث کلان مطرح می‌شوند و یک‌سری مباحث راهکاری. بحث کلان رعایت همان اصول صادرات است که در محتواهای دانشی وجود دارد و شامل - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - دانش، تعهد، تحول و تداوم و البته تمایز و - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - کیفیت محصول هستند.

اگر قرار باشد خودروساز وارد بازارهای صادراتی جهانی شود، دیگر نمی‌تواند تعهد نداشته و باید از سواد حقوقی کافی برخوردار باشد. بستر این فرایند را باید دولت به‌عنوان تسهیل‌کننده تولید و صادرات فراهم کند.

موضوع دیگری که باید در مورد راهکارها مورد توجه قرار گیرد، - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - این است که ما - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - دیپلماسی اقتصادی موفق نداریم. هرچند بحث ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه مطرح است، به‌هرحال هیات‌های دیپلماتیک ایرانی سفرها و دیدارها زیادی دارنداما آیا در پیگیری‌های دیپلماتیک، اشرافی‌بر توانمندی‌های کسب‌وکاری و اقتصادی کشور وجود دارد؟

ما در یک‌سری کشورها مانند عراق دیپلماسی عمیقی داریم. اما چقدر از این فرصت استفاده می‌کنیم. چقدر در رابطه با نظام تعرفه‌ای کشور عراق رایزنی کرده‌ایم؟

درحالی که - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - امروز رقابت جهانی بسیار شدت یافته است و کشورها با یکدیگر اتحاد استراتژیک ایجاد می‌کنند. در اینجا نقش دیپلماسی بسیار اهمیت می‌یابد و نقطه‌ای است که نه از وزارت صنعت به آن شکل کاری - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - ساخته است - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - نه از نهادهای دیگر.

چون موضع سیاسی کشورهایی که قرار است تعامل کنند، توسط مقامات ارشد دولتی و مدیران دیپلماتیک شکل می‌گیرد. درواقع نظام دیپلماسی و تلاش دیپلمات‌های کشور در نهایت باید منجر به رونق اقتصادی در - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - حوزه بین‌الملل شود.

بر این اساس چه تغییراتی می‌تواند قدرت صادراتی را در صنعت خودروی کشور افزایش دهد؟

برای تقویت و توسعه صادرات، تولید خودرو باید به شکل درست انجام شود، یعنی این توانمندی وجود داشته باشد که خودروی متمایز و قابل‌رقابت تولید و عرضه شود. ما در صنعت خودروی خود هنوز به این - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - مرحله نرسیده‌ایم.

درواقع چند خودروی ملی داریم که گاهی به‌دلیل پایین بودن قیمت آنها نسبت به خودروهای خارجی انتخاب‌شان می‌کنیم و مجبور می‌شویم این خودروها را - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - بخریم.

نکته دوم، رویکرد است. در بازار صادراتی محصول باید از انعطاف‌پذیری برخوردار بوده نه اینکه لزوما انبوه باشد. بعد از این عامل، سرعت و نوآوری در طراحی محصول و ارائه خدماتی که باعث دلگرمی مشتری می‌شود.

این یکی از همان موضوعاتی است که در وزارت صنعت دولت یازدهم پیگیری شد و تا حدی بستر‌سازی در مقاصد صادراتی صورت گرفت اما به مرحله موفقیت نرسید. از طرفی هم توجه به نیاز روز بازارهای بین‌المللی از عوامل بسیار - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - مهم به شمار می‌رود که همواره باید مورد مطالعه باشد.

نقش واحدهای تحقیق و توسعه را که تاثیر بسزایی در تغییر و تحولات صنعت خودرو ایفا می‌کنند، تا چه میزان ارزیابی می‌کنید؟

ایجاد و رشد واحدهای تحقیق و - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - توسعه می‌تواند کمک کند ویژگی‌ها و عواملی که به آنها اشاره شد، اتفاق بیفتند. محصول و خدمات متمایز، انعطاف‌پذیری، سرعت عمل - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - در تغییر و تحول و عرضه محصولات جدید و... از این جمله هستند.

در حالی که ما به‌طور‌کلی در بحث تحقیق و توسعه مشکل داریم. به جز دو خودروساز بزرگ دولتی کشور که به اندازه نیاز هم به واحدهای تحقیق و توسعه بها نمی‌دهند، باقی خودروسازان اکثرا CKD - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - کار می‌کنند و نیازی به واحد تحقیق و توسعه احساس نمی‌کنند.

شخصا از یک - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - شرکت خودروساز چینی که اتفاقا هم دولتی بود، بازدید کردم، در آن - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - شرکت، ساختمانی بزرگ و مستقل وجود داشت که ۳ هزار نفر در آن مشغول به کار بودند و تمام این افراد فقط در بخش R&D اشتغال داشتند.

البته تعداد افراد چندان مهم نیست و نتیجه عملکرد حائز‌اهمیت است. بر این اساس این شرکت به‌زودی از خودرویی رونمایی می‌کند که قرار است تا ۲ سال آینده آن را در بازار آمریکا به فروش برساند. یعنی برای این کار سرمایه‌گذاری کرده و هزینه - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - می‌کند.

در چین که از نظر تیراژ بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو دنیاست، وقتی ۱۰ شرکت اول را در تیراژ بررسی می‌کنید، مشخص می‌شود اکثر شرکت‌ها دولتی هستند. نمی‌خواهم بگویم آنها صددرصد موفقند اما به‌هرحال ناموفق هم نیستند و خوب پیش می‌روند.

بنابراین لزوما اینطور نیست بگوییم اگر رد پای دولت باشد، موضوع موفقیت - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - منتفی است. مشکل اصلی ما سوءمدیریت‌ها و نوع دخالت دولت، تغییر و تحولات مدیران در صنعت خودرو همزمان - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - با تغییر و تحولات مدیران ارشد وزارتخانه است. تکلیف هم روشن نیست.

مثلا یکی از موضوعات اساسی در کسب‌و‌کار شفافیت است. جالب اینجاست خودورسازان دولتی ما با طرف‌های خارجی قراردادهایی امضا کرده‌اند - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - و بحث صادرات هم در آنها پیش‌بینی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - شده است ولی کسی از محتوای قرادادها با خبر نیست.

احساس من این است همین واهمه‌ای - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - که - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - در ارتباط با شفاف شدن - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - این قراردادها وجود دارد، درصد - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - موفقیت آن‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.

در یک جمع‌بندی کلی، بهترین راه برای رشد تولید و کیفیت خودروها و حضور در عرصه‌های جهانی چیست؟

در شرایط فعلی درخودروسازی محصول متمایز، واحد تحقیق‌و‌توسعه مناسب و موضع صادراتی قوی نداریم و چند دهه است که بر خودروسازی - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - و صادرات - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - تاکید می‌کنیم - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - اما هنوز روی پله‌های اول هستیم، نباید وقت - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - را بیش از این تلف کنیم. باید اشاره کنم ما چیزهایی درباره اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت از بستن سایت ثبت‌سفارش شنیده‌ایم و می‌دانیم.

اگر این شنیده‌ها و مواضع درست باشند، باید گفت این فرایند می‌تواند اتفاق خوبی را رقم بزند. به این منوال که جلوی واردات خودرو به شکل قبل گرفته شود، واردات، شکل و سیاق درستی پیدا کند و نگاه استراتژیک پشت آن باشد.

ابتدا بحث این بود که سهمیه‌ای به شرکت‌های واردکننده داده و مهلتی برای آنها تعیین شود تا آنها تکلیف خود را با بازار ایران روشن کنند. به این شکل که یا خودشان سرمایه‌گذاری کنند یا با مجموعه خودروسازی ایرانی جوینت شوند و اقدام - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - به تولید کنند.

این اتفاق بسیار خوبی است. همان کاری است که چینی‌ها انجام - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - داده‌اند و علت پیشرفت آنها در صنعت خودرو همین بود. البته من نمی‌گویم ما هم مثل چینی‌ها عمل کنیم.

اما این تصمیم در آنجا درست بود و باعث پیشرفت شد. امروز بسیاری از برندهای معروف دنیا خودرو را طراحی کرده - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - و بخش‌های - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - زیادی را در چین تولید می‌کنند که قیمت تمام شده پایین باشد و از مزایای فعالیت در چین برخوردار شوند.

اگر چین توانست با یک بازار متشکل از جمعیتی بیش از یک - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - میلیارد نفر ده‌ها خودروساز را جذب کند، ما - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - با بازار ۸۰میلیونی به اندازه خودمان می‌توانیم ۴ یا ۵ خودروساز بزرگ را جذب کنیم و این اتفاقی است که باید در خودروسازی کشور بیفتد.

درغیراین‌صورت اگر مهلت زمانی تعیین نکنیم و به اهداف مورد نظر نرسیم، این ممنوعیت‌ها و تصمیماتی که منجر به جلوگیری از واردات خودرو می‌شوند، در میان‌مدت و بلندمدت نه تنها کمکی به ارتقای کیفی خودروسازی کشور نخواهد کرد بلکه فاصله طبقاتی و مسایل اجتماعی بیشتر شده فاصله توان تکنولوژی صنعت داخلی و - قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا - خارجی را رقم خواهد زد.

اولين صفحه   -  مبلغ حمل ماشین تهران ویلا   -   تعرفه حمل ماشین تهران ویلا   -   شماره تماس حمل ماشین تهران ویلا   -   خدمات حمل ماشین تهران ویلا   -   کفی تهران ویلا   -   کرایه کفی تهران ویلا   -   قیمت کفی تهران ویلا   -   مبلغ کفی تهران ویلا   -   تعرفه کفی تهران ویلا   -   شماره تماس کفی تهران ویلا   -   خدمات کفی تهران ویلا   -   کفی خودروبر تهران ویلا   -   کرایه کفی خودروبر تهران ویلا   -   قیمت کفی خودروبر تهران ویلا   -   مبلغ کفی خودروبر تهران ویلا   -   تعرفه کفی خودروبر تهران ویلا   -   شماره تماس کفی خودروبر تهران ویلا   -   خدمات کفی خودروبر تهران ویلا   -   جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   کرایه جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   قیمت جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   مبلغ جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   تعرفه جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   شماره تماس جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   خدمات جرثقیل خودروبر تهران ویلا   -   نیسان خودروبر تهران ویلا   -   کرایه نیسان خودروبر تهران ویلا   -   قیمت نیسان خودروبر تهران ویلا   -   مبلغ نیسان خودروبر تهران ویلا   -   تعرفه نیسان خودروبر تهران ویلا   -   شماره تماس نیسان خودروبر تهران ویلا   -   خدمات نیسان خودروبر تهران ویلا   -   نیسان یدک کش تهران ویلا   -   کرایه نیسان یدک کش تهران ویلا   -   قیمت نیسان یدک کش تهران ویلا   -   مبلغ نیسان یدک کش تهران ویلا   -   تعرفه نیسان یدک کش تهران ویلا   -   شماره تماس نیسان یدک کش تهران ویلا   -   خدمات نیسان یدک کش تهران ویلا   -   ماشین بر تهران ویلا   -   کرایه ماشین بر تهران ویلا   -  آخرين صفحه