تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 02833.html
صنعت كشتى‏ سازى

تا چندی پیش، تور چابهار 900هزار تومان و تور ارمنستان و آذربایجان و ترکیه زیر 800 هزار تومان بود! بدیهی‌است که کمتر کسی به چابهار سفر می‌کرد ولی الان با افزایش قیمت دلار، همین تورهای خارجی قیمت بالای دومیلیون پیدا کرده‌اند و حالا در چنین شرایطی می‌توان امیدوار بود سفرهای داخلی از جمله گردشگری دریایی و ساحلی توجیه اقتصادی یافته و رونق بیشتری بگیرند

۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

7راه برای فرار از فشار تحریم ‏ها

محمد مونسان * - حرف اقتصاددان‏ها در چند دهه اخیر این بوده است که اقتصاد نفتی و پول بادآورده نفت باعث نابسامانی اقتصاد ایران و تنبلی و مصرف ‏گرایی مدیران دولتی شده و راه را برای بخش خصوصی واقعی، به‏ - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - ویژه کسب وکارهای دانش‏ بنیان مسدود کرده است. مردم هم به‏ واسطه درآمد نفتی، - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - دولت را یک پدر پولدار می‏ دانند و همیشه از او طلب کار و متوقع هستند و تصور می‏کنند دولت باید همیشه و در هر شرایطی تاوان یک زندگی مرفه و بی ‏دردسر را برای مردم بپردازد. در این نامعادله، همیشه هر دو طرف بازنده بوده ‏اند. حالا یک آدمی در آن سوی دنیا پیدا شده که می‏خواهد آرزوی دیرینه اقتصاددان‏های - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - ما را جامه عمل پوشانده و درآمد - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - نفتی ما را صفر کند! یعنی همیشه نباید نیمه خالی لیوان را دید.

ایران کشوری است که با 2.4تریلیون‌دلار منابع فسیلی رتبه چهارم دنیا و 7درصد منابع معدنی کل جهان را دارد، درحالی‌که 1درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است. قاعدتا چنین کشوری باید غیرقابل تحریم باشد چون همه چیز دارد، برخلاف کشورهایی مانند کره و ژاپن و ترکیه که اگر تحریم شوند یک ماه هم - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - دوام نخواهند آورد، چون منابعی ندارند. پس اشکال کار کجاست؟ مهم‌ترین عامل این مشکلات، تفکرات عقب ‏افتاده و قدیمی برخی - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - مدیران ریز و درشت دولتی است. در ایران، - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - برخی مدیران به بودجه دولتی و پول نفت عادت کرده ‏اند و تنها هنرشان خرج‌کردن بی‏ دردسر این بودجه است و طبیعتا با این تفکر که اگر بودجه نباشد، کاری هم انجام نخواهد شد!

 این مدیران هرگز حاضر نیستند به میان مردم رفته و سرمایه ‏های کوچک و متوسط مردم و سرمایه ‏های کلان سرمایه ‏داران بزرگ را به ‏صورت استانی یا کشوری وارد کارهای سازندگی و عمرانی کنند. چرا؟ چون میزان سنجش مدیران دولتی، اصلا جذب سرمایه‏ های مردمی نیست و میزان، هزینه کردن بودجه دولتی است. دقیقا همین تفکرات باعث شده در کشوری که حجم نقدینگی به رقم اعجاب‌انگیز 1،800هزارمیلیارد تومان رسیده، باز هم پولی برای پروژه ‏های عمرانی وجود نداشته باشد و کل بودجه عمرانی کشور حدود - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - 60هزارمیلیارد تومان در سال باشد که آن‌هم معمولا اختصاص نمی‏ یابد.

با این مدیران، ثروت ‏های فسیلی چند هزار ساله کشور به ‏جای هزینه‏ های عمرانی و زیربنایی، صرف امورات - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - جاری و روزمره می ‏شود بدون اینکه هیچ تحولی ایجاد شود. باید نسل جدیدی از مدیران جوان و آموزش‌دیده با تفکرات پویا و مدرن - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - را در همه سطوح استانی و کشوری به روی کار - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - آورد که بتوانند متهورانه و - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - جاه‏ طلبانه فکر کرده و سریع عمل کنند. بدنه اجرایی دولت - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - باید جوان شود. برخی دیگر از کاستی‏ها را که در شرایط تحریم باید بدان‏ها توجه شود به ‏صورت زیر می‏توان برشمرد:

گران شدن دلار در شرایط تحریم

در حالت کلی گران شدن دلار را نمی‏توان صرفا یک عامل منفی در نظر گرفت و فراموش نکنیم الان چند دهه است که چین به طور تعمدی ارزش یوان را پایین نگه داشته و همین هم باعث اعتراض آمریکا شده، چرا که باعث می‏شود صادرات از آن کشور ارزان و واردات به آن گران تمام شود و همین امر یک مزیت اقتصادی برای چین ایجاد کرده است.

بسیاری از صنایع کوچک و بزرگ ایران در چند دهه اخیر به ‏خاطر همین مصنوعی بودن و پایین بودن قیمت دلار، ورشکسته شده و نابود شدند، زیرا دلار به قدری ارزان بود - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - که دیگر حتی تولید مداد و پاک‏کن و سنگ پا هم بصرفه نبود، چه برسد به تولیدات صنعتی، پوشاک و غیره.

در حوزه‏های خدماتی هم - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - وضعیت همین‌طور بوده است. مثلا در حوزه گردشگری، با گران شدن دلار، سفرهای - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - خروجی گران‏تر و سفرهای ورودی یا داخلی ارزان‏تر می‏شود. در سال‏های گذشته با پایین نگه‌داشتن تصنعی قیمت دلار، به‌طور مثال تور چابهار 900هزارتومان و تور ارمنستان و آذربایجان و ترکیه زیر 800هزار تومان بود!

بدیهی‌است که کمتر کسی به چابهار سفر می‏کرد ولی الان با افزایش قیمت دلار، همین تورهای خارجی قیمت - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - بالای دو میلیون پیدا کرده‏ اند و حالا در چنین شرایطی می‏توان امیدوار بود سفرهای داخلی از جمله گردشگری - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - دریایی و ساحلی توجیه اقتصادی یافته - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - و رونق بیشتری بگیرند.

در سال‏های اخیر پایین بودن تصنعی قیمت دلار باعث هجوم برخی از ایرانیان به کشورهای اطراف و تاراج دلارهای نفتی شده بود درحالی‌که هتل‏های بسیاری از مناطق نمونه گردشگری ایران خالی مانده بود. برخی خانواده - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - ‏ها در ایران 9میلیارد دلار برای سفرهای خارجی هزینه می‏کنند که معادل 9میلیون سفر در سال است! اگر فقط یک‌سوم از این مبلغ توسط شهرهای ساحلی ایران جذب شود، مبلغ - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - هنگفتی -  بیش‌از 23هزارمیلیاردتومان - خواهد شد که می‏تواند تحول عظیمی در مناطق محروم ساحلی ایجاد کند. برای جذب این سرمایه باید ابتدا سرمایه‏‏ گذاری کرد که یکی از پیشنهادات ما برای رونق گردشگری ساحلی و دریایی و تغییر چهره فقیرانه شهرهای ساحلی، ساخت مجموعه ‏های مدرن گردشگری با محوریت نمادهای شهری مرتفع و مدرن بوده است.

در مجموع باید گفت قیمت دلار باید حد بهینه‏ ای داشته باشد زیرا بیش از - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - حد پایین نگه داشتن آن قطعا باعث ورشکستگی صنایع کشور و بیش از حد بالا بودن آن نیز باعث تاراج منابع و ثروت‌های کشور می‏شود. حالا این هنر بخش خصوصی است که بتواند از این شرایط - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - به‏ خوبی بهره ‏برداری کند. البته در چند ماه اخیر خبرهای بسیار خوبی از بعضی فعالان بخش خصوصی شنیده می‏شود که کارفرمایان با این قیمت دلار، مجددا به پیمانکاران داخلی رجوع کرده ‏اند و کارگاه‏های نیمه ‏تعطیل، جان تازه‏ ای گرفته ‏اند. تنها مساله حاد، مدیریت هزینه مواد وارداتی است که اغلب در کوتاه‏ مدت و - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - میان‏ مدت قابلیت تولید در داخل را خواهند داشت.

تامین مواداولیه

در دوران تحریم، مواداولیه وارداتی فورا تحت‌تاثیر نرخ ارز گران می‏شوند ولی نکته جالب اینجاست که متخصصین امر اقرار دارند که با توجه به غنی‌بودن ایران از نظر منابع عظیم معدنی و فسیلی، بیش‌از 80درصد مواداولیه وارداتی امکان تولید در داخل را دارند که به دو - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - دلیل تولید نمی‏ شوند: بصرفه نبودن (باتوجه‌به پایین‌بودن نرخ دلار) و نبودن دانش فنی در برخی حوزه‏ ها که مستلزم فعالسازی شرکت‏های دانش ‏بنیان جدید است. بنابراین تهدید تحریم را می‏توان به فرصتی برای فعالسازی حجم عظیمی از تولید مواداولیه صنعتی تبدیل کرد که تا دیروز امکان تولید نداشتند. البته گران‌شدن مواد وارداتی تا مدتی بر صنایع فشار می آورد ولی اگر - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - عالمانه و با برنامه کار کنیم - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - ظرف مدت کوتاهی این فشارها رفع می ‏شوند.

آموزش استفاده از ارزهای دیجیتال

از آنجا که ارزهای دیجیتال تحت نظارت هیچ بانکی در هیچ کشوری از دنیا نیستند و جابجایی آن‌ها نیز - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - غیرقابل‌کنترل و ردیابی است، بهترین ابزار - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - برای تجارت مالی در دوران تحریم هستند.

متاسفانه همین سال گذشته، خرید و فروش ارز دیجیتال مانند بیت‏ کوین در ایران رسما ممنوع اعلام شد، ولی با جدی‏ تر شدن بازگشت تحریم‏ها، بحث آن مجددا داغ شده تا جایی‌که چند روز پیش - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - رئیس‌جمهور رسما دستور داد اقدامات لازم در زمینه تجارت با ارز دیجیتال - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - انجام شود.

امروزه در دنیا حتی خریدهای کوچک - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - نیز با ارز دیجیتال انجام می‏شود ولی در ایران آشنایی بسیار کمی در این زمینه وجود دارد. متاسفانه به‌رغم 90درصد تجارت ایران ازطریق دریا، جامعه دریایی به‌عنوان نوک پیکان مبادلات مالی بین ‏المللی، کمترین آشنایی با این حوزه را دارد.

باید از طرف نهادهای متولی دریایی - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - (کشتی‏ سازی و به‏ خصوص کشتیرانی - بخش دولتی و خصوصی)، اقدام عاجل و فوری برای برگزاری دوره‏ های آموزشی انجام شود تا جامعه دریایی در همه سطوح یاد بگیرد چگونه می‏تواند مبادلات مالی خود را با ارزهای دیجیتال انجام دهد و بفهمد که در مبادلات جهانی فقط دلار و یورو مطرح نیست. این فرایند، برای کشوری مثل ما که تا امروز کمترین آشنایی در این زمینه را داشته شاید سال‌ها طول بکشد - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - ولی باتوجه‌به شرایط تحریم ما باید ظرف چند هفته یا چند ماه، به‌طور گسترده، حرفه ‏ای و هدفمند این کار را - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - انجام دهیم. همچنین استخراج پول دیجیتال توسط جوانان متخصص و باهوش ایرانی می‏تواند هزاران شغل مولد جدید در داخل منازل ایجاد کند که در نوع خود - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - یک تحول جدید در ثروت‏ آفرینی است.

چرخش نگاه‏ها از غرب به شرق

در یک سابقه - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - تاریک در تاریخ معاصر همواره نگاه برخی از ایرانیان به سمت غرب بوده تا جایی‌که تا همین امروز، برخی از دولتمردان ایران به‌صورت کاملا زودباورانه‏، لبخند غرب را مصادف با حل تمام مشکلات - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - اقتصادی کشور می ‏دانستند! این ساده ‏انگاری و عدم باور به توانمندی‌های داخلی باعث شد پنج سال از - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - بهترین فرصت‏های کشور هدر برود، چون جمعیت ایران سال به سال در حال پیرتر - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - شدن است و با جمعیت پیر نمی ‏توان جهش اقتصادی و علمی کرد.

آموزش دانشجویان مهندسی

شروع کسب وکارهای دانش ‏بنیان و آموزش عامه مردم جهت آغاز کسب‌وکارهای کوچک خصوصی و هدایت سرمایه ‏های کوچک و متوسط مردم به - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - سمت اشتغال ‏زایی مولد از کارهای مغفول مانده است.

اصلاح برخی دیدگاه‏ها

در سال‏های اخیر، این دیدگاه، جو جامعه را به‏ جای - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - کسب - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - وکارهای دانش‏ بنیان در حوزه تولیدات صنعتی و با ارزش افزوده بالا، به سمت خدمات موبایلی و اپلیکیشن ‏نویسی برده - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - و این انحراف به ‏قدری جدی شده که دانشجویان مهندسی دائما می‏ پرسند برای ایجاد کسب وکار دریایی باید چه اپلیکیشن‏ هایی - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - را بنویسند و تهیه کنند؟! این یعنی یک فاجعه ناامیدکننده و یک انحراف عجیب در مسیر علم و فناوری و دور شدن - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - از نیازهای واقعی جامعه در شرایط دشوار تحریم.

صنعت کشتی‏ سازی

این صنعت در سال‏های آینده احتمالا با وضعیت حادتری مواجه خواهد بود. در سال‏های گذشته پیشنهاد ما همواره «اجاره بلندمدت کارخانجات کشتی‏ سازی به جوینت خارجی با تضمین سفارشات ساخت ناوگان ایران» بود که در شرایط تحریم دو تغییر به وجود - تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی - آمد.

اول اینکه خود بازار کشتیرانی ایران احتمالا ضربه شدیدی خواهد خورد و طبعا سفارشات ساخت مانند سابق نخواهد بود.

دوم اینکه کشورهایی مثل کره و ژاپن که پیشنهاد اصلی بودند حذف شده‌اند و تنها گزینه‏ هایی مانند چین و برخی کشورهای دیگر جنوب شرقی آسیا باقی مانده ‏اند. با این حال بازهم اجاره کارخانجات با شرایط فوق تنها راه نجات صنعت کشتی‏ سازی است.

*کارشناس ارشد صنایع دریایی

اولين صفحه   -  شماره تماس ماشین بر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   خدمات ماشین بر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   کرایه خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   قیمت خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   مبلغ خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   تعرفه خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   شماره تماس خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   خدمات خودرو سوار بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   کرایه جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   قیمت جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   مبلغ جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   تعرفه جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   شماره تماس جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   خدمات جرثقیل یدک کش بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   کرایه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   قیمت چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   مبلغ چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   تعرفه چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   شماره تماس چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   خدمات چرخگیر بزرگراه هاشمی رفسنجانی   -   امداد خودرو بزرگراه همت   -   کرایه امداد خودرو بزرگراه همت   -   قیمت امداد خودرو بزرگراه همت   -   مبلغ امداد خودرو بزرگراه همت   -   تعرفه امداد خودرو بزرگراه همت   -   شماره تماس امداد خودرو بزرگراه همت   -   خدمات امداد خودرو بزرگراه همت   -   امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   کرایه امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   قیمت امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   مبلغ امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   تعرفه امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   شماره تماس امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   خدمات امداد خودرو سیار بزرگراه همت   -   خودروبر بزرگراه همت   -   کرایه خودروبر بزرگراه همت   -   قیمت خودروبر بزرگراه همت   -   مبلغ خودروبر بزرگراه همت   -  آخرين صفحه