به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، طی این سالها هزینههای بسیاری برای خودروساز شدن انجام شده اما در نهایت در وضعیتی مانند تحریم است که مشخص میشود آیا واقعا خودروساز - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - هستیم یا همچنان در برخی از قطعات استراتژیک وابسته به خارج هستیم؟ همین وابستگی باعث شده تا به قول خودروسازان در ماههای گذشته با انباشت خودروهای ناقص در - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - پارکینگ آنها مواجه شویم. موردی که بحث احتکار را از سوی خودروسازان نیز مطرح کرد. بهنظر میرسد رویکرد اصلی - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - و اساسی برای خودروساز شدن در کشورمان اشتباه است. چرا که سرمایهگذاری اصلی در کشور ما و هزینه اصلی برای مرحله آخر یعنی خودروسازی انجام میشود و به مراحل پایین دستی توجهی نمیشود.
همین سرمایهگذاری اشتباه سبب شده تا حتی قطعهسازان به عنوان صنایع پاییندستی نیز طی این سالها آنطور که باید برای ایجاد تحول و کسب تکنولوژی جدید سرمایهگذاری نکنند. تا زمانی که خودروهای قدیمی به تولید - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - خود ادامه میدهند، انگیزهای برای تغییر و کسب - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - تکنولوژی جدید باقی نمیماند. حتی در این شرایط برای تغییرات کوچک در خودروهای قدیمی هم با مقاومت از سوی برخی تولیدکنندگان مواجه میشویم. - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - به این ترتیب ساخت پلتفرمهای جدید و اختصاصی هم از سوی خودروسازان چاره کار نخواهد بود. چراکه - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - وقتی در صنایع پاییندستی مانند قطعهسازی و قبل - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - از آنها صنایعی که مواداولیه مورد نیاز صنعت خودرو و قطعه را تامین و تولید میکنند، دچار مشکل و اصولا - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - ضعف تکنولوژی هستیم، نمیتوانیم به - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - فکر تولید محصولات جدید باشیم.
چالش خودروسازشدن با زیرساختهای قطعهسازی
بهنظر میرسد اقدامات تقویتی و سرمایهگذاری اصلی باید به سمت - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - صنایع قطعهسازی و صنایع تامین مواداولیه - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - سرازیر شود. چرا که سالها سرمایهگذاری - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - و کمک به صنعت خودرو همچنان بینتیجه مانده است. بحث خودکفایی در صنعت خودرو و - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - بینیاز شدن کامل از کشورهای دیگر نیز تقریبا محال است و با وجود شرایط تحریم هم نمیتوان امیدوار به همکاری با شرکتهای بزرگ دنیا بود. حمیدرضا مقدم، - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - کارشناس صنعت و بازار خودرو در خصوص بحث پلتفرمهای داخلی و اینکه با فعالیت این پلتفرمها تا چه اندازه میتوان امیدوار بود که صنعت - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - خودرو به خودکفایی نسبی دست پیدا کند، میگوید: «استراتژی درستی که در سالهای گذشته بر آن تاکید میشد اما حالا به فراموشی سپرده شده است، بحث سرمایهگذاری در قطعهسازی کشور - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - بود و نه در صنعت خودرو.» وی با بیان اینکه استراتژی مناسبی که در سالهای ابتدایی بعد از جنگ برای صنعت خودرو - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - طرحریزی شده بود، با تاکید بر نقش قطعهسازان بود، میافزاید: «یعنی ما در زنجیره ارزش، باید - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - ظرفیتها را به سمت قطعهسازی هدایت کنیم. مثلا پلتفرمهای مناسب و به روز خارجی را وارد کنیم و به قطعهسازان داخلی سفارش ساخت قطعات را بدهیم. به این صورت عملا خودروساز خواهیم شد، البته با زیرساختهای قطعهسازی.»
بهترین ارائه کننده خدمات کرایه جرثقیل خودروبر باملند
تقویت قطعهسازی؛ پیششرط ورود به پلتفرمهای اختصاصی
- کرایه جرثقیل خودروبر باملند - این - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - کارشناس صنعت خودرو معتقد است درحالحاضر شرایط کاملا عکس سالهای قبل شده و استراتژی خودروسازان بر خودروها و مشارکتهای خارجی بنا شده است و درحالحاضر اصولا رابطه مناسبی بین قطعهساز و - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - خودروساز وجود ندارد. ضمن اینکه به دلیل معوقات مالی بسیار بالایی که قطعهسازان از خودروسازان طلب دارند، وضعیت برای ادامه تولید قطعهسازان مناسب نیست. مقدم همچنین با بیان اینکه پلتفرمهای داخلی هم به همین سرنوشت گرفتار خواهند شد، اظهار میکند: - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - «قطعات پلتفرمهای داخلی هم باید توسط قطعهسازان داخلی تامین شود. یعنی - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - این پلتفرمهای شبکهای نقدینگی را به خود جذب خواهد - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - کرد. درواقع خودروسازان نقدینگی شبکه بانکی و قطعهسازان را به خودشان جذب کردهاند و همین امر منجر به شرایط بدی شدهاست.» وی تاکید میکند: «اگر بحث توسعه پلتفرمهای داخلی با همان رویکرد جذب نقدینگی از قطعهسازی - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - باشد، موفق نخواهد بود و با شکست مواجه خواهد شد. چرا که از - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - یک سو قطعهسازان باید هم قطعه را تولید کنند، هم تکنولوژی را ارتقا دهند - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - و هم خودشان را به روز کنند و از طرف دیگر هزینه این موارد را هم خودشان باید تامین کنند. هیچ شبکه مالی برای حمایت از قطعهسازان وجود ندارد و این صنعت با 23درصد سود، نقدینگی بهدست میآورد. در این شرایط توسعه پلتفرمهای داخلی هم - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - اقتصادی نخواهد بود و شکست میخورد.» بنابراین باید سرمایهگذاری در پایه انجام شود و بهجای این همه کمک به صنعت خودرو باید در دیگر صنایع مانند قطعهسازی سرمایهگذاری شکل بگیرد. درحالحاضر بحث آزادسازی قیمت خودرو مطرح است اما درخصوص درآمدهایی که نصیب دولت میشود برنامهریزی برای سرمایهگذاری در صنایع پاییندستی وجود ندارد. دولت و وزارت صنعت و خودروسازان باید برنامه خود را برای بعد از آزادسازی قیمتها و ورود - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - پلتفرمهای اختصاصی خود، ارائه دهند در غیر این صورت طرح آزادسازی قیمتها و ورود پلتفرمهای اختصاصی بدون تقویت صنایع پاییندستی با - کرایه جرثقیل خودروبر باملند - شکست روبهرو خواهد شد.