چرخگیر بلوار دریا

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 05034.html
خودروسازان

شورای رقابت بیشتر از آن‎که به خودروساز فشار بیاورد، باید درخصوص قیمت‎گذاری مواد اولیه سختگیری کند

۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

تولید محصولات پژو و رنو بدون حضور فرانسوی‌ها در کوتاه‌مدت ممکن نیست

  «سوءمدیریت‎های داخلی بیش‌از تحریم‌های اقتصادی درحال ضربه زدن به تولید کشور است.» این موضوعی است که سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ایران بر آن تاکید دارد. فرهاد بهنیا، در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» با اشاره و توضیح درباره فهرست چالش‌های موجود در زمینه تولید قطعات خودرو در کشور، از راهکارهای پیشنهادی قطعه‌سازان برای حل این مشکلات گفت.

وی در ادامه این گفت‌وگو همچنین به تحلیل ادعای تولید محصولات رنو و پژو بدون حضور این شرکت‌ها در کشور پرداخت و همچنین احتمال تولید محصول جایگزین را نیز بررسی کرد.
 

 اصلی‌ترین مشکلاتی که در شرایط فعلی قطعه‌سازان با آنها مواجه هستند، شامل چه - چرخگیر بلوار دریا - مواردی است؟

اگر به مجموعه مشکلات فعلی به ترتیب - چرخگیر بلوار دریا - اولویت اشاره کنیم، باید گفت اولین موضوع مربوط به تخصیص ارز به تولیدکنندگان قطعات خودرو می‌شود. چالش بعدی بحث افزایش قیمت مواداولیه تولید داخل است. یعنی درست به موازات افزایش نرخ ارز، - چرخگیر بلوار دریا - مواد اولیه تولید داخل شامل پتروشیمی‌ها، فولادمبارکه، مس، آلومینیوم و... نیز به همان - چرخگیر بلوار دریا - اندازه جهش قیمت داشته است. مشکل سوم قطعه‌سازان - چرخگیر بلوار دریا - نیز به خودروسازان مربوط می‌شود.

خودروساز باتوجه به کاهش تیراژ تولید، در - چرخگیر بلوار دریا - زمینه پرداخت معوقات دچار مشکل جدی شده و دریافت‎نشدن مطالبات از سوی قطعه‌سازان چالش‌های جدی در این بخش ایجاد کرده است. مساله چهارم اینکه باتوجه به افزایش نرخ ارز و مواد اولیه طی چند ماه گذشته، قطعه‌سازان درخواست افزایش قیمت داده‌اند اما با سد محکم خودروساز مواجه شده‌اند.

خودروسازان می‌گویند شورای‌رقابت با افزایش بیش از 7درصد قیمت خودرو موافق نیست و به‌همین دلیل نمی‌توانیم - چرخگیر بلوار دریا - عددی را که قطعه‌سازان می‌گویند، بپذیرند. این مشکلات باعث شده است - چرخگیر بلوار دریا - بسیاری از بنگاه‌های تولیدی قطعه‌ساز محصول خود - چرخگیر بلوار دریا - را با زیان انباشته به خودروساز تحویل دهند. اما دلیل این‎که باوجود این شرایط، امکان - چرخگیر بلوار دریا - تعطیلی این واحدها وجود ندارد، وابستگی و تعهد کارفرما به نیروی انسانی، پرسنل فنی، متخصص و حتی کارگران است. 

آیا برای مشکلاتی که در همکاری با خودروساز به چشم می‌خورد، راه‌حلی هم وجود دارد؟

درحال‎حاضر تفاوت قیمت کارخانه و بازار بعضی خودروها بیش‌از 60 تا 70‌درصد است. درحالی که فاصله قیمت که میان این دو فقط به جیب دلال‌ها می‌رود و از این محل نه سودی نصیب خودروساز می‌شود و نه قطعه‌ساز. بر این اساس ما در جلسه‌ای به خودروساز پیشنهاد دادیم باتوجه به 65 تا 70درصد آی‌پی‌هایی که قطعه‌ساز در تولید خودرو دارد، خودروساز به اندازه همین میزان درصد، خودرو را تحویل به قطعه‌ساز دهد. یعنی به جای پولی که فعلا نمی‌تواند به قطعه‌ساز بپردازد، بخشی از محصولات خود را به آن‎ها تحویل دهد.

چرخگیر بلوار دریا

 یعنی پیشنهاد تهاتر قطعه با خودرو دادید؟

دقیقا همین‌طور است. در - چرخگیر بلوار دریا - فرایند فروش خودرو توسط قطعه‌ساز در بازار، امکان افت قیمت وجود دارد. همچنین باعث می‌شود سودی که نصیب دلال بازار می‌شود، به‌نوعی به بخش تولید منتقل می‌شود - چرخگیر بلوار دریا - و می‌توان گفت قیمت خودرو هم - چرخگیر بلوار دریا - به نحوی مدیریت می‌شود. همچنین زیان انباشته‌ای که روزبه‌روز به قطعه‌سازان تحویل می‌شود، جبران خواهد شد. اما خودروساز هنوز پاسخ روشنی به این پیشنهاد نداده است.

موضوع دیگر این است که در کشور ما، با وجود این‎که بخش خصوصی در خودروسازی‌ها سهام دارد، اما واقعیت این است که - چرخگیر بلوار دریا - مدیریت اصلی خودروسازان را دولت تعیین می‌کند. بنابراین هر اتفاق منتهی به سود یا زیان در این بخش بیفتد، نتیجه - چرخگیر بلوار دریا - به نحوی - چرخگیر بلوار دریا - متوجه دولت است. دولت حاضر نیست زیان خود را در بخش قطعه‌سازی بپذیرد. به‌همین‌دلیل فشار زیان خودروساز را به بخش‌خصوصی منتقل می‌کند. این ظلمی است که به قطعه‌ساز روا داشته می‌شود. 

عواقب پرداخت‎نشدن - چرخگیر بلوار دریا - به‎موقع مطالبات و افزایش نیافتن قیمت خرید قطعه چیست؟

مشکلاتی که در این دو زمینه وجود دارد، - چرخگیر بلوار دریا - با وجود تمایل به تولید، بسیاری از بنگاه‌های تولیدی را با توقف تولید مواجه کرده است. ضمن این‎که پیمانکاران زیرمجموعه بنگاه‌ها هر روز اعلام می‌کنند قیمت مواد اولیه و دستمزد بالا رفته و نیاز به افزایش قیمت است و پول خود را مطالبه می‌کنند. اما چون قطعه‌سازان نمی‌توانند مطالبات خود را به موقع از خودروساز بگیرند، پول بنگاه‌ها را هم - چرخگیر بلوار دریا - نمی‌توانند، بپردازند و همین دور باطل باعث می‌شود پیمانکاران هم نیاز قطعه‌ساز - چرخگیر بلوار دریا - را تامین نکنند.

این زنجیره به این شکل ادامه می‌یابد که توقف فعالیت قطعه‌سازان به کاهش تولید خودروساز منجر شود و وقتی تولید خودرو کاهش یابد، پرداخت‌ها هم با بحران بیشتری مواجه می‌شود. درحالی‌که اعلام می‌کنند به این دلیل که قطعه‌ساز جنس نمی‌دهد، نمی‌توانیم - چرخگیر بلوار دریا - تولید کنیم. اما این واقعیت ندارد.

اگر خودروساز نسبت‌به افزایش - چرخگیر بلوار دریا - قیمت و پرداخت مطالبات به موقع اقدام می‌کرد قطعه‌ساز - چرخگیر بلوار دریا - به هر سختی، خط تولید را تامین می‌کرد. البته هنوز هم برای چنین اقداماتی از سوی خودروساز - چرخگیر بلوار دریا - دیر نشده است. ضمن این‎که باید توجه داشت مشکل کاهش تیراژ تولید خودرو باعث کاهش عرضه و ناتوانی در پاسخ به نیاز بازار شده، در نتیجه قیمت خودرو در بازار به شکل غیر قابل کنترل بالا رفته است.

- چرخگیر بلوار دریا -


 به نظر می‌رسد خودروساز از این پیشنهادها استقبال نکرده است. به این ترتیب چه - چرخگیر بلوار دریا - راهکار دیگری وجود دارد؟

به‌طورکلی راهکار این است وزارت صنعت، معدن و تجارت و - چرخگیر بلوار دریا - شورای رقابت وارد عمل شوند و به دو بخش فشار بیاورند. اول خودروساز را مکلف کنند افزایش قیمت واقعی قطعه‌ساز را بپذیرد و مطالبات را به موقع - چرخگیر بلوار دریا - بپردازد و اگر نمی‌تواند این کار را انجام دهند، به - چرخگیر بلوار دریا - جای آن خودرو به قطعه‌ساز - چرخگیر بلوار دریا - تحویل دهد. این تصمیم باید در سطح وزارتخانه گرفته شود. دوم این‎که باید سراغ بنگاه‌های تولید مواد اولیه داخل کشور بروند. البته شرکت فولادمبارکه سال گذشته در ازای افزایش زیان - چرخگیر بلوار دریا - انباشته بنگاه‌های تولیدی کشور، حدود - چرخگیر بلوار دریا - 40درصد سود کرده است. به این ترتیب، بخش‌هایی که اشاره شد، باید جلوی بنگاه‌هایی را که بی‌محابا قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند، بگیرد.

 آیا منظور این است شورای رقابت باید به‌همان اندازه که به خودروساز در - چرخگیر بلوار دریا - زمینه قیمت‌گذاری سخت می‌گیرد، به تولیدکنندگان مواد اولیه نیز فشار وارد کند؟

بله. شاید هم نیاز - چرخگیر بلوار دریا - به سخت‌گیری بیشتری در این بخش وجود داشته باشد. چراکه ورودی باید کنترل شود تا خروجی منطقی و متناسب باشد. اما در این زمینه انتقاد زیادی به عملکرد شورای رقابت وارد است. چراکه یا انجام این اقدامات از توانش خارج است که البته این موضوع را هیچگاه به‌طور رسمی اعلام نکرده یا این‎که عمدا یا سهوا نمی‌خواهد این کار را انجام دهد. در این صورت درخواست این است با خودروسازی نیز مانند سایر بخش‌های تولیدی برخورد شود و در زمینه قیمت‌گذاری خودرو نیز سختگیری بیش‌از حد نباشد. در این صورت با قطعیت و اطمینان می‌گویم قیمت خودرو در بازار کاهش خواهد یافت. این راهکاری است که حداقل در کوتاه‌مدت تاثیرگذار خواهد بود. البته ما راهکار دیگری را نیز به وزارتخانه ارائه کردیم اما متاسفانه عملی نشد. این راه‌حل، تخصیص به‌موقع ارز برای واردات مواد اولیه‌ای بود که منشا خارجی دارند. البته این مورد نیز عملی نشد و تنها - چرخگیر بلوار دریا - 10 تا 15درصد قطعه‌سازان آن هم در یکی، دو نوبت موفق به دریافت ارز دولتی شدند و سایر قطعه‌سازان، ناچار ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند. این به - چرخگیر بلوار دریا - معنی اعمال فشار بیشتر به - چرخگیر بلوار دریا - قطعه‌سازی و به دنبال آن ایجاد بحران بیشتر در صنعت خودرو است. 
 گفته می‌شود اولویت‌بندی قطعات یدکی در لیست تخصیص ارز تغییر کرده و این کالا در اولویت اول قرار گرفته است. این موضوع چقدر ضمانت اجرایی دارد و تاثیر آن چیست؟
این موضوع را رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو در اظهارنظری مطرح کرد. آقای بخشی‌زاده اعلام کرد طی یک اعتراض، قطعات یدکی خودرو را از اولویت هفتم تخصیص ارز به اولویت اول آورده‌اند. این یعنی به جای این‎که بنگاه‌های تولیدی کشور که کارگران زیادی در آن‎ها مشغول هستند، در اولویت قرار گیرند و تامین شوند، اولویت به واردات قطعاتی داده می‌شود که - چرخگیر بلوار دریا - در چین تولید شده و در حقیقت عملکرد ما به نفع کارگر چینی تمام خواهد شد. بنابراین اگر این خبر واقعیت داشته باشد، واقعا جای تاسف است به جای اقدام اساسی برای باز نگاه‌داشتن بنگاه داخلی، سود اصلی نصیب قطعه‎سازان چینی می‌شود.

 براساس اخبار، در مدت اخیر به دلیل تامین نشدن تمام - چرخگیر بلوار دریا - قطعات موردنیاز تولید خودرو، درصدی از محصولات در کارخانه ته‌نشین شده و تجاری نمی‌شوند. آیا این تغییر اولویت، به تکمیل فرایند تولید خودروها و تامین قطعات از محل واردات - چرخگیر بلوار دریا - مرتبط است؟

- چرخگیر بلوار دریا -

قطعا خیر. چون - چرخگیر بلوار دریا - خودروساز از طریق واردات لوازم یدکی نسبت‌به تامین خودروها اقدام نمی‌کند. ضمن این‎که باید توجه داشت کدام خودروها جمع شده و تجاری می‌شوند. این‎ها خودروهایی هستند که قطعات اساسی آنها شامل موتور، گیربکس، چراغ‌ها، قفل، صندلی، فرمان و... - چرخگیر بلوار دریا - تکمیل شده است. حالا ممکن است آینه، زه، جاپلاکی یا کاور لاستیک صندوق‌عقب نداشته - چرخگیر بلوار دریا - باشند. - چرخگیر بلوار دریا - تولیدکنندگان این کالاها، آن دسته از قطعه‌سازانی هستند که خودروساز بی‌توجه با آن‎ها رفتار کرده و باعث تعطیلی ناخواسته کارخانه‌های تولیدی این قطعات شده است. یعنی یا پیمانکار با آن‎ها همکاری نکرده یا نقدینگی کافی برای تولید را ندارند. تاثیر این اتفاقات در نهایت در - چرخگیر بلوار دریا - خط‌تولید خودروساز تاثیر گذاشت. باید گفت واردات لوازم یدکی تاثیر قابل‌توجهی در جمع و تجاری شدن خودروها ندارد. به این ترتیب تاکید ما این است که به جای واردات، وضعیت تولید داخل - چرخگیر بلوار دریا - ساماندهی و بحران‌ها حل شود. متاسفانه تصور عمومی امروز این است - چرخگیر بلوار دریا - تحریم‌ها این مشکلات را ایجاد کرده اما واقعیت این است آنچه اتفاق می‌افتد، سوءمدیریت‎های داخلی است. اتفاقی که ضربه بسیار سنگینی به تولید داخل وارد - چرخگیر بلوار دریا - می‌کند.

 در شرایط موجود ادعایی مطرح می‌شود که حتی - چرخگیر بلوار دریا - در صورت خروج رنو از کشور، امکان داخلی‌سازی ساندرو و تندر90 بدون حضور رنو وجود دارد و حتی اگر رنو موافق این موضوع نباشد، خودروسازان محصولاتی دارند که می‌توانند به‌سرعت جایگزین آنها کنند. درحالی‌که ایجاد خط‌تولید محصول جدید فرایندی است که به‌نظر نمی‌رسد - چرخگیر بلوار دریا - در مدت کوتاه امکان‌پذیر باشد. این ادعا چقدر تحقق‌پذیر است

سیاست شرکت رنو و پژو به این شکل است که در تمام این سال‌ها نه از طریق سرمایه‌گذاری و نه از طریق در اختیار - چرخگیر بلوار دریا - گذاشتن دانش‌فنی تولید، به قطعه‌ساز ایرانی کمک نکرده‌اند که در تولید قطعات موردنیاز - چرخگیر بلوار دریا - تولید محصولات‌شان به خودکفایی برسد. طبق همین سیاست هم نگذاشتند که میزان تولید داخل خودرویی مانند تندر90 که در دهه‌دوم تولید است، - چرخگیر بلوار دریا - از 60درصد تجاوز کند. 
حالا در شرایطی که از یک‌طرف با تحریم - چرخگیر بلوار دریا - مواجهیم و ازسوی‌دیگر با افزایش قیمت ارز، مواد اولیه، کاهش تولید خودرو به دلیل افت ظرفیت و مشکلان دیگر - چرخگیر بلوار دریا - دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، چگونه می‌توانیم به - چرخگیر بلوار دریا - سرعت برای آن 40درصدی - چرخگیر بلوار دریا - که تا امروز داخلی نشده است، فکر کرده و - چرخگیر بلوار دریا - این خودروها را تولید کنیم؟ من معتقدم تندر90 یک تجربه اشتباه بود که ادامه یافت. با این وجود همه فکر می‌کردیم رنو در ایران می‌ماند. اما با سیاست - چرخگیر بلوار دریا - و سازوکار - چرخگیر بلوار دریا - غیرمهندسی اخیری که رنو اعلام کرد، امکان داخل - چرخگیر بلوار دریا - تولید تندر90 در کوتاه‌مدت به هیچ‌عنوان وجود ندارد. حالا خودروساز برای جایگزین کردن تندر90 فقط می‌تواند همان کاری را انجام دهد که در مورد 405 و سمند کرد. ضمن این‎که اگر تولید 405، سمند، - چرخگیر بلوار دریا - رانا، دنا و امثال این خودروها افزایش پیدا نکند، قطعا کار دیگری نمی‌توان انجام داد. بنابراین بحران کل صنعت خودرو را در بر گرفته و مربوط به یک یا دو مدل خاص نیست.

از طرف دیگر بحث مشابهی در مورد آغاز تولید پژو 301 نیز وجود دارد. گفته می‌شود برای این خودرو قرار است از موتور TU5 استفاده شود. به این ترتیب آیا امکان تولید این محصول وجود - چرخگیر بلوار دریا - دارد یا خیر؟

گنجاندن موتور TU5 برای پژو 301 کار ساده‌ای نیست. اگر چنین قراری باشد، پلت‌فرم این خودرو باید مجددا طراحی شود. این کار در یک‌، دو یا  شش‌ماه و حتی یک‌سال انجام نمی‌شود. این کار نیاز به بخش مهندسی و تحقیق‌وتوسعه قوی دارد تا بلکه در درازمدت، با تغییر بیشتر قطعات 301 امکان استفاده از این موتور به وجود بیاید. اما به نظر من در شرایط فعلی باید چنین کاری را فراموش کرد. الان دیدگاه اصلی خودروساز و قطعه‌ساز این است که بتوانند در عرصه تولید دوام آورده با حفظ تیراژ، روند تولید را حفظ کنیم تا این دوران پشت - چرخگیر بلوار دریا - سر گذاشته شود. این موضوع نیاز به مدیریت مناسب دارد. در این راستا هر تصمیمی درباره صنعت خودرو و قطعه‌سازی - چرخگیر بلوار دریا - گرفته می‌شود، از نظرات کارشناسان و فعالان به‌خصوص در بخش‌خصوصی استفاده شود و طرح‌هایی که - چرخگیر بلوار دریا - ارائه می‌شوند، قابلیت اجرا داشته باشند.

درحال‎حاضر قطعه‌سازان برای تامین خط تولید خودروسازان با مشکل مواجه‌اند. در این شرایط آیا امکان تامین - چرخگیر بلوار دریا - نیاز بازار خدمات پس از فروش و قطعات یدکی هستند یا خیر؟

از معایب شرایط صحبت کردیم باید از محاسن هم بگوییم. تغییرات نرخ ارز، ارزش و قیمت لوازم یدکی خارجی را بالا برده است - چرخگیر بلوار دریا - و این قطعات دیگر قابلیت رقابت با محصولات داخلی را ندارند. بنابراین برای آن - چرخگیر بلوار دریا - دسته از قطعه‌سازانی که تا امروز فقط تامین‌کننده بودند و امکان - چرخگیر بلوار دریا - افزایش ظرفیت تولید را دارند، این بازار بسیار خوب است. به این دلیل که قیمت در بازار لوازم و قطعات - چرخگیر بلوار دریا - یدکی خودرو با قیمت کارخانه کاملا متفاوت است. بنابراین بسیاری از قطعه‌سازانی - چرخگیر بلوار دریا - که توانسته‌اند ظرفیت تولید خود را حفظ کنند، بخشی از تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کنند.

 اگر چنین ظرفیتی وجود دارد، چرا خط تولید خودروساز تامین نمی‌شود؟

خودرو مجموعه‌ای حدود 1400 قطعه است که اگر - چرخگیر بلوار دریا - حتی 15 یا 20 قطعه آن تامین نشود، امکان تولید خودرو وجود ندارد. بنابراین خودروساز در تامین قطعات خودرو بحران دارد و - چرخگیر بلوار دریا - نمی‌تواند تیراژ را افزایش دهد. اما بسیاری از قطعه‌سازان به خاطر مزیت قیمت بازار قطعات یدکی، این بازار را رها نخواهند کرد. به این ترتیب - چرخگیر بلوار دریا - می‌توان گفت تحت هیچ شرایطی مشکلی در تامین بازار لوازم یدکی وجود نخواهد داشت و مادامی‌که نیاز در بازار باشد، قطعه‌ساز تولید خواهد - چرخگیر بلوار دریا - کرد.

 آیا برای تولید لوازم یدکی - چرخگیر بلوار دریا - و عرضه به - چرخگیر بلوار دریا - بازار دیگر مشکل قیمت ارز و کمبود مواد اولیه وجود ندارد؟

قیمت قطعات یدکی که به بازار عرضه می‌شود، - چرخگیر بلوار دریا - واقعی است و تولید به‌منظور فروش در بازار می‌تواند حتی زیان تولیدکننده را جبران کند. وقتی قیمت واقعی - چرخگیر بلوار دریا - باشد، تولیدکننده حاضر است ارز آزاد و مواداولیه گران بخرد. اما قیمت تمام‎شده تولید قطعاتی - چرخگیر بلوار دریا - که به خودروساز تحویل داده می‌شود، 2.5 برابر عددی است که در قرارداد قید می‌شود و قطعه‌ساز - چرخگیر بلوار دریا - را دچار زیان انباشته می‌کند. به این - چرخگیر بلوار دریا - ترتیب در بازار لوازم یدکی مشکلی ایجاد نخواهد شد و مشکل - چرخگیر بلوار دریا - اصلی با خودروساز و در زمینه تولید خودرو است.

 آیا کیفیت قطعات با نمونه‌های خارجی قابلیت رقابت دارد؟

به‎جز یک‌سری قطعات های‌تِک مانند EMC، ECU و قطعات تکنولوژیکی که روی آن‎ها سرمایه‌گذاری نشده و تولید داخل ندارند و نیاز به واردات آن‎ها - چرخگیر بلوار دریا - هنوز احساس می‌شود، مابقی قطعات با کیفیت تولید می‌شود. قبلا بازار - چرخگیر بلوار دریا - قطعات یدکی پر از لوازم بی‌کیفیت چینی بود که با برندهای معتبر بسته‌بندی و با قیمت اصل فروخته - چرخگیر بلوار دریا - می‌شد. اما قطعه - چرخگیر بلوار دریا - تولید داخل چون با ضمانت به فروش می‌رسد، قابل‌اعتماد است. بنابراین کیفیت قطعات داخلی بسیار بهتر از قطعاتی است که پیش از - چرخگیر بلوار دریا - این وارد و فروخته می‌شد.

- چرخگیر بلوار دریا -
اولين صفحه   -  کرایه ماشین بر بلوار دریا   -   قیمت ماشین بر بلوار دریا   -   مبلغ ماشین بر بلوار دریا   -   تعرفه ماشین بر بلوار دریا   -   شماره تماس ماشین بر بلوار دریا   -   خدمات ماشین بر بلوار دریا   -   خودرو سوار بلوار دریا   -   کرایه خودرو سوار بلوار دریا   -   قیمت خودرو سوار بلوار دریا   -   مبلغ خودرو سوار بلوار دریا   -   تعرفه خودرو سوار بلوار دریا   -   شماره تماس خودرو سوار بلوار دریا   -   خدمات خودرو سوار بلوار دریا   -   جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   کرایه جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   قیمت جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   مبلغ جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   تعرفه جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   شماره تماس جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   خدمات جرثقیل یدک کش بلوار دریا   -   چرخگیر بلوار دریا   -   کرایه چرخگیر بلوار دریا   -   قیمت چرخگیر بلوار دریا   -   مبلغ چرخگیر بلوار دریا   -   تعرفه چرخگیر بلوار دریا   -   شماره تماس چرخگیر بلوار دریا   -   خدمات چرخگیر بلوار دریا   -   امداد خودرو شهرک فجر   -   کرایه امداد خودرو شهرک فجر   -   قیمت امداد خودرو شهرک فجر   -   مبلغ امداد خودرو شهرک فجر   -   تعرفه امداد خودرو شهرک فجر   -   شماره تماس امداد خودرو شهرک فجر   -   خدمات امداد خودرو شهرک فجر   -   امداد خودرو سیار شهرک فجر   -   کرایه امداد خودرو سیار شهرک فجر   -   قیمت امداد خودرو سیار شهرک فجر   -   مبلغ امداد خودرو سیار شهرک فجر   -   تعرفه امداد خودرو سیار شهرک فجر   -   شماره تماس امداد خودرو سیار شهرک فجر   -   خدمات امداد خودرو سیار شهرک فجر   -  آخرين صفحه