نیسان خودروبر آهنگ

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 09145.html

دولت قصد دارد در تغییر معیار لوکس بودن خودروهای وارداتی، ارزش دلاری را جایگزین حجم موتور کند این در حالی است که به‌نظر می‌رسد تعیین ارزش خودروهای مذکور، از جمله موارد پرمناقشه در این زمینه باشد.

۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

سایه روشن تغییر معیار لوکس‌ها

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبارخودرو به نقل از دنیای اقتصاد، پس از گذشت پنج سال از توقف واردات خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی، پیشنهادات متعددی برای تغییر ملاک لوکس یا تجملی بودن وارداتی‌ها از سوی گمرک، انجمن واردکنندگان خودرو و موسسه پژوهش‌های بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به وزارت صنعت و معدن و تجارت ارائه شد، حال آنکه تاکنون تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ - نیسان خودروبر آهنگ - نشده است.

اینکه چرا دولت همچنان با واردات - نیسان خودروبر آهنگ - خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا به‌دلیل لوکس بودن مخالفت می‌کند سوالی است که به‌رغم پیشنهادات منطقی مراکز پژوهشی یا گمرک در این مورد، برای بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران بازار خودروهای وارداتی مطرح است.

[caption id="attachment_203755" align="aligncenter" width="519"]نیسان خودروبر آهنگ سایه روشن تغییر معیار لوکس‌ها[/caption]

این مراکز پژوهشی کار را برای تصمیم‌سازان تجاری کشور - نیسان خودروبر آهنگ - آسان - نیسان خودروبر آهنگ - کردند و با پیشنهاد جایگزینی معیار ارزش خودرو به جای حجم موتور راه‌حلی اصولی پیش پای دولتی‌ها قرار دادند.

در این زمینه برخی از کارشناسان اقدام وزارت صنعت و معدن و تجارت در توقف واردات برخی خودروها از جمله ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا را غیر‌قانونی می‌خوانند و معتقدند که طبق قانون تدوین - نیسان خودروبر آهنگ - هر گونه ضابطه‌ای جدا از موانع تعرفه‌ای که جریان تجارت را مسدود کند، قابلیت اجرایی ندارد.

به این ترتیب همان‌طور که گفته شد کلید - نیسان خودروبر آهنگ - ایجاد ممنوعیت برای ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در - نیسان خودروبر آهنگ - اواخر سال ۱۳۹۱ و از سوی دولت دهم - نیسان خودروبر آهنگ - به‌منظور خفیف کردن بحران ارزی در کشور زده شد؛ به‌طوری‌که دولت دهم با توجه به تشدید محدودیت‌های بین‌المللی و همچنین بحران ارزی، لیستی از کالاهای اولویت‌دار برای تخصیص ارز تهیه کرد که واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در اولویت دهم قرار گرفت؛ بر این اساس خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به‌دلیل برهم زدن تعادل - نیسان خودروبر آهنگ - ارزی کشور و از سوی دیگر غیرضروری بودن، لوکس در نظر گرفته شدند و ثبت سفارش آنها متوقف شد. بر این ‌اساس معیار لوکس بودن خودروهای خارجی، در آن سال حجم موتور در نظر گرفته شد.

در شرایطی این معیار نزدیک به ۵ سال است تغییر نیافته که کارشناسان تاکید می‌کنند دولت در تعیین معیار لوکس بودن خودروها مسیر درستی در نظر نگرفته است.

به اعتقاد آنها معیار حجم موتور در هیچ یک از کشورهای دنیا جایی ندارد؛ چراکه معیار منطقی لوکس بودن یک کالا قیمت یا ارزش آن است؛ - نیسان خودروبر آهنگ - بنابراین در کشور ما نیز باید ارزش خودروهای وارداتی به عنوان ملاکی برای لوکس بودن خودروهای خارجی در نظر گرفته شود.

حال به‌رغم گذشت پنج سال از محدودیت‌های ایجاد شده برای ورود برخی خودروها که از حجم موتور بالایی برخوردار بودند، اما قیمتی پایین تر از برخی خودروهای لوکس وارداتی داشتند، این بار مسعود کرباسیان نه در مقام رئیس گمرک جمهوری اسلامی بلکه در قامت وزیر - نیسان خودروبر آهنگ - امور اقتصادی و دارایی درخصوص تعیین شرایط برای جلوگیری از واردات خودروهای لوکس جدولی در - نیسان خودروبر آهنگ - این زمینه به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارائه کرده است.

بر این اساس در پیشنهادات ارائه شده ارزش - نیسان خودروبر آهنگ - خودرو جایگزین حجم موتور در خودروهای بنزینی و هیبریدی شده است. همچنین در پیشنهاد  مذکور تعرفه نیز بر اساس ارزش خودرو تعیین شده و هر خودرو با توجه به ارزش‌گذاری گمرک تعرفه خود را خواهد داشت.

اما ایرادی که کارشناسان به طرح پیشنهادی وزارت امور اقتصاد و - نیسان خودروبر آهنگ - دارایی می‌گیرند این است که ارزش دلاری خودروها - نیسان خودروبر آهنگ - که قرار است از این پس به عنوان معیار مهمی در واردات این کالا مورد توجه قرار - نیسان خودروبر آهنگ - گیرد چگونه تعیین خواهد شد؟ در این مورد یک کارشناس معتقد است که تعیین ارزش خودروهای وارداتی یکی از موارد - نیسان خودروبر آهنگ - مناقشه‌برانگیز در طرح - نیسان خودروبر آهنگ - پیشنهادی خواهد بود.

وی عنوان می‌کند که موضوع تعیین ارزش خودروهای وارداتی از جمله موارد پرمناقشه‌ای است که سیستم اداری گمرک جمهوری اسلامی را دچار مشکلات آتی خواهد کرد. - نیسان خودروبر آهنگ - وی - نیسان خودروبر آهنگ - تصریح می‌کند - نیسان خودروبر آهنگ - از آنجا که هم‌اکنون خوداظهاری و چانه‌زنی وارد‌کننده با گمرک مبنای تعیین قیمت است؛ بنابراین این موضوع می‌تواند بر مشکلات کنونی اضافه کند. در حال حاضر ارزش خودرو براساس قیمت ارائه شده از سوی شرکت مادر تعیین می‌شود - نیسان خودروبر آهنگ - حال آنکه برخی واردکنندگان با تبانی با شرکت مادر ممکن است - نیسان خودروبر آهنگ - در این زمینه مسیر انحرافی را انتخاب کرده و قیمت غیرواقعی به گمرک ارائه کند.

از سوی دیگر کارشناسان تاکید دارند که تعیین ارزش خودرو باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه خوداظهاری در آن صورت نگیرد یا شرایط به‌گونه‌ا‌ی پیش نرود که ارائه قیمت‌ها براساس چانه‌زنی شرکت‌های نماینده با شرکت مادر باشد. در این راستا این کارشناسان تاکید دارند که قیمت اعلامی - نیسان خودروبر آهنگ - شرکت مادر باید به تایید - نیسان خودروبر آهنگ - سفارت جمهوری اسلامی در کشور مبدا برسد تا ملاک عملی قانونی و شفاف باشد.

پیشنهاد وزارت اقتصاد طرح موضوع تغییر معیار لوکس بودن خودروهای وارداتی دو سال - نیسان خودروبر آهنگ - پیش برای اولین بار از سوی مسعود کرباسیان مطرح شد؛ در آن دوران که کرباسیان رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران بود به دولت پیشنهاد کرد که - نیسان خودروبر آهنگ - ترکیب معیار ارزش و حجم موتور خودرو را ملاک برای ورود خودروها به کشور در نظر بگیرند.

در آن مقطع وزارت صنعت، معدن و تجارت وقت واکنشی به این پیشنهاد نشان نداد؛ این در حالی بود که بسیاری از کارشناسان با دیدگاه رئیس گمرک بسیار همسو بودند و تاکید بر تغییر شرایط کنونی داشتند.

در شرایطی که پیشنهاد گمرک برای حذف ممنوعیت در حوزه واردات خودرو از سوی دولت مورد استقبال صورت نگرفت و این طرح مسکوت ماند، اما مسعود کرباسیان این بار در قامت وزیر امور اقتصادی و دارایی طرح جدیدی را برای تغییر معیار لوکس‌ها به دولت پیشنهاد کرده است.

در این طرح جدید تاکید شده که تعیین حجم موتور به تنهایی ملاک لوکس یا تجملی - نیسان خودروبر آهنگ - بودن خودرو نیست؛ بنابراین پیشنهاد شده که دولت ترکیبی از حجم موتور، ارزش دلاری خودرو و تعرفه را برای واردات خودرو در نظر بگیرد. از - نیسان خودروبر آهنگ - این طریق ضمن آنکه تعریف درستی از لوکس بودن ارائه می‌شود، واردات خودروهای سواری به کشور نیز با ضوابط مشخصی صورت می‌گیرد. وزارت امور اقتصاد و دارای این طرح را در - نیسان خودروبر آهنگ - دو بخش بنزینی و هیبریدی در نظر گرفته است. در بخش بنزینی تاکید شده که همسو با افزایش حجم موتور و ارزش دلاری خودرو تعرفه واردات از ۴۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

در این طرح خودروها براساس حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی، ۱۵۰۰ سی‌سی - نیسان خودروبر آهنگ - تا ۲۰۰۰سی‌سی، ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ - نیسان خودروبر آهنگ - سی‌سی و ۲۵۰۰ سی‌سی تا ۳۰۰۰ سی‌سی تقسیم بندی شده‌اند. در بخش ارزش - نیسان خودروبر آهنگ - دلاری نیز خودروها در ۱۳ بخش قیمتی طبقه‌بندی شده‌اند که ارزش خودروها از ۱۵  هزار دلار تا بالاتر از ۴۵‌هزار دلار دیده شده است. تعرفه خودروها نیز در ۱۳ طبقه از ۴۰ تا ۱۵۰ درصد در نظر گرفته شده است. بر این اساس اگر خودرویی دارای حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی باشد و ارزش آن ۱۵  هزار دلار باشد باید با تعرفه ۴۰ درصد وارد کشور شود. اما اگر خودرویی - نیسان خودروبر آهنگ - دارای حجم موتور ۱۵۰۰ سی‌سی باشد اما ارزش آن بین ۱۵  هزار تا ۲۰  هزار دلار باشد باید با تعرفه ۵۵ درصد به کشور وارد شود.در بخش هیبریدی نیز وضعیت به همین منوال - نیسان خودروبر آهنگ - است؛ یعنی براساس افزایش حجم موتور و ارزش دلاری تعرفه واردات خودروهای هیبریدی افزایش پیدا می‌کند.

در این بخش اما ۱۵ طبقه‌بندی قیمتی و تعرفه‌ای در نظر گرفته شده است. بر این اساس، ارزش خودروها از ۲۰  - نیسان خودروبر آهنگ - هزار دلار تا بالاتر از ۴۵ هزار دلار در نظر گرفته شده که تعرفه آنها نیز در ۱۵ طبقه‌بندی از ۴ درصد تا ۵۵ درصد در نظر گرفته شده است. آنگونه که مشخص است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در - نیسان خودروبر آهنگ - طرح خود - نیسان خودروبر آهنگ - تاکید داشته که ابزاری چون تعرفه جایگزین ممنوعیت واردات شود. این پیشنهاد به این معناست که ممنوعیت واردات خودرو برداشته شده و به جای آن از تعرفه‌های بالاتر برای خودروهای با حجم موتور بالا و با ارزش دلاری بالا استفاده شود.

حال باید دید دولت چه نگاهی به طرح جدید - نیسان خودروبر آهنگ - تغییر معیار لوکس‌ها دارد و تا چه اندازه این طرح را در مقام عمل، قابل اجرا می‌داند. در این مورد، فرهاد احتشام‌زاد، - نیسان خودروبر آهنگ - رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه در نظر گرفتن - نیسان خودروبر آهنگ - ارزش خودرو به‌عنوان معیاری برای لوکس بودن خودرو بسیار منطقی و درست است، می‌گوید: ارزش خودرو ملاک درستی است اما اینکه قیمت در محدوده‌های مختلف در نظر گرفته شود، منطقی نیست.احتشام‌زاد با اشاره به اینکه افزایش تعرفه نیز مبنای منطقی ندارد، می‌گوید: در مناطق آزاد براساس قوانین کنونی واردات، خودروهایی که ارزش بالای ۱۰۰ هزار دلار دارند، لوکس محسوب می‌شوند و واردات آنها نیز - نیسان خودروبر آهنگ - ممنوع است.

این معیار مورد آزمایش قرار گرفته و مناسب است.وی تاکید کرد: در استانداردهای جهانی معیار لوکس بودن خودرو قیمت و در برخی موارد مصرف سوخت است و تلفیق این دو نشان‌دهنده تکنولوژی و لوکس بودن یک خودرو است.

تعیین‌کننده قیمت چه کسی باشد؟ در شرایطی به‌نظر می‌رسد طرح تعیین ارزش دلاری به‌عنوان مبنایی برای واردات - نیسان خودروبر آهنگ - خودرو و معیار - نیسان خودروبر آهنگ - لوکس بودن خودرو از سوی بسیاری از نهادها به دولت پیشنهاد شده که برخی از کارشناسان تاکید دارند دولت باید در تعیین ارزش خودرو مبنا را قیمت از - نیسان خودروبر آهنگ - سوی شرکت‌ مادر قرار دهند.

این موضوع از آن رو مطرح می‌شود که به گفته یکی از واردکنندگان، - نیسان خودروبر آهنگ - پیش از تشدید تحریم‌ها، شرکت - نیسان خودروبر آهنگ - مادر قیمت محصولات خود را طی مکاتباتی با شرکت نماینده مشخص می‌کرد؛ اما بعد از تشدید تحریم‌ها و قطع ارتباط خودروسازان جهانی با بازار ایران، قیمت‌ - نیسان خودروبر آهنگ - خودروهای خارجی براساس خریدهای صورت گرفته از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تعیین می‌شد و در نهایت لیست نهایی - نیسان خودروبر آهنگ - قیمت نیز براساس چانه‌زنی وارد‌کننده و گمرک مشخص می‌شد؛ به این‌ ترتیب در - نیسان خودروبر آهنگ - شرایط کنونی که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران معلق شده است و بار دیگر نمایندگی خودروسازان خارجی در ایران فعال شدند و لیست قیمت از سوی آنها ارائه می‌شود، باید وضعیت - نیسان خودروبر آهنگ - به‌گونه‌ای باشد که فضایی برای چانه‌زنی و خود اظهاری وجود نداشته باشد. در این مورد فربد زاوه، کارشناس خودرو با اشاره به اینکه یکی از روش‌های تعیین قیمت در گمرک براساس قیمت خرید در کشورهای حاشیه خلیج فارس است، می‌گوید: تعیین ارزش براساس قیمت خرید خودروها در کشورهای حوزه خلیج معیار غلطی است؛چراکه نمی‌توان ارزش خودرو را با - نیسان خودروبر آهنگ - قیمت تک فروشی - نیسان خودروبر آهنگ - در کشورهای دیگر تعیین کرد.وی با بیان اینکه معیار ارزش خودرو باید قیمتی باشد که کمپانی مادر ارائه می‌کند، می‌افزاید: باوجود اینکه این امر بر دقت - نیسان خودروبر آهنگ - موضوع - نیسان خودروبر آهنگ - اضافه می‌کند، اما نباید از یاد برد که ورود ارزش به بحث واردات خودرو موضوع را پیچیده می‌کند. وی معتقد است: اگر اعلام ارزش خودرو به گمرک براساس قیمت شرکت مادر هم باشد - نیسان خودروبر آهنگ - این امکان وجود دارد که - نیسان خودروبر آهنگ - ارزش‌ها دمپ یا اظهار غیر‌واقعی شود.  وی ترکیب ارزش خودرو با حجم موتور را علاوه‌بر - نیسان خودروبر آهنگ - پیچیده بودن فسادآور می‌داند و می‌گوید: نباید از یاد برد که فاصله قیمتی بین خودرو پایه تا فول آپشن زیاد است که سال‌ها است محل بحث است. در هر صورت این ترکیبی که آقای کرباسیان در نظر گرفته است، مشکلات را زیاد می‌کند.

به اعتقاد زاوه وصل بودن گمرک ایران به گمرکات جهانی و در نظر گرفتن قیمت صادراتی خودروها - نیسان خودروبر آهنگ - به کشورهای دیگر - نیسان خودروبر آهنگ - می‌تواند ملاک بهتری باشد که این موضوع نیز نیازمند فراهم بودن شرایط و مدیریت درست است.

اولين صفحه   -  حمل خودرو نازی آباد   -   حمل ماشین نازی آباد   -   کفی نازی آباد   -   کفی خودروبر نازی آباد   -   جرثقیل خودروبر نازی آباد   -   نیسان خودروبر نازی آباد   -   نیسان یدک کش نازی آباد   -   ماشین بر نازی آباد   -   خودرو سوار نازی آباد   -   جرثقیل یدک کش نازی آباد   -   چرخگیر نازی آباد   -   امداد خودرو آهنگ   -   امداد خودرو سیار آهنگ   -   خودروبر آهنگ   -   یدک کش آهنگ   -   حمل خودرو آهنگ   -   حمل ماشین آهنگ   -   کفی آهنگ   -   کفی خودروبر آهنگ   -   جرثقیل خودروبر آهنگ   -   نیسان خودروبر آهنگ   -   نیسان یدک کش آهنگ   -   ماشین بر آهنگ   -   خودرو سوار آهنگ   -   جرثقیل یدک کش آهنگ   -   چرخگیر آهنگ   -   امداد خودرو افسریه   -   امداد خودرو سیار افسریه   -   خودروبر افسریه   -   یدک کش افسریه   -   حمل خودرو افسریه   -   حمل ماشین افسریه   -   کفی افسریه   -   کفی خودروبر افسریه   -   جرثقیل خودروبر افسریه   -   نیسان خودروبر افسریه   -   نیسان یدک کش افسریه   -   ماشین بر افسریه   -   خودرو سوار افسریه   -   جرثقیل یدک کش افسریه   -   چرخگیر افسریه   -  آخرين صفحه