خودرو سوار کوهسار

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 01240.html
بازار خودرو

افزایش نرخ سود بانکی می‌تواند لنگر مناسبی باشد برای کنترل انتظارات تورمی که در مردم ایجاد شده است

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

مهار هجوم نقدینگی به بازار خودرو با افزایش نرخ سودبانکی

به گزارش «رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو»، اقتصاد کشور در یکی، دو سال اخیر - خودرو سوار کوهسار - صحنه تصمیمات مهمی بوده است - خودرو سوار کوهسار - که به عقیده کارشناسان یا درست اجرا نشده‌اند یا از اساس تصمیمات اشتباهی بوده‌اند. یکی از این تصمیمات، بحث مربوط به - خودرو سوار کوهسار - کاهش نرخ سود بانکی است. سود بانکی - خودرو سوار کوهسار - با هدف افزایش عرضه تسهیلات - خودرو سوار کوهسار - بانکی به بخش تولید و در مجموع به منظور کمک به تولید کاهش یافت، اما این - خودرو سوار کوهسار - موضوع نه‎تنها به تولید در کشور کمکی نکرد، بلکه مردم با خروج پول‌هایشان از بانک‌ها و سرریز کردن آن به بازارهایی مانند خودرو، سکه و ارز سبب ایجاد تقاضای کاذب در این بخش شدند. تا جایی‌که اقتصاددان‌ها، نقدینگی سرگردان را بلای جان اقتصاد کشور می‎دانند.

در کنار این موارد، افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها و در نتیجه افزایش تورم، باعث شدند مردم هجوم بیشتری به سمت تبدیل پولشان به کالایی که در درازمدت قدرت خرید و حفظ سرمایه برای آن‌ها ایجاد می‌کند، داشته باشند. اما این‎که چرا خودرو در این بخش برای مردم جذاب شده و در این شرایط بانک‌مرکزی چگونه می‌تواند به کمک بازار خودرو، - خودرو سوار کوهسار - سکه و ارز و... بیاید، موضوعی است که با کامران ندری، اقتصاددان در میان گذاشتیم.

ندری فشارها بر بانک مرکزی به‌منظور جلوگیری از افزایش نرخ - خودرو سوار کوهسار - سود بانکی را - خودرو سوار کوهسار - یکی از دلایل هجوم به بازارهای دیگر می‌داند و معتقد است برای حل این مشکل باید افزایش نرخ سود بانکی به‌عنوان لنگری در راستای مهار کنترل انتظار تورمی که در مردم ایجاد شده به‌کار گرفته شود، انتظار تورمی که مردم را - خودرو سوار کوهسار - به سمت خرید - خودرو سوار کوهسار - خودرو سوق داده است.

چرا با ‌وجود افزایش قیمت خودرو، همچنان تقاضا برای آن بسیار زیاد است؟ به لحاظ اقتصادی چرا خودرو تا این حد برای - خودرو سوار کوهسار - مردم جذابیت دارد؟ چرا خرید خودرو - خودرو سوار کوهسار - به در اختیار داشتن پول ارجحیت یافته است؟

مساله اصلی، انتظارات تورمی است. تصور مردم این بوده که تورم برای سال آینده بالاست. وقتی در سال جاری تورم بسیاری بالا ایجادشده و تورم نقطه‌ به نقطه به 50درصد رسیده، طبیعی است مردم این‌گونه تصمیم‌گیری کنند. البته تورمی که مردم با خرید کالاها به‎صورت روزانه احساس می‌کنند، بیش‌از این 50درصد است. بنابراین انتظار تورمی در اقتصاد کشور شکل گرفته و طبیعی است مردم سرمایه‌های خود را تبدیل به دارایی‌های غیر ریالی مانند خودرو کنند.

یعنی این‎که مردم، خودرو - خودرو سوار کوهسار - را برای سرمایه‎گذاری انتخاب می‌کنند، به دلیل محدود بودن میزان سرمایه‌شان است؟

بله؛ خرید و - خودرو سوار کوهسار - فروش در بخش مسکن توان مالی بسیار بالایی می‌خواهد. یعنی برای خرید خانه‌های کوچک هم باید نیم‌میلیاردتومان هزینه کرد. کسانی که سرمایه‌ محدودتری دارند، سراغ بازار - خودرو سوار کوهسار - طلا و ارز می‌روند. اما خودرو ویژگی‌هایی دارد که برای مردم جذاب است.

راهکار اصلی برای برون‎رفت از این وضعیتی که برای بازاری مانند خودرو اتفاق افتاده است‌، چیست؟ از نظر علم اقتصاد، بانک‌مرکزی در چنین شرایطی باید چه راهکاری را در پیش بگیرد؟

برای من جای تعجب دارد که چرا در این شرایط بانک‌مرکزی، سیاست مناسبی را درخصوص افزایش نرخ‌های سود بانکی اعمال نمی‌کند. البته بانک‌مرکزی نگرانی‌هایی دارد اما در شرایط فعلی پایین بودن نرخ - خودرو سوار کوهسار - سود بانکی، جذابیت خرید دوچندان خودرو و کالاهایی از این قبیل را افزایش داده است.

طبعا هر کسی به - خودرو سوار کوهسار - اندازه وسعی که دارد سراغ دارایی خاصی می‌رود. به‌طور معمول کسانی که سرمایه‌ای - خودرو سوار کوهسار - کمتر 100‌میلیون‌تومان دارند - خودرو سوار کوهسار - سراغ خرید - خودرو سوار کوهسار - خودروهای داخلی می‌روند. اما درمجموع می‌توان گفت در کشور ما انتظارات تورمی مدیریت نمی‌شود. تنها - خودرو سوار کوهسار - ابزار انتظار تورمی در اقتصاد - خودرو سوار کوهسار - کشور نرخ ارز است.

در ماه‌هایی که قیمت ارز ثبات داشته، نرخ تورم هم کاهش پیدا کرده است. فعلا تنها لنگر مهار تورم نرخ ارز بوده که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها کنترل آن از دست ما خارج است. به‌نوعی مانند سال‌های گذشته بانک مرکزی توانایی کنترل نرخ ارز را ندارد.

بانک مرکزی باید از ابزارهای دیگری برای کنترل تورم استفاده کند. افزایش نرخ سود بانکی در واقع می‌تواند لنگر مناسبی برای کنترل انتظارات تورمی و جلوگیری - خودرو سوار کوهسار - از ورود بی‌حساب به بازار خودرو و تبدیل پول به خودرو باشد.

بسیاری از کشورها با افزایش نرخ سود کنترل اقتصاد را به دست گرفته‌اند. اما بانک مرکزی این قضیه را چندان جدی نگرفته است. متاسفانه این متغیر نرخ سود - خودرو سوار کوهسار - هم مانند بسیاری از متغیرهای - خودرو سوار کوهسار - کلیدی اقتصاد تحت‌تاثیر فشارهای سیاسی قرار می‌گیرد. هر - خودرو سوار کوهسار - وقت قرار - خودرو سوار کوهسار - است این نرخ افزایش پیدا کند، مسئولان سیاسی کشور یک جریان اعتراضی ایجاد می‌کنند و مانع می‌شوند. نرخ سود مانند نرخ ارز کالاهای اساسی خیلی در اختیار بانک مرکزی نیست.
 
پس عملکرد بانک‌مرکزی در بازاری مانند خودرو تاثیرگذار بوده است؟

بله؛ طبعا نه‎تنها در بازار خودرو بلکه در همه بازارها این عملکرد تاثیرگذار است. وقتی صحبت از انتظار - خودرو سوار کوهسار - تورمی می‌شود، هرکس بسته به توان خود و - خودرو سوار کوهسار - ملاحظاتی که دارد به بازارهای مختلف ازجمله خودرو ورود می‌کند. به‌عنوان مثال فردی می‌گوید من با خرید خودرو هم ارزش پول خودم را در دراز مدت حفظ کرده و هم از این خودرو استفاده می‌کنم. این مساله را درخصوص خرید طلا یا سکه نمی‌بینیم. یعنی فرد با خرید طلا تنها حفظ ارزش دارایی کرده است و نمی‌تواند مانند خودرو از - خودرو سوار کوهسار - آن هم - خودرو سوار کوهسار - استفاده ببرد. پس این مزیت خرید خودرو است که هم می‌توان از آن استفاده کرد و هم می‌توان در آینده با قیمت مناسب آن را فروخت.

به نظر شما   وضعیت به این معناست که مردم نیاز به خرید دارند؟

خیر؛ این - خودرو سوار کوهسار - شرایط اصلا طبیعی نیست و مردم به‌دلیل احتیاج نیست که سراغ خرید خودرو یا موارد این‎چنینی می‌روند. آن‌ها نگران تورم آتی - خودرو سوار کوهسار - هستند و همه می‌دانند که ریال نمی‌تواند این قدرت خرید را حفظ کند. 

آیا این تبدیل پول به کالا برای حفظ قدرت خرید در آینده ممکن است - خودرو سوار کوهسار - برای مردم مشکل ایجاد کند؟

- خودرو سوار کوهسار -

به‎هرحال تضمینی برای تبدیل پول وجود ندارد. به‌عنوان مثال ممکن است در آینده اتفاقی در اقتصاد - خودرو سوار کوهسار - کشور به‌وجود بیاید که بازار خودرو راکد شود. اما هیچ‌کس تصور این را‎که در آینده قیمت خودرو نزولی شود، ندارد. یعنی همه با خودشان می‌گویند که به اندازه استهلاک از خودرو استفاده کرده‌اند و چه‎بسا با قیمت بالاتر به فروش برسانند. اما در مورد ریال، مساله این است که روزبه‎روز - خودرو سوار کوهسار - ارزش آن کم می‌شود.

خریداران خودرو با خودشان می‌گویند حتی اگر نفعی نبریم، حداقل حفظ ارزش کرده‌ایم و ارزش پولمان حفظ شده است. کاری که باید انجام شود این است که انتظار تورمی - خودرو سوار کوهسار - را که در - خودرو سوار کوهسار - ذهن مردم ایجاد شده است، باید کنترل شود. - خودرو سوار کوهسار - اما همان‎طور - خودرو سوار کوهسار - که گفتم ما برای کنترل انتظار تورمی هیچ لنگر مناسبی نداریم.

جا دارد نرخ سود را که از این منظر بنگریم. وقتی بحث افزایش نرخ سود بانکی می‌شود، معمولا سیاستمداران بحث افزایش هزینه تولید را مطرح می‌کنند، درحالی‌که نرخ سودبانکی کارکردهای دیگری هم دارد. متاسفانه به‌دلیل پایین بودن سواد اقتصادی برخی سیاستمداران و نگاه - خودرو سوار کوهسار - پوپولیستی به اقتصاد ما توانایی استفاده از ابزار سود بانکی برای مهار تورم انتظاری را نداریم.

این‎که قیمت خودرو - خودرو سوار کوهسار - آزادشده و - خودرو سوار کوهسار - با قیمت حاشیه بازار به فروش - خودرو سوار کوهسار - می‌رسد به لحاظ اقتصادی چقدر به خودروسازان کمک می‌کند؟ این مورد در آینده صنعت خودرو چه تاثیری خواهد - خودرو سوار کوهسار - گذاشت؟

به‌نظر من، خودروسازان مشکلات ساختاری دارند. اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد، در سطح کلان به‌نفع اقتصاد نیست. ممکن است در کوتاه‎مدت یک گروه خاصی از این نوسانات قیمت نفع ببرند. اما درمجموع تحولاتی که می‌بینید به نفع اقتصاد نیست و احتمال این‎که بازار خودرو با یک رکود جدی مواجه شود، خیلی بالاست. نه فقط بازار خودرو بلکه کل اقتصاد با یک رکود همراه تورم مواجه خواهد شد. - خودرو سوار کوهسار - شکل حاد آن مانند اتفاقی بوده که درحال‎حاضر - خودرو سوار کوهسار - برای ونزوئلا رخ داده است. 

- خودرو سوار کوهسار -

ما در نقطه آغاز  بحران هستیم. بنابراین چنین شرایطی اصلا به نفع اقتصاد کشور نیست. در بحران قبلی که سال 91 رخ داد و ابعاد کوچک‌تری نسبت‌به بحران فعلی داشت، تا چندسال ما مشکل رکود داشتیم. مشکل خودروسازی ما مشکل ساختاری است و با آزادسازی‌ قیمت مساله اصلی آن‌ها حل نخواهد شد.

البته آزادسازی قیمت خودرو کمک می‌کند در کوتاه‎مدت این شرکت‌ها به حیات خود ادامه دهند. اما فقط در همین حد می‌تواند به خودروسازی‌ها کمک کند و در بلندمدت مشکلات ساختاری قبلی‌ آن‌ها عمیق‌تر هم خواهد شد.

بحث جدیدی درخصوص واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی مطرح شده است. آیا واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی می‌تواند گره از مشکلات خودروسازان بگشاید؟

بعید می‌دانم. نخست‌ آن‌که بخش خصوصی در ایران - خودرو سوار کوهسار - به‌دلیل این‎که نهادهایی که باید فعالیت - خودرو سوار کوهسار - بخش خصوصی را نظارت و مدیریت کند، بسیار ضعیف هستند. ضمن این‎که بخش خصوصی هم توان این را که بخواهد از پس مشکلات برآید، ندارد. مگر این‎که ما بتوانیم آن نهادها را تقویت کنیم. به هزار و یک دلیل هزینه تولید در اقتصاد ما بالاست.

بهره‌وری در - خودرو سوار کوهسار - اقتصاد کشور ما بسیار پایین است و نوآوری اصلا اتفاق نمی‌افتد. دنیا الان با اتکا به نوآوری و بهره‌وری درحال پیشرفت است و - خودرو سوار کوهسار - ما چنین چیزی را در اقتصادمان نداریم. - خودرو سوار کوهسار - یعنی به‎گونه‌ای حرکت‌ نکرده‌ایم که اقتصادی بالنده، شکوفا و روبه‌رشد داشته باشیم.

- خودرو سوار کوهسار -
اولين صفحه   -  کرایه نیسان خودروبر کوهسار   -   قیمت نیسان خودروبر کوهسار   -   مبلغ نیسان خودروبر کوهسار   -   تعرفه نیسان خودروبر کوهسار   -   شماره تماس نیسان خودروبر کوهسار   -   خدمات نیسان خودروبر کوهسار   -   نیسان یدک کش کوهسار   -   کرایه نیسان یدک کش کوهسار   -   قیمت نیسان یدک کش کوهسار   -   مبلغ نیسان یدک کش کوهسار   -   تعرفه نیسان یدک کش کوهسار   -   شماره تماس نیسان یدک کش کوهسار   -   خدمات نیسان یدک کش کوهسار   -   ماشین بر کوهسار   -   کرایه ماشین بر کوهسار   -   قیمت ماشین بر کوهسار   -   مبلغ ماشین بر کوهسار   -   تعرفه ماشین بر کوهسار   -   شماره تماس ماشین بر کوهسار   -   خدمات ماشین بر کوهسار   -   خودرو سوار کوهسار   -   کرایه خودرو سوار کوهسار   -   قیمت خودرو سوار کوهسار   -   مبلغ خودرو سوار کوهسار   -   تعرفه خودرو سوار کوهسار   -   شماره تماس خودرو سوار کوهسار   -   خدمات خودرو سوار کوهسار   -   جرثقیل یدک کش کوهسار   -   کرایه جرثقیل یدک کش کوهسار   -   قیمت جرثقیل یدک کش کوهسار   -   مبلغ جرثقیل یدک کش کوهسار   -   تعرفه جرثقیل یدک کش کوهسار   -   شماره تماس جرثقیل یدک کش کوهسار   -   خدمات جرثقیل یدک کش کوهسار   -   چرخگیر کوهسار   -   کرایه چرخگیر کوهسار   -   قیمت چرخگیر کوهسار   -   مبلغ چرخگیر کوهسار   -   تعرفه چرخگیر کوهسار   -   شماره تماس چرخگیر کوهسار   -   خدمات چرخگیر کوهسار   -  آخرين صفحه