جرثقیل خودروبر مرکزی

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 10734.html

در چند سال اخیر حمایت‌های غیرتعرفه‌ای و اولویت دادن به برخی کالاها موجب شد فضای بیشتری در اختیار قاچاقچیان قرار گیرد، چراکه تقاضای بازار از بین نرفته و تنها عرضه ممنوع شده است

۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

تعرفه واردات قطعات خودرو در ایران بالاتر از جهان

به - جرثقیل خودروبر مرکزی - گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ، در سال‌های اخیر بحث کیفیت - جرثقیل خودروبر مرکزی - خودروهای تولید داخل و چرایی پایین بودن سطح کیفی آنها به یکی از بحث‌برانگیزترین مباحث میان تولیدکنندگان، قطعه‌سازان وکارشناسان تبدیل شده است. همچنان - جرثقیل خودروبر مرکزی - نیز - جرثقیل خودروبر مرکزی - این قصه ادامه دارد و یادآور قضیه مرغ و تخم‌مرغ است.

در این میان هریک از طرفین نیز سعی - جرثقیل خودروبر مرکزی - در برائت خود و متهم کردن دیگری دارد. غافل از اینکه این نزاع علاوه‌بر افزایش فاصله صنعت خودروی کشور با استانداردهای جهانی و رسیدن به جایگاه مناسب باعث - جرثقیل خودروبر مرکزی - آسیب‌های شدید جانی و مالی به مصرف‌کنندگان نیز شده است.

[caption id="attachment_194984" align="aligncenter" width="550"]جرثقیل خودروبر مرکزی تعرفه واردات قطعات خودرو در ایران بالاتر از جهان[/caption]

از سوی دیگر برخی کارشناسان اعتقاد دارند اقبال گسترده به خودروهای اقتصادی تولید چین نیز ریشه در همین مساله دارد. موضوع قاچاق کالا که در این گفت‌وگو قطعات خودرو است، به‌نوعی معلول شرایط اقتصادی و عواملی است که منجر به شکل‌گیری پدیده‌ای شوم - جرثقیل خودروبر مرکزی - به نام قاچاق قطعات یدکی می‌شود.

البته در این باره کم صحبت نشده است. اما به‌نظر می‌رسد کمتر به عوامل اقتصادی آن پرداخته شده باشد. همان‌طور که اشاره شد. این موضوع را - جرثقیل خودروبر مرکزی - با - جرثقیل خودروبر مرکزی - دکتر مرتضی افقه، استاد اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در میان گذاشتیم.

در سال‌های اخیر - جرثقیل خودروبر مرکزی - بحث قاچاق که در این گفت‌وگو - جرثقیل خودروبر مرکزی - با تاکید بر قطعات - جرثقیل خودروبر مرکزی - خودرو است، به یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها و معضل‌های صنعت خودروی کشور بدل شده است. با توجه به حجم تولیدکنندگان و قوانین موجود، چرا همچنان با این پدیده مواجه هستیم؟ به نظر من این پدیده، غیر از عوامل عمومی که اصولا برای قاچاق در نظر می‌گیرند، ریشه در اقتصاد و نحوه نگاه به آن در کشور دارد که می‌توان از منظر اقتصادی - جرثقیل خودروبر مرکزی - به این موارد اشاره کرد؛ یکی از عمده دلایل قاچاق کالا، پرداخت یارانه‌های گسترده برای کالاهای اساسی به مصرف‌کننده داخلی است.

این عامل موجب اختلاف قیمت کالای مصرفی در داخل و خارج از کشور می‌شود و به تبع آن کالا از - جرثقیل خودروبر مرکزی - کشور ارزان به کشور گران قاچاق می‌شود.

بیشتر مناطق مرزی بنا به‌دلایلی متعدد در کشورها، از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند. بدیهی است که در صورت تداوم این وضعیت، افراد برای تامین نیازهای خود به فعالیت و شغل‌هایی هرچند کاذب روی می‌آورند. وجود مرزهای گسترده جغرافیایی مناسب، در کنار همسایگان دارای نظام‌های تقریبا بی‌ثبات و نیز وجود مبادی مختلف و شیوه‌های متنوع قاچاق، ایجاد امکان ورود کالای قاچاق، دامنه و - جرثقیل خودروبر مرکزی - گسترش این معضل را افزایش داده و مقابله با آن را دشوار کرده است.

وجود جمعیت قابل‌توجه بیکار در ایران از‌جمله عوامل گرایش به قاچاق - جرثقیل خودروبر مرکزی - به حساب می‌آید. همچنین باید به نبود سیاستگذاری مناسب در الگوی مصرف اشاره کنم.

یکی از مهم‌ترین زمینه‌های پیدایش قاچاق کالا در کشور ما تمایل مصرف‌کنندگان و تغییر الگوی مصرف در ایران است، به‌طوری‌که کالاهای لوکس در سبد مصرف خانواده‌ها- حتی با درآمد پایین- نیز قرار گرفته است. اما جهت‌گیری صنعت برای پاسخگویی به این تغییرات متحول نشده است.

علاوه‌بر تصور ارزانی کالاهای خارجی، یا برتری آنها و در مواردی ناکافی بودن تولیدات داخلی یا نبود - جرثقیل خودروبر مرکزی - تولید داخلی کالایی خاص، موجب روی آوردن مردم به خرید کالاهای خارجی و البته بخشی از این نیاز با قاچاق کالا تامین می شود.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان قطعات خودرو با مشکل مالی - جرثقیل خودروبر مرکزی - مواجه هستند. علاوه‌بر این، - جرثقیل خودروبر مرکزی - برخی از آنها نیز واردکننده هستند. سیل قاچاق قطعات یدکی چه اثری بر صنعت خودرو و همچنین اقتصادی که قرار است این صنعت پیشران صنایع آن باشد، می‌گذارد؟ برمبنای محاسبات انجام‌شده از سوی کارشناسان اقتصادی، قاچاق حدود ۴ میلیارد دلار کالا در سال، - جرثقیل خودروبر مرکزی - منجر به افت ۸ درصدی تولیدات - جرثقیل خودروبر مرکزی - صنعتی می‌شود.

لذا تاثیر این پدیده بر کاهش تولید ناخالص داخلی کاملا محسوس - جرثقیل خودروبر مرکزی - است. افت تولیدات صنعتی بر اشتغال نیز اثرات نامطلوبی دارد، به عبارت دیگر قاچاق کالا یکی از عوامل تشدید‌کننده این معضل اقتصادی است.

از سوی دیگر - جرثقیل خودروبر مرکزی - برمبنای محاسبات کارشناسان اقتصادی هزینه ایجاد یک فرصت شغلی در - جرثقیل خودروبر مرکزی - ایران بالاتر از ۱۰ - جرثقیل خودروبر مرکزی - هزار دلار است. لذا با ۴ میلیارد دلار که حجم قاچاق کالا در ایران است، سالانه می‌توان ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که قاچاق کالا فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و موثر در رشد - جرثقیل خودروبر مرکزی - تولید ناخالص داخلی را از بین می‌برد.

از سوی دیگر سودآوری فزاینده قاچاق کالا برای قاچاقچیان سبب می‌شود انگیزه سرمایه‌گذاری‌های مولد نیز کاهش یابد. ضمن اینکه باید توجه داشت بیکاری به‌عنوان یکی از نتایج اصلی قاچاق کالا در جامعه، شاهراه اصلی شکل‌گیری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

بنا - جرثقیل خودروبر مرکزی - بر آمارهای به‌دست‌آمده از محاسبات کارشناسان اقتصادی به ‌ازای هر یک‌میلیارد دلار قاچاق،‌ حدود ۱۰۰هزار نفر بیکار می‌شوند.

به نظر می‌رسد مسئولان نیز به این مساله آگاه هستند و به همین دلیل جرایم و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را مصوب و اجرا کرده‌اند؟ پدیده قاچاق در همه - جرثقیل خودروبر مرکزی - جا وجود دارد و در هیچ کشوری قاچاق و تخلف - جرثقیل خودروبر مرکزی - به صفر نرسیده اما موضوع مهم این است که میل و حرکت به سمت صفر شدن و کاهش آن باشد.

در کشور ما در سال‌های گذشته به جای نگاه اقتصادی به پدیده قاچاق برخورد - جرثقیل خودروبر مرکزی - پلیسی صورت می‌گرفت و روند به این سمت و سو بوده، در حالی که مقوله قاچاق یک پدیده اقتصادی است و راه‌حل مبارزه با آن باید اقتصادی باشد، هرچند - جرثقیل خودروبر مرکزی - در روند مبارزه با - جرثقیل خودروبر مرکزی - هر جریان ناسالم، کار نهایی برخورد انتظامی است اما چون موضوع اقتصادی است، باید با - جرثقیل خودروبر مرکزی - نگاه اقتصادی با آن برخورد شود.

آیا وضع تعرفه‌ها راه‌حل اقتصادی نیست؟ یکی از - جرثقیل خودروبر مرکزی - مهم‌ترین زمینه‌های قاچاق نیاز بازار به برخی کالاهاست. کالاهایی که - جرثقیل خودروبر مرکزی - تقاضای آن در بازار وجود دارد، توسط راه‌حل قانونی و تسهیل مقررات در قوانین باید - جرثقیل خودروبر مرکزی - به گونه‌ای - جرثقیل خودروبر مرکزی - عمل شود - جرثقیل خودروبر مرکزی - تا این بازار در اختیار قاچاقچی قرار نگیرد.

در چند سال اخیر حمایت‌های غیرتعرفه‌ای و اولویت - جرثقیل خودروبر مرکزی - دادن به برخی کالاها موجب شده فضای - جرثقیل خودروبر مرکزی - بیشتری در اختیار قاچاقچیان قرار گیرد، چراکه تقاضای بازار از بین نرفته و تنها عرضه ممنوع شده است. این امر موجب شد تا تقاضا از کانال‌های غیرقانونی پاسخ داده شود.

مطابق آمارهای جهانی ایران با متوسط تعرفه ۲۶٫۶ درصد یکی از بالاترین تعرفه‌ها را در دنیا برای واردات کالا دارد. این در حالی است که بر اساس آخرین آمار، سالانه یک‌میلیارد و ‌یک‌صد میلیون دلار قاچاق - جرثقیل خودروبر مرکزی - قطعه به کشور صورت می‌گیرد.

طبیعی است که بخش عظیمی از این میزان را قطعات بی‌کیفیت تشکیل می‌دهند. همین امر موجب شده است اخیرا در مجلس نیز به‌طور غیر‌مستقیم از وجود مافیا صحبت به میان می‌آید.

نکته آخر. همان‌طور که اشاره کردم به این پدیده اقتصادی باید از منظر اقتصادی نگاه و راهکارها را بر اساس آن تدوین و اجرا کرد. به‌بیان دیگر تا زمانی که قاچاق قطعه متضمن سود بالا باشد، این پدیده ادامه خواهد داشت.

همان‌طور که تاکنون مشاهده شده است برخوردهای - جرثقیل خودروبر مرکزی - غیر‌اقتصادی نتوانسته‌اند چندان که باید و شاید مانع ورود قطعات بی‌کیفیت شوند.

نگاهی به عوامل عمومی قاچاق قطعات

ضعف ساختار و سیاست‌های تولیدی: اگر تولید کشوری از مشکلات متعدد متاثر باشد، به طوری‌که قادر نباشد همگام با - جرثقیل خودروبر مرکزی - نیازهای - جرثقیل خودروبر مرکزی - داخلی و تحولات بین‌المللی رشد - جرثقیل خودروبر مرکزی - یابد، موجبات قاچاق کالا در - جرثقیل خودروبر مرکزی - آن فراهم می‌‌شود.

بالا بودن تعرفه‌ها و وجود موانع غیرتعرفه‌ای: - جرثقیل خودروبر مرکزی - تعرفه‌های بالا و هم‌چنین حمایت‌های بیش از اندازه و غیر‌معقول که در اختیار تولیدات داخلی قرار می‌دهند، قدرت رقابت آنها را در صحنه بین‌المللی کاهش می‌دهد و به زیان مصرف‌کنندگان داخلی، قیمت را بالا نگه می‌دارد ولی مهم‌ترین اثر تعرفه‌های بالا، ایجاد و گسترش امر قاچاق است.

محدودیت‌ها: سهمیه‌بندی، محدودیت - جرثقیل خودروبر مرکزی - واردات مقابل صادرات، محدودیت واردات بدون انتقال ارز و... از عوامل بروز پدیده قاچاق است.

ممنوعیت‌های دولتی: این نوع محدودیت‌ها منوط به تصویب دولت‌هاست و دلایل آن - جرثقیل خودروبر مرکزی - حمایت از تولیدات داخلی، جلوگیری از - جرثقیل خودروبر مرکزی - اتلاف منابع ارزی، پیشگیری از تغییر الگوی مصرف، حفظ مصالح و منابع جامعه و... است.

مقررات زائد: مقررات دست‌و‌پاگیر و زائد اداری که در کشورهای مختلف هزینه تجارت رسمی را افزایش داده است، زمینه لازم برای انحراف و انجام عمل غیر‌قانونی را فراهم می‌کند.

انحصار در واردات کالا: چنانچه واردات کالا در انحصار افراد یا گروه‌های خاص باشد، - جرثقیل خودروبر مرکزی - از - جرثقیل خودروبر مرکزی - یک سو فرصت‌های اقتصادی برای - جرثقیل خودروبر مرکزی - افراد خاص فراهم می‌شود که این مساله یکی از مصادیق فساد اقتصادی است و - جرثقیل خودروبر مرکزی - از سوی دیگر قانون‌گریزی را در محرومان از امتیاز واردات کالا، برای پاسخگویی به تقاضای داخلی تقویت می‌کند.

بیکاری: از عمده دلایل قاچاق کالا در کشورهای مختلف وجود بیکاری در آن کشورهاست. افراد بیکار برای کسب درآمد رو به سمت قاچاق کالا می‌آورند.

اختلاف - جرثقیل خودروبر مرکزی - قیمت‌ها: - جرثقیل خودروبر مرکزی - فراوانی منابع،‌ تولید انبوه و... در کشورهای گوناگون موجب بروز اختلاف قیمت کالایی در آنها می‌شود و این اختلاف قیمت عاملی برای قاچاق کالا به سایر کشورهایی می‌شود که قیمت تمام‌شده کالا در آنها زیاد است.

اولين صفحه   -  یدک کش مرزن آباد   -   حمل خودرو مرزن آباد   -   حمل ماشین مرزن آباد   -   کفی مرزن آباد   -   کفی خودروبر مرزن آباد   -   جرثقیل خودروبر مرزن آباد   -   نیسان خودروبر مرزن آباد   -   نیسان یدک کش مرزن آباد   -   ماشین بر مرزن آباد   -   خودرو سوار مرزن آباد   -   جرثقیل یدک کش مرزن آباد   -   چرخگیر مرزن آباد   -   امداد خودرو مرکزی   -   امداد خودرو سیار مرکزی   -   خودروبر مرکزی   -   یدک کش مرکزی   -   حمل خودرو مرکزی   -   حمل ماشین مرکزی   -   کفی مرکزی   -   کفی خودروبر مرکزی   -   جرثقیل خودروبر مرکزی   -   نیسان خودروبر مرکزی   -   نیسان یدک کش مرکزی   -   ماشین بر مرکزی   -   خودرو سوار مرکزی   -   جرثقیل یدک کش مرکزی   -   چرخگیر مرکزی   -   امداد خودرو مرند   -   امداد خودرو سیار مرند   -   خودروبر مرند   -   یدک کش مرند   -   حمل خودرو مرند   -   حمل ماشین مرند   -   کفی مرند   -   کفی خودروبر مرند   -   جرثقیل خودروبر مرند   -   نیسان خودروبر مرند   -   نیسان یدک کش مرند   -   ماشین بر مرند   -   خودرو سوار مرند   -   جرثقیل یدک کش مرند   -  آخرين صفحه