خودرو سوار جاده قم

جهت امداد خودرو یا حمل خودرو در قم تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 09223.html

در صنعت خودروی کشور تاکنون شاهد طراحی پلت‌فرم نبوده‌ایم، هر چند اقداماتی در این راستا در اشل دانشگاهی شکل ‌گرفته است. دلیل عدم تولید پلت‌فرم داخلی به گفته مدیران، نداشتن دانش آن و هزینه بالا مطرح شده است.

۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

ساخت پلت‌ فرم هزینه‌ بر نیست، هیاهو نکنید!

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ،کمپانی‌های - خودرو سوار جاده قم - خودروسازی همواره در پی ساخت و تولید محصولی براساس دانش خود هستند. در واقع اعضای خانواده برندی از یک کمپانی، بر پایه بخش‌هایی مشترک، طراحی و ساخته می‌شوند که به آن پلت‌فرم می‌گویند. پلت‌فرم شالوده اصلی خودرو را تشکیل می‌دهد که سایر سیستم‌ها، تجهیزات و بخش‌های خودرو روی آن نصب می‌شود. - خودرو سوار جاده قم - اغلب کمپانی‌های خودروسازی برای تصاحب بازار، محصولاتی را تولید می‌کنند که خود طراح - خودرو سوار جاده قم - پلت‌فرم آن هستند، این موضوع بیانگر آن‌ است که اگر کمپانی تمایل - خودرو سوار جاده قم - به عرضه محصولات متنوع دارد، باید در راستای فعالیت خود، طراحی پلت‌فرم و استفاده از دانش بومی را - خودرو سوار جاده قم - دستور کار قرار دهد. در صنعت خودروی کشور تاکنون شاهد طراحی پلت‌فرم نبوده‌ایم، هر چند اقداماتی در این راستا در اشل دانشگاهی شکل ‌گرفته است. دلیل عدم تولید پلت‌فرم داخلی به گفته - خودرو سوار جاده قم - مدیران، نداشتن دانش آن و هزینه بالا مطرح شده است - خودرو سوار جاده قم - که به همین - خودرو سوار جاده قم - بهانه با دکتر مصطفی پهلوانی، استاد دانشگاه، کارشناس پروژه شرکت بهمن موتور و عضو تیم طراحی پلت‌فرم دانشگاه علم‌وصنعت ایران رفتیم تا درخصوص طراحی پلت‌فرم داخلی و تجربیات وی - خودرو سوار جاده قم - در زمینه طراحی پلت‌فرم ملی در دانشگاه علم‌و‌صنعت گفت‌وگویی داشته باشیم. تعریف دقیق پلت‌فرم چیست و به چه قسمتی از - خودرو سوار جاده قم - خودرو گفته می‌شود؟ پایه و شالوده اصلی یک خودرو که بر اساس آن چندین مدل خودرو تولید و ساخته می‌شوند، پلت‌فرم نام دارد. به بیان ساده‌تر، پلت‌فرم قسمت‌هایی از خودرو - خودرو سوار جاده قم - است که قابل دیدن نیستند و معمولا برای محصولاتی که از یک پایه استفاده می‌کنند، مشترک است. این قسمت‌های نادیدنی، می‌توانند سازه‌ای یا غیرسازه‌ای باشند. به‌عنوان مثال برای خودرو، بخش‌هایی که کف - خودرو سوار جاده قم - و داخل محفظه موتور خودرو قرار می‌گیرند، قسمتی از بخش سازه‌ای پلت‌فرم است. به بیان دیگر پلت‌فرم مجموعه پیشرانه (نه لزوما در تمامی پلت‌فرم‌ها)، سیستم شاسی (تعلیق، فرمان و ترمز)، قسمتی از بخش‌های سازه‌ای، اجزای مبلمان داخل اتاق (مانند صندلی‌ها اما نه لزوما تمام قطعات) و سیستم انتقال قدرت را در برمی‌گیرد. این قسمت‌ها می‌تواند بین چندین محصول تولیدی یک شرکت خودروساز، مشترک باشند و فقط قسمت‌هایی که نیاز به ایجاد تغییرات در آنها حس می‌شود از نو طراحی - خودرو سوار جاده قم - شود یا تغییراتی اساسی در آنها صورت گیرد. به‌عبارت دیگر - خودرو سوار جاده قم - پلت‌فرم از سیستم شاسی، سازه - خودرو سوار جاده قم - و انتقال قدرت تشکیل - خودرو سوار جاده قم - شده است. یکی از مسائلی که خودروسازان در بحث طراحی پلت‌فرم مطرح می‌کنند، پرهزینه بودن این بخش است. تا چه حد این موضوع صحیح است؟ همواره چون تولید یک محصول بر اساس پلت‌فرم صورت می‌گیرد، همه عوامل زیرساختی را نیز باید براساس آن طراحی کرد. به این معنا - خودرو سوار جاده قم - که وقتی پلت‌فرم جدیدی طراحی می‌کنیم، باید تمامی اجزای آن - خودرو سوار جاده قم - از پایه طراحی شوند. برای درک بهتر این موضوع مثال می‌زنم. زمانی‌که تنها فاصله طولی خودرو (wheel Base) را تغییر می‌دهیم، باید طول پلت‌فرم - خودرو سوار جاده قم - افزایش یابد. افزایش طول پلت‌فرم سبب می‌شود به - خودرو سوار جاده قم - سیستم فرمان جدیدی نیاز داشته باشیم که مستلزم صورت گرفتن محاسبات - خودرو سوار جاده قم - جدیدی است. همچنین باید سیستم تعلیقی با محاسبات جدید برای آن طراحی شود. ضمنا باید قسمت‌های سازه‌ای میانی خودرو نیز مجدد طراحی شود و تغییراتی از این مدل. این موضوع نشان می‌دهد برای یک پلت‌فرم جدید، بسته به - خودرو سوار جاده قم - اینکه از پلت‌فرم‌های موجود دیگر چه میزان مستقل است، تمام سیستم‌ها باید از صفر طراحی (Design) یا باز طراحی (Redesign) شود یا بهبود (Modify) یابند. بنابر این برای طراحی بخش های مختلف، خود به خود به زمان قابل توجه و به تبع آن هزینه نیاز خواهد بود. برآورد نسبی تولید یک خودرو با یک پلت‌فرم در کشور ما چقدر است؟ در ابتدا باید نگاهی اجمالی به هزینه طراحی و نسبت آن با درآمد یک شرکت خودروساز داشته باشیم. طراحی یک خودرو با پلت‌فرم جدید در داخل کشور تقریبا ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان هزینه در‌بر‌خواهد داشت که علاوه بر آن، زمان ساخت نمونه اول (پروتوتایپ) و برای فازهای مربوط به آن نیز باید هزینه در نظر گرفته شود. حال با نگاهی اجمالی در‌می‌یابیم به‌طور میانگین ۱۵ میلیارد تومان برای یک خودروساز هزینه قابل توجهی نیست. فرض کنید قرار باشد این خودرو در بازار ۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود، اگر ۲۵درصد سود هم برای یک دستگاه خودرو در - خودرو سوار جاده قم - نظر بگیریم، مبلغ هزینه‌شده با فروش ۱۲۰۰دستگاه خودرو بازخواهد گشت که با در نظر گرفتن ظرفیت تولید ۷۵ دستگاه برای یک خط تولید کامل و با در نظر گرفتن گلوگاه‌های تولید و تعطیلات آخر هفته، این مبلغ با تولید ۳ هفته محصول قابل بازگشت است. اما همه - خودرو سوار جاده قم - اینها به این معنی نیست - خودرو سوار جاده قم - که نباید این هزینه صورت گیرد. رسانه‌ها باید این طرز فکر مدیران را اصلاح کنند زیرا برای داشتن یک - خودرو سوار جاده قم - محصول جدید این مبلغ ناچیز است. زمانی‌که یک پلت‌فرم طراحی می‌شود تا رسیدن به مرحله بلوغ و تامین زیرساخت، بسیار زمان‌بر خواهد بود. علاوه بر این موضوع، خدمات پس از فروش آن نیز زمان‌بر و هزینه‌بردار است. پس می‌توان نتیجه گرفت پلت‌فرم - خودرو سوار جاده قم - هزینه‌بردار نیست بلکه بالغ شدن محصول و زمان آن موجب افزایش هزینه می‌شود. منظورتان چه هزینه‌هایی است؟ هزینه در زنجیره تامین قطعات، بهبود و تجهیز زیرساخت‌هاست. مثلا خط رنگ، سالن مونتاژ و خط تولید باید تجهیز شود و فضای آن افزایش یابد. پرهزینه‌ترین بخش در کمپانی‌های خودروساز، سالن مونتاژ و قالب‌های بدنه است. در حال حاضر اغلب کمپانی‌های داخلی، قالب‌ها را - خودرو سوار جاده قم - نمی‌خرند، بلکه حاضرند هزینه حمل‌ونقل قطعات بدنه به‌صورت CKD از کشور مبدا را پرداخت کنند زیرا این هزینه بسیار بالاست. بگذارید - خودرو سوار جاده قم - مثال روشنی بزنم، بسیاری از خودروهای پرفروش بازار، باید ارزان باشند اما یکی از دلایل گران بودن آنها واردات فول CKD بدنه آن و البته این مساله فارغ از تاثیر کشش بازار و تاثیر آن بر قیمت محصول است. قسمت‌های روی بدنه و قالب‌های آن شامل - خودرو سوار جاده قم - پلت‌فرم نیست، پس نباید هیاهو ایجاد شود و بگویند این مورد پرهزینه است! باید در نظر داشته باشیم محصول و پلت‌فرم با یکدیگر متفاوت هستند. یک‌سری قالب پانل‌های پوششی بدنه (با در نظر گرفتن تولید ۵ ساله یک محصول و تغییر ظاهر اساسی آن بعد از پنج سال) باید تغییرات اساسی داشته باشد در‌حالی‌که با توجه به مشترک بودن بخش‌های اصلی سازه‌ای که پلت‌فرمی هستند، ممکن است برای چهار یا پنج نسل از محصولات که بر پایه یک پلت‌فرم مشترک - خودرو سوار جاده قم - هستند، قالب‌ها و تجهیزات مونتاژ این بخش‌ها هیچ تغییری - خودرو سوار جاده قم - نداشته باشند. با - خودرو سوار جاده قم - یک پلت‌فرم چند محصول می‌توان تولید کرد؟ با توجه به ادعای کمپانی‌های بزرگی مانند فورد و تویوتا، روی یک پلت‌فرم می‌توان ۲۲ تا ۲۳ محصول را سوار کرد. البته کمپانی‌های مذکور روی یک پلت‌فرم انواع محصولات کوپه، هاچ‌بک، پیکاپ و... را به‌راحتی سوار - خودرو سوار جاده قم - می‌کنند. اگر - خودرو سوار جاده قم - بخواهم مثال داخلی بزنم، پلت‌فرم خودروی تیبا تلفیقی از پراید و ریو است. همین تیبا را در نظر بگیریم که جدای از محصول سدان، از - خودرو سوار جاده قم - آن سه محصول تیبای هاچ‌بک، کوییک و ساینا نیز تولید می‌شود. در حقیقت - خودرو سوار جاده قم - هر چهار محصول نام‌برده، یکی هستند و هیچ تفاوت پلت‌فرمی ندارند، تنها ظاهر آن دستخوش تغییر قرار گرفته‌اند. این کار در تمام دنیا معمول است، مثلا - خودرو سوار جاده قم - تویوتا استاد این کار است، یک پلت‌فرم طراحی و محصولات مختلفی را برای چندسال با آن پلت‌فرم روانه بازار می‌کند. باید به این نکته مهم اشاره کرد که یک خودروساز باید پلت‌فرمی متعلق به خودش داشته باشد. باتوجه به این‌که در تیم طراحی پلت‌فرم بودید، آیا در ایران استعدادها و دانش آن وجود دارد که خود ما پلت‌فرمی برای محصولات‌مان - خودرو سوار جاده قم - طراحی کنیم؟ طراحی پلت‌فرم در ایران - خودرو سوار جاده قم - امکان‌پذیر است، آن‌هم در یک دوره طرح دو تا سه ساله که یک پلت‌فرم از صفر طراحی شود و به مرحله نمونه اولیه - خودرو سوار جاده قم - یا پروتوتایپ برسد. بعد از آن می‌توان به‌راحتی تجاری‌سازی کرد. ما ضعف دانش فنی نداریم، بلکه ضعف در تامین بودجه از سوی کمپانی‌ها وجود دارد. کمپانی‌ها باید بدانند برای داشتن یک پلت‌فرم که متعلق به - خودرو سوار جاده قم - خود کمپانی باشد و هر زمان هر کاری که خواست روی آن انجام دهند، هزینه گزافی نمی‌پردازند. این امر باید جا بیفتد که پلت‌فرم، گلبول قرمز یک کمپانی است، اگر این بخش نباشد کمپانی، بیمار و وابسته به طبیب می‌شود تا یک کمپانی بزرگ‌تر از کشوری دیگر بیاید - خودرو سوار جاده قم - و یک محصول به خط تولید بیمار تزریق کند و در نهایت یک کمپانی سرپا اما وابسته بماند. اگر پلت‌فرم ندارید، پس توانایی خودروساز شدن را ندارید و صرفا مونتاژکار هستید. نباید فراموش کرد که برای ساخت پلت‌فرم نیاز به یک مدیریت درست داریم، ما ضعف دانش نداریم، بلکه ضعف مدیریتی داریم. بر چه اساس و معیاری یک پلت‌فرم طراحی می‌شود؟ این سوال خیلی کلی است چون معیارهای زیادی وجود دارد. اولین قدم طراحی پلت‌فرم تدوین PLC (Product Life Cycle) - خودرو سوار جاده قم - یا همان چرخه عمر محصول است که از این طریق، استانداردها و معیارهای قابل قبول، تعریف و طول عمر آن‌را تعیین می‌کنند. به‌عنوان مثال محصول A را طراحی کرده‎‌ایم، باید برای این محصول مشخص کنیم که آیا قرار است ۱۰ سال، بیشتر یا کم‌تر طول عمر داشته - خودرو سوار جاده قم - باشد و قرار است چه ویژگی‌هایی را دارا باشد. هنگام طراحی پلت‌فرم، شاسی و بدنه از آن باید تبعیت کنند یا برعکس است؟ همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، بخشی از شاسی و سیستم تعلیق و اجزای دیگر در پلت‌فرم - خودرو سوار جاده قم - وجود دارند یعنی نمی‌توان گفت این موارد از یکدیگر جدا هستند. ولی زمانی‌که یک پلت‌فرم را تثبیت کردیم و قرار است محصول A تا D روی آن سوار شود، قطعا در این مورد باید محصولات از پلت‌فرم تبعیت کنند. برای این‌که - خودرو سوار جاده قم - خودرویی ایمن داشته باشیم، ایمنی و طراحی پلت‌فرم مهم است یا شاسی؟ همان‌طور که می‌دانید ایمنی خود چند مرحله دارد که در اینجا منظور ایمنی در تصادف است. بخشی از ایمنی خودرو به - خودرو سوار جاده قم - تست سرعت ۵۶ کیلومتر بر ساعت مربوط می‌شود - خودرو سوار جاده قم - که بر اساس استاندارد یوروان‌کپ تبیین شده است و - خودرو سوار جاده قم - ایمنی سرنشین را تعیین می‌کند. در این تست، ایمنی سرنشین بعد از تصادف مهم است که حداقل به او آسیب وارد شود. این مقوله - خودرو سوار جاده قم - ربط چندانی به پلت‌فرم ندارد. شما می‌توانید روی یک پلت‌فرم، - خودرو سوار جاده قم - محصولی فوق‌العاده ایمن داشته باشید، دقیقا روی همان پلت‌فرم می‌توان محصولی غیرایمن داشت. بخشی از سازه مربوط به پلت‌فرم است و مابقی آن به بدنه و اجزای دیگر مرتبط می‌شود. پلت‌فرم ایده‌آل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ این مورد را باید - خودرو سوار جاده قم - از چند وجه دید و بررسی کرد. اول - خودرو سوار جاده قم - اینکه باید زنجیره تامین گسترده‌ای داشت، مثلا پلت‌فرمی باشد که قطعات مورد نیازش را بتوان به‌طور هم‌زمان از چند کمپانی قطعه‌ساز تامین کرد. دوم - خودرو سوار جاده قم - اینکه زیرساخت‌های ما در کمپانی با پلت‌فرم جدید تطابق داشته باشد. سوم، جذب بازار و بخش اقتصادی آن حائز اهمیت است. متاسفانه در کشور ما بازار انحصاری است، در نتیجه رقابت کاهش می‌یابد و مورد آخر حقیقتا ناشناخته - خودرو سوار جاده قم - است. کمپانی‌های ما باید چنین درکی داشته باشند که از یک پلت‌فرم هر دو سال یک‌بار محصولی جدید را روانه بازار کنند. آینده طراحی شاسی و پلت‌فرم در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ما در کشور دانش فنی قابل قبول اما دید مدیریتی ضعیفی داریم. - خودرو سوار جاده قم - اصلاح دید مدیریتی مستلزم اصلاح فرهنگ کلان جامعه است. - خودرو سوار جاده قم - اگر من به‌عنوان جامعه از محصول A ناراحت هستم؛ - خودرو سوار جاده قم - پس باید آن ‌را خریداری نکنم تا اصلاح شود، حتی اگر امتیازاتی برای خرید آن قائل شوند. نباید فراموش کنم محصول تغییری نداشته و فقط اشانتیون برای محصول عرضه شده است! اگر مدیریت ما هم دستخوش اصلاح و تغییر قرار گیرد، قطعا نه‌تنها آینده پلت‌فرم و طراحی، بلکه آینده صنعت خودروی کشور دگرگون خواهد شد.
اولين صفحه   -  کفی خودروبر جاده ساوه   -   جرثقیل خودروبر جاده ساوه   -   نیسان خودروبر جاده ساوه   -   نیسان یدک کش جاده ساوه   -   ماشین بر جاده ساوه   -   خودرو سوار جاده ساوه   -   جرثقیل یدک کش جاده ساوه   -   چرخگیر جاده ساوه   -   امداد خودرو جاده قم   -   امداد خودرو سیار جاده قم   -   خودروبر جاده قم   -   یدک کش جاده قم   -   حمل خودرو جاده قم   -   حمل ماشین جاده قم   -   کفی جاده قم   -   کفی خودروبر جاده قم   -   جرثقیل خودروبر جاده قم   -   نیسان خودروبر جاده قم   -   نیسان یدک کش جاده قم   -   ماشین بر جاده قم   -   خودرو سوار جاده قم   -   جرثقیل یدک کش جاده قم   -   چرخگیر جاده قم   -   امداد خودرو جهرم   -   امداد خودرو سیار جهرم   -   خودروبر جهرم   -   یدک کش جهرم   -   حمل خودرو جهرم   -   حمل ماشین جهرم   -   کفی جهرم   -   کفی خودروبر جهرم   -   جرثقیل خودروبر جهرم   -   نیسان خودروبر جهرم   -   نیسان یدک کش جهرم   -   ماشین بر جهرم   -   خودرو سوار جهرم   -   جرثقیل یدک کش جهرم   -   چرخگیر جهرم   -   امداد خودرو چابکسر   -   امداد خودرو سیار چابکسر   -   خودروبر چابکسر   -  آخرين صفحه