خودروبر سنندج

جهت امداد خودرو یا حمل خودرو در سنندج تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 09828.html

اگر دنبال قراردادهای خارجی هستیم، باید توجه داشته باشیم که سمت‌وسوی این قراردادها در این جهت باشد که مالکیت معنوی و طراحی خودروها و قطعات آنها متعلق به خودمان باشد. مهندس عادل پیرمحمدی در این بخش همچنین به توضیح دقیق معنی و مفهوم «خودروی ملی» پرداخت.

۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

چراغ سبز خارجی‌ها به خودکفایی ما در تولیدات ریخته‌گری است، نه تکنولوژیک

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ،صنعت خودرو برای ارتقای تکنولوژی، پیشرفت و - خودروبر سنندج - رقابت در سطح جهانی نیاز به برقراری ارتباط و همکاری با - خودروبر سنندج - فعالان و خودروسازان شناخته‌شده بین‌المللی دارد. با این - خودروبر سنندج - حال برقراری رابطه با شرکای خارجی باید با در نظر گرفتن شرایط و با توجه به ضوابطی باشد که بر اساس آن منافع - خودروبر سنندج - طرفین قرارداد تامین شود، نه اینکه مشارکت به‌گونه‌ای باشد - خودروبر سنندج - که درنهایت فقط به سود یک طرف و به ضرر طرف دیگر تمام شود. به این ترتیب یکی از کارشناسان باسابقه صنعت خودرو و مدیرعامل سابق ساپکو که در بخش یکم و دوم گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» به - خودروبر سنندج - ترتیب جایگاه ایران و کشورهای صنعتی در خودروسازی و مشکلات موجود در مسیر ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه‌ای در شرکت‌ها و همچنین دلایل نبود کیفیت مناسب محصولات - خودروبر سنندج - تولیدی در این صنعت را بررسی و ارزیابی کرده بود، در سومین بخش مصاحبه خود ضمن پرداختن به اما و اگرهای ارتباط خودروسازی کشور با شرکای خارجی، بر این موضوع تاکید دارد که اگر دنبال قراردادهای خارجی هستیم، باید توجه داشته باشیم که سمت‌وسوی این قراردادها در این جهت باشد که مالکیت معنوی و طراحی خودروها و قطعات آنها متعلق به خودمان باشد. مهندس عادل پیرمحمدی در این بخش همچنین به توضیح دقیق معنی و مفهوم - خودروبر سنندج - «خودروی ملی» پرداخت. به نظر شما مساله خودکفایی در تولید می‌تواند تحت تاثیر ارتباط با - خودروبر سنندج - شرکای خارجی قرار بگیرد؟ بله. در این زمینه قبل از هر چیز - خودروبر سنندج - باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل بسیار مهم که به عدم توسعه محصول منجر می‌شود، وابستگی و تبعیت از شریک خارجی است. در دهه ۷۰ و در سال‌های آغاز شکوفایی صنعت خودرو، دو طیف با دو استراتژی متفاوت به دنبال تولید خودرو بودند. یک گروه دنبال بومی‌سازی و خودکفایی در تولید بود و گروه دیگر بحث مونتاژ خودرو را به شدت پیگیری می‌کرد و این تفکر را به خیال توسعه صنعت خودرو در ایران با کمک فرانسوی‌ها دنبال می‌کردند. این تفکر به اینجا رسید که به دلیل نبود توسعه محصول، پیکان از رده خارج شد و تولید پژو ادامه یافت. در این زمان ما چیزی به‌عنوان خودروی جایگزین پیکان نداشتیم. به‌جز سمند که البته قوای محرکه آن کاملا به پژو متکی بود. پس آن‌طور - خودروبر سنندج - که تاکید می‌شود، سمند را نمی‌توان مثل دنا و رانا خودروی ملی دانست؟ اتفاقا سمند هم خودروی ملی به‌شمار می‌رود. اساسا اگر مالکیت معنوی یک خودرو متعلق به یک کشور باشد، آن را خودروی ملی می‌دانند. وقتی خودرویی ملی باشد، هر تغییری می‌تواند روی آن - خودروبر سنندج - اعمال شود. در مورد سمند همین‌طور بود. ما این خودرو را هرطور که می‌خواستیم، می‌توانستیم تغییر دهیم. در‌حالی‌که در مورد پژو - خودروبر سنندج - این اتفاق - خودروبر سنندج - نمی‌توانست رخ دهد. چون پژو تاکید دارد مالکیت معنوی (Intellectual Property یا IP) خودرو به این شرکت متعلق است. به همین دلیل کوچک‌ترین تغییرات باید با موافقت و مجوز این شرکت انجام می‌شد. در‌حالی‌که این موضوع در مورد سمند مصداق نداشت. به این ترتیب بهترین تعریف موجود - خودروبر سنندج - در مورد «خودروی ملی» چیست؟ خودروی ملی آن چیزی نیست که همه تصور می‌کنند. اینکه تمام قطعات و صفر تا صد تولید خودرو در یک کشور انجام شود، کاملا اشتباه - خودروبر سنندج - است و صرفه - خودروبر سنندج - اقتصادی ندارد. برای مثال در حال حاضر برخی قطعات خودروهای - خودروبر سنندج - فورد، جنرال‌موتورز و... در کشورهایی مانند چین و کره‌جنوبی تولید می‌شوند. کشوری مانند چین - خودروبر سنندج - قطعات باکیفیت را با قیمت پایین‌تر از سایر کشورها تولید و به دنیا عرضه می‌کند، در حالی که مالکیت و طراحی قطعه متعلق به شرکت‌های اصلی مانند فورد یا جنرال‌موتورز و... است. آیا این امکان وجود دارد که - خودروبر سنندج - یک کشور هم با شرکای خارجی همکاری و هم مالکیت معنوی محصول را از آن خود کند؟ حساسیت اصلی ما دقیقا همینجاست. - خودروبر سنندج - اگر ما دنبال قراردادهای خارجی هستیم، باید توجه داشته باشیم که سمت‌وسوی این قراردادها در این جهت باشد که مالکیت معنوی - خودروبر سنندج - و طراحی خودروها و قطعات آنها متعلق به خودمان باشد. اگرچه ممکن است مجبور باشیم یک‌سری از قطعات را هم از خارج تهیه کنیم که این موضوع هیچ ایرادی ندارد. البته اگر قابلیت ساخت و توجیه فنی و اقتصادی وجود داشته باشد، اولویت - خودروبر سنندج - مصرف با - خودروبر سنندج - قطعات ساخت داخل است. مساله مهم دیگر این است که وقتی سایت تولیدی برای تولید یک قطعه راه‌اندازی می‌شود، تولید تنها وقتی توجیه خواهد داشت که در یک تیراژ خاص، در سال باشد. اینجا باید این موضوع بررسی شود که آیا ما برای این میزان تولید در - خودروبر سنندج - کشور نیاز و تقاضا داریم؟ در واقع ما برای اینکه به توسعه محصول برسیم، باید قید یک‌سری از قراردادهای مونتاژ خارجی را بزنیم. بنابراین قراردادهای خارجی که در جهت طراحی محصول، قطعه و در نهایت انتقال تکنولوژی که به مالکیت معنوی محصول ایرانی منجر خواهد شد مطلوب و موردنظر است. چرا داشتن یا به دست آوردن مالکیت معنوی محصولات در خودروسازی تا این حد مهم است؟ به دلیل تجربه‌های گذشته - خودروبر سنندج - که در زمینه شراکت با - خودروبر سنندج - تولیدکنندگان فرانسوی داشتیم. ما در زمینه پژو، تجربه‌ای داریم که نباید فراموش کنیم. از ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۱ که پژو ایران‌خودرو را ترک کرد، نزدیک ۲۰ میلیارد دلار در ایران - خودروبر سنندج - فروش داشت، در حالی که یک سنت در کشور ما سرمایه‌گذاری نکرده بود. دلیل این میزان وابستگی پس از سال‌ها تولید داخل این خودرو چه بود؟ وقتی یک شرکت فرانسوی خودرویی را معرفی می‌کند، اولین قطعاتی که برای خودکفایی به ما می‌دهد، قطعات ریخته‌گری است. برای تولید این بخش تقریبا بنابه‌ دلایلی که ذکر خواهد شد، همکاری خوبی صورت می‌گیرد و نقشه‌ها و مدارک‌های لازم را به تولیدکننده می‌دهند، اما طراحی را در اختیارش نمی‌گذارند. یک مثال برای این حرکت، تولید قطعات ریخته‌گری مانند بلوک‌سیلندر است. تولید قطعات ریخته‌گری در اروپا با مشکلاتی مانند آلایندگی زیست‌محیطی، مصرف انرژی و کارگر مواجه است. - خودروبر سنندج - برای همین، اولین قطعه‌ای که برای خودکفا شدن در تولید به ما می‌دهند، همین‌ قطعات ریخته‌گری است. این - خودروبر سنندج - در حالی است که هیچ‌گاه اجازه خودکفا شدن در تولید قطعاتی مانند EMS، ECU، انژکتور، دریچه تراتل و... را نمی‌دهند. خودکفایی در تولید قطعه‌ای مثل بلوک‌سیلندر چه فرقی با خودکفایی در تولید انژکتور، ECU و... دارد؟ وزن یک بلوک‌سیلندر حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم است که قیمت آن به نهایتا ۸۰ یورو می‌رسد. در مقابل وزن ECU (یکی - خودروبر سنندج - از اجزای EMS) کمتر از ۵۰۰ گرم است اما به ارزش ۱۰۰ یورو که اتفاقا در زمره قطعاتی با تکنولوژی های‌تک هم به‌شمار می‌رود. یا مثلا یک انژکتور تقریبا ۷ یورو ارزش دارد با وزن کمتر از ۱۰۰ گرم. هر شرکتی باشد همین کار - خودروبر سنندج - را می‌کند. اجازه خودکفایی در تولید قطعاتی مانند بلوک‌سیلندر را به کشور طرف قرار‌داد می‌دهد و بخش تکنولوژیک و پیشرفته را که ارزش افزوده زیادی دارد برای خود نگاه می‌دارد. تولیدکنندگان داخلی - خودروبر سنندج - تلاشی برای به‌دست آوردن تکنولوژی تولید یا طراحی این قطعات انجام داده‌اند؟ بله. برای مثال ما نقشه تولید قطعات متوسط مثل میل‌لنگ، میل بادامک یا صفحه کیلومتر را که از خودروساز گرفته بودیم، به قطعه‌ساز می‌دادیم. سازنده ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کرد، از فرانسه و از همان شرکت‌هایی که خودروساز فرانسوی را معرفی می‌کرد، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید می‌خرید و یک نمونه تولید می‌کرد. این نمونه با - خودروبر سنندج - دستورالعمل‌های بسیار سختگیرانه برای تست می‌رفت. ما طبق همین دستورالعمل‌ها نمونه را تست می‌کردیم و به آن تاییدیه می‌دادیم. بعد یک کارشناس از طرف شرکت اصلی(خارجی) حضور داشت که بررسی می‌کرد تولید این قطعه‌ای که نمونه‌اش در ایران - خودروبر سنندج - تولید شده است، آیا در کشور خودش صرفه و توجیه دارد یا خیر؟ واقعیت این است که اگر تولید در کشور خودش به‌صرفه بود، هرگز به نمونه - خودروبر سنندج - تولید ایران تاییدیه نمی‌داد و تمام آن سرمایه‌گذاری هنگفت هم بی‌نتیجه می‌ماند و برعکس. بنابراین گرفتن طراحی‌ها یا رسیدن به توان تولید و خودکفا شدن در این زمینه، هنگام همکاری با یک شریک خارجی اتفاقی غیر ممکن به نظر می‌رسد. در دنیای امروز خودکفایی آن‌طور که در چین اجرا می‌شود، معنی دارد. به این شکل که شرکتی مثل پژو آنجا خط تولید ایجاد می‌کند، در حالی که این کشور چین است که برای پژو تکلیف تعیین می‌کند و می‌گوید خط تولید را خودشان راه‌اندازی کنند و اجبارا باید قطعات در داخل چین تولید شوند. پژو هم برای فعالیت در چین، راهی جز پذیرش شروط ندارد. باید - خودروبر سنندج - پذیرفت که شرکت‌های خارجی تنها به دنبال بازار فروش خودرو در ایران هستند، - خودروبر سنندج - نه خودکفایی و اشتغال. سوال اینجاست که آیا با مونتاژ به رشد اقتصادی خواهیم رسید؟ همانطور که می‌دانیم با افزایش درآمد - خودروبر سنندج - ملی به افزایش رشد اقتصادی پیش‌بینی‌شده در برنامه‌های دولت خواهیم رسید و مهم‌ترین فاکتور در افزایش درآمد ناخالص ملی افزایش - خودروبر سنندج - اشتغال و بهره‌وری - خودروبر سنندج - است؛ مونتاژی که به اشتغال ضربه می‌زند و افزایش بهره‌وری ندارد به افزایش درآمد ملی کمک خواهد کرد یا بر‌عکس. اگر این قراردادها به شرط ارزآوری و صادرات ۳۰درصد محصولات و بالاتر از آن بسته - خودروبر سنندج - شود، - خودروبر سنندج - باز هم چنین مخالفت جدی در مورد آن وجود دارد؟ نخست باید توجه کنیم که مونتاژ یا حتی CKD‌کاری، چقدر در کشور ارزش افزوده دارد. باید ۷۰ - خودروبر سنندج - درصد بازارمان را - خودروبر سنندج - در اختیار خودروهای مونتاژ قرار دهیم که ۳۰ درصد محصولات صادر شود. اما تا ابتدای دهه ۷۰ صنعت قطعه‌سازی در ایران وجود نداشت. در حال حاضر ۲۰۰۰ واحد قطعه‌ساز در کشور داریم که حدود ۷۰۰ قطعه‌ساز با ساپکو و تعدادی هم - خودروبر سنندج - با سازه‌گستر، مگاموتور و... قرارداد دارند و حدود ۴۰۰ هزار نفر در - خودروبر سنندج - این واحدها مشغول به کار هستند. به این ترتیب با مونتاژ خودروهای شرکت‌های - خودروبر سنندج - خارجی، در چند سال آینده قطعه‌سازی خودمان را نابود می‌کنیم. ۷۰ درصد بازار کشور را در اختیار خارجی‌ها قرار می‌دهیم - خودروبر سنندج - که ۳۰ درصد صادر شود. فکر می‌کنید - خودروبر سنندج - برای ما چقدر سود دارد؟ در حال حاضر یکی از خودروهای جدیدی را که قرار است در آینده نزدیک به بازار بیاید، تصور کنید. مثلا قیمت این خودرو در اروپا ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو است. لیست قیمتی که برای قطعات CKD در اختیار شرکت ایرانی قرار می‌گیرد، حدود ۱۰ هزار یورو است. ۳ تا ۵ هزار یورو باقی می‌ماند که هزینه رنگ، مونتاژ و... است. تولیدکننده چقدر می‌خواهد در مونتاژ محصول سود کند؟ ضمن اینکه ما از دو جهت ضرر می‌کنیم. اول اینکه ۷۰درصد بازار را به شرکت خارجی می‌دهیم، دوم اینکه خودروسازی خودمان را که - خودروبر سنندج - در این سال‌ها شکل‌گرفته است، نابود می‌کنیم. باید توجه داشته باشیم که مثلا در کشوری مثل چین که با شرکای خارجی زیادی همکاری می‌کند، بیشترین سود و اشتغال در تولید قطعات و مجموعه‌هاست، نه مونتاژ محصولات شرکت‌های خارجی. کشورهای پیشرو در صنعت خودرو - خودروبر سنندج - نیز در ارتباط با شرکای خارجی خود با چنین چالش‌هایی مواجه هستند؟ به - خودروبر سنندج - طور کلی روش شرکت‌هایی که درباره آنها توضیح داده شد، وابسته نگاه داشتن صنعت خودروی ایران به خود و اعمال سیاست وابستگی - خودروبر سنندج - با اجرای پروژه‌های جدید و مستمر است، به طوری‌که خودروسازی کشور چاره‌ای - خودروبر سنندج - جز پیروی از استراتژی آنها نداشته باشد. بررسی صنعت خودروی سایر کشورها مانند کره‌جنوبی نشان می‌دهد این کشورها هرگز به دنبال - خودروبر سنندج - مونتاژکاری نبود‌ه و دقیقا با اهتمام به نیرو و توان داخلی، آن هم تنها با توسعه برند داخلی به جایگاه فعلی دست - خودروبر سنندج - پیدا کرده‌اند. شاید این سوال پیش آید که تکلیف شریک خارجی - خودروبر سنندج - و نحوه استفاده از شرکای خارجی چه می‌شود؟ کشور کره‌جنوبی از شرکای خارجی در تقویت صنعت، تنها در بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی برای طراحی و ساخت خودرو استفاده کرد. این کشور به دلیل تمرکز بر برندسازی - خودروبر سنندج - و توسعه محصول به نام خود، تنها از تجربه سایر کشورها استفاده کرده است. در همین راستا ما نیز باید از مونتاژ سایر برندها پرهیز و با تمام قوا برای طراحی و ساخت خودرو به نام خود تلاش کنیم. اگر چه ممکن است در این مسیر از تجربیات سایر شرکت‌های طراح - خودروبر سنندج - و سازنده خودرو استفاده کنیم ولی طی کردن این مسیر گام‌های اساسی در بومی‌سازی و استفاده - خودروبر سنندج - حداکثری از توان نیروهای داخلی و در درازمدت عدم وابستگی اساسی را در پی خواهد داشت. برداشتن گام‌های اساسی در بومی‌سازی و آنطور که اشاره کردید، استفاده حداکثری از توان نیروهای داخلی، چگونه امکان‌پذیر است؟ با توجه به حجم فارغ‌التحصیلان - خودروبر سنندج - عالی از دانشگاه‌ها، جهت کاهش بیکاری، وجود تجربه بیش از دو دهه مونتاژکاری و با - خودروبر سنندج - وجود سازندگان قطعات و مجموعه‌های باتجربه در سطح جهانی، صنعت خودروی ایران برای رسیدن به توسعه مد‌نظر مردم و مسئولین به نقشه جامع طراحی و خودکفایی محصولات با برند ایرانی نیاز دارد، نه استراتژی مونتاژ محصولات دیگران. اگر به توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شده در صنعت قطعه‌سازی توجه کنیم قطعا در سیاست‌های خود بازنگری خواهیم کرد. بخش چهارم این گفت‌وگو را هفته آینده در همین صفحه بخوانید.
اولين صفحه   -  خودرو سوار سمنان   -   جرثقیل یدک کش سمنان   -   چرخگیر سمنان   -   امداد خودرو سنگان   -   امداد خودرو سیار سنگان   -   خودروبر سنگان   -   یدک کش سنگان   -   حمل خودرو سنگان   -   حمل ماشین سنگان   -   کفی سنگان   -   کفی خودروبر سنگان   -   جرثقیل خودروبر سنگان   -   نیسان خودروبر سنگان   -   نیسان یدک کش سنگان   -   ماشین بر سنگان   -   خودرو سوار سنگان   -   جرثقیل یدک کش سنگان   -   چرخگیر سنگان   -   امداد خودرو سنندج   -   امداد خودرو سیار سنندج   -   خودروبر سنندج   -   یدک کش سنندج   -   حمل خودرو سنندج   -   حمل ماشین سنندج   -   کفی سنندج   -   کفی خودروبر سنندج   -   جرثقیل خودروبر سنندج   -   نیسان خودروبر سنندج   -   نیسان یدک کش سنندج   -   ماشین بر سنندج   -   خودرو سوار سنندج   -   جرثقیل یدک کش سنندج   -   چرخگیر سنندج   -   امداد خودرو سولقان   -   امداد خودرو سیار سولقان   -   خودروبر سولقان   -   یدک کش سولقان   -   حمل خودرو سولقان   -   حمل ماشین سولقان   -   کفی سولقان   -   کفی خودروبر سولقان   -  آخرين صفحه