ماشین بر بجنورد

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 08922.html

در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت دستور العمل ضوابط واردات خودرو و نحوه ی همکاری با شرکت های خودروساز خارجی دچار تغییراتی شده و به زودی برای تصویب به هیات محترم وزیران ارائه خواهد شد.

۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

واردات خودرو با دستور العمل جدید به کجا می‌رود؟

مطلع شدیم در کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت در مورخ ۱۱ تیرماه جاری دستور العمل ضوابط واردات خودرو و نحوه ی همکاری با شرکت های خودروساز خارجی دچار تغییراتی شده و به زودی برای تصویب به هیات محترم وزیران ارائه خواهد شد.

در این دستور العمل الف) شرکت های خارجی در هر گروه خودرویی فقط می توانند با یک شرکت داخلی قرارداد تجاری یا تولید داشته باشند ب) ثبت سفارش خودروهای - ماشین بر بجنورد - سواری به صورت کامل CBU به شرط داشتن امکانات تولیدی واردکننده در داخل کشور یا قرارداد با تولید کننده ی داخلی برای تولید خودرو (با حداقل ٢٠ درصد ساخت داخل از زمان شروع) مجاز است که در این صورت متقاضی واردات می تواند معادل پنجاه درصد ارزش تولیدات داخلی خود - ماشین بر بجنورد - نسبت به واردات خودرو اقدام نمایند.

کاملا مشخص است این طرح بعلت شتاب زدگی در - ماشین بر بجنورد - تهیه - ماشین بر بجنورد - و تدوین، آثار و تبعات مربوطه را مد نظر نداشته است. نگارنده ذیلا به نقد و بررسی این دستور العمل می پردازد:

١- قطعا هیچ ایرانی وطن پرستی با تولید داخل و رشد و - ماشین بر بجنورد - اعتلای آن علم مخالفت بر نمی دارد اما از سوی دیگر شایسته نیست به بهانه ی اشتغال - ماشین بر بجنورد - زایی و حمایت از تولید داخل بر انحصار دو چندان بازار خودرو - ماشین بر بجنورد - در دستان چند تولید کننده - ماشین بر بجنورد - صحه بگذارند و کماکان بار تیمارداری از این طفل پنجاه شصت ساله ی صنعت خودرو را به دوش بکشد. بنابراین در نهایت هدف نگارنده  اهتمام - ماشین بر بجنورد - و حرکت صنعت خودروی کشور در مسیر صحیح بالندگی و احترام به حقوق مصرف کنندگان است.

٢- همانطور که آب در مسیر سراشیبی راه خود را به طور طبیعی می یابد، سرمایه گذار خارجی هم پس از حصول شرایطی تمایل به - ماشین بر بجنورد - سرمایه گذاری در کشور ثالث می یابد.  برخی از این شرایط چنینند:

الف) امنیت در - ماشین بر بجنورد - سرمایه گذاری: یعنی سرمایه گذار بتواند بر اساس ضوابطی استاندارد، رقابتی، مشخص و متقن هر - ماشین بر بجنورد - زمان که تمایل داشت بتواند سرمایه ی خود را با یک سود منطقی ناشی از عملکرد درست برداشت نماید. از حضرت رسول اکرم نقل است: النعمتان مجهولتان الصحه و الامان.  دو نعمت ناشناخته است اول سلامتی و دوم امنیت. می توان چنین تفسیر کرد که امنیت در تمام شئون بالاخص در حوزه ی اقتصادی شرط لازم برای سرمایه گذاری خارجیست.

ب) قوانین و مشوق های مناسب در حوزه های مالیاتی، ثبات نرخ ارز، قوانین بانکی، حمایت های تخصیص زمین و غیره، قوانین کار، - ماشین بر بجنورد - نظام تعرفه ایی - ماشین بر بجنورد - و گمرکی باثبات و غیره ، لازم - ماشین بر بجنورد - است.

ج) وجود زیر ساخت های مناسب چون حمل و نقل، انرژی و نیروی متخصص ضرورت دارد.

٣- در اینجا بعنوان مثال  آشفتگی در تصمیم گیری و قانون گذاری واردات خودرو توسط نمایندگان رسمی و غیر رسمی طی - ماشین بر بجنورد - سالیان اخیر را مرور می نمایم.

الف) ٨٨/٧/١۵ قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو باعث ممنوعیت واردات خودرو توسط واردکنندگان غیر رسمی شد ولی واردات رسمی و غیر رسمی ادامه یافت.

ب) ٩٣/١١/١ ممنوعیت واردات خودرو سواری توسط  افراد غیر از نمایندگی رسمی توسط - ماشین بر بجنورد - وزیر صنعت و معدن و تجارت ابلاغ شد.

ج) ٩٣/١٢/١٠ دستورالعمل واردات خودرو سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی موجبات رفع ممنوعیت گردید.

د) ٩۴/۶/٢٢ دستور - ماشین بر بجنورد - العمل قبلی تکمیل و دچار اصلاحاتی گردید و عدم ممنوعیت کماکان ادامه - ماشین بر بجنورد - یافت.

و) ٩۵/١٢/١٠ بخشنامه ی ممنوعیت واردات خودرو توسط افراد فاقد نمایندگی توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ و باعث ممنوعیت واردات خودرو برای اشخاص حقیقی و حقوقی رسمی شد.

ز) ٩۶/۴/١١ در کمیسیون امور زیربنایی دولت واردات خودرو منوط به شرایطی - ماشین بر بجنورد - شد.

۴- اکنون برای تحلیل های - ماشین بر بجنورد - آتی لازم است قدری در خصوص آمار تعدادی واردات خودرو و تولید داخل کنکاش نماییم. آمار ها نشان می دهد  از سال ١٣٨۴ تا انتهای سال ١٣٩۵ واردات نسبت به تولید داخل خودروهای سواری به ترتیب ١.٣۴، ٣.٢۵، ۴.٣٢، ۴.۵۵، ٣.٣٧، ٣.٠٩، ٢.٧٣، ۵.٢٩، ١١.١٠، ٩.۶۶، ۵.۶٣ و ۵.٩٢ بوده واین بدان معناست ظرف ١٢ سال گذشته - ماشین بر بجنورد - میانگین عددی واردات خودروی سواری در کشور بیش از ۵ درصد تولید داخلی نبوده است. به طور مشخص در سال ١٣٩۵ ، ٧٣٩٩٨ دستگاه خودروی سواری در  برابر حدود ١٢۵٠٠٠٠ دستگاه - ماشین بر بجنورد - تولید داخل، واردات صورت گرفته است.

۵- در اینجا نیم نگاهی به آمار تولید و واردات اتحادیه - ماشین بر بجنورد - اروپا می - ماشین بر بجنورد - اندازیم. در سال ٢٠١۴ از لحاظ تعداد ، ۵۵١٣٧۶٨ دستگاه  صادرات و ٢٢٢١٩٢۴ دستگاه خودروی سواری واردات به اتحادیه اروپا صورت گرفته است و در - ماشین بر بجنورد - سال ٢٠١۵ این ارقام - ماشین بر بجنورد - به ترتیب ۵۶٩۴۵۶٣ و ٢۵٠۴۴٣٨ دستگاه می باشد. در سال ٢٠١۵ ارزش صادرات خودروهای سواری صادراتی در اتحادیه ی اروپا بیش از ١٢٩ میلیارد یورو و میزان واردات نیز حدود ٣٢.۵ میلیارد یورو گزارش شده است.

با نگاهی به وضعیت کشور کره ی جنوبی بعنوان یکی از بازیگران صنعت خودرویی کشور در می یابیم - ماشین بر بجنورد - در سال ٢٠١٣ بیش از ۴.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید داشته اند که از این میزان حدود ١.٣٨٣ میلیون دستگاه در - ماشین بر بجنورد - داخل کشور فروش رفته است. از این میزان ٣.٠٨٩ میلیون دستگاه صادرات و نزدیک ١۶٢ هزار دستگاه هم واردات داشته اند. میزان واردات خودروی سواری در این - ماشین بر بجنورد - کشور در سال ٢٠١۵ بالغ بر ٢۴٣٩٠٠ دستگاه و سال ٢٠١۶ به عدد ٢٢۵٢٧٩ دستگاه رسیده است. از این میزان آلمان با ١٣٧٨٨۵ دستگاه و ژاپن با ٣۵۴٢٩ دستگاه رتبه های اول و دوم واردات خودروی سواری به کشور کره ی جنوبی را تشکیل داده اند.

۶- برای داشتن تحلیلی از وضعیت واردات و درآمدهای حاصل از آن برای دولت لازم است نیم نگاهی به درآمدهای دولت در این بخش هم داشته باشیم. به طور اجمال هزینه های دولتی مترتب با واردات یک دستگاه خودروی سواری با معیار ارزش CIF خودرو ( بهای خرید بعلاوه ی هزینه ی حمل و - ماشین بر بجنورد - بیمه حمل تا بنادر ایران)  عبارتند از ۴٠٪‏ حقوق ورودی، ٣٪‏ عوارض گمرکی، ۵٪‏ عوارض واردات. همچنین هزینه های هلال احمر ، وزارت راه و شهرسازی (درصورت عدم استفاده از کشتیرانی جمهوری اسلامی) ، استاندارد و بازرسی، بیمه محموله در گمرک، ثبت سفارش و غیره نیز به اعداد فوق جمع می گردد. از سوی دیگر کماکان ٨ درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های شماره گذاری و عوارض و مالیات مربوطه (وابسته به نوع خودرو تا ١۵ درصد ارزش CIF می تواند برسد) و هزینه ی اسقاط خودرو ( بین یک تا چهار دستگاه خودرو برای هر دستگاه خودروی وارداتی باید اسقاط شود) باید مد نظر قرار گیرد.

٧- اکنون پس از ارائه ی  مقدمات اولیه  فوق - ماشین بر بجنورد - الذکر به تحلیل مصوبه ی اخیر می - ماشین بر بجنورد - پردازم:

الف) همانطور که ملاحظه شد - ماشین بر بجنورد - در - ماشین بر بجنورد - طی ١٢ سال اخیر میانگین تعدادی واردات خودروهای سواری زیر ۵ درصد بوده است. آیا در یک بازار سالم و رقابتی این تعداد خودرو هم بر تابیده نمی شود؟

ب) تصویب این قانون به منزله ی حذف تعداد کثیری از خودروهای حال حاضر وارداتی کشور خواهد بود - ماشین بر بجنورد - و این به معنای نگاه تک بعدی و تک رنگ به تنوع خودروهای در - ماشین بر بجنورد - حال حرکت است. آنچه باعث بالندگی و رشد صنعت ها می گردد نگاه گونه گونی Diversity می باشد. طراح ایرانی باید فشار تقاضا را در پیش روی داشته و از سوی دیگر تنوع طراحی را هر روز نظاره گر باشد. چطور می توان شهری زیبا داشت وقتی دیوارهای آن را تماما یک رنگ زده ایم؟!

ج) اساسا با نگاه به تنوع - ماشین بر بجنورد - محصولات وارداتی در سال ١٣٩۵ به عدد بیش از ۴٠ برند و ٢٠٠ مدل مختلف - ماشین بر بجنورد - خودرو خواهیم رسید. اکنون سوال اینجاست وقتی مجموع کل واردات به ۶٠ هزار دستگاه نم یرسد، چطور تولید کننده با این میزان - ماشین بر بجنورد - کم و تنوع زیاد (بخوانید رقابت بالا) می تواند در ایران تولید داشته باشد. در سال ٩۵ ظرفیت فروش هیچ خودروی وارداتی به ٨٠٠٠ دستگاه هم نرسید که این تولید با درصد عمق بالای داخلی را توجیه ناپذیر می کند.

د) تجربه نشان داده در - ماشین بر بجنورد - بخش خودروهای بالای قیمت یکصد میلیون تومان خودروسازان داخلی در درازمدت هرگز نتوانسته اند به تیراژ بالایی در تولید سالانه برسند و عمق ساخت داخل آنها هم کاملا محدود بوده است نگاهی به پروژه های گرند ویتارا، مورانو، تیانا و مزدا ۳ کاملا موئید این نظر است.

ه) زمانی که دولت طی چند سال گذشته با وضع قوانین ضد و نقیض و متعدد نتوانسته اعتماد فعالان اقتصادی کشور را در خصوص ثبات قانون جلب کند، چطور سرمایه گذار یا خودروساز خارجی امنیت لازم را در می یابد. (بند ٣ فوق الذکر)

و) سهم ٢٠ درصدی داخلی سازی و نظام - ماشین بر بجنورد - تعرفه ایی حال حاضر در کنار هزینه ی بالای پول در کشور در قیمت تمام شده ی خودروهای ساخت داخل توفیر چندانی نسبت به واردات همان مدل ایجاد نمی کند مگر آن که تیراژ تولید بالای بیست هزار دستگاه در سال گردد. بد نیست گوش چشمی هم - ماشین بر بجنورد - به قیمت حال حاضر دو محصول تولیدی سایپا و ایران خودرو ، سراتو و ٢٠٠٨ داشته - ماشین بر بجنورد - باشیم.

ز) دولت از محل واردات خودرو منافع سرشاری می برد همچنین سالانه چند صد هزار دستگاه خودروی فرسوده توسط واردکنندگان از چرخه - ماشین بر بجنورد - ی استفاده جمع آوری (خریداری) و امحا می گردند که علاوه - ماشین بر بجنورد - بر کمک به سلامت محیط زیست، بازار تولید کنندگان خودرو را - ماشین بر بجنورد - هم با - ماشین بر بجنورد - ایجاد تقاضا گرم تر می نماید.

ح) با اجرای این قانون عملا بسیاری از خودروهای وارداتی امکان ورود به کشور را از دست داده و - ماشین بر بجنورد - بازار خودرو در انحصار چند برند خاص قرار می گیرد. به فرض ورود چند تولید کننده ی خودرو به مبحث تولید در ایران به راحتی اثبات - ماشین بر بجنورد - می شود شرط ۵٠ درصدی میزان واردات و محدودیت تیراژ فروش این گونه خودروها، محدودیت تنوع را بشدت افزایش می دهد و همچنین متقاضیان خودرو باید با بسیاری از خودروها خداحافظی نمایند.

ط) - ماشین بر بجنورد - مطابق بند ۴.۴ اهداف و سیاست های توسعه صنعت خودرو در افق ١۴٠۴ لازم است تا کاهش تدریجی تولید خودرو به روش SKD و FCKD - ماشین بر بجنورد - صورت بگیرد. به نظر نمی رسد تصویب این مصوبه چیزی - ماشین بر بجنورد - جز تحقق تولید خودرو به روش های فوق را همراه داشته باشد و به نظر نگارنده این مصوبه خلاف اهداف سند ١۴٠۴ می باشد.

ی) در بحث ایجاد اشتغال پایدار هم از آنجا که تیراژ تولید خودروهای وارداتی بالا نیست تفاوت اشتغال بین - ماشین بر بجنورد - وضعیت حال حاضر و وضعیت تولید چندان تفاوتی ندارد و مضافا امکان - ماشین بر بجنورد - حصول به اشتغال پایدار بدون اصلاح قوانین حاکمه سخت امکان - ماشین بر بجنورد - پذیر است در - ماشین بر بجنورد - این خصوص می توان به وضعیت حال حاضر بسیاری از شرکت - ماشین بر بجنورد - های تولیدی چون، مرتب خودرو، زاگرس خودرو، راین، دیار خودرو، سناباد خودرو، بن رو و غیره اشاره کرد که متاسفانه همه ی آنها با حمایت های مسولین اکنون تقریبا بلکه تحقیقا نفسشان به شماره افتاده و از تولید مولد بازمانده اند.

ک) با نگاهی به آمار صادرات و واردات اتحادیه ی اروپا و کشوری مانند کره جنوبی، کاملا - ماشین بر بجنورد - مشخص است در یک اقتصاد رقابتی که همواره اشتهای بازار برای واردات توسط کشورها بی پاسخ نمانده است (بند ۵). بعنوان - ماشین بر بجنورد - مثال جالب است بدانیم در سال ۲۰۱۵ کشورهایی چون ترکیه، چین، مراکش، تایلند و هند سهم قابل توجهی از واردات خودروی سواری به اتحادیه اروپا را به خود تخصیص داده اند.

ل) تقریبا تمام تولید کنندگان خودرو در جهان تمایلی بر تحمیل شرایط یک بازار به خود ندارند لذا شرط " شرکت های خارجی در هرگروه خودرویی فقط می توانند با یک شرکت داخلی قرارداد تجاری و یا تولیدی داشته باشند" مورد قبول خودروسازان برجسته قرار نخواهد - ماشین بر بجنورد - گرفت و به فرض قبول قدرت چانه زنی شریک ایرانی را محدود می نماید. پیش از این نیز برخی خودروهای فرانسوی چون ال - ماشین بر بجنورد - ۹۰ در دو شرکت خودروسازی کشور همزمان تولید شده اند و این قانون طبیعتا شامل حال آنها نیز می گردد.

۷- در انتها چند پیشنهاد اصلاحی تقدیم حضور می گردد:

الف) شرط مندرج در بند ل فوق تماما حذف - ماشین بر بجنورد - گردد.

ب) در صورت - ماشین بر بجنورد - واردات بیش از - ماشین بر بجنورد - ۲۰۰۰۰ دستگاه خودرو از یک برند خاص می توان الزام به تولید داخلی را شرط دانست.

ج) شرط ۵۰ - ماشین بر بجنورد - درصد ارزش تولیدات داخلی برای واردات محلی از مناقشه و سوال است که پیشنهاد می گردد در این خصوص و همچنین سطح KD  مد نظر برای داخلی سازی و مشوق های مربوطه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

د) پیشنهاد می شود مشوق هایی برای شرکت هایی که مبادرت به صادرات تولیدات خود می نمایند، مد نظر قرار گیرد.

 

*کارشناس خودرو

منبع : اقتصاد آنلاین
اولين صفحه   -  کفی باغستان   -   کفی خودروبر باغستان   -   جرثقیل خودروبر باغستان   -   نیسان خودروبر باغستان   -   نیسان یدک کش باغستان   -   ماشین بر باغستان   -   خودرو سوار باغستان   -   جرثقیل یدک کش باغستان   -   چرخگیر باغستان   -   امداد خودرو بجنورد   -   امداد خودرو سیار بجنورد   -   خودروبر بجنورد   -   یدک کش بجنورد   -   حمل خودرو بجنورد   -   حمل ماشین بجنورد   -   کفی بجنورد   -   کفی خودروبر بجنورد   -   جرثقیل خودروبر بجنورد   -   نیسان خودروبر بجنورد   -   نیسان یدک کش بجنورد   -   ماشین بر بجنورد   -   خودرو سوار بجنورد   -   جرثقیل یدک کش بجنورد   -   چرخگیر بجنورد   -   امداد خودرو بروجرد   -   امداد خودرو سیار بروجرد   -   خودروبر بروجرد   -   یدک کش بروجرد   -   حمل خودرو بروجرد   -   حمل ماشین بروجرد   -   کفی بروجرد   -   کفی خودروبر بروجرد   -   جرثقیل خودروبر بروجرد   -   نیسان خودروبر بروجرد   -   نیسان یدک کش بروجرد   -   ماشین بر بروجرد   -   خودرو سوار بروجرد   -   جرثقیل یدک کش بروجرد   -   چرخگیر بروجرد   -   امداد خودرو بندر انزلی   -   امداد خودرو سیار بندر انزلی   -  آخرين صفحه