قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 04819.html
قطعه‌سازان

رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ایران، به همراه نایب‌رئیس، دبیر و تعدادی از اعضای هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان روز گذشته در جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه، ضمن اشاره به چالش‌ها و بحران‌های موجود در این صنعت به تبیین شرایط صنعت خودرو و قطعه‌سازی پرداختند.

۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

احتمال کاهش 80درصدی تولید خودرو و موج بیکاری تا پایان شهریور

اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزیر صمت: 

درخواست آزادسازی قیمت خودرو در هیات‌دولت بررسی می‌شود

وزارت صنعت که در جریان تمام اطلاعات - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه‌سازان و خودروسازان بوده، با آزادسازی قیمت خودرو موافق است اما این موضوع باید در هیات‌دولت بررسی شود. تاکنون نیز همه مشکلات این صنعت از سوی وزارتخانه به رئیس‎جمهوری منعکس شده و از آن‎جا - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - که آزادسازی قیمت خودرو اثرات جانبی در سطح کشوری دارد، انجام آن منوط - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - به موافقت رئیس‌جمهور است.

باتوجه به شناور بودن قیمت ارز، قیمت خودرو نیز - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - در صورت آزادسازی شناور و کمتر از 5 درصد قیمت حاشیه بازار خواهد بود. درحال‎حاضر، رسیدن نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی به نرخ آزاد برای قطعه‌سازان آشفتگی و تبعاتی به‌همراه دارد، اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از برخی اصلاحات در تصمیم‌گیری‌ها، این وضعیت بهبود خواهد یافت.

مرتضی مرتضوی، رئیس انجمن قطعه‌سازان:

خرید سهام خودروسازان تحت نظر کنسرسیوم قطعه‌سازان انجام شود

صنعت خودرو و قطعه‎سازی بیشترین نیروی انسانی در تولید را به‌کار گرفته است - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - و قطعه‌سازان به‌عنوان سربازان پیش‎قراول در جنگ اقتصادی، هدف پیکان حمله دشمن - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - قرار گرفته‌اند. ما طی سه دهه گذشته توانستیم مشکلات و مسائل مختلفی را حل کنیم اما امروز در چالشی قرار داریم که قطعه‌سازان به آن اشاره کردند و می‌خواهم به جریانی فراتر - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - از این موضوع بپردازم و آن جریان انحصارطلبی برخی شرکت‎های قطعه‎ساز در صنعت - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - خودرو است.

براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری صنایع دولتی به بخش خصوصی ضروری است و این قانون توسط شورای رقابت نیز به درستی تفسیر شده که طبق آن قطعه‌سازان در شرایط خاص می‌توانند سهام‌دار خودروسازان شوند و اگر سهامدار یک خودروساز شدند، دیگر نمی‌توانند سهام خودروساز دیگری را خریداری کنند. اما اگر با دور زدن این قانون، انحصار در صنعت خودرو ایجاد شود، بسیاری از - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - قطعه‌سازان حذف خواهند شد. چراکه قطعه‌سازانی هستند که می‌گویند این صنعت در دست ماست و دیگران نباید فعالیت کنند. درحالی که فعالیت بیش‌از 600 قطعه‌ساز و معیشت حدود 7میلیون نفر به این صنعت گره خورده - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - است.

متاسفانه - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - درحال‎حاضر حجم همکاری خودروسازان بخش خصوصی با قطعه‌سازان بسیار محدود است. براین‌اساس، انجمن - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - قطعه‎سازان در صدد ایجاد کنسرسیومی با حضور همه قطعه‌سازان کوچک و بزرگ است تا بتوانند دامنه حیات خود را گسترش دهند. استراتژی آینده این صنعت این است که طبق اصل۴۴، این صنعت توسط همه قطعه‌سازان اداره شود. طبق قانون یک خودروساز نمی‌تواند خودروساز دیگر را بخرد و همچنین - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - هیچ قطعه‌سازی نه به صورت عمودی، نه به شکل افقی و نه در قالب شرکت‌های لایه‌ای نمی‌تواند عضو هیات‌مدیره یک خودروساز باشد. درحالی که شرکت‌های قطعه‌ساز انحصارطلب، نه‎تنها از تامین‌کننده داخلی قطعه نمی‌خرند، بلکه از خارج قطعه وارد می‌کنند و با قیمت بالاتر به خودروساز می‌فروشند.

وجود این انحصار باعث بسته شدن کارخانه‎های قطعه‌سازی مستقر در مناطق محروم می‌شود. زیرا اگر انحصار در تولید یک قطعه، فقط به یک رقیب آسیب می‌زند، انحصار در کل صنعت، به یک صنف و همه تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

اکنون باید دید خودروسازانی که در جریان اجرای اصل44 موفق شدند سهام خودروساز دیگری را بخرند، چه دستاوردی برای این صنعت داشته‎اند جز این‎که تعداد زیادی خودرو به بهانه بازاریابی برای تولید آتی با تخفیفات تعرفه‎ای به شکل CBU وارد بازار خودرو کرده‏ و گاه به مرحله تولید CKD هم نرسیده‎اند. البته انجمن قطعه‎ساران با این‎که سهامدار خودروساز کیست مشکلی ندارد بلکه تاکید بر قانونی بودن کار است. بدیهی است که عضویت سهامدار در هیات‎مدیره رانت اطلاعاتی ایجاد می‌کند و رقابت سالم را از بین می‌برد. بنابراین سازمان بازرسی کل - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - کشور باید این موارد را پیگیری کرده و از مانورهای به ظاهر قانونی اما متقلبانه جلوگیری کند.

شاپور سامعی، نایب‎رئیس انجمن قطعه‌سازان: 

بسته ارزی جدید دولت نباید عطف‌به‌ماسبق شود

فعالان صنعت در شرایط حساسی قرار دارند. در ماه‎های - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - اخیر هر روز یک تبصره یا قانون جدید تصویب شده که یا - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ضدتولید است یا اجازه ادامه فعالیت را از تولیدکننده سلب می‌کند. باتوجه به آیین‌نامه‌های جدید حدود یک‌هفته است هیچ‌یک از قطعه‌سازان موفق به ترخیص کالا از گمرکات کشور نشده‌اند. این وضعیت، تولید مستمر را به مخاطره انداخته و تولید خودروسازان نیز نسبت‌به زمان مشابه سال گذشته بدون احتساب خودروهای - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ناقص و تجاری‎نشده حدود ۴۰ تا ۵۰درصد کاهش داشته است.

این یعنی تولیدکنندگان در خوشبینانه‌ترین حالت حدود 3 تا 4روز در هفته کار - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - می‌کنند. بعد از آغاز تحریم‌های بین‌المللی، تحولات نرخ ارز آغاز شد و دولت اعلام کرد - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ارز ۴۲۰۰تومانی اختصاص می‌دهد. باآنکه این نرخ - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - با قیمت قبلی ارز حدود 20درصد تفاوت داشت، قابل مدیریت - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - بود. اما به‎زودی مشخص شد نیاز بیش‌از اندازه واقعی است و دولت نتوانست آن را تامین کند. به‌همین دلیل متقاضیان ارز به دو گروه - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - تقسیم شدند و - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - گروه دوم باید از - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - طریق سامانه نیما درخواست خود را ثبت می‌کردند. اما تعداد قطعه‌سازانی که از این طریق موفق به دریافت ارز شدند، انگشت‌شمار بودند.

حال نیز اتفاق جدیدی افتاده که برای این صنعت تقریبا غیرقابل تحمل است. چالش به حدی جدی است که دیگر بالا و پایین بودن سطح خودکفایی در تولید اهمیت خود را از دست داده و همه درگیر این مشکل شده‌اند. به‎تازگی اعلام شده است تولیدکنندگان باید دلار را با قیمت ثانویه حدود 9هزارتومان تهیه کنند، اگرچه تا این لحظه هیچ‎کدام از قطعه‌سازان نتوانسته‌اند با این قیمت نیز ارز تهیه کنند.

به این - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ترتیب در ابلاغیه جدید مشخص شده است برای ترخیص - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - کالایی که با دلار دولتی - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - 4200تومانی وارد شده، باید به سازمان - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - حمایت مراجعه شود. درحالی‌که سازمان حمایت اعلام کرده هنوز آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن بتوانیم به گمرک اجازه ترخیص کالا را - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - بدهیم، تدوین و - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ابلاغ نشده - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - است.

طبق مصوباتی که ابلاغ شده است، به‌نظر می‎رسد مجبور شویم مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با قیمت روز ارز در بازار ثانویه را بپردازیم. با فرض بهترین شرایط، آن‎چه خودروساز و قطعه‌ساز وارد گمرکات کشور کرده‌اند یا در راه رسیدن به گمرکات هستند، با ارز حدود 9هزارتومان ترخیص می‌شود. در این شرایط بحث نقدینگی مطرح است؛ به‌دلیل پرداخت‌های بیش‌از 120روز و عدم پرداخت بدهی توسط خودروسازان، بیشتر قطعه‌سازان دچار روزمرگی شده‌اند. درحالی که این کار نیاز به دوبرابر شدن نقدینگی دارد اما نه خودروساز می‌تواند کمک کند و نه بانک‌ها.

اگر هم تسهیلاتی داده شود با سود بالای ۲۵درصد خواهد بود. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها توان بازپرداخت چنین سودی را ندارند. با این نرخ ارز و قوانین جدید، قیمت خودرویی مانند پراید تا ۵۰ میلیون‌تومان افزایش خواهد یافت، در حالی که چنین موضوعی - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - عملا امکان‌پذیر نیست. ضمن این‎که قانون هیچگاه عطف‌به‎ماسبق نمی‌شود. این موضوع هم از نظر قانونی و هم از لحاظ شرعی - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - مشکل دارد.

نمی‌توان قطعه‌ساز را ملزم کرد مابه‌التفاوت قیمت ارز دولتی دریافتی و ارز در بازار ثانویه را بپردازد، آن هم درحالی که الان حتی یک قطعه‌ساز نیست که آنالیز قیمت خود را بالاتر از نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی بسته باشد.

95درصد تولیدکنندگان قطعات در - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - تلاش هستند قیمت فروش محصول خود به خودروساز را براساس ارز 4200تومان - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ببندند و بابت آزادسازی نرخ ارز سودی کسب نمی‎کنند تا مابه‌التفاوتی بپردازند.

- قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان -

اگر ما به جای گشایش اعتبار و دریافت این ارز، سه ماه پیش که ارز ۴۲۰۰تومان بود، از - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - بازار آزاد ارز بالای 5هزار تومانی خریده بودیم، امروز نه به دولت بدهکار بودیم و نه با این مشکلات و بدهی‌ها و مشکلات ترخیص روبه‌رو می شدیم. درحال‎حاضر بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کالاهایی که با ۴۲۰۰تومانی سفارش‎گذاری شده بودند، یا در گمرک هستند یا نزدیک گمرکات - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - که گفته می‌شود برای ترخیص باید مابه‌التفاوت پرداخت شود.

محمد شهپری، عضو هیات‎مدیره انجمن قطعه‎سازان:

برخی مواد اولیه را قاچاق کرده و باردیگر با نرخ آزاد وارد می‎کنند

در شرایط فعلی - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - و در رابطه با ارز خارجی، چالشی ایجاد شده است که همه قطعه‌سازان بسته به میزان ارزبری با آن درگیر هستند. بعضی خودروسازان محصولات خود را تا اواسط سال آینده پیش‎فروش کرده‌اند اما با شرایط فعلی چگونه می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

از فروردین‎ماه امسال که ارز تک‎نرخی شد، قطعه‎سازان تمام نقدینگی - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - خود را - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - در اختیار بانک‌مرکزی قرار دادند و برنامه این بود از این راه بتوانیم ارز کافی جذب کنیم تا حداقل چندماه در یک حاشیه امن قرار بگیریم و - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - مدت طولانی تولید را ادامه دهیم. اما با ارائه بسته جدید همه معادلات به‌هم ریخته است. البته خودروسازان هنوز زیر بار ارز ۴۲۰۰تومانی نرفته‎اند، زیرا شورای رقابت اجازه - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - افزایش قیمت نمی‌دهد و می‎گوید خودرو با سایر تولیدات فرق می‌کند. 

در چنین شرایطی، باید مشخص شود فولادمبارکه و مس‌باهنر انحصار ایجاد کرده‌اند یا صنعت خودرو؟ کارخانجات فولادسازی بسیاری در کشور داریم، خودروسازی هم داریم. اما چرا به فولادمبارکه اجازه افزایش قیمت داده می‎شود و به خودروسازان - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - دستور تثبیت قیمت؟ فاکتورهای فروش ما ثابت می‌کنند از ابتدای سال ۹۶ تا امروز درصد قابل‌توجهی قیمت فولادمبارکه و مس‌باهنر افزایش یافته است. آلومینیوم و مواد پتروشیمی نیز همین وضعیت را دارند.  

مسئولان امر می‌گویند مواد اولیه را از بورس کالا - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - تهیه کنید، درحالی که در بورس نظارت کافی وجود ندارد. در همین شرایط کارگاه‌هایی که تولید نداشته‌اند، با دریافت گواهی صنعتی برای خرید مواد اولیه وارد بورس شده‌اند - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - و این امر باعث شده - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - است تقاضا در بورس افزایش - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - بیابد. در حالی که حجم عرضه در بورس کالا کم است و همه مجبورند برای متوقف نشدن تولید مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - کنند.

با گرانی دلار، قاچاق مواد اولیه زیاد شده - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - است، تا جایی که ضایعات مس را به کشورهای دیگر برده و دلار آزاد وارد می‌کنند. فراموش نکنیم بسیاری از متقاضیان - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - خودروهای تولید داخل، قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند. با حذف ارز دولتی، قیمت خودرو بسیار بالا می‌رود، در حالی که قدرت - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - خرید - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - مردم بسیار پایین است. به این ترتیب تقاضا کاهش می‎یابد و محصولی فروخته نمی‌شود. این‎که برخی کارشناسان از ضرورت نوآوری در صنعت خودرو و قطعه سخن می‎گویند، بسیار خوب است اما درحال‎حاضر از نظر نقدینگی پولی وجود ندارد که خرج  نوآوری شود.

مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه‎سازان:

در پایان تابستان - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - 450هزار نفر نیروی قراردادی بیکار می‎شوند

از 20 فروردین‎ماه امسال با بسته شدن صرافی‌ها از سوی دولت، فعالیت‌ها و خریدهای نقدی قطعه‌سازان متوقف شد - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - و یک بحران جدی در این صنعت کلید خورد. متاسفانه گمرک و بانک مرکزی با تصمیمات اشتباه خود به شکلی ناخواسته - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - اما همسو با تحریم‌های آمریکا، تولیدکنندگان را تحت فشار گذاشتند. متعاقب این اتفاقات، انجمن - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - قطعه‎سازان نامه‌ای خطاب به وزیر کار ارسال کرده و اعلام کرده پس از تعطیلات تابستانی و اتمام - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - قراردادهای سه‎ماهه موج بیکاری - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ۴۵۰هزار نفر نیروی کار درپیش است.

تاکنون 14هزار - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - نفر تعدیل شده‎اند و هفته آینده نیز بزرگ‌ترین قطعه‌ساز کشور 3هزار نفر دیگر را تعدیل خواهد کرد. چراکه قطعه‌سازان از شهریورماه قادر به خرید کالا نخواهند بود. در این راستا نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال و اعلام کرده‌ایم از شهریورماه به‌دلیل نبود ارز و مواد اولیه قادر به تولید نخواهیم بود. نامه‌ای - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - هم به خودروسازان داده و آن‎جا هم اعلام کرده‌ایم از شهریورماه نمی‌توانیم قطعات را تامین کنیم که این موضوع کاهش حداقل - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - ۸۰ درصدی تولید خودرو را رقم خواهد زد مسئولیت آن متوجه بانک‌مرکزی و وزارت - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - اقتصاد است.

از چهار هفته پیش تا امروز هیات‎مدیره انجمن 4 جلسه با وزیر صنعت داشته اما متاسفانه با وجود همراهی وزارتخانه، وزیر مستاصل مانده است. چون همه مشکلات یا به گمرک، یا به شورای رقابت یا به بانک‌مرکزی ختم می‎شود که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند.

همچنین جلساتی با ایدرو، سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم اما بازخوردی نگرفته‌ایم. قرار جلسه‌ای نیز با وزیر اقتصاد داریم و متذکر خواهیم شد خریدهای خارجی صنعت خودرو متوقف شده‌اند، بانک‌ها به بهانه تحریم ال‌سی باز نمی‎کنند و حواله نمی‎زنند، در حالی که در دور قبلی تحریم‎ها این کارها انجام می‎شد.

درحال‎حاضر اگر قطعه‌ساز با بالاترین قیمت - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - نیز بخواهد مواد اولیه بخرد، کسی نیست تا آن را عرضه کند و فروشنده باشد. تمام این اتفاقات منجر به کاهش تولید و صفر شدن نقدینگی در خودروسازی و قطعه‌سازی شده است. دلایل این قضایا - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - به بسته شدن صرافی‌ها و محدود شدن فعالیت بانک‎ها - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - برمی‎گردد که خلاف موازین اقتصاد مقاومتی است. بانک‌مرکزی و شورای پول‎واعتبار، درواقع - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - اسلحه را از دست ما که سربازان جنگ اقتصادی هستیم، گرفته‎اند. بدین‌ترتیب از شهریورماه امکان تولید قطعه - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - در کشور منتفی است، مگر این‎که دولت به سه راهکار پیشنهادشده از سوی این انجمن توجه کند. نخست این‎که ارز مورد نیاز قطعه‌سازان فعال - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - که به‎راحتی قابل‌شناسایی هستند، فوری و به مقدار نیاز پرداخت شود. دوم این‎که کل صنعت خودرو سواری ۳میلیارددلار نیاز ارزی دارد که باید تامین شود. و سوم آن‌که قیمت خودرو آزاد شود تا دستکم فشار از یک‎سو بر بخش - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - تولید کم شود.

بیش از ۸ سال است شورای رقابت وارد قیمت‎گذاری - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - شده و در تمام این مدت همه طرفین اعم‌از خودروساز، قطعه‎ساز، مشتریان و رسانه‎ها ناراضی هستند. براساس سیاست‎های جدید دولت، تنها افزایش صددرصدی قیمت قطعات و افزایش ۷۰درصدی قیمت خودرو است که می‎تواند پاسخگوی افزایش هزینه‎های تولید باشد. مگر این‎که حداقل ۱۰هزارمیلیاردتومان از طریق شورای پول و اعتبار به صنعت خودرو تزریق شود - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - و دولت نیز مواد اولیه را با - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - پرداخت یارانه در اختیار قطعه‌ساز بگذارد. در این صورت افزایش 40درصدی قیمت نیز برای جبران تغییر نرخ ارز - قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان - کافی خواهد بود.
 

اولين صفحه   -  مبلغ نیسان یدک کش پردیسان   -   تعرفه نیسان یدک کش پردیسان   -   شماره تماس نیسان یدک کش پردیسان   -   خدمات نیسان یدک کش پردیسان   -   ماشین بر پردیسان   -   کرایه ماشین بر پردیسان   -   قیمت ماشین بر پردیسان   -   مبلغ ماشین بر پردیسان   -   تعرفه ماشین بر پردیسان   -   شماره تماس ماشین بر پردیسان   -   خدمات ماشین بر پردیسان   -   خودرو سوار پردیسان   -   کرایه خودرو سوار پردیسان   -   قیمت خودرو سوار پردیسان   -   مبلغ خودرو سوار پردیسان   -   تعرفه خودرو سوار پردیسان   -   شماره تماس خودرو سوار پردیسان   -   خدمات خودرو سوار پردیسان   -   جرثقیل یدک کش پردیسان   -   کرایه جرثقیل یدک کش پردیسان   -   قیمت جرثقیل یدک کش پردیسان   -   مبلغ جرثقیل یدک کش پردیسان   -   تعرفه جرثقیل یدک کش پردیسان   -   شماره تماس جرثقیل یدک کش پردیسان   -   خدمات جرثقیل یدک کش پردیسان   -   چرخگیر پردیسان   -   کرایه چرخگیر پردیسان   -   قیمت چرخگیر پردیسان   -   مبلغ چرخگیر پردیسان   -   تعرفه چرخگیر پردیسان   -   شماره تماس چرخگیر پردیسان   -   خدمات چرخگیر پردیسان   -   امداد خودرو برج میلاد   -   کرایه امداد خودرو برج میلاد   -   قیمت امداد خودرو برج میلاد   -   مبلغ امداد خودرو برج میلاد   -   تعرفه امداد خودرو برج میلاد   -   شماره تماس امداد خودرو برج میلاد   -   خدمات امداد خودرو برج میلاد   -   امداد خودرو سیار برج میلاد   -   کرایه امداد خودرو سیار برج میلاد   -  آخرين صفحه