امداد خودرو نوشهر

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 10891.html

با تصویب لایحه موسوم به لایحه پاک، مجلس در جهت کمک به رفع آلودگی گام برداشته است. در این لایحه توجه ویژه‌ای به بحث آلودگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی و آلودگی‌های خودرو‌ها شده و آلودگی در کلان‌شهر‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

سن، معیار مناسبی برای تشخیص فرسودگی نیست

- امداد خودرو نوشهر -

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این لایحه، مواد و تبصره‌های مربوط - امداد خودرو نوشهر - به بخش خودروهای فرسوده و همچنین کاهش زمان مراجعه به معاینه‌فنی برای خودروهاست.

در بخش - امداد خودرو نوشهر - خودروهای فرسوده با تصویب قانون، مراکز شماره‌گذاری خودرو از پلاک کردن خودروهای فرسوده ممانعت می‌کنند و نیروی انتظامی نیز در صورت مشاهده می‌تواند این خودروها را جریمه کند.

اما یکی از موادی - امداد خودرو نوشهر - که در این مصوبه مورد بحث است، تعیین سن برای خودروهای فرسوده است. برخی کارشناسان تعیین سن را معیار مناسبی برای فرسوده بودن - امداد خودرو نوشهر - یا نبودن خودروها نمی‌دانند. چراکه ممکن است خودرویی - امداد خودرو نوشهر - با عمر ۵سال بسیار - امداد خودرو نوشهر - فرسوده‌تر از خودرویی با عمر ۱۰ سال باشد.

برای روشن شدن مواد مربوط به خودروهای فرسوده با سید‌رضا فاطمی‌امین، مجری پیشین طرح نوسازی خودرو به گفت‌و‌گو پرداختیم.

فاطمی‌امین، مجری طرح نوسازی خودرو در سال ۱۳۸۵ بود. در این سال و با‌توجه به وجود گسترده خودروهای فرسوده در کشور، طرح نوسازی خودروها و اسقاط خودروهای فرسوده اجرا و در آن سال و در مدت ۱۰ ماه چیزی در حدود ۲۲۵ هزار دستگاه خودرو با کمک و یارانه - امداد خودرو نوشهر - دولت از رده خارج شد. طرحی که پس از آن با افت و خیز فراوانی همراه شد.

خودروی فرسوده به چه خودرویی اطلاق می‌شود؟ خودروی فرسوده خودرویی است که به لحاظ مصرف سوخت، آلایندگی و ایمنی استاندارد لازم را نداشته باشد. سن معیار چندان خوبی برای فرسودگی نیست. معاینه‌فنی می‌تواند معیار و ملاک مناسبی برای تعیین خودروی فرسوده و غیرفرسوده باشد. آزمایش‌هایی که در معاینه‌فنی انجام می‌شوند، می‌توانند - امداد خودرو نوشهر - تعیین‌کننده باشند.

ارزیابی شما به‌عنوان کسی که سال‌های گذشته در ارتباط با طرح خودروهای فرسوده فعالیت کرد‌ه‌اید، در خصوص مصوبه جدید مجلس با عنوان لایحه پاک چیست؟ نکات مثبت و منفی این طرح را در چه می‌دانید؟ به نظر من نیازی به مصوبه مجلس در این رابطه - امداد خودرو نوشهر - نبود. اما این قانون برای محیط‌زیست است و برای اینکه به‌صورت کامل و جامع باشد، بخش مربوط به خودروهای فرسوده نیز در آن آورده شده است. این مصوبه دارای دو نقص جدی است که باید به آنها پرداخته شود.

این - امداد خودرو نوشهر - دو نقص شامل چه مواردی است؟ در متن ماده به سن فرسودگی اشاره شده است. - امداد خودرو نوشهر - معیار، فرسودگی سن خودروها نیست بلکه باید معاینه‌فنی مشخص کند که خودرویی فرسوده است - امداد خودرو نوشهر - یا خیر. در مصوبه اخیر آمده است سن فرسودگی توسط دولت تعیین می‌شود. اما بهتر بود به‌جای سن فرسودگی از - امداد خودرو نوشهر - عبارت معیار فرسودگی استفاده می‌شد. منطقی بود که معیار فرسودگی - امداد خودرو نوشهر - در لایحه پاک ذکر می‌شد.

در گذشته هم بحث سن فرسودگی وجود داشت. چرا در حال - امداد خودرو نوشهر - حاضر معتقد هستید باید معیار فرسودگی در لایحه در نظر گرفته می‌شد؟ به این دلیل که در سال ۸۵ که کارمان را روی خودروهای فرسوده - امداد خودرو نوشهر - شروع کردیم، هنوز بحث معاینه‌فنی تا این حد گسترش پیدا نکرده و کامل نشده بود، آن زمان ما، سن را مبنای فرسودگی قرار دادیم و سن ۳۰ سال را - امداد خودرو نوشهر - مبنای فرسوده بودن خودروها در نظر گرفتیم. اما در حال حاضر - امداد خودرو نوشهر - که - امداد خودرو نوشهر - معاینه‌فنی شکل گرفته و ساختار و سازمان پیدا کرده است، دلیلی برای فرسودگی بر اساس سن وجود ندارد. چون - امداد خودرو نوشهر - ممکن است خودرویی ۲۰ساله و از خودرویی که ۵سال از تولید آن می‌گذرد، سالم‌تر و با کیفیت‌تر باشد. حالا ممکن است به‌دلیل تردد و استفاده بسیار زیاد از آن خودرو این اتفاق افتاده باشد یا به دلیل کیفیت پایین آن خودرو فرسوده و خودرویی با سن بالاتر همچنان سالم باشد.

دومین نکته منفی این مصوبه چه چیزی است؟ نقص بعدی به نظر من به تبصره‌های این ماده وجود دارد، - امداد خودرو نوشهر - برمی‌گردد و آن هم این است که دولت در بودجه ردیف و تسهیلات ارزان‌قیمتی را برای کمک به تعویض - امداد خودرو نوشهر - و اسقاط خودروهای فرسوده در نظر بگیرد. یعنی دولت - امداد خودرو نوشهر - تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ساله به متقاضیان بپردازد. به عقیده من این کار نیز اشتباه است.

چرا این کار را اشتباه می‌دانید؟ این تسهیلات برای خودروهای فرسوده به بحث آلودگی هوا و کمتر مصرف شدن سوخت کمک نمی‌‌کند؟ مگر دولت مثلا برای یخچال و دیگر کالاهای - امداد خودرو نوشهر - این‌چنینی یارانه می‌دهد که آن را تعویض کند؟ اصلا لزومی به این کار نبود، چون تحمیل هزینه‌های غیرمنطقی به دولت است. هرچند ممکن است این پیشنهاد خود دولت باشد. یعنی چرا بودجه عمومی یک کشور که متعلق به همه مردم است، صرف تعویض خودروهای فرسوده شود؟

چه تغییر - امداد خودرو نوشهر - و تفاوتی بین شرایط فعلی و شرایط سال‌های قبل که تازه این طرح شروع شده - امداد خودرو نوشهر - بود، وجود دارد؟ آن دوره یک انباشتی از خودروهای قدیمی از ابتدایی که خودرو وارد کشور شده بود، - امداد خودرو نوشهر - وجود داشت و - امداد خودرو نوشهر - خودروهای فرسوده بسیار زیاد بودند. ضمن اینکه هیچ معیاری برای خارج کردن این خودروها از چرخه مصرف وجود نداشت. یعنی وقتی کسی یک پیکان ۳۰ساله خریداری می‌کرد، درنهایت یک قیمتی داشت. اما وقتی شما در حال حاضر می‌گویید خودروی بالای ۲۰ سال فرسوده است و بعد از ۲۰ سال فقط قیمت - امداد خودرو نوشهر - لاشه خودرو پرداخت می‌شود، کسی که خودرویی را خریداری می‌کند متوجه این موضوع است که هرچه عمر خودرو افزایش پیدا می‌کند و به فرسودگی نزدیک و قیمت آن نیز کم می‌شود تا لحظه‌ای که به فرسودگی کامل برسد و به غیر از فولاد و مواد داخل آن ارزش دیگری نداشته باشد.

چرا در سال‌های ابتدایی شروع طرح اسقاط خودروهای فرسوده دولت با یارانه به تعویض و جایگزینی خودروها کمک کرد اما در - امداد خودرو نوشهر - حال - امداد خودرو نوشهر - حاضر نمی‌توان و نباید آن‌ را اجرا کرد؟ در آن‌ سال‌ها چون هنوز برنامه‌ای - امداد خودرو نوشهر - برای اسقاط خودروها وجود نداشت، اسقاط خودروها بدون یارانه دولت باعث می‌شد تا دارایی مردم از بین - امداد خودرو نوشهر - برود. مردم می‌گفتند ما خودرو را خریداری کردیم که بتوانیم تا ۴۰ سال از آن استفاده کنیم. اما در حال حاضر و با جا افتادن این طرح دیگر همه می‌دانند پس از گذشت مثلا ۲۰ سال خودرو فرسوده می‌شود و باید از رده خارج شود. دیگر کسی که در این شرایط خودرویی را خریداری می‌کند، می‌داند پس گذشت چند سال خودرو فرسوده می‌شود و نمی‌تواند تقاضای یارانه برای تعویض خودرو داشته باشد. اما در سال ۸۵ لازم بود که به مردم یارانه بدهیم و کمک کنیم که خودروی جایگزین داشته باشند. به این خاطر که پیش از آن هشدار لازم به مردم داده نشده بود. اما الان که این قضیه جا افتاده است و همه می‌دانند خودرو در - امداد خودرو نوشهر - یک - امداد خودرو نوشهر - سنی فرسوده می‌شود و همان‌طورکه دولت برای یخچال و تلویزیون فرسوده یارانه - امداد خودرو نوشهر - نمی‌دهد، لازم نیست برای خودرو نیز یارانه‌ای در نظر بگیرد.

این نکته را که خودرویی پس از رسیدن - امداد خودرو نوشهر - به مرحله - امداد خودرو نوشهر - فرسودگی پلاک‌گذاری نشود، چگونه ارزیابی می‌کنید؟ ممنوعیت تردد و شماره‌گذاری باعث می‌شود تا پس از رسیدن به آن سن مردم خودشان نسبت به تعویض و اسقاط آن اقدام کنند.در - امداد خودرو نوشهر - حال‌حاضر به راحتی می‌‌توان از تردد و خرید و فروش خودروهای فرسوده جلوگیری کرد اما ۱۰ سال پیش مردم حق داشتند نسبت به از بین رفتن دارایی خود اعتراض کنند. بنابراین - امداد خودرو نوشهر - آن موقع ما فرصت چند ساله‌ای را در اختیار مردم قرار دادیم و همان سال - امداد خودرو نوشهر - هم با ارائه وام - امداد خودرو نوشهر - نسبت به جایگزینی خودروها اقدام کردیم.

برای اجرای این طرح چه الزاماتی وجود دارد؟ برای اجرای این طرح نیاز به هماهنگی بین‌بخشی است. باید بین بخش‌های مختلف مثل نیروی انتظامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت - امداد خودرو نوشهر - و - امداد خودرو نوشهر - بانک‌ها هماهنگی وجود داشته باشد.

این طرح چه تاثیری بر بازار خودروهای دست دوم دارد؟ تاثیرش را قبلا بر این بازار گذاشته است. این طرح، جدید - امداد خودرو نوشهر - نیست که در حال‌حاضر - امداد خودرو نوشهر - مصوب شده است. مقررات این طرح ۱۰ سال پیش در دولت تصویب و اجرا می‌شد. این لایحه برای آلودگی - امداد خودرو نوشهر - هواست که این بخش خودروهای فرسوده را به آن اضافه کرده‌اند تا قانون کامل باشد. همان‌طور که می‌دانیم ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران به‌خاطر وجود خودروهای فرسوده است.

قوانین - امداد خودرو نوشهر - و مقررات کشور در‌خصوص خودروهای فرسوده چگونه است؟ آیا می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ بله، بسیار موثر بوده است. در سال ۸۵ ما در ۱۰ ماه توانستیم بیش از ۲۰۰ هزار خودرو - امداد خودرو نوشهر - را اسقاط و از رده خارج کنیم. بعد از آن نیز با افت‌و‌خیزهایی کار ادامه پیدا کرد. در مجموع قوانین بسیار موثر بود.

همکاری خودروسازان در طرح‌های تعویض خودروها چگونه بود؟ ایران‌خودرو و سایپا از چنین طرح‌هایی همواره حمایت می‌کنند. در روزهای ابتدایی این طرح در سال ۸۵ هم این دو شرکت بسیار استقبال و همکاری - امداد خودرو نوشهر - کردند.

- امداد خودرو نوشهر -
اولين صفحه   -  نیسان یدک کش نهاوند   -   ماشین بر نهاوند   -   خودرو سوار نهاوند   -   جرثقیل یدک کش نهاوند   -   چرخگیر نهاوند   -   امداد خودرو نور   -   امداد خودرو سیار نور   -   خودروبر نور   -   یدک کش نور   -   حمل خودرو نور   -   حمل ماشین نور   -   کفی نور   -   کفی خودروبر نور   -   جرثقیل خودروبر نور   -   نیسان خودروبر نور   -   نیسان یدک کش نور   -   ماشین بر نور   -   خودرو سوار نور   -   جرثقیل یدک کش نور   -   چرخگیر نور   -   امداد خودرو نوشهر   -   امداد خودرو سیار نوشهر   -   خودروبر نوشهر   -   یدک کش نوشهر   -   حمل خودرو نوشهر   -   حمل ماشین نوشهر   -   کفی نوشهر   -   کفی خودروبر نوشهر   -   جرثقیل خودروبر نوشهر   -   نیسان خودروبر نوشهر   -   نیسان یدک کش نوشهر   -   ماشین بر نوشهر   -   خودرو سوار نوشهر   -   جرثقیل یدک کش نوشهر   -   چرخگیر نوشهر   -   امداد خودرو نیشابور   -   امداد خودرو سیار نیشابور   -   خودروبر نیشابور   -   یدک کش نیشابور   -   حمل خودرو نیشابور   -   حمل ماشین نیشابور   -  آخرين صفحه