خودروبر آق قلا

جهت امداد خودرو و یا حمل خودرو تماس بگیرید: 09354289020 تلگرام امداد خودرو


متن مطلب      کل مطالب     


جدول تعرفه حمل خودرو در تابستان 1398

نوع خودرو امداد توضیحات (کلیه قیمت ها به تومان)
نیسان چرخگیر و یدک کش
نیسان چرخگیر یا یدک کش یا شاهین دار
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 80،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 2،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 3،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 100،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 5،000 تومان
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
کفی خودروبر یا خودرو سوار یا حمل خودرو
الف: مسیر های مسطح
هزینه ورودی: 120،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 3،000 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر: 4،000 تومان
ب: مسیر های کوهستانی
هزینه ورودی: 150،000 تومان
حمل خودرو های سبک هر کیلومتر: 4،500 تومان
حمل خودرو های سنگین هر کیلومتر 6،000 تومان
جهت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید.
phone number: +989354289020
کد مطلب: 08838.html

چند سال پیش یک خودروی تیبا را جهت برقی شدن به ترکیه ارسال کردیم که البته آن‌هم ابتر باقی ماند و استفاده نشد و چنان درگیر مسائل دیگر شدیم که برقی شدن آن فراموش شد.

۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷

چرا برقی شدن تیبا به فراموشی سپرده شد؟

به گزارش رنت لوکس به نقل از اخبار خودرو ، تولید خودروهای برقی در جهان رو به‌افزایش - خودروبر آق قلا - است. خودروسازان بزرگ مانند فولکس‌واگن در برنامه‌های خود بودجه سنگینی را برای توسعه صنعت خودروهای برقی که به‌عنوان آینده - خودروبر آق قلا - این صنعت محسوب می‌شوند، در نظر گرفته اند.

طبق برنامه‌هایی که بسیاری از خودروسازان جهان ارائه داده‌اند، تا ۲۰ سال آینده تولید خودروهای برقی نسبت‌به خودروهای سوخت فسیلی پیشی خواهد گرفت و در نهایت خودروهای برقی توجیه اقتصادی خواهند داشت.

[caption id="attachment_200671" align="alignleft" width="345"]خودروبر آق قلا - خودروبر آق قلا - تیبای برقی[/caption]

در حال‌حاضر در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی جایگاه‌های شارژ این خودرو‌ها گسترش یافته‌اند و دولت‌ها نیز با ارائه مشوق‌هایی مانند مالیات پایین یا حذف مالیات بر این خودروها و همچنین پرداخت یارانه به شرکت‌های خودروساز، در استفاده گسترده از خودرو - خودروبر آق قلا - و - خودروبر آق قلا - موتورسیکلت‌های برقی نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. در کشور ما نیز به‌‌رغم صحبت‌هایی که در باره ضرورت تولید و فروش خودروهای برقی می‌شود، همچنان کار جدی در زمینه توسعه این خودروها انجام و هنوز هیچ زیرساختی برای توسعه و فروش این محصولات تعریف نشده است.

تقریبا هیچ جایگاهی برای شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی حاضر - خودروبر آق قلا - در بازار وجود ندارد. نبود چنین امکاناتی هنگام ورود - خودروبر آق قلا - جهانگرد هلندی که با خودروی کاملا برقی تسلا - خودروبر آق قلا - وارد ایران شد، نمود بیشتری پیدا کرد. هیچ جایگاه شارژی برای خودروی این جهانگرد وجود نداشت.

در روزهای اخیر مدیرعامل سایپا از تولید خودروی برقی تیبا و امکان استفاده از دو پلت‌فرم دیگر برای تولید خودروهای برقی خبر داد.

مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب که آمادگی داریم تا در صنعت خودرو و به‌ویژه خودروهای برقی کشور پیشتاز باشیم، - خودروبر آق قلا - درخصوص زمان عرضه این خودروهای برقی به «دنیای خودرو» می‌گوید: « تیبای برقی جزو طراحی‌های محصولات جدید ماست. عقیده داریم آینده بازار و سلایق مشتریان به سمت خودروهای برقی در حال تغییر است. به‌همین دلیل مدتی است تیبای برقی را که در مرکز تحقیقات سایپا طراحی کرده‌ایم، - خودروبر آق قلا - برای آزمایش‌های اولیه به خارج - خودروبر آق قلا - کشور فرستادیم. اگر تست‌های اولیه جواب بدهند و به لحاظ استاندارد، - خودروبر آق قلا - اجازه ساخت داخل را کسب کند، به‌زودی رونمایی تیبای برقی را انجام خواهیم داد.»

جمالی: در زمینه‌ تولید خودروی برقی در حال - خودروبر آق قلا - گسترش فعالیت‌هایمان هستیم به گفته او در تهران نیز مذاکراتی با شهرداری داشته‌ایم تا زیرساخت‌های خودروی برقی آماده شوند

در همین زمینه سعید مدنی، مشاور خودرویی وزیر صنعت‌، معدن و تجارت نیز درباره اینکه آیا امکان تولید خودروهای برقی روی - خودروبر آق قلا - پلت‌فرم‌های فعلی وجود دارد و اصولا تولید تیبای برقی امکان‌پذیر - خودروبر آق قلا - است یا خیر، به «دنیای خودرو» می‌گوید: - خودروبر آق قلا - «باید برخی تغییرات را روی خودروهای معمولی انجام بدهند. - خودروبر آق قلا - امکان دارد به‌وسیله تیون، موتورهای برقی را روی خودروها و پلت‌فرم‌های فعلی جاسازی کنیم. چون حجم موتورهای برقی بزرگ‌تر از حجم موتورهای درون‌سوز است. البته تولید تک، کارساز نیست و باید به فکر تولید انبوه - خودروبر آق قلا - باشیم و همچنین مسائل مربوط به موتور - خودروبر آق قلا - و باتری - خودروبر آق قلا - نیز حل شوند. البته توان تولید این - خودروبر آق قلا - خودروها در خودروسازی‌های کشور وجود دارد.»

البته به‌گفته محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت سایپا در حال رایزنی با یک شرکت‌ توسعه‌دهنده خودروهای الکتریکی است.

صالحی‌نیا در این خصوص می‌گوید: «شرکت سایپا در برنامه میان‌مدت خود تولید خودروهای برقی ازجمله تیبا را در دستور کار قرار داده - خودروبر آق قلا - و در این زمینه با شرکتی که توسعه‌دهنده پلتفرم‌های برقی بوده، در حال مذاکره است.

نبود زیرساخت‌ها و همچنین عدم حمایت دولت از خودروهای - خودروبر آق قلا - برقی با وجود تاکیدات فراوانی که بر استفاده از انرژی‌های پاک می‌شود، یکی از علل عدم گسترش و فروش خودروهای پاک است.»

مدنی در این رابطه می‌گوید: «متاسفانه زیرساخت‌ها برای تولید خودروهای برقی در کشور هنور - خودروبر آق قلا - فراهم نیستند اما باید برای توسعه این بخش مهم از خودروسازی اقداماتی انجام شود. ازجمله با شرکت‌هایی که در زمینه تولید خودروهای برقی، ایجاد زیرساخت‌ها و جایگاه‌های شارژ تخصص دارند، مذاکراتی انجام شود. »

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر قیمت خودروهای برقی ۵۰ تا ۱۰۰ برابر گران‌تر از خودروهای معمولی تمام می‌شود، اظهار می‌کند: «برای تولید این نوع‌ خودروها باید دولت یارانه و تسهیلاتی را در نظر بگیرد تا مشتری را نسبت به استفاده از این - خودروبر آق قلا - خودروها ترغیب کند. این موضوع درباره موتورسیکلت‌های برقی هم صادق است.»

وی تاکید می‌کند: «در همه جای دنیا برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی تسهیلات و یارانه‌هایی به میزان ۴۰ تا ۵۰ درصد قیمت آن در نظر گرفته می‌شود تا بر مشتری فشاری وارد نشود. در مقابل دولت از سایر ویژگی‌های خودرو و موتورسیکلت‌های برقی مانند بهبود وضعیت - خودروبر آق قلا - آلودگی هوا، مصرف سوخت کمتر و چنین ویژگی‌هایی به نفع خوداستفاده کند.»

استفاده از تمام ظرفیت‌ها در توسعه زیرساخت‌ها و همچنین همکاری همه نهاد‌ها و سازمان‌ها برای گسترش استفاده از این خودروها امری ضروری است. جمالی با بیان اینکه در زمینه‌ تولید خودروی برقی در حال گسترش فعالیت‌هایمان هستیم، می‌گوید: «در تهران نیز - خودروبر آق قلا - مذاکراتی با شهرداری داشته‌ایم تا زیرساخت‌های خودروی برقی آماده شوند.»

صالحی‌نیا نیز از در - خودروبر آق قلا - دست تصویب بودن آیین‌نامه‌ای در دولت درباره تامین زیرساخت‌های لازم - خودروبر آق قلا - برای تولید و فروش خودروهای برقی خبر می‌دهد و می‌گوید: «در این آیین‌نامه نقش وزارت نیرو، شیوه‌های شارژ خودروها و وظایف مراجعی مانند - خودروبر آق قلا - وزارت کشور که باید در تامین - خودروبر آق قلا - زیرساخت‌ها همکاری کنند، همچنین چگونگی تامین قطعات، - خودروبر آق قلا - تعرفه‌های حقوق ورودی و ... گنجانده شده است.»

به‌هرحال باید ورود سایپا به - خودروبر آق قلا - تولید خودروهای برقی را به فال نیک گرفت. هرچند صنعت خودروی کشور در ابتدای راه برای تولید این خودروهاست اما باید توجه داشت آینده در اختیار خودروهای برقی - خودروبر آق قلا - و با تکنولوژی بالاست و باید هرچه سریع‌تر نسبت به انتقال تکنولوژی ساخت باتری و موتور این خودروها اقدام کرد تا ۲۰‌سال بعد که نسبت تولید خودروهای فسیلی و برقی عکس هم خواهد شد، مشکلات - خودروبر آق قلا - این روزهای‌مان در زمینه تولید موتور و سایر بخش‌های مهم را نداشته باشیم.»

یکی از مشکلات اصلی در صنعت خودروی کشور طرح‌ها و برنامه‌های رهاشده است. بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و اهداف در میانه راه رها می‌شوند - خودروبر آق قلا - و نیمه‌کاره باقی ماندند.

سعید مدنی با اشاره به سابقه برقی شدن خودروی تیبا می‌گوید: «چند سال پیش یک خودروی تیبا را جهت برقی شدن به ترکیه ارسال کردیم که البته آن‌هم ابتر باقی ماند و استفاده نشد و چنان درگیر مسائل دیگر شدیم که برقی شدن آن - خودروبر آق قلا - فراموش شد.

تولید خودروهای برقی در کشور هنوز در مرحله مطالعاتی بوده و - خودروبر آق قلا - به‌مرحله اجرایی نرسیده، بعید می‌دانم شریکی هم در این - خودروبر آق قلا - زمینه انتخاب شده باشد.

رهاسازی چنین طرح‌های استراتژیکی قطعا باعث آسیب‌های فراوان در صنعت خودروی کشور خواهد شد. صنعت خودرو به سمت خودران و برقی شدن در حرکت‌ است و در این زمینه شاهد هستیم از سوی شرکت‌های مختلف دستاوردهای جدیدی به وجود می‌آیند.

صنعت خودروی کشور برای از بین نرفتن، نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید است زیرا تا سال‌های آینده خودران‌ها، خودروهای برقی و شاید سوخت‌های جدید با فناوری‌های های‌تک جایگزین خودروهای امروزی شوند.»

- خودروبر آق قلا -
اولين صفحه   -  خودرو سوار آذربایجان شرقی   -   جرثقیل یدک کش آذربایجان شرقی   -   چرخگیر آذربایجان شرقی   -   امداد خودرو آذربایجان غربی   -   امداد خودرو سیار آذربایجان غربی   -   خودروبر آذربایجان غربی   -   یدک کش آذربایجان غربی   -   حمل خودرو آذربایجان غربی   -   حمل ماشین آذربایجان غربی   -   کفی آذربایجان غربی   -   کفی خودروبر آذربایجان غربی   -   جرثقیل خودروبر آذربایجان غربی   -   نیسان خودروبر آذربایجان غربی   -   نیسان یدک کش آذربایجان غربی   -   ماشین بر آذربایجان غربی   -   خودرو سوار آذربایجان غربی   -   جرثقیل یدک کش آذربایجان غربی   -   چرخگیر آذربایجان غربی   -   امداد خودرو آق قلا   -   امداد خودرو سیار آق قلا   -   خودروبر آق قلا   -   یدک کش آق قلا   -   حمل خودرو آق قلا   -   حمل ماشین آق قلا   -   کفی آق قلا   -   کفی خودروبر آق قلا   -   جرثقیل خودروبر آق قلا   -   نیسان خودروبر آق قلا   -   نیسان یدک کش آق قلا   -   ماشین بر آق قلا   -   خودرو سوار آق قلا   -   جرثقیل یدک کش آق قلا   -   چرخگیر آق قلا   -   امداد خودرو آمل   -   امداد خودرو سیار آمل   -   خودروبر آمل   -   یدک کش آمل   -   حمل خودرو آمل   -   حمل ماشین آمل   -   کفی آمل   -   کفی خودروبر آمل   -  آخرين صفحه