حمل خودرو جاده ساوه

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 09200.html

طرح پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت‌عنوان «دستورالعمل و ضوابط واردات خودرو و نحوه همکاری با شرکت‌های خودروساز خارجی» بعد از شش ماه بررسی در کمیسیون امور زیربنایی دولت، با انجام اصلاحات عمده‌ به هیات دولت ارسال شد.

۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

دولت واردات خودرو را محدودترمی کند

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبارخودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این طرح که واردات خودرو را منوط به سرمایه‌گذاری و تولید داخل وارد‌کنندگان می‌کند، با انجام اصلاحاتی در شورای اقتصاد به هیات دولت ارسال شد.

از آنجا که طرح موردنظر نیازمند بررسی و ارائه نظرات کارشناسی بود؛ بنابراین هیات دولت نیز این طرح را به کمیسیون زیربنایی ارجاع داد. حال دستورالعملی که کمیسیون زیربنایی برای تصویب به هیات دولت ارائه کرده به اعتقاد بسیاری از واردکنندگان مطلع در این زمینه، مملو از ابهاماتی است که در صورت اجرا بازار واردات را با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد کرد.

بر این اساس دستورالعمل پیشنهادی - حمل خودرو جاده ساوه - وزارت صنعت دارای ۴ بند بود که ضمن منوط کردن واردات به تولید، - حمل خودرو جاده ساوه - صادرات را نیز در دستور کار واردکنندگان قرار می‌داد حال آنکه در اصلاحات صورت گرفته توسط کمیسیون امور زیربنایی بند صادراتی از دستورالعمل حذف و دو بند از این ۴ بند نیز با تغییراتی مواجه شده است.

به رغم آنکه هدف وزارت صنعت از این دستورالعمل ترغیب خودروسازان خارجی دارای سهم بالا در بازار ایران به سرمایه‌گذاری است، اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، آنگونه که به‌نظر می‌رسد اصلاحات اعمال شده - حمل خودرو جاده ساوه - نه تنها تامین‌کننده اهداف وزارت صنعت نیست؛ بلکه واردات خودرو را نیز - حمل خودرو جاده ساوه - با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

در حال حاضر با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشورمان بسیاری از شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش خودرو، همچنان با احتیاط مشغول بررسی بازار ایران هستند این در شرایطی است که برخی شرکت‌ها حتی از دادن نمایندگی رسمی به شرکت‌های ایرانی نیز اجتناب می‌کنند؛ بنابراین برخی از کارشناسان در این زمینه تاکید دارند که وزارت صنعت در کنار شروط خود - حمل خودرو جاده ساوه - در نحوه همکاری با شرکت‌های خودروساز خارجی، باید تسهیلاتی نیز جهت ترغیب این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش خودرو در نظر - حمل خودرو جاده ساوه - بگیرد.

اما در بند اول این دستورالعمل - حمل خودرو جاده ساوه - آمده است که «کلیه واردکنندگان خودرو سواری ضمن رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو مصوب ۱۳۸۲ و اصلاحات بعدی، موظف به داشتن امکانات و تاسیسات ارائه خدمات پس از فروش هستند.

همچنین کلیه واردکنندگان موظف به دریافت گواهی فعالیت نمایندگی رسمی از تولیدکنندگان اصلی یا نمایندگان منطقه‌ای و رعایت مفاد - حمل خودرو جاده ساوه - آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (۷۴۱۵/ ت۵۱۶۸۱هـ مورخ ۲۸/ ۱/ ۱۳۹۵ - حمل خودرو جاده ساوه - مصوب هیات محترم وزیران) هستند.» - حمل خودرو جاده ساوه - اما در بند دوم این دستورالعمل آمده است که «شرکت‌های - حمل خودرو جاده ساوه - خارجی در هر گروه خودرویی فقط می‌توانند با یک شرکت داخلی قرارداد تجاری یا تولیدی داشته باشند.

(منظور از گروه خودرویی: خودروهای سواری و وانت، خودروی تجاری سنگین حمل - حمل خودرو جاده ساوه - بار و خودروهای تجاری حمل مسافر است.)» و در بند سوم نیز تاکید شده که «ثبت سفارش خودروهای سواری به‌صورت کامل - حمل خودرو جاده ساوه - (CBU) صرفا با رعایت یک دستورالعمل مجاز خواهد بود.

در این دستورالعمل آمده است درصورتی‌که وارد‌کننده دارای - حمل خودرو جاده ساوه - امکانات و تاسیسات تولیدی در داخل کشور بوده یا از طریق انعقاد قرارداد با یکی از تولیدکنندگان داخلی نسبت به تولید خودرو (با حداقل ۲۰درصد ساخت داخل از زمان شروع) اقدام کند، می‌تواند معادل ۵۰درصد ارزش تولیدات داخلی خود نسبت به واردات خودرو اقدام کند.»

آنچه در این بند - حمل خودرو جاده ساوه - پیشنهادی مورد تاکید قرار گرفته منوط شدن واردات به تولید است؛ موضوعی که بارها از سوی مسوولان صنعتی بر آن تاکید شده بود. بر این اساس از آنجا که بندهای موجود در این دستورالعمل به اعتقاد بسیاری از دست‌اندرکاران واردات خودرو به - حمل خودرو جاده ساوه - کشور ابهامات بسیاری دارد بنابراین به همان میزان نیز قابلیت تفسیر برخی بندها افزایش یافته است. با وجود این کارشناسان تاکید دارند که اجرای این دستورالعمل موجب ایجاد محدودیت در واردات خودرو خواهد شد که این - حمل خودرو جاده ساوه - موضوع افزایش قیمت در بازار و حذف برخی برندهای مطرح را به‌دنبال دارد.

ابهامات و تبعات ضوابط واردات

با توجه به - حمل خودرو جاده ساوه - ابهاماتی که دستورالعمل مذکور برای اجرا دارد، بسیاری از کارشناسان تهیه این دستورالعمل را شتاب‌زده و بدون طی مراحل کارشناسی عنوان - حمل خودرو جاده ساوه - می‌کنند. در عین حال آنها تاکید دارند که هرچند هدف وزارت صنعت به‌منظور جذب خودروسازان خارجی برای ورود به کشور امر مثبتی است اما مسیری که وزارت صنعت برای رسیدن به این هدف دنبال کرده بدون برنامه است. از جمله ابهاماتی - حمل خودرو جاده ساوه - که کارشناسان به آن اشاره دارند بند دوم و سوم این دستورالعمل است. به گفته کارشناسان در این دستورالعمل آمده است، شرکت‌های خارجی فقط می‌توانند با یک شرکت داخلی قرارداد تجاری یا - حمل خودرو جاده ساوه - تولیدی داشته باشند؛ بنابراین - حمل خودرو جاده ساوه - واردات و تولید باید در یک شرکت صورت بگیرد. به‌عبارت بهتر شرکت پژو - حمل خودرو جاده ساوه - در کلاس سواری نمی‌تواند همزمان با دو شرکت در ایران همکاری کند؛ بنابراین تولید یا واردات باید از یک شرکت صورت بگیرد.

این موضوع در حالی است که وزارت صنعت در دوره پساتحریم با حذف واردکنندگان متفرقه تاکید کرد که واردات خودرو از طریق چند شرکت نمایندگی مادر می‌تواند صورت بگیرد؛ بنابراین در صورت تصویب و اجرای این بند نه تنها واردات - حمل خودرو جاده ساوه - خودرو - حمل خودرو جاده ساوه - در دست شرکت‌های تولید‌کننده قرار می‌گیرد بلکه این موضوع بر انحصار موجود در بازار خودروهای وارداتی اضافه می‌کند. این موضوع در حالی مطرح - حمل خودرو جاده ساوه - می‌شود که در حال حاضر واردکنندگان خودرو تنها ۵ درصد - حمل خودرو جاده ساوه - سهم بازار خودرو کشور را در دست دارند؛ بنابراین به گفته کارشناسان اجرای این بند موجب - حمل خودرو جاده ساوه - ایجاد انحصار در دست شرکت‌های خودروساز می‌شود حال آنکه نباید بازار به چنین سمت و سویی پیش برود.

در این بین اما کارشناسان بر ابهام دیگری نیز در بند سوم اشاره دارند؛ به گفته کارشناسان بند سوم ثبت سفارش واردات خودرو را منوط به تولید کرده است؛ در شرایطی تاکید - حمل خودرو جاده ساوه - بسیاری بر این موضوع صورت گرفته که مشخص نیست منظور تولید چه محصولی در ایران است؟ آیا هدف تولید محصول شرکت خودروساز - حمل خودرو جاده ساوه - خارجی در ایران است یا مشارکت خودروساز خارجی در تولید محصولات کنونی. - حمل خودرو جاده ساوه - یکی از عمده انتقادات کارشناسان به - حمل خودرو جاده ساوه - ابهام موجود در این بند است؛ چراکه کمیسیون مشخص نکرده که هدف از قراردادن این الزام چیست؟ آیا مجبور کردن خودروساز خارجی برای ورود به بازار ایران و افزایش تنوع است یا موضوع دیگری مدنظر بوده است؟

در این مورد، فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه هدف وزارت - حمل خودرو جاده ساوه - صنعت از تهیه این دستورالعمل ایجاد محدودیت در بازار خودروهای وارداتی است، می‌گوید: وزارت صنعت با در نظر گرفتن برخی الزامات در شرایط پساتحریم تصمیم دارد واردات خودرو به کشور را ملغی کند؛ چراکه در این صورت می‌تواند فرصت مناسبی برای محصولات قراردادهای خودرویی جدید ایجاد کند. وی معتقد است: درصورتی‌که شرکت - حمل خودرو جاده ساوه - وارد‌کننده امکان تولید ندارد یا اصلا خودروساز خارجی تمایلی به اجرای بند سوم این دستورالعمل نداشته باشد قطعا واردات برخی برندها به کشور قطع خواهد شد و این موضوع موجب انحصار در بازار خودروهای خارجی خواهد شد.

احتشام‌زاد با اشاره به اینکه تصویب این دستورالعمل تبعات بسیاری را ایجاد می‌کند، عنوان کرد: افزایش انحصار در بازار خودروهای وارداتی موجب افزایش قیمت خودروها خواهد شد و این موضوع قطعا - حمل خودرو جاده ساوه - به ضرر مشتریان خودروهای خارجی است. این موضوع در حالی است که به‌واسطه حذف برخی برندها، حق انتخاب را از مشتری در یک بازار رقابتی سلب می‌کنیم. در حالی احتشام‌زاد اصلاحات صورت گرفته - حمل خودرو جاده ساوه - توسط کمیسیون زیربنایی دولت را موجب افزایش چالش‌ها در حوزه واردات خودرو می‌داند که - حمل خودرو جاده ساوه - محمدرضا - حمل خودرو جاده ساوه - نجفی‌منش، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید دارد؛ ایجاد محدودیت در واردات خودرو به نفع تولید امر بسیاری مثبتی است؛ چراکه نباید بازار خودرو کشورمان را به‌صورت مجانی در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم.

وی معتقد است؛ بند سوم این دستورالعمل موجب می‌شود خودروساز خارجی در ایران به ایجاد پلنت بپردازد یا برای همکاری با خودروسازان ما اقدام کند که این موضوع موجب انتقال دانش و تکنولوژی به صنعت خودرو کشور می‌شود؛ چراکه بازار خودروی ما نیازمند خودروهای متنوع تولید داخل با قیمت مناسب است. به اعتقاد نجفی‌منش ایجاد بندهای الزام‌آور برای واردات خودرو در شرایط کنونی امر مثبتی - حمل خودرو جاده ساوه - است که موجب افزایش سرمایه‌گذاری در ایران می‌شود.

پیشنهادی بر تصمیمات دولت

در شرایطی که دیدگاه‌ مخالف و موافق بسیاری نسبت به این - حمل خودرو جاده ساوه - موضوع وجود دارد، اما برخی دیگر از کارشناسان تاکید دارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی تولید و تجارت خودرو باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کند تا خودروسازان خارجی تمایل به حضور در بازار ایران داشته باشند. یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی آن است که جذب خودروسازان خارجی برای تولید به کشور از مسیر ایجاد الزامات صورت نمی‌گیرد؛ بلکه باید از طریق ایجاد مشوق‌های جذاب انجام بگیرد تا زمینه حضوری - حمل خودرو جاده ساوه - پایدار را - حمل خودرو جاده ساوه - فراهم کند. به‌این‌ترتیب به اعتقاد کارشناسان اینکه به اجبار یا زور بر واردات حداقلی خودرو - حمل خودرو جاده ساوه - به کشور شرایط را برای سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی فراهم کنیم نتیجه‌ای جز ایجاد همکاری‌های سست نخواهد داشت؛ چراکه خودروسازان خارجی نیز برای بهره بردن از بازار کشورمان محصولات تاریخ مصرف گذشته‌شان - حمل خودرو جاده ساوه - را برای تولید در نظر می‌گیرند. موضوعی که در برخی از قراردادهای خودرویی شاهد آن هستیم.

در این مورد، حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: بند ۳ مصوبه جدید در مورد سامان‌دهی نحوه واردات - حمل خودرو جاده ساوه - خودروی CBU قطعا - حمل خودرو جاده ساوه - در کوتاه‌مدت به واردکنندگان فشار زیادی وارد می‌آورد؛ بنابراین شاید بهتر باشد این مصوبه به‌صورت پلکانی اعمال شود. به اعتقاد کریمی سنجری، این بند از مصوبه می‌تواند در دراز مدت به ایجاد زیرساخت‌هایی که شاید بخشی از آنها هم‌اکنون نیز در این شرکت‌ها وجود دارد، کمک کند. زیرساخت‌هایی که قطعا به توسعه بخش خصوصی و حضور پرحجم‌تر آن در صنعت خودرو ایران کمک خواهد کرد.

وی معتقد است: به هر حال پر واضح است که مسیر توسعه خودروسازی ایران بر - حمل خودرو جاده ساوه - حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی به‌ویژه در تولید استوار است؛ - حمل خودرو جاده ساوه - بنابراین واردکنندگان خودرو بهتر است از این تهدید به‌عنوان یک فرصت - حمل خودرو جاده ساوه - استفاده کنند فرصتی که حضور آنها را در تصمیم‌سازی‌های کلان مرتبط با صنعت خودروی ایران فعالتر خواهد کرد. وی اما تاکید دارد که وزارت صنعت باید به‌منظور جذب خودروسازان خارجی از ابزارهای تشویقی استفاده کند کاری که بسیاری از کشورهای خارجی آن را تجربه کردند و موفق بودند. وی معتقد است؛ برای جلوگیری از وارد شدن شوک - حمل خودرو جاده ساوه - ناگهانی به قیمت خودروهای وارداتی بازار پیشنهاد می‌شود دولت مصوبه اخیر را به‌صورت پلکانی عمل کند.

اولين صفحه   -  چرخگیر تلو پایین   -   امداد خودرو تنکابن   -   امداد خودرو سیار تنکابن   -   خودروبر تنکابن   -   یدک کش تنکابن   -   حمل خودرو تنکابن   -   حمل ماشین تنکابن   -   کفی تنکابن   -   کفی خودروبر تنکابن   -   جرثقیل خودروبر تنکابن   -   نیسان خودروبر تنکابن   -   نیسان یدک کش تنکابن   -   ماشین بر تنکابن   -   خودرو سوار تنکابن   -   جرثقیل یدک کش تنکابن   -   چرخگیر تنکابن   -   امداد خودرو جاده ساوه   -   امداد خودرو سیار جاده ساوه   -   خودروبر جاده ساوه   -   یدک کش جاده ساوه   -   حمل خودرو جاده ساوه   -   حمل ماشین جاده ساوه   -   کفی جاده ساوه   -   کفی خودروبر جاده ساوه   -   جرثقیل خودروبر جاده ساوه   -   نیسان خودروبر جاده ساوه   -   نیسان یدک کش جاده ساوه   -   ماشین بر جاده ساوه   -   خودرو سوار جاده ساوه   -   جرثقیل یدک کش جاده ساوه   -   چرخگیر جاده ساوه   -   امداد خودرو جاده قم   -   امداد خودرو سیار جاده قم   -   خودروبر جاده قم   -   یدک کش جاده قم   -   حمل خودرو جاده قم   -   حمل ماشین جاده قم   -   کفی جاده قم   -   کفی خودروبر جاده قم   -   جرثقیل خودروبر جاده قم   -   نیسان خودروبر جاده قم   -  آخرين صفحه