ماشین بر اتوبان قم

جهت امداد خودرو یا حمل خودرو در قم تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 08622.html

هیوندای هر سال یا دو سال یک‌بار فیس‌لیفت و پلت‌فرمش را کامل عوض می‌کند، برای این‌است که به تیراژی که مد نظر دارد، برسد

۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

چالش جدید تولیدی و اجرایی پلت‌فرم در ایران

به گزارش اخبار - ماشین بر اتوبان قم - خودرو ، تعریف پلت‌فرم، سطح دانش فنی موجود و برآورد هزینه طراحی پلت‌فرم در کشور، موضوع میزگردی است که «دنیای خودرو» با حضور عادل پیرمحمدی، مدیرعامل سابق ساپکو به‌عنوان یکی از فعالان باتجربه صنعت خودرو و مصطفی پهلوانی، از - ماشین بر اتوبان قم - کارشناسان این حوزه و استاد دانشگاه، برگزار کرده است.

[gallery link="file" columns="2" ids="201440,201438"]

در بخش نخست این میزگرد که روز گذشته منتشر شد، پهلوانی از ادعای پیشین خود مبنی بر امکان طراحی پلت‌فرم در کشور با ۱۵ میلیارد تومان - ماشین بر اتوبان قم - توضیح داد و در مقابل، پیرمحمدی - ماشین بر اتوبان قم - با - ماشین بر اتوبان قم - اشاره به هزینه‌های جزئی طراحی پلت‌فرم در عمل - ماشین بر اتوبان قم - و اجرا، با این ادعا به مخالفت پرداخت.

در - ماشین بر اتوبان قم - ادامه گفت‌وگوهای انجام‌شده در این - ماشین بر اتوبان قم - میزگرد، هر دو کارشناس و فعال صنعت خودرو، با ارائه توضیحات و دلایل بیشتر، درباره جزئیات و چگونگی طراحی پلت‌فرم در صنعت - ماشین بر اتوبان قم - خودروی کشور صحبت می‌کنند.

[caption id="attachment_201439" align="aligncenter" width="700"]ماشین بر اتوبان قم هیوندای هر سال یا دو سال یک‌بار فیس‌لیفت و پلت‌فرمش را کامل عوض می‌کند، برای این‌است که به تیراژی که - ماشین بر اتوبان قم - مد نظر دارد، برسد[/caption]

پیرمحمدی: ما نمی‌توانیم پنج میلیون دلار برای کاردستی هزینه کنیم و بعد بگوییم استانداردها را رعایت نکردیم.

پهلوانی: منظور شما دقیقا چه استانداردهایی است؟

پیرمحمدی: فرض کنید استاندارد یا تست یورو ان‌کپ.

پهلوانی: بعد چه انتظاری از آن پلت‌فرم دارید؟

پیرمحمدی: انتظار دارم چهار ستاره را دریافت کند.

پهلوانی: می‌خواهید بدانید چهار ستاره می‌گیرد یا خیر؟ خب برای این طراحی در این پلت‌فرم چه کارهایی انجام شده است؟ این پلت‌فرم حتی یک بار به‌صورت FEA Crash آنالیز شده است؟ نشده است. مشکل ما هم همین است و من می‌گویم این مساله را در طراحی کم داریم.

پیرمحمدی: پس - ماشین بر اتوبان قم - آن - ماشین بر اتوبان قم - پلت‌فرم به درد نمی‌خورد.

پهلوانی: با شما موافقم. من هم اگر طراحی ما درست پیش می‌رفت، قبل از این‌که این پلت‌فرم بیرون بیاید، حداقل چهار شبیه‌سازی روی آن انجام می‌شد.

پیرمحمدی: من بارها در مورد این مساله صحبت - ماشین بر اتوبان قم - کرده‌ام. به گذشته هم بازنگشته‌ام. ما باید از - ماشین بر اتوبان قم - گذشته درس بگیریم و برنامه‌ریزی کنیم که در - ماشین بر اتوبان قم - آینده باید چه کاری انجام شود. من حتی در گزارشی که نوشته‌ام گفته‌ام پرایدی که الان تولید می‌شود، از پرایدی که در کره تولید می‌شد، از نظر تست تصادف نمره بالاتری می‌گیرد چون - ماشین بر اتوبان قم - بسیاری از بخش‌های آن تقویت شده است. شما یک پلت‌فرم را تعریف کردید و گفتید این کار پنج میلیون دلار هزینه می‌برد. من از شما سوال کردم طراحی پلت‌فرم؟ یعنی شامل موتور هم می‌شود؟

پهلوانی: تعریف ما از - ماشین بر اتوبان قم - پلت‌فرم با هم متفاوت است. من می‌گویم مگر ما در کل دنیا موتورساز نداریم که موتور تولید می‌کنند و طراحی استندبای دارند؟ مگر برای تویوتا شرکت فورد موتور، موتور طراحی نکرده است؟

پیرمحمدی: پول این طراحی را چه کسی می‌دهد؟

پهلوانی: همین موتور بی‌ام - ماشین بر اتوبان قم - ۱۵ را فکر می‌کنید با چه هزینه‌ای می‌توان خرید و به کشور آورد؟ اصلا نیاز - ماشین بر اتوبان قم - نیست طراحی - ماشین بر اتوبان قم - شود. CBU به شما می‌دهد. آن زنجیره تامینی که به آن - ماشین بر اتوبان قم - اشاره - ماشین بر اتوبان قم - کردم، منظورم - ماشین بر اتوبان قم - همین است.

پیرمحمدی: من در - ماشین بر اتوبان قم - مورد طراحی اولیه صحبت کردم، نه جزئیات طراحی.

پهلوانی: در حال حاضر در دنیا به طور میانگین هر سه تا پنج سال یک بار، پلت‌فرم را فیس‌لیفت می‌کنند.

پیرمحمدی: سه تا پنج سال نیست. در صنعت خودروی کشور - ماشین بر اتوبان قم - برای تولید سمند هزینه شد. این هزینه باید به تیراژ تولید آن سرشکن می‌شد. در طرح اقتصادی آن مشخص می‌شود که مثلا باید ۴۰۰ هزار سمند تولید شود تا این هزینه‌ها مستهلک شوند. به‌طور کلی در چنین طرحی گفته می‌شود هزینه چقدر بوده و تولید باید در چه تعدادی باشد که سرشکن شود و هزینه بازگردد. اگر مثلا هیوندای هر سال یا دو سال یک‌بار فیس‌لیفت و پلت‌فرمش را کامل عوض می‌کند، برای این‌است که به تیراژی که مد نظر دارد، برسد. ولی در مورد سمند، تا سال ۸۸ هنوز تولید به آن تعدادی که مدنظر بود تا هزینه‌ها مستهلک شود، نرسیده بودیم. بنابراین اولین کاری که در سال ۸۸ انجام شد، این بود که تیراژ سمند بالا برود تا هزینه‌ها مستهلک شود. بعد از این است که می‌توانیم محصولات بعدی را جایگزین کنیم. در مورد رانا و دنا هم همین است. البته در مورد رانا و دنا - ماشین بر اتوبان قم - که محصولات فیس‌لیفت هستند، بحث پلت‌فرم مطرح نیست. حالا با - ماشین بر اتوبان قم - توجه به این توضیحات، تصور کنید - ماشین بر اتوبان قم - من ۱۵ میلیارد تومان پول در اختیار شما قرار می‌دهم و از شما می‌خواهم در ایران‌خودرو یا سایپا یک محصول طراحی و تولید کنید. این ۱۵ میلیارد تومان را چگونه تقسیم می‌کنید؟ چه چیزهایی را استفاده می‌کنید، چه چیزهایی را به طراح‌ها می‌دهید و چه چیزهایی را خودتان طراحی می‌کنید؟

پهلوانی: با ۱۵ میلیارد‌تومان - ماشین بر اتوبان قم - می‌توان یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) ساخت و برای تولید فرستاد.

پیرمحمدی: نمی‌‌توان ساخت. اگر قرار است فیس‌لیفت باشد، بله. من حتی با چهار میلیارد تومان هم می‌توانم نمونه فیس‌لیفت بسازم. مالکیت معنوی (Intellectual Property) خودروی تیبا با رویکرد معنوی‌اش مربوط به کجاست؟ این پلت‌فرم استانداردها را پاس می‌کند؟

پهلوانی: اینکه آیا استانداردها را پاس می‌کند، یک بحث دیگر - ماشین بر اتوبان قم - است. - ماشین بر اتوبان قم - شما می‌دانید برای طراحی، قوای محرکه گران‌ترین بخش خودرو است ولی برای طراحی پلت‌فرم اساسا قوای محرکه باید کمترین - ماشین بر اتوبان قم - هزینه را داشته باشد چون قرار نیست خط تولید قوای محرکه خودرو را ایجاد کنید.

پیرمحمدی: هزینه‌های تست و طراحی یک ایربگ یا سیستم‌های ایمنی چقدر است؟

پهلوانی: نمی‌دانم، الان حضور ذهن ندارم و اطلاعی هم ندارم.

پیرمحمدی: کمتر از ۲۰۰ هزار دلار نیست. یعنی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان فقط هزینه تست سیستم‌های ایمنی است.

پهلوانی: شما می‌خواهید ایربگ را از اول تست کنید؟ در حالی که تامین ایربگ و چنین هزینه‌هایی بر عهده تامین‌کننده است.

پیرمحمدی: بله. ایربگ یک بار اختراع شده است ولی برای هر خودرو مجددا باید طراحی و تست شود.

پهلوانی: شما باز بحث هزینه‌های تست را مطرح می‌کنید.

پیرمحمدی: همین است دیگر.

پهلوانی: یعنی شما الان هزینه تست و طراحی را یکی می‌دانید؟

پیرمحمدی: شما هنوز سوال من را به درستی پاسخ نداده‌اید. با ۱۵ میلیارد تومان چگونه یک پلت‌فرم طراحی می‌کنید؟

پهلوانی: من - ماشین بر اتوبان قم - توضیح دادم با این مبلغ تا فاز رانینگ پروتوتایپ را طراحی می‌کنیم. اگر موافق باشید ما طرح توجیهی را هم می‌نویسیم تا با جزئیات - ماشین بر اتوبان قم - مشخص - ماشین بر اتوبان قم - شود چه میزان هزینه نیاز است.

پیرمحمدی: یعنی الان طرح توجیهی ندارید و - ماشین بر اتوبان قم - بدون آن گفته‌اید این - ماشین بر اتوبان قم - طراحی ۱۵ میلیارد تومان بیشتر هزینه ندارد؟

پهلوانی: خیر. من - ماشین بر اتوبان قم - بنابر تجربه‌ای که داشته‌ام، می‌گویم.

پیرمحمدی: - ماشین بر اتوبان قم - اگر حساب و کتاب دارید، بگویید با ۱۵ میلیارد تومان چگونه پلت‌فرم طراحی می‌کنید؟

پهلوانی: شما هزینه‌ها را بین زیرمجموعه‌ها تقسیم می‌کنید.

پیرمحمدی: شما پلت‌فرم را تعریف کردید. گفتید پلت‌فرم شامل چه جزئیاتی است. حالا بگویید اینجا ۱۵ میلیارد تومان را چه می‌کنید؟

پهلوانی: برای همان قسمت اول که شاسی است باید ببینید یک خودروساز چه چیزهایی را نیاز دارد. فقط آندر-بادی می‌خواهد و تمام است؟ تعریف ما از طراحی، با هم متفاوت است. شما اسناد فورد را ببینید و - ماشین بر اتوبان قم - اسناد کیا را هم نگاه کنید. - ماشین بر اتوبان قم - کیا در زمینه طراحی یک خودروساز ضعیف است. یک آینه بغل خودرو از دید - ماشین بر اتوبان قم - فورد فقط ۸۵۰ صفحه SDS دارد.

پیرمحمدی: کاملا - ماشین بر اتوبان قم - درست - ماشین بر اتوبان قم - است. اینها را چه کسی طراحی کرده است؟

پهلوانی: خودروساز طراحی کرده است. من همین را می‌گویم. این ۸۵۰ صفحه را طراح، طراحی می‌کند که خودروساز از آن استفاده کند.

پیرمحمدی: همین طراحی که می‌گویید چقدر هزینه می‌خواهد؟

پهلوانی: فرض کنید مجموعه‌ای - ماشین بر اتوبان قم - از اسناد با توانایی زیرساختی حداکثری کشور که برای ساخت پلت‌فرم نیاز است، طراح بخواهد در اختیار خودروساز قرار دهد. به عنوان مثال در ساخت خودرو می‌توانیم حدود ۴۰ درصد داخلی‌سازی کنیم و در بهترین شرایط فاز اول. مجموعه‌ای از اسنادی که نیاز است برای اینکه خودروساز به سادگی بتواند سراغ آن برود و بگویید این موارد را نیاز دارد - ماشین بر اتوبان قم - و - ماشین بر اتوبان قم - بر اساس آن به تامین‌کننده بگویید از روی آن کار کند و آنچه را که نیاز است، تامین کند.

پیرمحمدی: - ماشین بر اتوبان قم - شما این موارد را از کجا می‌آورید؟

پهلوانی: درس خوانده‌ایم که بتوانیم همین کارها را انجام - ماشین بر اتوبان قم - دهیم.

پیرمحمدی: از کجا می‌آورید؟ خودتان طراحی می‌کنید؟

پهلوانی: بله. بابت همین پول می‌گیریم.

پیرمحمدی: چقدر؟

پهلوانی: مجموعه این اسناد تا آخرین فاز و پایان کار و مشخص شدن کلیت طرح است و شامل استایل، PLC، طراحی مفهومی، سلکتیو دیزاین‌های زیرمجموعه‌ها می‌شود.

پیرمحمدی: شما کلی توضیح می‌دهید. در حالی‌که تاکید من این است اگر ۱۵ میلیارد تومان سرمایه در اختیار شما قرار گرفته است و با آن یک پلت‌فرم طراحی کردید، در نهایت نتیجه آخر شامل چه جزئیاتی است؟ این پول را کجاها هزینه و با این مبلغ چه می‌کنید؟

پهلوانی: دید شما، تولیدی است.

پیرمحمدی: دید تولیدی نیست، اجرایی است. شما چنین کاری نکرده‌اید و یک ایده غیر قابل اجرا ارائه می‌دهید.

پهلوانی: آنچه در دانشگاه علم و صنعت طراحی شد، حتما قابل صنعتی شدن است. چهار میلیارد تومان هزینه آن پلت‌فرم شد و الان هم در سگمنت B قابل تولید است.

پیرمحمدی: من اگر آن طرح را ببینم به - ماشین بر اتوبان قم - شما می‌گویم چقدر قابلیت اجرا دارد. مشکل همین است. دانش شما بسیار ارزشمند است اما شاید مساله این است که این تجربه را نداشته‌اید که با طراح و تولیدکننده، قرارداد طراحی قطعه و ساخت قالب را امضا کنید و از جزئیات هزینه آن اطلاع ندارید.

پهلوانی: با توجه به زیرساخت‌های کشور اگر بخواهیم یک پروتوتایپ طراحی کنیم، ۱۰ تا - ماشین بر اتوبان قم - ۱۵ میلیارد هزینه دارد. من زمان گذاشته‌ام، تحصیل کرده‌ام تا همین را بدانم که فاز - ماشین بر اتوبان قم - طراحی شامل چه جزئیاتی می‌شود. در واقع فاز طراحی را خوب و درست و حسابی متوجه شده‌ایم اما الان آن را برای خودمان - ماشین بر اتوبان قم - نگه می‌داریم. من یک ادعا کرده‌ام. شما می‌توانید بر اساس آن یک تفاهم‌نامه با من امضا کنید، به شما طرح توجیهی‌اش را بدهم، مطالعه کنید و نهایتا اگر به نظرتان همه‌چیز درست بود، قرارداد ‌ببندید. - ماشین بر اتوبان قم - البته اینکه می‌گویم من، منظورم تیم بزرگی است که با هم کار می‌کنیم. این تیم از حدود ۵۰ نفر شامل معاونت مرکز تحقیقات سایپا و ... تشکیل شده است. فکر نکنید ما افراد صفر کیلومتری هستیم که از پشت میز دانشگاه آمدیم و داریم این ادعا - ماشین بر اتوبان قم - را مطرح می‌کنیم. اصلا بحث این مسائل - ماشین بر اتوبان قم - نیست. فاز طراحی را ما با - ماشین بر اتوبان قم - این مبلغ می‌توانیم انجام دهیم. شما به من بگویید چه چیزهایی نیاز دارید، شاید بتوانیم کمتر از این صحبت‌ها هم طراحی کنیم. - ماشین بر اتوبان قم - سیستم‌ها را پارتیشن‌بندی کرده‌اید، در حالی که فاز طراحی به این سیستم پارتیشین‌بندی نمی‌شود.

پیرمحمدی: پس پلت‌فرم چگونه طراحی می‌شود؟

پهلوانی: در حال حاضر بسیاری از مدیران صنعت می‌گویند این طراحی را می‌توان در چین با سه میلیارد تومان - ماشین بر اتوبان قم - انجام داد. اما مساله‌ای که وجود دارد این - ماشین بر اتوبان قم - است که به آنها اسناد - ماشین بر اتوبان قم - را تحویل نمی‌دهند بلکه - ماشین بر اتوبان قم - یک نمونه به آنها تحویل می‌‌دهند. در - ماشین بر اتوبان قم - حالی که ما می‌گوییم اسناد را نیز به شما می‌دهیم، هر - ماشین بر اتوبان قم - موقع خواستید می‌توانید طراحی را تغییر دهید.

پیرمحمدی: من هنوز نمی‌دانم شما با ۱۵ میلیارد تومان چگونه پلت‌فرم طراحی می‌کنید؟

پهلوانی: ما PFC را برای بخش‌های مختلف آماده است و هدف را هم تنظیم می‌کنیم. بازار را رصد و طراحی مفهومی را ایجاد می‌کنیم. نوع خودرویی را که بازار کشش آن را دارد و رقبای آن را مشخص می‌کنیم. - ماشین بر اتوبان قم - همچنین قسمت‌هایی را که به سلکتیو-دیزاین نیاز دارد، تعیین می‌کنیم. بعد قسمت‌هایی را که نیاز به طراحی پایه‌ای دارد، طراحی می‌کنیم.

پیرمحمدی: قسمت‌هایی که به طراحی پایه‌ای نیاز دارد، کدام بخش‌ها هستند؟

پهلوانی: این قسمت‌ها را بگذارید برای ما باقی بماند اما اصولا بدنه را طراحی می‌کنیم. مابقی را به‌طور کامل از صفر - ماشین بر اتوبان قم - دیزاین نمی‌کنیم. یعنی چیزی که اصولا خودروساز نیاز دارد.

پیرمحمدی: داخل خودرو را هم طراحی می‌کنید؟

پهلوانی: - ماشین بر اتوبان قم - بله.

پیرمحمدی: چقدر هزینه دیزاین داخلی است؟ یعنی جی-‌کد می‌دهید که بتوان آن را به قالب‌ساز - ماشین بر اتوبان قم - داد؟

پهلوانی: بله.

پیرمحمدی: - ماشین بر اتوبان قم - هزینه - ماشین بر اتوبان قم - طراحی قسمت‌های داخلی خودرو شامل داشبورد، کنسول وسط، ستون‌ها، صندلی‌ها و... - ماشین بر اتوبان قم - چقدر است؟

پهلوانی: شما تاکید می‌کنید که یک عدد و رقم می‌خواهید. ممکن است یک طراح برای جی-کد از شما دو هزار میلیارد بگیرد. اما من می‌گویم با ۵۰ میلیون تومان به شما جی-کد می‌دهم. اما به‌طور کلی من درباره قیمت به‌طور جزئی صحبت نمی‌کنم. بلکه می‌گویم کل پکیج را با این هزینه به شما تحویل - ماشین بر اتوبان قم - می‌دهم.

پیرمحمدی: وقتی می‌گویم قیمت تمام‌شده پراید اینقدر است، حتما می‌دانم که قوای محرکه چقدر - ماشین بر اتوبان قم - هزینه برده است و صندلی‌اش چقدر تمام می‌شود. ولی کسی که ادعا می‌کند طراحی پلت‌فرم ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد، حتما یک برآورد هزینه درباره - ماشین بر اتوبان قم - طراحی‌ها دارد که تاکنون از طرف شما ارائه نشده است.

- ماشین بر اتوبان قم -
اولين صفحه   -  شماره تماس جرثقیل یدک کش یوسف آباد   -   خدمات جرثقیل یدک کش یوسف آباد   -   چرخگیر یوسف آباد   -   کرایه چرخگیر یوسف آباد   -   قیمت چرخگیر یوسف آباد   -   مبلغ چرخگیر یوسف آباد   -   تعرفه چرخگیر یوسف آباد   -   شماره تماس چرخگیر یوسف آباد   -   خدمات چرخگیر یوسف آباد   -   امداد خودرو اتوبان قم   -   امداد خودرو سیار اتوبان قم   -   خودروبر اتوبان قم   -   یدک کش اتوبان قم   -   حمل خودرو اتوبان قم   -   حمل ماشین اتوبان قم   -   کفی اتوبان قم   -   کفی خودروبر اتوبان قم   -   جرثقیل خودروبر اتوبان قم   -   نیسان خودروبر اتوبان قم   -   نیسان یدک کش اتوبان قم   -   ماشین بر اتوبان قم   -   خودرو سوار اتوبان قم   -   جرثقیل یدک کش اتوبان قم   -   چرخگیر اتوبان قم   -   امداد خودرو اراک   -   امداد خودرو سیار اراک   -   خودروبر اراک   -   یدک کش اراک   -   حمل خودرو اراک   -   حمل ماشین اراک   -   کفی اراک   -   کفی خودروبر اراک   -   جرثقیل خودروبر اراک   -   نیسان خودروبر اراک   -   نیسان یدک کش اراک   -   ماشین بر اراک   -   خودرو سوار اراک   -   جرثقیل یدک کش اراک   -   چرخگیر اراک   -   امداد خودرو اردبیل   -   امداد خودرو سیار اردبیل   -  آخرين صفحه