به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ، این تصمیمها که هنوز هم ادامه دارد، شرکتهای واردکننده این نوع خودروها را هر روز با چالشهای جدیدی - مبلغ چرخگیر دروس - روبهرو کرده است. بدین ترتیب، - مبلغ چرخگیر دروس - یکی از بهترین گزینههای کاهش آلودگی هوا در هیچ یک از اولویتهای دولت قرار ندارد. براساس آمار سایتهای معتبر جهان، تا سال ۲۰۲۰ حدود - مبلغ چرخگیر دروس - ۷درصد از بازار خودرو دنیا به خودروهای هیبریدی اختصاص خواهد یافت که از این رقم، ۵۲درصد سهم خودروهای هیبرید خودشارژ است. در حال - مبلغ چرخگیر دروس - حاضر سهم خودروهای هیبرید از بازار خودرو دنیا ۲.۳درصد اعلام شده است. با وجود اینکه آمار و ارقام جهانی از رشد فزاینده حرکت بهسمت خودروهای هیبریدی حکایت دارد، ولی در ایران، - مبلغ چرخگیر دروس - برخی دولتمردان، دستاندرکاران این نوع خودروها را با بهانههایی پشت چراغ قرمز ممنوعیت واردات نگه داشتهاند. - مبلغ چرخگیر دروس - در همین راستا، مرکز پژوهشهای استراتژیک ریاستجمهوری در گزارشی ضمن استقبال از تصمیمات دولت برای افزایش - مبلغ چرخگیر دروس - تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، بر وجود کاستیهایی در این نوع خودروها تاکید کرده است؛ موضوعی که بنا به گفته کارشناسان حوزه واردات خودروهای هیبریدی، با واقعیت تطابق ندارد.
مبلغ چرخگیر دروس برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
طرح موضوع - مبلغ چرخگیر دروس - پلاگینها یک بحث انحرافی - مبلغ چرخگیر دروس - است
مدیر فنی شرکت پاکرو در این باره میگوید: «از هنگام افزایش تعرفههای خودروهای هیبرید، در اظهارنظرها و گزارشهای مختلف برای خودروهای هیبرید خودشارژ از نظر سوخت و تولید آلایندگی با خودروهای بنزینی تفاوتی قائل نشدهاند و تعاریف غیرکارشناسانهای هم بیان کردند. اما این تعاریف مغایر با واقعیت فنی این خودروهاست. بر این اساس لازم است متولیان امر به مطالعه بیشتر در خصوص هیبریدها بپردازند و خود را با علم روز جهانی آشناتر کنند. به طور مثال، در گزارشی آمده بود که خودروهای هیبرید پلاگین مصرف کمتری نسبت به هیبریدهای خودشارژ دارند، درصورتیکه خودروهای پلاگین فقط تا زمانی که شارژ دارند از بنزین استفاده نمیکنند و زمانی که شارژ آنها تمام شود، شروع به استفاده از بنزین میکنند و این موضوع که پلاگینها برای شهرهای کوچک، فاصلههای کوتاه و مسیرهای مسطح و بدون - مبلغ چرخگیر دروس - شیب مناسب هستند، مغفول مانده است. ضمن اینکه هیبریدها از پلاگینها زودتر و برای - مبلغ چرخگیر دروس - مسافتی طولانیتر شارژ میشوند.»
مبلغ چرخگیر دروس با تنوع بسیار
توسعه خودروهای هیبرید خودشارژ، عقلانیترین راه است
جواد نفری میافزاید: «خودروهای هیبرید خودشارژ در کنار استفاده از موتور برقی، در مواردی از موتور بنزینی برای شارژ همزمان باتریهای موتور برقی کمک میگیرند و به همین علت به آنها خودشارژ میگویند. یعنی نیازی به اتصال خودرو به برق شهری وجود ندارد و شارژ باتریها در زمان حرکت انجام میشود. درصورتیکه خودروهای هیبرید پلاگین عمدتا نیازمند اتصال به برق شهری هستند و در شرایط حال حاضر کشور و نبود زیرساختهای خودرو برقی، واردات خودروهای هیبرید خودشارژ - مبلغ چرخگیر دروس - عقلانیتر بهنظر میرسد.» وی درباره - مبلغ چرخگیر دروس - میزان مصرف سوخت خودروهای - مبلغ چرخگیر دروس - هیبرید میگوید: «مصرف سوخت خودروهای هیبرید خودشارژ حداقل ۵۰درصد کمتر از خودروهای همرده بنزینی است و به همین دلیل آلایندگی بسیار کمتری تولید میکنند. البته بدیهی - مبلغ چرخگیر دروس - است - مبلغ چرخگیر دروس - که خودروهای تمامبرقی، هم از هیبریدهای پلاگین و هم از هیبریدهای خودشارژ بهتر هستند، ولی سوال این است که مگر زیرساختهای این خودروها در کشور فراهم شده است؟» مدیر فنی پاکرو میافزاید: «اگرچه وزارت نیرو گفته است میتواند برق موردنیاز برای شارژ تعداد بالای خودرو برقی را در زمان غیر ساعت پیک تامین کند، اما فقط بحث برق مطرح نیست و عوامل مختلف دیگری نیز در این مساله دخیل هستند.» نزدیک به10هزار خودرو هیبرید در خیابانهای ایران تردد دارند که سهم آنها از 20میلیون خودرو پلاکشده در کشور تنها 0.05درصد است. این در حالی است که براساس قانون هوای پاک، واردات خودروهای هیبریدی با تعرفه بسیار پایین و حتی صفر مجاز شمرده شده است. حال باید منتظر ماند و دید سرانجام دولت با محوریت وزارت صمت خودروهای - مبلغ چرخگیر دروس - هیبرید را در دستورالعملهای خود از خودروهای بنزینی تفکیک خواهد کرد یا نه.