خودروبر بزرگراه همت

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 02850.html
صنعت خودرو

حداکثر تیراژ تولید خودروهای چینی در ایران ۷۰هزار دستگاه در سال است که برای قطعه‎سازان داخلی توجیه اقتصادی ندارد

۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

عدم تمایل طرفین؛ مانع توسعه داخلی‎سازی خودروهای چینی

به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، مرکز - خودروبر بزرگراه همت - پژوهش‎های مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته طی گزارشی به بررسی سهم خودروهای با - خودروبر بزرگراه همت - منشأ چینی از بازار خودروسازی کشور پرداخت. هدف دفتر مطالعات انرژی، صنعت - خودروبر بزرگراه همت - و معدن مرکز پژوهش‎های مجلس از تهیه این گزارش، بررسی وضعیت خودروهای چینی ساخت داخل و میزان ارزبری این نوع - خودروبر بزرگراه همت - خودروها در بازار داخل - خودروبر بزرگراه همت - کشور بود.

براساس نتایج این گزارش، سهم عمده واردات قطعات منفصله از چین مربوط‌به خودروهای چینی مونتاژ داخل است. این بدان معناست که هرگونه تغییر در رویه تخصیص و قیمت‎گذاری ارز، بر ۱۷.۴درصد - خودروبر بزرگراه همت - از بازار خودرو که سهم خودروهای چینی مونتاژ داخل است تاثیر می‎گذارد و می‎تواند موجب تشدید شوک‎ها به بازار خودرو شود.

تهیه‎کنندگان این گزارش معتقدند - خودروبر بزرگراه همت - وزارت - خودروبر بزرگراه همت - صنعت، معدن و تجارت باید موضوع تعمیق - خودروبر بزرگراه همت - ساخت داخل را درخصوص خودروهای با منشأ چینی به‎طور متوسط سالی ۱۰درصد، پیگیری و اجرایی کند. این در حالی است که تعامل خودروسازان چینی با قطعه‎سازان ایرانی به اندازه‌ای محدود و کم است که در مواردی درصد میزان این همکاری به صفر میل می‌کند. اما به‎راستی - خودروبر بزرگراه همت - چرا پیشرفت داخلی‎سازی خودروهای چینی در ایران تا این اندازه کند است؟ 

۱/۳ برابر بودن هزینه تولید قطعه در ایران نسبت‌به چین

براساس گزارش مرکز پژوهش‎ها، اختلاف بیشترین و کمترین داخلی‎سازی در خودروهای چینی به ۲۰درصد می‌رسد و محصولات چینی در شرایطی با ۲۰درصد داخلی‎سازی، مونتاژ و راهی خیابان‎ها و جاده‎های ایران می‎شوند که این - خودروبر بزرگراه همت - عدد باتوجه‌به حضور یک‌دهه‌ای چینی‌ها در خودروسازی کشورمان بسیار کم محسوب می‎شود. به‎رغم این موضوع، چینی‎ها چندان میل و انگیزه‎ای برای داخلی‎سازی خودروهای مونتاژی خود در ایران ندارند.

در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، علت این بی‌انگیزگی، رفتار وزارت صنعت، معدن و تجارت در قبال خودروسازان چینی حاضر در کشور عنوان شده است که فشار چندانی برای توسعه داخلی‎سازی محصولاتشان در - خودروبر بزرگراه همت - ایران روی - خودروبر بزرگراه همت - دوش خود احساس نمی‎کنند. اما از سوی دیگر، بحث تفاوت هزینه تولید قطعات در ایران و چین نیز مطرح است؛ زیرا - خودروبر بزرگراه همت - تولید هر قطعه در ایران به طور میانگین ۱.۳برابر گران‎تر از تولید همان قطعه در چین تمام می‎شود.

این در شرایطی است که باتوجه‌به فعالیت ۴هزار قطعه‎ساز در چین و بازار نه‎چندان بزرگ و تیراژ - خودروبر بزرگراه همت - نسبتا پایین خودروهای چینی در کشور، اساسا تولید قطعه به شکل اختصاصی در بازار ایران نمی‎تواند از نظر اقتصادی به‎صرفه باشد.

تیراژ ۷۰هزار دستگاهی چینی‎ها قابل‌اتکا نیست

امیرحسین یزدانی، کارشناس و فعال صنعت خودرو پایین‌بودن تیراژ تولید خودروهای چینی را مانع اساسی در توسعه داخلی‎سازی آن‎ها با قطعه‎سازان دانست و گفت: «تیراژ سفارش ایران‎خودرو و سایپا به قطعه‎سازان گاه - خودروبر بزرگراه همت - به ۵۰۰هزار قطعه در سال می‎رسد اما حداکثر توان تولید شرکت‌هایی که با چینی‎ها کار می‎کنند، ۷۰هزاردستگاه خودرو در سال است که برای - خودروبر بزرگراه همت - قطعه‎ساز داخلی توجیه اقتصادی ندارد.»

یزدانی - خودروبر بزرگراه همت - که علاوه‌بر فعالیت در جوینت‎ونچر ایران‎خودرو و پژو (ایکاپ)، تجربه فعالیت در شرکت‌های مونتاژکننده خودروهای چینی را دارد، اظهار کرد: «تا زمانی که تیراژ قطعات پایین باشد، قیمت آن‎ها بالا خواهد بود و این موضوع قابلیت رقابت‌پذیری با - خودروبر بزرگراه همت - نمونه‌های مشابه چینی را از بین می‎برد.»

عدم تمایل به داخلی‎سازی چینی‎ها دوطرفه است

احمدرضا رعنایی، عضو هیات‎مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور - خودروبر بزرگراه همت - نیز در این زمینه گفت: «تیراژ تولید خودروهای چینی حداکثر ۱۰۰هزار دستگاه در سال است و - خودروبر بزرگراه همت - عملا سرمایه‌گذاری برای حجم کم تولید، مقرون‌به‌صرفه نیست.» به گفته این فعال حوزه قطعه‌سازی، همکاری‌نکردن قطعه‌سازان داخلی و خودروسازان چینی در واقع به نبود تمایل دوطرفه برمی‎گردد.

یعنی نه خودروسازان چینی سفارش تولید قطعات خود را به قطعه‌سازان ایرانی می‌دهند و - خودروبر بزرگراه همت - نه قطعه‌سازان ما تمایلی به سرمایه‌گذاری در تولید حجم کم قطعات موردنیاز خودروهای چینی را دارند.

 رعنایی افزود: «از سوی دیگر، خودروسازان چینی ساختار چابک‎تری برای تنوع‎بخشی به تولید خودرو دارند و عمر یک مدل خودرو در این بخش برخلاف عمر تولید خودروهای ایران‎خودرو - خودروبر بزرگراه همت - و سایپا به ۲۰ یا ۳۰سال نمی‎رسد که این موضوع با مذاق قطعه‎سازان داخلی که معمولا ساختاری غیرمنعطف برای تغییر نوع تولید خود - خودروبر بزرگراه همت - دارند، سازگار نیست.»

اعلام درصدهای غیرواقعی درباره عمق ساخت داخل

مهدی مطلب‌زاده، نایب‌رئیس انجمن تخصصی صنایع‌همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی - خودروبر بزرگراه همت - کشور نیز دراین‌باره می‎گوید: «وقتی تیراژ تولید پایین است، هزینه‌ای که صرف سرمایه‌گذاری برای ایجاد خط‌تولید و قالب می‌شود، مستهلک نمی‎شود و به سوددهی نمی‎رسد. این شرایط برای خودروسازان چینی هم ایده‎آل است، زیرا نمی‌خواهند شغلی در کشور خودشان از بین برود.»

وی در ادامه با اشاره به این‎که برنامه‌های تولید در این ابعاد و با چنین روش‌هایی، تاثیر مثبت بر صنعت خودرو نخواهد داشت، تاکید کرد: «بعضی از این خودروسازان قطعات خم‌شده را با عنوان مواداولیه وارد می‌کنند و آن‎ها را به یکدیگر جوش می‌دهند. سپس اعلام می‌کنند ساخت داخل خود را افزایش داده‌اند و به این ترتیب از مشوق‌های تعیین‎شده به منظور افزایش عمق ساخت داخل محصولات خود نیز بهره می‌برند.»

اولين صفحه   -  کرایه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   قیمت چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   مبلغ چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   شماره تماس چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   خدمات چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   امداد خودرو بزرگراه همت   -   کرایه امداد خودرو بزرگراه همت   -   قیمت امداد خودرو بزرگراه همت   -   مبلغ امداد خودرو بزرگراه همت   -   تعرفه امداد خودرو بزرگراه همت   -   شماره تماس امداد خودرو بزرگراه همت   -   خدمات امداد خودرو بزرگراه همت   -   امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   کرایه امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   قیمت امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   مبلغ امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   تعرفه امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   شماره تماس امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   خدمات امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   خودروبر بزرگراه همت   -   کرایه خودروبر بزرگراه همت   -   قیمت خودروبر بزرگراه همت   -   مبلغ خودروبر بزرگراه همت   -   تعرفه خودروبر بزرگراه همت   -   شماره تماس خودروبر بزرگراه همت   -   خدمات خودروبر بزرگراه همت   -   یدک کش بزرگراه همت   -   کرایه یدک کش بزرگراه همت   -   قیمت یدک کش بزرگراه همت   -   مبلغ یدک کش بزرگراه همت   -   تعرفه یدک کش بزرگراه همت   -   شماره تماس یدک کش بزرگراه همت   -   خدمات یدک کش بزرگراه همت   -   حمل خودرو بزرگراه همت   -   کرایه حمل خودرو بزرگراه همت   -   قیمت حمل خودرو بزرگراه همت   -   مبلغ حمل خودرو بزرگراه همت   -   تعرفه حمل خودرو بزرگراه همت   -   شماره تماس حمل خودرو بزرگراه همت   -   خدمات حمل خودرو بزرگراه همت   -  آخرين صفحه